Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

Moslim-meisje uit Veghel ter dood gebracht door haar familie

瀏覽次數:28 次
跳到第一則未讀訊息

Boeren van Nederland

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Hoor net op het radio-journaal dat een 18-jarig Veghels meisje van
Libanese afkomst door haar familie is ontvoerd, en in Duitsland is
vermoord.

Dit alles omdat ze een relatie had met een niet-moslim.

Ga zo door overheid. Ga maar lekker door met importeren van die lui.
Het is toch zo leuk.

Ja DA'S NOU MULTICULTURELE SAMENLEVING

theo1610

Bu...@Boeren.van.nl (Boeren van Nederland) wrote:

> [...]

>Dit alles omdat ze een relatie had met een niet-moslim.

>Ga zo door overheid. Ga maar lekker door met importeren van die lui.

Dat soort figuren meteen de doodstraf geven,
Kan dat niet, dan maar de hele familie het land uitzetten.
Is het zo afgelopen met die zottigheid.

>Ja DA'S NOU MULTICULTURELE SAMENLEVING

Lijkt me er weinig mee te maken te hebben.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Patrick

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
Als het een Duits meisje was geweest die ontvoerd en vermoord was door haar
familie bijvoorbeeld vanwege een relatie had met een neger dan had men het
fascisme genoemd. Nu valt het onder de noemer 'cultuur'. Maar dergelijke
daden begaan 'fascisten' blijkbaar niet, moslims wel! Dat zet je wel even
aan het denken zeg! Nederland wordt nooit wakker en zit gewoon te wachten op
de nachtmerrie maar de moslims zullen ons dan echt niet wekken en laten ons
lekker slapen en genieten van de nachtmerrie.

Patrick

Berdien Kuinbol

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:

Helemaal mee eens

Berdien Kuinbol <Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>Patrick schreef:

>Helemaal mee eens

Ik begrijp er niks van.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Stereo

theo1610 <theo...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
7mo12n$od8p$4...@reader3.wxs.nl...
> Berdien Kuinbol <Bere...@cable.a2000.nl> wrote:

>Patrick schreef:

>Helemaal mee eens

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes >>>>

Zie hieronder ;

>Ja DA'S NOU MULTICULTURELE SAMENLEVING

Lijkt me er weinig mee te maken te hebben. >>

Het zijn je eigen woorden, dus je begrijpt het wél.....

of ik weer niet..... ??

groetjes, stereo

Ernst Naber

theo1610 heeft geschreven in bericht <7mo12n$od8p$4...@reader3.wxs.nl>...

>Ik begrijp er niks van.

Jij behoort dan ook tot de grootbekken en niet tot de zwijgende meerderheid
die de krant van (wel) wakker Nederland leest.

>theo1610 @wxs.nl
>"lievebeheersbeestjes bv."

Ernst.

Homepage: De laatste waarschuwing!
http://huizen.dds.nl/~enaber

The "free" market: A free fox in a free henhouse.

Jackal © Born to be wild

On Fri, 16 Jul 1999 14:49:38 GMT, theo...@wxs.nl (theo1610) wrote:

>Dat soort figuren meteen de doodstraf geven,
>Kan dat niet, dan maar de hele familie het land uitzetten.
>Is het zo afgelopen met die zottigheid.

Ja en zo kan ik nog veel meer kreten verzinnen, Theo, het gaat erom
dat men zich bewust wordt van het feit wat voor een -westerse
maatschappij vreemde religie- we met de islam binnen gehaald hebben.
Ik voorzie in de toekomst grote problemen met de Islamieten alhier als
er geen paal en perk gesteld word aan de intolerantie van dat geloof
en haar belijders alhier.
Kortom de westerse regeringen moeten mijnsinzien aan de Islamieten
hier duidelijk stellen dat als zij denken zich niet aan te passen aan
de hier geldende opvattingen over vrijheid en dergelijke het afgelopen
is met het belijden van hun geloof hier en de moskeeen gesloten gaan
worden !

>Lijkt me er weinig mee te maken te hebben.

Maar alles met de kortzichtige intolerantie van een stelletje
achterlijke Imam's en hun achterban.

>theo1610 @wxs.nl
>"lievebeheersbeestjes bv."

Franc

Lid van de Officiele Kees van den Doel Fanclub.
http://www.oochietoe.demon.nl/Icone/Keesclub/index.htm

Reply: dhrr...@hotmail.com
ICQ: 36657802

_(_)_
/ % \
/// \\\
\=( 69 )=/
\I##I/
<I##I>
##

http://www.whitetrash.com/mo/mcbmw/r1100r.html
http://www.ashlandbmw.com/Bmws/r1100r/r1100r.htm

Hans Kamp

Boeren van Nederland <Bu...@Boeren.van.nl> schreef in berichtnieuws
7mnel4$ib7$1...@news.worldonline.nl...

> [...]
>
> Dit alles omdat ze een relatie had met een niet-moslim.
>
> Ga zo door overheid. Ga maar lekker door met importeren van die lui.

Wij hebben ook problemen zat met Nederlandse criminelen.

Hans Kamp.

dhrr...@goldmine.nl (Jackal © Born to be wild) wrote:

>Ja en zo kan ik nog veel meer kreten verzinnen, Theo, het gaat erom
>dat men zich bewust wordt van het feit wat voor een -westerse
>maatschappij vreemde religie- we met de islam binnen gehaald hebben.

Hoe dat zo, nog niet zo lang geleden gebeurde hier dezelfde dingen.

>Ik voorzie in de toekomst grote problemen met de Islamieten alhier als
>er geen paal en perk gesteld word aan de intolerantie van dat geloof
>en haar belijders alhier.

Af en toe een een groepje primitieve zotten, daar valt
weinig tegen te doen, maar lijkt me niet gevaarlijk verder.

> [...]
>de hier geldende opvattingen over vrijheid en dergelijke het afgelopen
>is met het belijden van hun geloof hier en de moskeeen gesloten gaan

Jaja, zo heb ik zo ook wel over drugs en zo horen miauwen,
dat zet mi geen zoden aan de dijk, itt een dialoog met elkaar.

>Maar alles met de kortzichtige intolerantie van een stelletje
>achterlijke Imam's en hun achterban.

Laten wij zorgen dat de mensen een fantsoenlijk bestaan
kunnen opbouwen, dan sterven die fossielen vanzelf uit.
De preken momenteel enkel voor uitgebluste ouderen en wat
opgefokte jongeren.

En geen werkvergunning geven aan mini-hitlertjes met
een opdracht van een ver geweldadig land in de achterzak.

>---------------------------------------------

>Franc

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Rob Barends

未讀,
1999年7月16日 凌晨3:00:001999/7/16
收件者:
In article <3790da0...@news.brabant.chello.nl>, dhrr...@goldmine.nl
says...

> Kees U bent een Keizer des volks, dat is hiermee weer eens en te meer
> bewezen.
> Welke Keizer gaat er mee met de denkbeelden van de minste zijner
> volgelingen, toch alleen maar een Keizer eenvoudig genaamd als Kees !

> Jazeker met tak en wortel moeten zij uitgerukt worden uit de kringloop
> van het leven.

> Ja laten we beginnen met die zak van een Poolse Paus, een grotere
> schoft loopt er niet rond op deze aardbol !

Vergeet ook vooral Bnerd de Bezem Die Vuil Veegt niet ! Kopieren, die
eikel, totdat zijn alreeds geatrofieerde pikkie tot stof vervalt.

> Franc

Rob

Boeren van Nederland

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

"Hans Kamp" <hans...@introweb.nl> wrote:

>Boeren van Nederland <Bu...@Boeren.van.nl> schreef in berichtnieuws
>7mnel4$ib7$1...@news.worldonline.nl...

>Wij hebben ook problemen zat met Nederlandse criminelen.

>Hans Kamp.

Zeker, maar je vrouwelijke familieleden vermoorden uit
religieus/culturele redenen, gebeurt dat ook zo vaak onder
Nederlanders ?

Er zijn de afgelopen twee weken drie Turkse vrouwen vermoord om
soortgelijke reden. Een Iranier die hetzelfde had gedaan kreeg slechts
vijf jaar omdat hij volgens de rechter 'diep gekwetst' was.

En dit alles gebeurt in een land waarin men prat gaat op de
gelijkberechtiging van de vrouw. Een land waarvan wel gezegd wordt dat
er een 'overlegcultuur' heerst.

Zie je nou niet dat dit soort gedrag volkomen 'incompatible' is met
onze cultuur ? Volkomen rucksichtlos geweld. Dag in, dag uit.
Een systeem van geweld en angst voor geweld.

DAT is nou de islam

We staan erbij en we kijken ernaar. En waarom ?

Omdat we er niet tegen opgewassen zijn. Een genadeloze cultuur, die
draait om geweld. En iedere dag komen er honderden binnen. En niemand
durft wat te zeggen.

Spoel die LithiumCarbonaat door de plee, Hans, En verlaat het terrein
van de inrichting eens wat vaker. Doe je ogen open. Wandel door de
grote steden en kijk wat daar gebeurt. Ga op zoek naar de werkelijke
beweegreden achter je cultuurrelativisme. Durf je ?

Een Boer

Kees van den Doel

In article <3794a334...@news.brabant.chello.nl>,

Jackal © Born to be wild <dhrr...@goldmine.nl> wrote:

> [...]

Barbaren met wortel en ziel uit te roeien met de riemen die we hebben.

Misschien kunnen we de Christen Honden ook over de kling jagen nu we

Oeroeboeroe is de enige God die aan mag worden gebeden!

Kees (Ik stelde eerder opgekomen dat heet Oeroeboeroe: the CoHong the
air rotates faster then we'd stand gekomen.)

Doel) wrote:

> [...]

Ja laten we beginnen met die zak van een Poolse Paus, een grotere

schoft loopt er niet rond op deze aardbol !

Aan de ene kant van het kruis hangen we hem op en aan de andere kant
een willekeurige fundamentalistische Imam dan hangen ze fijn in
evenwicht !

>Oeroeboeroe is de enige God die aan mag worden gebeden!

Ik, persoonlijk, erken de Uil Oeroeboeroe, als de enige ware God in
dit universum !
Voorwaar: OEROEBOEROE !!

> [...]

>Welke Keizer gaat er mee met de denkbeelden van de minste zijner
>volgelingen, toch alleen maar een Keizer eenvoudig genaamd als Kees !

In der Daad. Slechts Hij die Zich boven kritiek en lof weet kan Zich
Verlagen tot het eens zijn de "I" deeeen van zijn knechten en bruids
luiers dragers.

>Jazeker met tak en wortel moeten zij uitgerukt worden uit de kringloop
>van het leven.

Mischien kan de gemeentereiniging dit financieren.

> [...]
>Aan de ene kant van het kruis hangen we hem op en aan de andere kant
>een willekeurige fundamentalistische Imam dan hangen ze fijn in

Of we laten de 1e Imam van Iran het uitvechten met de Paus in een
gevecht tot de dood. Dat kompt dan op de tullufiesie.

>Ik, persoonlijk, erken de Uil Oeroeboeroe, als de enige ware God in
>dit universum !
>Voorwaar: OEROEBOEROE !!

God Dank: Dit soort hardverwarmende geluiden worden maar al te schaars
in het huidige zondige tijdsgewricht.

De Schoft Futsigator is daar Schuldig aan met zijn corrumptie van
jongeren door hen wijs te maken dat het niet Oeroeboeroe is.

Maar houdt moed!

Er is reeds een korte maar krachtige commando raid gepland op het
Futsigator Bol Werk van het anti-Oeroeboerisme.

Keizer Kees zelve zal aldaar op 12 Augustus in het jaar des Oeroeboeroes
neugentienhonderdenneugenenneugentig hoogst persoonlijk de stijd met de
Flupsigator Satan aangaan en Hem in een Strijd tot in den doet tot het
Oeroeboeroeisme te bekeren.

Dus verwacht na 12Augustus 1999 dat de Frupsigator uitbundig gaat roepen
dat het OEROEBOEROE is van de kansel.

>Lid van de Officiele Kees van den Doel Fanclub.
>http://www.oochietoe.demon.nl/Icone/Keesclub/index.htm

Heb jij je LID MAAT Schaps Geld wel beTaald, annhanger meines?

Kees (Eindelijk weer springt?, vroeg toch gewoon helder beeld met
advertenties aantreffen waarin Oeroeboeroe 5X scheet die deuren
kiest doet mijn verantwoordelijkheid dragen als afschrikwekkend
kan-nie-op-het-woord-komen, want dergelijke organisaties zitten
waar tussen stereotypering en regels beginnen trouwens precies
voor betalen als geblindoekt ergens toch zwaaien met newsgroups
waar kan adverteren voor bewaring aan originaliteit hebt Bless you
thought it religious affiliation, how shall we stupid that there
you did ponderar los gooien.)

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Ik wil even waarschuwen voor het feit dat hiermee wederom in een keer de
gehele Islamitische wereld wordt aangepakt.
Pas op want dat soort fanatici die dergelijke dingen doen zijn gewoon
gehersenspoeld door de een of andere geestelijk gestoorde IMAM die zijn
eigen regels in plaats van de Moslimwetten stelt!
De Islam IS NIET FANATIEK maar juist zeer sociaal ingesteld, maar is door
dezelfde soort mensen verziekt dat in (Christelijk) Nederland b.v. liever
zijn kinderen laat sterven dan ze te laten inenten. Want wanneer die mensen
het hier voor het zeggen zouden hebben zijn we nčt zover van huis als mensen
die nu te lijden hebben onder de (echt waar!!) relatief kleine groep
fanatici onder de Moslims.
Maar dat mensen gestraft behoren te worden wanneer ze om wčlke reden dan ook
iemand ombrengen (of dat nu hun eigen of een andermans kind is) behoren
natuurlijk gestraft te worden. Omdat dergelijk gedrag in een "beschaafde"
samenleving niet is te tolereren.
Om daarom meteen te schreeuwen van "het land uit!" en dergelijke
"gemakkelijke" kreten vind ik enigszins ondoordacht omdat er een veel
zwaardere straf voor deze mensen is. Dat is het proberen duidelijk te maken
dat ze niet in overeenstemming met de Koran maar in tegenstelling met de
Koran hebben gehandeld? Dan gaat men zich realiseren de zwaarste zonde die
er is te hebben begaan. Men gaat zich realiseren dat ze hun eigen kind
hebben omgebracht en daarmee een grootste zonde tegen hun kind en Allah te
hebben begaan.
En wat denken jullie hoe (geestelijk) zwaar het verdere leven van die ouders
zal zijn? Ik zou er niet mee willen ruilen!
Brains

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Beste Ernst Naber,
Misschien is het wel interessant om even te lezen wat ik er over geschreven
heb.
Het staat vier a vijf berichten boven dat van jouw.
Brains

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Beste hr.Boer,
Ik kan me uw reactie best voorstellen maar het moet me van het hart dat u in
een heel terechte maar boze bui heeft gereageerd.
Omdat u daardoor alle Islamieten over de gehele wereld over één kam scheert
en dat is onjuist omdat niet de Islam dergelijke moordpartijen voorschrift
noch eist of vraagt. Neen, het is zelfs zo dat de Islam (die gebaseerd is
op de Koran) dergelijk misdadig gedrag ten strengste afkeurt. Maar waar we
hiermee te doen hebben dat zijn een stel ongeletterde mensen die volledig
geindoctrineerd zijn door de een of andere geestelijk gestoorde Imam en
daarna van uit hun achtergestelde situatie in eens in een moderne wereld
terecht zijn gekomen. Die mensen geven helaas blijk die cultuurschok nog
steeds niet te boven te zijn. Wat overigens niet inhoud dat e.e.a. in deze
maatschappij getolereerd mag worden. Absoluut niet, maar het is zo goedkoop
om meteen maar te gaan schreeuwen "Het land uit" en dergelijke
ongenuanceerde opmerkingen. De juiste straf voor deze mensen is het om ze
door een normale Imam te laten voorlichten en ze te overtuigen dat zwaar
gezondigd hebben tegen Allah en de Koran. Want denkt u hoe groot de straf
is voor een ouder die inziet dat hij zijn eigen kind heeft omgebracht?! Ik
zou met die gedachte in elk geval niet kunnen leven.
Ik wens iedereen en gezegende zondag.
Brains

7mog8e$rgd$1...@news.worldonline.nl...

> Zeker, maar je vrouwelijke familieleden vermoorden uit
> religieus/culturele redenen, gebeurt dat ook zo vaak onder
> Nederlanders ?

Ik zou het niet weten. Er worden in Nederland mensen vermoord om de meest
stompzinnige redenen!

> Er zijn de afgelopen twee weken drie Turkse vrouwen vermoord om
> soortgelijke reden. Een Iranier die hetzelfde had gedaan kreeg slechts
> vijf jaar omdat hij volgens de rechter 'diep gekwetst' was.

Dat is natuurlijk belachelijk. 10 jaar op zijn minst voor moord met
voorbedachten rade.

> En dit alles gebeurt in een land waarin men prat gaat op de
> gelijkberechtiging van de vrouw. Een land waarvan wel gezegd wordt dat
> er een 'overlegcultuur' heerst.

Inderdaad, dat kan ook niet. We moeten wel duidelijk zijn, dat moorden om
die schijnredenen niet worden getolereerd. Daarom zeg ik: "10 jaar op zijn
minst..."

> Zie je nou niet dat dit soort gedrag volkomen 'incompatible' is met
> onze cultuur ? Volkomen rucksichtlos geweld. Dag in, dag uit.
> Een systeem van geweld en angst voor geweld.
>
> DAT is nou de islam

Ik betwijfel het. Er zijn wel uitwassen in de islam (Saoedi-Arabie, Iran),
maar om te zeggen dat dat altijd geldt, gaat mij te ver. Er is trouwens ook
de Turkse Vrouwen-Telefoon, waarin ze in het Turks te woord worden gestaan.

> [...]
>
> Omdat we er niet tegen opgewassen zijn. Een genadeloze cultuur, die
> draait om geweld. En iedere dag komen er honderden binnen. En niemand

Ik wil dan tegen buitenlanders zeggen: "Jullie zijn hier te gast, jullie
mogen blijven, maar bij een strafbaar feit worden jullie zonder pardon
uitgewezen of in ernstiger gevallen veroordeeld en daarna uitgewezen."

> [...]
> grote steden en kijk wat daar gebeurt. Ga op zoek naar de werkelijke
> beweegreden achter je cultuurrelativisme. Durf je ?

Waar dat laatste op slaat is mij een raadsel.

Hans Kamp.

joosje

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Zowel niet-moslims als moslims zouden de Koran eens moeten lezen. Volgens
vrienden van mij, die moslim zijn, verschilt de Koran niet eens zo veel van
de Bijbel.

Ze vertellen mij: als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden
leven, het leven er een stuk prettiger uit zou zien. Want ook volgens de
Koran mag je niemand ombrengen.

Joosje

David Citroen

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Wat is dit voor onzin jegens de islamitische medemens???
Ronduit belachelijk de hetze die men probeert te ontketenen jegens de
moslimbevolking.
Ik vind het ronduit walgelijk hetgeen wat hieronder gesteld wordt.
Hoogachtend,
David

Brains <ger...@direct.a2000.nl> schreef in berichtnieuws
7mpacq$qgg$1...@weber.a2000.nl...

> [...]
> geindoctrineerd zijn door de een of andere geestelijk gestoorde Imam en
> daarna van uit hun achtergestelde situatie in eens in een moderne wereld

Volledig mee eens. En wat die "gestoorde imam" betreft, dat doet mij direct
denken aan Iran, en de studentendemonstraties die daar plaatsvonden.

> [...]
goedkoop
> om meteen maar te gaan schreeuwen "Het land uit" en dergelijke

Bij geconstateerde misdrijven door buitenlanders ben ik voor uitzetting,
tenzij de persoon bij terugkeer de doodstraf riskeert door zijn politieke
opvattingen (wat niet eens met het in Nederland begane misdrijf te maken
hoeft te hebben)

Op de school waar ik werk een aantal moslimleerlingen (ook meisjes) die zich
aan de Nederlandse normen en waarden aanpassen. Met die leerlingen hebben
noch ik noch wie dan ook problemen.

> [...]
Ik
> zou met die gedachte in elk geval niet kunnen leven.

Dank je (al is het volgens mij nog zaterdag, althans op het moment dat ik
deze posting verzend).

Hans Kamp.

Nick Mulder

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Beste Gerard,

Een paar reacties op je vriendelijke & goedbedoelde doch risicodragende naïviteit:

Een (elke) religie is niet alleen een groep mensen die exact doen wat er
in hun maatschappelijke handleiding beschreven staat, noem mij een
westerse staat waarin het merendeel der christenen strikt volgens de
tien geboden leeft. Een religie is een mix van theorie (het heilige
schrift) en dagelijkse maatschappelijke praktijk (culturele gewoontes).
Je kunt iemand misschien wel met een koran om de oren slaan, maar als
dat persoon iets gedaan heeft dat in zijn eigen cultuur een normale zaak
is, zal hij geen straf, wroeging of spijt ervaren. Vergeet bijvoorbeeld
niet dat in een islamitisch land als Jordanië vrouwen die verkracht zijn
dienen te worden vermoord door vader of broer. Want de 'familienaam' is
ten schande gemaakt. Die opvatting staat boven het geloof dat doden
verbiedt.
Zo ook met deze mensen. Jij doet het daarintegen voorkomen alsof deze
lui het slachtoffer zijn van hun eigen migratielust en zet ze neer als
zielepoten 'tussentweeculturenin' en andere gelijksoortige terminologie
om aan te duiden welk een beklagenswaardig bestaan deze moordenaars met
voorbedachte rade in jouw ogen moeten hebben. Hiermee maak je een grote
fout; je beschouwt de situatie alleen vanuit je eigen culturele
perspectief en vandaaruit stel je je voor dat het voor die mensen wel
vreselijk moet zijn dat ze hun eigen naaste vermoord hebben, want voor
jou zou het immers ook vreselijk zijn.
Goed, ik neem het je niet kwalijk ofzo, want ook jij hebt hier last van
een cultuurschok, ook jij kan niet over je eigen culturele grenzen
heenkijken en ziet moordenaars die niet kunnen aarden in een andere
cultuur als een uitdaging, een verrijking en wilt je maakbaarheidsideaal
op deze lui loslaten om te blijven benadrukken dat je idealen van een
vrolijk samenleven met ie-de-reen wel degelijk gerealiseerd kunnen worden.

Kom ik bij mijn tweede punt: als onze twee kulturen zó verschillend zijn
dat het een vreselijke schok voor deze arme onbeholpen mensen oplevert
moet je ze tegen zichzelf beschermen en terug naar hun veilige omgeving
sturen waar ze niet op zo'n heftige manier met zichzelf in konflikt
komen. Dat dit voorbijgaat aan het ideaal van
'ten-koste-van-alles-allemaal-in-nederland-leven-met-elkaar' besef ik
ten zeerste, maar het lijkt me de enige juiste oplossing voor alle
betrokkenen. Deze mensen kunnen dan weer met een gerust geweten
vertellen hoe ze hun naaste familieleden gedood hebben om geroddel te
vermijden, en wij zijn weer een paar zware gewetensloze criminelen armer
volgens onze eigen culturele opvattingen.

Of vind je dat wij ons moeten 'verplaatsen' in die andere cultuur, onze
eigen opvattingen, rechtsgevoel, afkomst en toekomstideeën relativerend?

Zo ja, op grond waarvan? Want welk voordeel daaraan verbonden zit zie ik
zo gauw niet, en ik vermoed dat het voornamelijk een 'trouw willen zijn
aan de politieke uitgangspunten' betreft, een halstarrige weigering om
een 'mooi ideaal' op te geven, zelfs als de praktijk laat zien dat dat
ideaal maar niet uit de verf wil komen en al geruime tijd zware
slachtoffers eist.

Als er doden vallen dankzij diegenen die hun ideaal koesteren -want die
zie ik als de ware schuldigen, niet de religieuze moordenaars die een
voor hun begrippen en gewoontes normaal gedrag vertonen- wordt het dan
niet eens tijd om dat ideaal te herzien en bij te stellen op die punten
die behalve onbereikbaar blijken te zijn ook -vooral- ten koste van de
veiligheid van de samenleving gaan? Wieweet doe je daar ook en boel
mensen een plezier mee, toekomstige slachtoffers bijvoorbeeld?

Het valt me steeds weer op dat mensen die enorm begaan zijn met diegenen
waarvan zij verwachten dat ze hun wereld mooier zullen maken er erg veel
voor over hebben om hun idealen steeds maar weer een kans te willen
geven. Want beste Gerard, jij komt niet op voor de 'arme islamieten',
jij komt op voor je eigen belang; het willen verwezenlijken van je
ideale wereld waarin jij je een 'stukje' plezieriger zal gaan voelen. En
je staat er in je enthousiasme niet bij stil dat die 'arme islamieten'
de samenleving waarin zij terecht komen behoorlijk kunnen verzuren als
zij dit soort -voor hun begrippen 'normaal' gedrag- gaan vertonen. En
nogmaals, het staat niet in de Koran, tuurlijk niet. Maar de godsdienst
is het samengaan tussen schrift en traditie.

Als je oprecht een goede multikulturele samenleving wilt, haal dan de
verzurende factor daaruit weg. Wen aan het idee dat de capaciteit van
maatschappelijke tolerantie eindig is, en dat men over die grens omslaat
in onverbiddelijke afwijzing die niet weg te praten -of te 'agoochelen'
- valt, maakbaarheid is een illusie.
Voorkom die situatie door diegenen die zich volgens de meerderheid van
de culturele bevolking op een walgelijke manier gedragen het land uit te
verwijderen als de ongewenste migranten die het zijn. Dit gebeurt in
veel andere landen ook, en met bovenstaande redenen. En als zo'n
uitzetting om juridische redenen lastig is.. Waar een wil is, is een
weg.

En jouw wil richt zich voorlopig op het in stand houden van de huidige
situatie, zonder daar iets aan toe te voegen of te wijzigen. Want je
bent zo overtuigd van het goede in de mensen.
Die moordenaars zullen dat met je eens zijn, en blij zijn dat tenminste
één ongelovige hollander nog inziet dat die moord eigenlijk een goede
daad was. Want de eer van de familie is iets moois. Je zult er maar mee
moeten leven dat die eer geschonden is, of dat tegenover allah moeten
verantwoorden.. Dat zou immers vreselijk zijn.. Gelukkig kan Gerad zich
nog voorstellen dat diegene die die eer vernietigd heeft gedood moet
worden. Zie je wel, onder die ongelovige kafir's zijn ook wel beschaafde
mensen die beseffen hoe een eervol mens behoort te leven.

En Gerard is blij met zichzelf, blij met zijn begrip. En eigenlijk best
wel een beetje trots ook.

Vandaar dat hij een mooie alias voor zijn optreden in usenet uitkiest,
eentje die wel past bij iemand met zijn capaciteiten.

Al zegt hij het zelf.

Brains wrote:

> [...]

> is voor een ouder die inziet dat hij zijn eigen kind heeft omgebracht?! Ik
> zou met die gedachte in elk geval niet kunnen leven.

oving

David Citroen heeft geschreven in bericht <37904E9E...@xs4all.nl>...

> [...]
>moslimbevolking.
>Ik vind het ronduit walgelijk hetgeen wat hieronder gesteld wordt.

David,
toch sneu dat je het volgende miste, wat er OOK werd geschreven:

Eens te meer toon je je voorkeur dus.....

Of zeg je nu:

Ronduit belachelijk de hetze die men probeert te ontketenen jegens de

christenbevolking.
Wat is dit voor onzin jegens de christelijke medemens???

Ik vind het ronduit walgelijk hetgeen wat hieronder gesteld wordt.

Een simpel ja of nee is voldoende ;-)

Groeten,
Oving.

PS Ik ga op vakantie en hoop volgende week zaterdag je reactie te lezen.

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Helemaal correct Joosje!
Die vrienden van jou hebben helemaal gelijk!
De Islam is geen barbaars middeleeuws geloof maar een verheven en zeer
sociaal voelend geloof.
De Koran is helaas, doordat men in grote delen van de wereld lezen noch
schrijven kan, door een klein aantal geestelijk (gestoorde) leiders aan hųn
wensen aangepast. Dit mag helaas omdat de Imam (geestelijk leider) het
recht heeft om bepaalde passages op zijn eigen manier aan de bevolking uit
te leggen, waardoor er in de loop van de eeuwen zoveel toevoegen bij de
Koran zijn gekomen dat het er bij elkaar meer zijn als de gehele Koran dik
is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze in de zin van Allah zijn! Neen,
absoluut niet.
Eigenlijk heeft de Islam ook behoefte aan een soort Luther, die de Koran ook
begrijpelijk maakt voor elke gelovige en alle NIET tot de Koran behorende
extra regels er weer uit verwijderd. Want voordat Luther het lezen van de
Bijbel, door elke gelovige, mogelijk maakte (en daarmee alle er door de
Clerus extra aan toegevoegde regels en voorschriften er uit filterde, werd
de Bijbel (die destijds alleen nog in het Latijn was) ook door de Roomsche
Clerus (geestelijk leiders) op identieke wijze van allerlei extra regels en
voorschriften voorzien. Eveneens regels en voorschriften die slechts tot
doel hadden de macht van de Kerkelijke leiders over de gelovigen te
vergroten en te handhaven. Wellicht mag ik een klein voorbeeldje noemen, de
aflaatbrieven, het vermoorden en verbranden van andersdenkenden, het
uitmoorden van de Catharen, het uitmoorden van de Zuid-amerikaanse Indianen,
het uitmoorden van ontzettend veel gewone Arabieren enz. Maar dāt was dan
ook de reden waarom Martin Luther (zo heette hij in werkelijkheid) door de
Roomsche Kerk in de Ban werd gedaan. Hij had namelijk de moed gehad om het
gezag van de Kerk van Rome aan te tasten. Maar terugkomend op de Islam,
voor de Islam behoeft men echt geen angst te hebben, wčl voor sommige
geestelijk (gestoorde) leiders die e.e.a. ten eigen gunste hebben omgebouwd.
Waarbij als afschrikwekkend voorbeeld Iran en de Banvloek van Salmon Rushdie
wel mag dienen.
Brains

joosje <joo...@bart.nl> wrote in message news:7mpeft$6ph$1...@freyja.bart.nl...

訊息已遭刪除

Brains

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Best Nick Mulder,
Ik wil niet op het héle stuk ingaan omdat er dingen in staan waarop elke
reactie op zich al verkeerd kan (en dus zal) worden uitgelegd, maar wat ik
wèl wil zeggen is dat naivieteit beslist niet ten grondslag ligt aan mijn
overwegingen. En neen, ook ik ben het natuurlijk niet eens met de zeden en
gewoonten die er elders in de rest van de wereld heersen en meestal tot doel
hebben om de eigen bevolking en met name de vrouwelijke helft ervan op een
mensonterende wijze te onderdrukken en soms zelfs gewoon te mishandelen.
Natuurlijk kan ik daar géén begrip voor opbrengen, noch dergelijke zaken
accepteren, maar wat ik bedoelde is dat die mensen die eeuwenlang vast
overtuigd waren het goede aan te hangen en (volgens hun Imam) naar de wil
van Allah leefden er nu in eens na een aantal jaren in het westen te hebben
verbleven er vaak zelf al achterkomen dat e.e.a. volkomen fout is geweest.
Dat ze eeuwenlang verkeerde dingen hebben geloofd. Maar juist dàn, wannéér
dat begrip komt, dàn krijgt men vaak wroeging van de dingen die vroeger in
de naam van Allah binnen de familie, in opdracht van de Imam, gedaan zijn.
Juist dàn worden deze mensen op geestelijke wijze tussen twee werelden heen
en weer geslingerd. Men is dan wèrkelijk de weg kwijt. Maar juist dàn
moeten deze mensen niet worden afgestoten maar worden geholpen! Overigens
verwonder ik me erover, en ben ik er dankbaar voor, dat deze fanatieke
oprispingen vanuit het verleden gelukkig zelden voorkomt. Wat overigens
niet wil zeggen dat alle voorvallen die niet in de pers komen, voor de
betrokkenen niet even schrijnend kunnen zijn hoor.
Maar gelukkig begint, naar mijn inschatting, de Islam in Nederland in elk
geval een steeds menselijker gezicht te krijgen en worden de meisjes,
vrouwen en echtgenotes meer en meer behandeld op een in Nederland
gebruikelijke manier. Vergeet bovendien niet dat met al onze
vooruitstrevende ideeen, zelfs in Nederland, de vrouwen op verschillende
plaatsen binnen de maatschappij nog steeds achtergesteld zijn en worden.
Maar we doen in elk geval met zijn allen (in elk geval de meesten van ons)
ons best om een werkelijke gelijkberechtiging te krijgen van man en vrouw.
Want elke vorm van discriminatie (positief en negatief) is en blijft te
allen tijde verwerpelijk en wijst op het ontbreken van geestelijke
beschaving.
Brains

(P.S. Ik ben géén salon-filosoof, maar heb nogal wat praktische ervaringen
binnen verschillende kerkelijke- en geloofsstromingen.)
Ik zou het overigens wel eens op prijs stellen wanneer er eens gereageerd
zou worden vanuit de geestelijke leiding van de Islam in Nederland.

Loek

Hans Kamp <hans...@introweb.nl> wrote in message

> Boeren van Nederland <Bu...@Boeren.van.nl> schreef in berichtnieuws
> 7mnel4$ib7$1...@news.worldonline.nl...

> Wij hebben ook problemen zat met Nederlandse criminelen.

Moet zijn: We hebben AL problemen genoeg met Nederlandse criminelen, dus
stoppen met importeren van buitenlandse.

Kunt niet alles goedpraten door te zeggen: "Maar de Nederlanders doen het
ook wel eens"

Loek

> Hans Kamp.

Majoor Maarten Goedhart ten Cate

On Sat, 17 Jul 1999 01:33:45 GMT, dhrr...@goldmine.nl (Jackal © Born
to be wild) wrote:

>Ik, persoonlijk, erken de Uil Oeroeboeroe, als de enige ware God in
>dit universum !
>Voorwaar: OEROEBOEROE !!

Jackal

Ga onmiddelijk uit de zon zitten, kom op!
Wat kraam je toch allemaal uit....

oeroeboeroe...........

Naplam op die hap !

De Majoor

D. Citroen

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Beste Oving,

Het volgende wil ik je mededelen.
Respect is een begrip wat helaas niet in ieder medemens aanwezig is.

Ik vind het een triest feit dat mensen elkaar beschreeuwen met allerlei
minne verwensingen zoals Christenhonden, Moslimgebroed etc. etc.
Dit soort zaken worden door alleen maar fanatici geschreeuwd. Mensen die
zelf niet weten wat het begrip religie inhoudt.
Als mensen schreeuwen dat christenhonden over de kling moet worden gejaagd
dan is dat een uitspraak van één of enkele fanatiekelingen. Als dan
vervolgens hele hordes gaan roepen dat de moslimbevolking maar aangepakt
moet worden dan ruist dat in tegen mijn rechtsgevoel.
Het maakt niet uit wie het doet. Aangezien zoveel mensen hierop reageren
verlagen zij zichzelf tot hetzelfde niveau als degene die geroepen heeft dat
de christenhonden maar over de kling moeten worden gejaagd. Dat is iets
waarvoor je jezelf moet behoeden. Als een iemand iets roept dan wil dat niet
zeggen dat het representatief is voor de hele groepering. Denk dus eerst na
voordat je zulke extreme antwoorden in postings gaat gooien. Ik weet zelf
ook maar al te goed hoe makkelijk het is om iemand af te kraken of
neerbuigend te doen. Het is echter veel moeilijker om de zaken positief te
benaderen en daarmee iets opbouwends te doen. Zelfs moi heb in mijn
vriendengroep mensen zitten die zwaar christelijk overtuigd zijn. Ook heb ik
goede vrienden die Moslim en hindoe zijn. Uiteraard heb ik ook veel Joodse
vrienden.
Respect dienen we dus jegens elkaar te tonen.
Het is dus niet meer zozeer met een simpel ja of nee te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,
David Citroen

Office 2000? WordPerfect Your Office www.corel.com

oving <ov...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
7mpngj$pjnb$1...@reader3.wxs.nl...

Loek

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

D. Citroen wrote

> [...]
>
> Zelfs moi heb in mijn vriendengroep mensen zitten die zwaar christelijk
overtuigd zijn. Ook heb > ik goede vrienden die Moslim en hindoe zijn.

Wat huur jij af voor je verjaardagsfeestje, de Amsterdam Arena?

> David Citroen

Fustigator

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Op 17 Jul 1999 04:23:31 +0200, kvan...@xs3.xs4all.nl (Kees van den
Doel) member of the No felt an urge to post the following :

> In article <3790da0...@news.brabant.chello.nl>,

> Jackal © Born to be wild <dhrr...@goldmine.nl> wrote:

[...]

> [...]
>
> De Schoft Futsigator is daar Schuldig aan met zijn corrumptie van
> jongeren door hen wijs te maken dat het niet Oeroeboeroe is.

Zelfs werd Keessie in zijn jongere jaren (tweejaar geleden in
augustus...) gekorrum-peerd dmv de godendrank WTT!

> Maar houdt moed!

WTT vencera!

> [...]
> neugentienhonderdenneugenenneugentig hoogst persoonlijk de stijd met de
> Flupsigator Satan aangaan en Hem in een Strijd tot in den doet tot het

De Keizer zal aldaar ontvangen worden met alle eerbied aan zijn
hoogste rang vzerschuldigd. Hij zal ondergedompeld worden in een Zee
van jonge kamelen uit Midjan die allemaal tegelijk een urinaire
zondvloed van WTT zullen produceren om de Kees in de godendrank onder
te dompelen zodat, net zoals Naäman de rentmeester van de koning van
syrië van de lepra werd bevrijd, den keizer verlost worden zal voor
eeuwig van zijn spraakgebrek.

> Dus verwacht na 12Augustus 1999 dat de Frupsigator uitbundig gaat roepen
> dat het OEROEBOEROE is van de kansel.

De keizer daarentegen, verlost van zijn spraakgebrek zal de wereld
voortaan verkondigen dat het
******O*E*H*O*E*B*O*E*R*O*E**********
is....

> [...]
> waar kan adverteren voor bewaring aan originaliteit hebt Bless you
> thought it religious affiliation, how shall we stupid that there

Fusti
(Rvaqryvwx jrre fcevatg?, iebrt gbpu trjbba uryqre orryq zrg
nqiregragvrf nnagerssra jnneva Bru*b*robrebr 5K fpurrg qvr qrhera
xvrfg qbrg zvwa irenagjbbeqryvwxurvq qentra nyf nsfpuevxjrxxraq
xna-avr-bc-urg-jbbeq-xbzra, jnag qretryvwxr betnavfngvrf mvggra
jnne ghffra fgrerbglcrevat ra ertryf ortvaara gebhjraf cerpvrf
ibbe orgnyra nyf troyvaqbrxg retraf gbpu mjnnvra zrg arjftebhcf
jnne xna nqiregrera ibbe orjnevat nna bevtvanyvgrvg urog Oyrff lbh
gubhtug vg eryvtvbhf nssvyvngvba, ubj funyy jr fghcvq gung gurer
lbh qvq cbaqrene ybf tbbvra.)

Owing to the incapacity of PING-EUNET to deliver
correctly messages via their Newsserver,
I switched to another provider for the retrieval
of usenet mesages. I may therefore overlook
some messages where you expected an answer from me.

GJ

On Sat, 17 Jul 1999 14:52:37 +0200, "Loek" <lo...@netvlies.nl> wrote:

>Kunt niet alles goedpraten door te zeggen: "Maar de Nederlanders doen het
>ook wel eens"

Hoe vaak lees je niet dat een overspannen man z'n familie aan het mes fiets
om daarna zich van het leven te beroven. Wanneer er in de Telegraaf geen
nationaliteit bij de dader vermeld staat, dan ga ik er maar vanuit dat 't
een Nederlander is...

GJ

> [...]

> nationaliteit bij de dader vermeld staat, dan ga ik er maar vanuit dat 't

Waarom lees de Telegraaf eigenlijk?

Hans

Op Zaterdag 17 Juli 1999 13:34 schreef Remco de Graaf <rd...@nospem.dds.nl>

> De Islam is een intolerant, weinig flexibel, haatdragend en stupide
> geloof.

Doe eerst eens wat algemene ontwikkeling op, voordat je dit soort domme
uitspraken doet..

> Het Christendom was en is op sommige plaatsen dat ook,

De bijbel is een HEEL stuk minder tolerant (bv ten aanzien van andere
godsdiensten..) dan de koran..

> dus er is nog hoop.

Get a clue!

CU,
Hans.

<ha...@mosaic.nl>

D. Citroen

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Mijn verjaardagsfeestje houd ik altijd zeer beperkt en bescheiden (de initmi
dus).
Nee ik hoef niet de Arena af te huren :-)
Groet,
David Citroen

Loek <lo...@netvlies.nl> schreef in berichtnieuws
7mq0sm$2cb$1...@news.casema.net...

Stan Veuger

Brains wrote:

> Ik zou het overigens wel eens op prijs stellen wanneer er eens gereageerd
> zou worden vanuit de geestelijke leiding van de Islam in Nederland.

Tja, dan moet je niet in het Nederlands posten.

GJ wrote:

> Hoe vaak lees je niet dat een overspannen man z'n familie aan het mes fiets
> om daarna zich van het leven te beroven.

Ik moet je bekennen nog nooit gelezen te hebben dat 'een overspannen man z'n
familie aan het mes fiets'. Iemand anders wel?

> Wanneer er in de Telegraaf geen nationaliteit bij de dader vermeld staat, dan
> ga ik er maar vanuit dat 't een Nederlander is...

Weinig kans! En dan nog zijn moslims OVERVERTEGENWOORDIGD onder criminelen. Dit
wil niet zeggen dat alle tuig islamitisch is.

> GJ

Stan Veuger.

On 17 Jul 99 15:42:49 GMT, ha...@mosaic.nl (Hans) wrote:

>Doe eerst eens wat algemene ontwikkeling op, voordat je dit soort domme
>uitspraken doet..

>De bijbel is een HEEL stuk minder tolerant (bv ten aanzien van andere
>godsdiensten..) dan de koran..

Het gaat hier niet om de theoretische beschouwingen van de Bijbel of
Koran maar om de praktische uitvoering daarvan.
En het valt niet te ontkennen dat de Islam stukken intoleranter is dan
het christendom.
Laatst heb ik gechat met een marokkaanse student uit Belgie die mij
zonder meer toegaf dat woordelijk in de Koran staat dat het de taak is
van iedere Islamiet om de rest van mensen te bekeren of desnoods een
kopje kleiner te maken !
Zo nu jij weer.

> [...]
>
><ha...@mosaic.nl>

Franc

Lid van de Officiele Kees van den Doel Fanclub.

Baron Von Lederhosen

7moev6$c8u$3...@reader1.wxs.nl...

Ik had ook 'n keer gehoord dat iemand was vermoord omdat ie bij 't bidden
naar 't Zuid-Oost-Oosten was gekeerd, naar het Padvindershoofdkwartier!

> Hoe dat zo, nog niet zo lang geleden gebeurde hier dezelfde dingen.

Nee hoor. Hoewel de Snotgrutters er ook wel weg mee weten wonen die niet
hier.

Jawel.

--

Baron Von Lederhosen
--------------------------------

Ernst Naber

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Jackal © Born to be wild heeft geschreven in bericht
<3790b67e...@news.brabant.chello.nl>...

> [...]
>zonder meer toegaf dat woordelijk in de Koran staat dat het de taak is
>van iedere Islamiet om de rest van mensen te bekeren of desnoods een

Hebben de christen-evangelisten dat ook niet altijd gedaan?

> [...]

Homepage: De laatste waarschuwing!
http://huizen.dds.nl/~enaber

The "free" market: A free fox in a free henhouse.

Stan Veuger heeft geschreven in bericht <3790B0E8...@casema.net>...

En dan nog zijn moslims OVERVERTEGENWOORDIGD onder criminelen.

Ja, mannen met twee benen en een hoofd ook.

Gerard wrote:

> Best Nick Mulder,
> Ik wil niet op het héle stuk ingaan omdat er dingen in staan waarop elke
> reactie op zich al verkeerd kan (en dus zal) worden uitgelegd,

Ach. Doe ik moeite om een multikulprofeet in een hoek te argumenteren,
krijg je dít weer...

Maarja, het is vaak makkelijker een jehova twijfelend je deur uit te sturen..

En verder heb je het over het laten ontwaken van 'een stukje begrip'
richting zo'n moordmoslim dankzij de helende aanwezigheid in een
duidelijk beschaafder land als nederland. Vanuit jouw culturele visie
uiteraard. Volgens veel islamitische leiders zijn juist wij diegenen die
beschaafd dienen te worden gemaakt, maar dat weet je weer weg te laten
uit je afwegingen. Anders komt je konklusie in gevaar blijkbaar...

Goed. Gerard, jij wilt niet ingaan op wat ik kwa argumenten in de
discussie gegooid heb, met redenen die onvoldoende zijn dus houden we
het erop dat je ze 1. gewoon niet overduidelijk kunt weerleggen en 2. te
belazerd bent om dat toe te geven zoals een rechtbesnaarde gelovige
betaamd. Je idealen gaan immers voor alles.

Als ik jou niet kan overtuigen terwijl ik toch aardig mijn best deed, en
jij mij niet kan overtuigen met dat stukjes-begrip-naar-elkaar-toe gedoe
van je dat de afgelopen twintig jaar heeft laten zien van geen kanten te
werken, hoe denk je dan in hemelsnaam -we blijven toch enigsinds
praktisch- zo'n moordende moslim over te halen?

Moet je voorstellen: natuurlijk zal hij verdriet ervaren omdat hij z'n
zus vermoord heeft, natuurlijk zal hij verlies ervaren en natuurlijk
drukt de hele affaire een zware stempel op het familieleven. Maar
uiteindelijk blijft die zus altijd de verantwoordelijkheid houden want:
1. zijn is nou eenmaal een minderwaardige vrouw en 2. als hij zelf de
volledige verantwoordelijkheid op zich zou nemen zoals jij voorstelt
moet hij ineens al zijn zelfwaardering die hij verdient heeft met die
moord inleveren bij jou. Maar dan wordt hij volgens jou 'een beter
mens'. Wat zal hij daar blij van worden zeg.

En jij denkt echt dat dat gaat gebeuren. En weet zeker dat je niet naief bent.

De moslims die hier goed aarden zijn bijvoorbeeld de aleviten, maar die
hebben al een soort van verlichting ondergaan en erkennen bijvoorbeeld
de seculariteit. Het overgrote deel is echter van de 'oude stempel' en
zal zich echt niet door de eerste de beste ongelovige kafir laten
ompraten, iets dat jij teweeg denkt te kunnen brengen.
Maar gelukkig ben je echt niet naief. Vind je.

Nogmaals, het lukt mij niet bij jou, jou niet bij mij, dus waarom zou
het jou dan bij iemand die nog veel verder van onze cultuur afstaat wel
lukken? Iemand die zeker weet alle onderscheid tussen goed & kwaad al te
kennen dankzij zijn geloof? "De slechtste moslim is nog altijd een beter
mens dan de beste christen"?

Dit soort botte overmoed is volgens mij de oorzaak van de huidige
narigheid. Niet dat de moslims doen wat ze doen, maar dat het hun
toegestaan wordt tegen de regels, wetten en leefbaarheid van hun nieuwe
omgeving in te gaan. Persoonlijk lig ik er niet meer wakker van, ik woon
& leef voornamelijk in buurten waar ik deze mensen nooit meer tegenkom,
maar dat het -grote- weerstand oproept lijkt me volkomen logisch.

Maar logica is dan ook de grootste vijand van de ideoloog. Omdat logica
altijd de ideologie verdringt op het moment dat de ideologie teveel
offers van de samenleving eist, met alleen maar een hypothetisch doel
als steeds weer uitgesteld vooruitzicht. Als de ideologica weigert bij
te sturen of in te zien dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn zal
ze terecht worden afgedankt.

En wat denk jij nou eigenlijk, dat iemand onder invloed van een of ander
geloof ineens een ander karakter krijgt? Een ander mens wordt? Alsof de
eerste de beste criminele nafta na het lezen van de koran ineens niet
meer de straten afrooft?
De islam is op dit moment in haar geschiedenis -en waarschijnlijk ook in
haar toekomst gezien haar strenge starheid - vooral een geloof van
onderwerping en volgzaamheid (op de aleviten na dan). Als allah het
bijvoorbeeld toestaat om te stelen laat hij dat merken door de dief in
kwestie niet te straffen. En de nederlandse justitie straft niet -met
soortgelijke motivaties als de jouwe als leidraad, zielige criminelen, o
zo arme moordenaars, slecht terecht gekomen roofovervallers en ontheemde
geweldsplegers- dus is er geen misdaad gepleegd in de ogen van allah.
Wel in de ogen van de ongelovigen, maar die hebben het recht op respekt
verspeeld door allah af te wijzen, dus daar maakt geen enkele moslim
zich echt druk over, net zomin als ik me druk maak als ze hier zouden verdwijnen.

Leer eens wat meer over de islam, en dan niet alleen de ideale
blauwdruk. Nogmaals -maar dit zul je natuurlijk ook weer terzijde
leggen- als een volgeling van een religie zou leven naar de letters van
zijn handleiding was er een paradijs op aarde. En dat is er niet, dus
blijkbaar is er nog iets meer gaande dan alleen zo'n heilig bevonden
boek waar alles duizend maal mooier voorkomt dan de dagelijkse praktijk.

Ik blijf voor de individuele aanpak, iemand moet in zijn eigen
privesfeer vooral geloven wat hij zelf wil, maar als een migrant zijn
proeftijd verpest door iets te enthousiast de crimineel uit te hangen en
daden op zijn blijkbaar lacunaire geweten haalt waar de autochtone
bevolking volkomen terecht misselijk van wordt...

Wegwezen. Migratie mislukt, terug naar huis. Geleden schade inhouden op
ontwikkelingshulp.

Hou je vanzelf alleen de goeden over.

En verder geloof ik het wel wat je wilt zeggen, je wilt vooral afwachten
of het allemaal vanzelf goed komt. Want je bent zo overtuigd van het
'goede' in de mensen.

En dat er in de tussentijd slachtoffers vallen...

Ach, dat interesseert je niet zo. Want als je daar rekening mee zou
houden zou je wellicht je eigen gestelde doel moeten afwijzen.

En zeg nou zelf, daar is moed voor nodig. Je hebt moed nodig om 'nee' te
durven zeggen tegen een bepaalde levenswijze die we hier iets te gretig
geimporteerd hebben, je hebt moed nodig om je te ergeren aan de
hoofddoekjes van de bedeesde en angstige vrouwen, de arrogantie van de
nafta's en de misplaatste trots van de volgelingen van allah die
verwachten dat hun god hun 'laat leren' op een school waardoor het niet
erg is als het merendeel van de migranten geen enkel diploma weet te
bemachtigen.

Beter pas je je aan als nederlander, vind je het allemaal normaal en zeg
je tegen jezelf dat ze het allemaal vast heeel erg moeilijk hebben.

Want als je van daders slachtoffers maakt hoeft je niet meer zo bang te
zijn.

Nietwaar?

Als ik ernaast zit hoor ik het vast wel.

Of niet.

NM

Gerard wrote:

> Helemaal correct Joosje!

Goedzo meid, en Gerard kan het weten.

> Die vrienden van jou hebben helemaal gelijk!

Want ze zijn het eens met de overtuiging van Gerard.

> De Islam is geen barbaars middeleeuws geloof maar een verheven en zeer
> sociaal voelend geloof.

Jahoor, tuurlijk. Voorlopig is het een geloof dat kwa jaartelling en
gedrag in de 15de eeuw zit, dus hou je lofprijzingen nog even bij je.

of zullen we dat geweldige geloof eens gaan afturven?

Noem zes islamitische vrijdenkers in de orde van Goethe, Nietsche,
Spinoza en dergelijke.

Noem drie componisten, noem ook een paar schilders, architekten,
politici, ontwerpers, hoeveel patenten staan er op naam van islamitische
uitvinders? Welke wetten zijn van islamitische oorsprong? Hoeveel
islamitische landen hebben meegeholpen om het handvest met de rechten
van de mens op te bouwen?

Oh ja, ze hebben het tientallige stelsel uitgevonden. Nog bedankt. Daar
staat tegenover dat wij het elektronische binaire stelsel hebben
uitgevonden, en nu druk doende zijn toe te passen.

Als je dan zograag een exotische religie in de reklame wil gooien, kijk
dan ook eens naar de boeddhisten, die lijken me nou echt een werkelijke
verrijking voor het westerse denken.

> De Koran is helaas, doordat men in grote delen van de wereld lezen noch

> schrijven kan, door een klein aantal geestelijk (gestoorde) leiders aan hůn
> wensen aangepast.

Welja. Verdraai de boel maar. De koran is geschreven door de profeet, na
hem mag geen andere komen en er is geen enkele ruimte voor
interpretatie. Doe je dat wel, zoek dan maar de sheria op die je als
straf mag ondergaan.

> [...]
> is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze in de zin van Allah zijn! Neen,

Je schijnt over intieme informatie te beschikken? Nogmaals; na mohammet
-hij schijnt 'vrede' bij zich te hebben, of hij die dan eindelijk eens
wil uitdelen ja?- komt er geen enkele andere profeet, dus beter beheers
je jezelf een beetje. De islam is precies goed zoals hij nu is.

> Eigenlijk heeft de Islam ook behoefte aan een soort Luther, die de Koran ook
> begrijpelijk maakt voor elke gelovige en alle NIET tot de Koran behorende
> extra regels er weer uit verwijderd.

Je staat te popelen? Je doet hier alvast een poging?

Pas maar een beetje op, als je ziet wat de shi'iten en de sunniten met
de aleviten doen..

En ja, natuurlijk zou een soort van verlichting geen kwaad kunnen bij
deze totalitaire staats- en maatschappijinrichtende religie, maar zoals
de katholieke kerk haar ketters verbrandde blazen de 'goede' moslims de
hotels op waar de alevitische schrijvers en wetenschappers samenkomen.

Maar wieweet, over een jaartje of tweehonderd...

En in de tussentijd?

> [...]
> Clerus (geestelijk leiders) op identieke wijze van allerlei extra regels en

Mmm? Zou dat niet de daadwerkelijke *invulling* van de religie zijn? De
leefregels aanpassen aan de omstandigheden binnen de samenleving?
Elke religie doet dat en zal dat vast blijven doen suffie. Het boek is
de theoretische grondslag, de uitleg de dagelijkse invulling. Schijn je
moeilijk te kunnen beseffen, maar dat onbegrip zal wel haar oorsprong
vinden in het van te voren vastgesteld hebben van je slotkonklusie
waaraan de realiteit zich maar heeft te houden. Is vooral menselijk
hoor, kverwijt je niets.

> Eveneens regels en voorschriften die slechts tot
> doel hadden de macht van de Kerkelijke leiders over de gelovigen te
> vergroten en te handhaven.

BS. Het in stand houden van de 'soort' is en blijft het belangrijkste
doel, politiek gezien. Missie en het verachten van ongelovigen is een
belangrijke pijler van een geloof. Trots is een uitstekend bindmiddel..
En uiteraard hebben alle religies ook hun uitstekende kanten. 'Liefde'
als pijler voor het christendom kan geen enkel kwaad, de islam zorgt
netjes voor haar armen en de boeddhisten spannen helemaal de kroon als
het om spiritualiteit gaat.
Maar de agressieve kantjes van een religie blijven eng & gevaarlijk. En
geven nergens aanleiding om de zaak te verbloemen. (Behalve dan bij de
boeddhisten, die zijn immers geweldloos)

> [...]

> Roomsche Kerk in de Ban werd gedaan. Hij had namelijk de moed gehad om het
> gezag van de Kerk van Rome aan te tasten.

BS. Het was met name de corruptie binnen de roomse kerk en de algemene
afkeer daartegen -ook onder de vorsten- die Luther de moed gaf om zijn
stellingen te spijkeren, maar het was niet zijn bedoeling de reformatie
in te zetten. Het was een uitkomst van een ontwikkeling, niet een
'ziener in het donker' oid. Het concilie van Trente (1545-1563) was het
antwoord op de reformatie, het zou de roomse leer weer zuiver moeten
maken zodat de reformanten terug zouden keren naar de roomse kerk.

Je fantaseert de hele boel bij elkaar kerel.. Zie je nou wel dat jij
vind dat de realiteit zich dient aan te passen aan jouw belevingswereld?

(overigens heeft de reformatie wel een heleboel mooie muziek om zeep
gebracht -ik ben muzikant van beroep-, een tijd lang mocht er zelfs in
nederland geen orgels meer bespeeld worden tijdens de dienst -zondige
'mooie' muziek- en de 'liederen' moesten sober en devoot gemaakt
worden.. Luther heeft dit niet gewild, hij was zelfs een componist en
van hem mocht de muziek van de roomse eredienst blijven bestaan, zij het
enigsinds verstaanbaar. Calvijn en anderen hadden daar echter weer
moeite mee en besloten dat alles wat aangenaam in de oren klonk wel
zondig moest zijn... Lekkere reformatie zeg..)

> Maar terugkomend op de Islam,

He, je was net zo lekker bezig..=)

> voor de Islam behoeft men echt geen angst te hebben, wčl voor sommige
> geestelijk (gestoorde) leiders die e.e.a. ten eigen gunste hebben omgebouwd.

B S. Die leiders bestaan bij gratie van het volk. Als een volk zich
afkeert van haar leiders verdwijnen ze vanzelf. Wel eens een leider
zonder volk gezien? (Nou niet meteen aan een spiegel denken Gerard)

> Waarbij als afschrikwekkend voorbeeld Iran en de Banvloek van Salmon Rushdie
> wel mag dienen.

Wel 'mag' dienen.. Sjongejonge.. Ook zonder die toegekende toestemming
is het zich laten ophitsen van een volk dat nog niet eens in staat is
één bladzijde uit dat boek te lezen een teken van middeleeuwse hysterie
en stupiditeit.

En daarnaast kun je nog wel wat voorbeelden noemen hoor..

De verbrandingen van vrouwen in Pakistan. En de steniging van vrouwen in
Afghanistan. En het vermoorden van mishandelde vrouwen in Jordanië. En
het opsluiten van iemand die kritiek heeft op de koning in Marokko. En het...

Ja?

> Brains

> van

Nee Joosje, tuurlijk niet. Alleen dat hoofdstuk met de 'sheria's' is net
wat anders. Daar staan de straffen die gelden voor iemand die de wetten
overtreed. Het is niet voor niets zo eenvoudig om op basis van de koran
een kompleet land te onderwerpen, alles staat er immers in beschreven;
ook hoe je als goede volgeling je oren en voeten dient te wassen,
kompleet met de vingerbewegingen om het vastgekoekte vuil weg te
peuteren (dit is _echt_ waar). Het grote verschil tussen de moslim en de
christen is het persoonlijke gebed. De islamiet onderwerpt zich aan zijn
allah, de christen gaat een dialoog met zijn god aan.

En zeer wezenlijk verschil. Het maakt de christen een individu, en de
islamiet een onderworpene.

Maar ja, als je graag wilt denken dat er niets aan de hand is en dat we
straks allemaal handje in handje over straat lopen moet je hier niet te
lang bij stilstaan natuurlijk.

Sjonngejonge.. Als alle christenen, als alle boeddhisten, als alle
pacifisten, als als als als..

Het in de reklame gooien van je eigen geloofsovertuiging is kinderspel,
maar dient praktisch altijd om met de deken der overdreven liefde de
giftige eigenschappen te verbergen.

Nickje.

Hans wrote:

> De bijbel is een HEEL stuk minder tolerant (bv ten aanzien van andere
> godsdiensten..) dan de koran..

Oh ja? De koran kent de sheria's die kwa tolerantie niets te
wensen/verwachten overlaten. Als je je niet gedraagt volgens de wetten
van de profeet staat exact beschreven welke straf je dient te ondergaan.
En een moslim die die straf niet uitdeelt kan ook rekenen op een fikse invaliditeit.

Is er ook zo'n hoofdstuk in de bijbel te vinden? Of is volgens de
christenen God de enige die mag oordelen over de daden van elk mens?

> Get a clue!

Moet je horen wie het zegt...

> CU,
> Hans.

Sweet dreams,

NM

D. Citroen

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
Ik heb een goed voorstel voor een ieder.
Als men zich nu eens verdiept waar de islam voor staat en men zich in de
religie gaat verdiepen en men zich in de Koran gaat verdiepen dan kunnen we
hier verder praten. Alleen gooien met moeder geeft geen goede oplossing. Het
is uitermate dom om met weinig tot geen kennis een religie zo genadeloos af
te branden.

Groet,
David Citroen
Nick Mulder <ni...@metatron.demon.nl> schreef in berichtnieuws
3790E43F...@metatron.demon.nl...

Sorry voor de tikfout.
Moeder = modder

Groet,
David

--
Office 2000?
Where do you want to go today?

D. Citroen <citro...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
7mqpuo$erb$1...@news1.xs4all.nl...

> [...]

> En dan nog zijn moslims OVERVERTEGENWOORDIGD onder criminelen.

> Ja, mannen met twee benen en een hoofd ook.

Sterk Ernst, heel sterk, ik zou advocaat worden

> Ernst.

Loek

Jackal © Born to be wild

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:
On Sat, 17 Jul 1999 22:02:36 +0200, "Ernst Naber"
<enaberS...@dds.nl> wrote:

>Hebben de christen-evangelisten dat ook niet altijd gedaan?

Dat klopt, maar dat is in het verleden gebeurd, dat is een wezenlijk
verschil met het nu nog doen zoals de Islam.

>Ernst.
>
>Homepage: De laatste waarschuwing!
>http://huizen.dds.nl/~enaber
>
>The "free" market: A free fox in a free henhouse.

Pros Robaer

Op Sat, 17 Jul 1999 schreef joosje:

> [...]

> Ze vertellen mij: als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden

> leven, het leven er een stuk prettiger uit zou zien. Want ook volgens de

De bijbel darentegen... :-(

Exodus 20

5 Thou shalt not bow down thyself to them, nor serve them: for I
the LORD thy God am a jealous God, visiting the iniquity of the
fathers upon the children unto the third and fourth generation of
them that hate me;

Vriendelijke GNUtjes,
Pros

Op Sat, 17 Jul 1999 schreef Brains:

> Helemaal correct Joosje!

> Die vrienden van jou hebben helemaal gelijk!

> De Islam is geen barbaars middeleeuws geloof maar een verheven en zeer
> sociaal voelend geloof.

<KNIP>

De Islam is meer dan een geloof. Het is een gedragscode, die ook z'n
invloed heeft op het dagelijks leven. En daar kan het soms in
botsing komen met onze westerse opvattingen...

> Eigenlijk heeft de Islam ook behoefte aan een soort Luther, die de Koran ook
> begrijpelijk maakt voor elke gelovige en alle NIET tot de Koran behorende
> extra regels er weer uit verwijderd.

<Alweer KNIP>

Dit lijkt me een verstandige suggestie. Hopelijk reageert de
Islamitische gemeenschap verstandiger op zo'n "protestant" dan het
Roomse Gespuis.

> Waarbij als afschrikwekkend voorbeeld Iran en de Banvloek van Salmon Rushdie
> wel mag dienen.

Iran is een raar land. Nederland ook, maar dat is een ander verhaal.
;-)

Wat ik bedoel: in Iran worden andere godsdiensten wél getolereerd.
Er bestaat een Joodse gemeenschap met eigen scholen en synagogen.
Ook de aanhangers van Zoroaster mogen vrijelijk hun geloof
beoefenen.
Maar als een stel studenten actie voert ten voordele van vrije
meningsuiting, gaat de overheid er hard tegen in?!?!

Op Sat, 17 Jul 1999 schreef Jackal © Born to be wild:

> [...]

> Koran maar om de praktische uitvoering daarvan.
> En het valt niet te ontkennen dat de Islam stukken intoleranter is dan

Ik zie weinig verschil.

> [...]
> zonder meer toegaf dat woordelijk in de Koran staat dat het de taak is
> van iedere Islamiet om de rest van mensen te bekeren of desnoods een

Wil je die passage dan even doorspelen? Liefst in het Nederlands,
uiteraard! ;-)

Vriendelijke GNUtjes,
Pros

In article <7mpeft$6ph$1...@freyja.bart.nl>, joosje <joo...@bart.nl> wrote:

> [...]

>Ze vertellen mij: als alle moslims volgens de regels van de Koran zouden
>leven, het leven er een stuk prettiger uit zou zien. Want ook volgens de

Ik weet noet precies waar jij over potst, maar de Koran geeft duidelijke
richtlijnen betreffende wanneer je je vrouw moet slaan, en wanneer ze
dood gestenigd moet worden.

Kees (77 Hanneke tarten, bij gebrek als hondenbezitter zoveel 29 WELK
TYPE VAN COMPUTER GEBRUIKERS DIE VERBRAND OF PI?)

Ernst Naber wrote:

> Jackal © Born to be wild heeft geschreven in bericht
> <3790b67e...@news.brabant.chello.nl>...

> Hebben de christen-evangelisten dat ook niet altijd gedaan?

Ik heb de laatste jehova-bezoeken makkelijk weten te overleven.

De jehova's weer wat minder, maar als we dan toch aan het bekeren zijn
doe ik graag mee.

(een bordje met JEZUS KOMT!!! PAK HAMER EN SPIJKERS! doet wonderen!)

Ernst Naber wrote:

> Stan Veuger heeft geschreven in bericht <3790B0E8...@casema.net>...
>
> En dan nog zijn moslims OVERVERTEGENWOORDIGD onder criminelen.
>
> Ja, mannen met twee benen en een hoofd ook.

Wat stel je voor, zullen we dat hoofd of die benen verwijderen? Zijn die
verantwoordelijk voor de criminaliteit? Zal de criminaliteit verminderen
als we het schoeisel aanpassen?

Of zou een overtuiging die beweert 'dat het niet zondig is om van
ongelovigen te stelen' meer kans maken als (laf) alibi en stimulans voor
dit buitenproportionele criminele gedrag? gecombineerd met een
afwezigheid van represailles van de wetgevende zijde? Men is zo zielig
als arme rovende allochtoon want men maakt de school niet af en is
daarom kansarm en voetrijk ofzo?

Maar als jij een selectie op gezichtskenmerken of voetvorm wilt
uitvoeren, ga je gang. Ik vermoed trouwens ten zeerste dat je dit alleen
wilt doen om de aandacht af te leiden van de eerdere uitspraak. Welk
doel dat dient laat me slechts raden, ik hou het op het willen ontkennen
van de feiten die de gekoesterde fictie in gevaar brengen.

NM

ben...@grobbebol.xs4all.nl

In xs4all.general D. Citroen <citro...@xs4all.nl> wrote:
> Ik heb een goed voorstel voor een ieder.

daar ben ik wel voor te vinden.

> Als men zich nu eens verdiept waar de islam voor staat en men zich in de
> religie gaat verdiepen en men zich in de Koran gaat verdiepen dan kunnen we
> hier verder praten.

het voorstel voor jou is dit eens lezen..

http://www.xs4all.nl/~hensema/quote/

staat een stukje in over de islamitische manier van quoten; die is het
zelfde als de christelijke uitvoering alsmede de niet-gelovigen onder ons
(like me)

--
Grobbebol's Home | Don't give in to spammers. -o)
MCSE: Must Consult Someone Experienced | Use your real e-mail address /\

Hans

未讀,
1999年7月17日 凌晨3:00:001999/7/17
收件者:

Op Zaterdag 17 Juli 1999 19:04 schreef dhrr...@goldmine.nl (Jackal © Born to
be wild)

> Het gaat hier niet om de theoretische beschouwingen van de Bijbel of
> Koran maar om de praktische uitvoering daarvan.

We hadden het over 'het geloof islam'. Het lijkt me verwarrend als jij het
ineens over cultuur gaat hebben..

> En het valt niet te ontkennen dat de Islam stukken intoleranter is
> dan het christendom.

Waarom niet?

> [...]
> zonder meer toegaf dat woordelijk in de Koran staat dat het de taak
> is van iedere Islamiet om de rest van mensen te bekeren of desnoods

<grin> En was die marokaan ook islamiet?..

Dat zelfde zou je ook (met wat geweld en drogredeneren..) uit Bolke de Beer
kunnen halen, wat niet wil zeggen dat dat ook zo bedoeld is.

> Zo nu jij weer.

Ik lees verder wel mee..

[...]

Op Zondag 18 Juli 1999 05:37 schreef Bu...@Boeren.van.nl (Boeren van
Nederland)..

<knipje>

> Omdat jij een stuk knapper bent, vind ik dat je hem wat argumenten
> moet doen toekomen, waardoor hij zijn mening kan bijstellen.

> Adel verplicht, jongen

> Doe je best.

Als je nx te zeggen hebt, doe dat dan ook niet..

Op Zaterdag 17 Juli 1999 19:43 schreef Remco de Graaf <rd...@nospem.dds.nl>

> Dombo. Sluit je ogen en doe alsof er niets aan de hand is.

1.. 2.. daar hebbie de.. CD

CU,
Hans.

<ha...@mosaic.nl>

Boeren van Nederland

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:
Hallo Hansl

ha...@mosaic.nl (Hans) wrote:

>Op Zaterdag 17 Juli 1999 13:34 schreef Remco de Graaf <rd...@nospem.dds.nl>

>Doe eerst eens wat algemene ontwikkeling op, voordat je dit soort domme
>uitspraken doet..

Al zou je het aan zijn naam niet zeggen, misschien heeft Brains
inderdaad niet zoveel algemene ontwikkeling. Maar je bent toch niet te
beroerd om hem als medemens aan een stukje algemene ontwikkeling te
helpen. ?

> [...]

Adel verplicht, jongen

Doe je best.

>De bijbel is een HEEL stuk minder tolerant (bv ten aanzien van andere

Dat klinkt wel heel gedecideerd. Je hebt de twee boeken vast naast
elkaar gelegd, en bent nu ongetwijfeld in het bezit van citaten
waaruit dat blijkt.

We lezen graag met je mee. Kom op.

Boertje

"De Citroen" wrote:

> Ik heb een goed voorstel voor een ieder.

Ha! Kedootjes!

> Als men zich nu eens verdiept waar de islam voor staat en men zich in de
> religie gaat verdiepen en men zich in de Koran gaat verdiepen dan kunnen we
> hier verder praten.

Uitstekend voorstel, dankjewel. Geinformeerde gesprekspartners zijn
welkom, sprookjes en fabeltjes mogen thuisblijven.

> Alleen gooien met moeder geeft geen goede oplossing.

Gelukkig maar, ze is al zo oud.. Geeft het trouwens wel een tijdelijke
oplossing? Misschien als we het allemaal doen?

> Het
> is uitermate dom om met weinig tot geen kennis een religie zo genadeloos af
> te branden.

Maar is het niet nog stommer om met een bewuste ontkenning van de
scherpe kanten een religie zo onterecht op te hemelen? Mijn kritiek
richt zich vooral tegen die personen, die iets moois willen maken van
iets dat allang bewezen heeft deze samenleving op bepaalde belangrijke
punten te verbitteren omdat dat bepaalde gedrag niet geremd noch
veroordeeld mag worden.. De kennis omtrend deze religie ligt
tegenwoordig op straat voor het oprapen, veel nederlanders komen er
dagelijks mee in aanraking.

Nogmaals: een religie bestaat niet alleen uit een mooi en verheffend
boek (met plaatjes). Het is hoe de volgelingen van de religie dat boek
inzetten in hun dagelijks leven dat de religie maakt wat hij is.

En daar hebben we onderhand voldoende proefondervindelijk materiaal van
weten te verzamelen.

Als een SGP'er verwacht dat een vrouw haar mond houdt als hij spreekt
verwacht geen normaal denkend mens dat ik eerst een respektvolle
bijbelstudie aanvang voordat ik hem met een welgerichte belediging
richting zijn in mijn leefomgeving toegepaste wanstaltige overtuiging
hardhandig het zelfvertrouwen ontneem.

> Groet,
> David Citroen

BEHALVE David Citroen natuurlijk.

En dan klimmen vervolgens alle moslims in nederland in de gordijnen,
zich afvragend waar ik het rotte lef vandaan haal een christenbroeder zo
te beledigen.

Toch?

"D. Citroen" wrote:

> Sorry voor de tikfout.
> Moeder = modder
>
> Groet,
> David

U is uit de klei getrokken begrijp ik?

[...]

Knip.

Ik heb een ander voorstel ;

Bekijk ,t eens in stereo.

groetjes, stereo

Ed

Stereo <Cho...@stereo.demon.nl> schreef in berichtnieuws
932252366.21044....@news.demon.nl...

> Ik heb een ander voorstel ;

Ik heb ook een voorstel. Haal nl.religie uit de rij nieuwsgroepen waar dit
draadje levend gehouden wordt.

Ed

Nash LR

Nick Mulder schreef:

> [...]

Het is inderdaad een sociaal voelend geloof. Het is ook een geloof dat
verstard is terwijl de rest van de wereld vooruitgegaan is, en zo is
het van een vooruitstrevende religie geworden tot een starre,
archaische godsdienst. Zij die hervormingen willen en een modernere
interpretatie van de Koran, staan aan zodanige vervolgingen bloot dat
zij vaak het betreffende islamitische land dienen te verlaten. (Hoe
heet die Egyptenaar b.v. ook alweer - hij zit nu in Leiden aan de
Universiteit aldaar, Abu Zeid??? En er was ook Taslima Nasrin die haar
land letterlijk moest ontvluchten en in Zweden terechtkwam - ik geloof
dat ze nu weer terug is.)

> Noem zes islamitische vrijdenkers in de orde van Goethe, Nietsche,
> Spinoza en dergelijke.

Wat zou je denken van Averoės, Avicenna om de twee grootsten te
noemen, maar zij waren zeker niet de enigen. Verder zijn er zeer grote
middeleeuwse historici geweest. De middeleeuwse taalkundigen mogen er
ook zijn; zonder hen was er misschien nooit zoiets als taalkunde
gekomen, wie weet. De grammatika begint zo ongeveer bij hen, en wat te
denken van hun poezie die eeuwenlang op eenzame hoogte stond. De
eerste eeuwen van de Islam bloeiden allerlei soorten van wetenschap en
was er een vruchtbare uitwisseling op allerlei gebied met vooral de
Joden (met name in Spanje). Door de Arabische filosofie hebben de
teloorgegane en vergeten werken van de oude Grieken weer hun ingang in
de westerse wereld gevonden. Zonder de moslims hadden wij iemand als
Aristoteles wellicht niet meer gekend.

> [...]
> uitvinders? Welke wetten zijn van islamitische oorsprong? Hoeveel
> islamitische landen hebben meegeholpen om het handvest met de rechten

Het barst van de grote namen op elk gebied in de islamitische landen.
Het feit dat jij die niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn of
niet geweest zijn. Je kunt er ook nu schrijvers van wereldfaam vinden
en vooral de poezie stond en staat in de Arabische landen op zeer hoog
niveau. Ooit iets gelezen van Nobelprijswinnaar Nagieb Mahfoez?
Prachtig. Zeer aan te bevelen.

> Oh ja, ze hebben het tientallige stelsel uitgevonden. Nog bedankt. Daar
> staat tegenover dat wij het elektronische binaire stelsel hebben
> uitgevonden, en nu druk doende zijn toe te passen.

En uit welke taal denk je komt het woord 'algebra'? Inderdaad, uit het Arabisch.

Maar er zijn natuurlijk wel de hadith nietwaar. En ook die hebben
kracht van wet terwijl ze in feite niets met de Koran van doen hebben.
En verder is er alle ruimte voor interpretatie. Kijk alleen maar naar
de verschillende richtingen: soennitisch, sji'itisch, om de twee
belangrijkste te noemen. En die interpretatie is verder ook door de
eeuwen heen niet altijd dezelfde geweest. Als je kijkt naar wat
Mohammed voor ogen stond en wat daar in de loop der tijd van is
gemaakt, dan praat je toch waarlijk over twee verschillende dingen.

Nash.
ps: dit is een reply via een nieuwe draad van David en het kan zijn
dat de schrijvers van de citaten niet geheel en al correct zijn
weergegeven. Excuses daarvoor.

Azrifel

D. Citroen wrote in soc.culture.netherlands:

>Sorry voor de tikfout.
>Moeder = modder

Nu nog een general pardon voor de onzinnige kwoot van 243 regels.
MafKees!

--
Azrifel, heerser van de 9e dimensie van de kanzenchouaku
Ik heb de macht, de macht om jouw te woord te staan.

Kees van den Doel wrote in soc.culture.netherlands:

>Dus verwacht na 12Augustus 1999 dat de Frupsigator uitbundig gaat roepen
>dat het OEROEBOEROE is van de kansel.

Komt er na 12 au-gustus nog een nieuwe doelbierkazzette?

> [...]

>Barbaren met wortel en ziel uit te roeien met de riemen die we hebben.

>Misschien kunnen we de Christen Honden ook over de kling jagen nu we

Kont-stantinopel aan de ongelovigen!

>Oeroeboeroe is de enige God die aan mag worden gebeden!

Afgoderij! Afgoderist die je er bent!
Oehoeroe, zoals Shiva voorbijstreeft aan het hemelzerk in zijn
vuurspuwende hemelwagen, zal de heilige uil zijn toorn doen uitgaan
over de misspellers, over gij ongelovigen die zullen fikken in de
barbeQ van Mars!

Sporty

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:
On Sun, 18 Jul 1999 00:10:02 +0200, Nick Mulder
<ni...@metatron.demon.nl> schreef de volgende wijze woorden:

>Gelukkig maar, ze is al zo oud.. Geeft het trouwens wel een tijdelijke
>oplossing? Misschien als we het allemaal doen?

Gooien met moeders is nog nooit een oplossing geweest, vraag maar aan
papa.

Sporty (Fanatiek dwergwerper)

Majoor Maarten Goedhart ten Cate <Friendl...@hotmail.com> schreef in
berichtnieuws 37917e5...@news.iae.nl...

> Jackal
>
> Ga onmiddelijk uit de zon zitten, kom op!
> [...]

Klásse Majoor, de enige échte goede reactie, én het kanon erop.

groetjes, stereo en niet weer hé....... ?? monologen horen in nl taal.

J3B

In article <379a92eb...@news.skyweb.net>,
<URL:mailto:koi...@start.com.au> wrote:

> Heb jij de bijbel dan wel eens gelezen?

Ik heb bijbel en koran gelezen

EN de arrogante inleiding bij de vertaling vn d koran

het venein zit niet in de koran tekst maar de walgelijke
arrogantie in dat commentaar .....

het zijn beide boeken geschreven voor een PRIMITIEF volk, als middel om op ee
stabiele en duurzame wijze een stuk normen en waarden en cultuurgoed over te
dragen van generatie op generatie

daar is helemaal niets mis mee

waar wat mee mis is, is dat oude mannetjes met vieze baardjes, in
moderne tijden gaan lopen miereneuken over triviale details
in de interpretatie, terwijl we allemaal weten dat vrijwel
alle basisregels in beide boeken vrijwel identiek zijn

ondanks het 'gij zult niet doden'
weten die vieze ouwe mannetjes het voor elkaar te krijgen een
rechtvaardigingsgrond te vinden om de mensen van de andere religie keer
op keer de schedel te laten inslaan......

--

3
e-mail: j3b...@xs4all.nl

theo1610

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:

>Ik betwijfel het.

Dat mag. Vergeet niet dat moslim zijn totale gehoorzaamheid eist
van de moslim. En een groep of land met veel absoluut gehoorzamen
draait altijd uit op geweld.

>Ik wil dan tegen buitenlanders zeggen: "Jullie zijn hier te gast, jullie
>mogen blijven, maar bij een strafbaar feit worden jullie zonder pardon
>uitgewezen of in ernstiger gevallen veroordeeld en daarna uitgewezen."

Die zullen dat dan eerst wel willen zien, eer ze het geloven.....

>Hans Kamp.

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

> [...]

>is uitermate dom om met weinig tot geen kennis een religie zo genadeloos af

Het is mij *iets teveel* het ware en enige geloof.

>Groet,
>David Citroen

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Brains

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:
Sorry Hans,
Maar hier moet ik toch even protest aantekenen. Een dergelijke kreet staat
absoluut NIET in de Koran. Wèl de opdracht om de wereld in kennis te
stellen van de Islam. Een dergelijke toevoeging is er misschien door de een
of andere geestelijk (gestoorde) leider eigenhandig aan toegevoegd, maar
maakt absoluut géén deel uit van de Koran!
Ik daag die Student, helaas via jou, uit om te bewijzen waar hij een
dergelijke waanzinnige uitspraak in de Koran kan vinden?!
Die bestaat namelijk niet, maar ik laat me graag (met bewijzen) van het
tegendeel overtuigen hoor.
Brains

P.S. Ik ben GEEN Islamiet maar ben tegen dergelijke ongefundeerde en domme
aanvallen van een andermans geloof.

Jackal © Born to be wild <dhrr...@goldmine.nl> wrote in message

> [...]

> zonder meer toegaf dat woordelijk in de Koran staat dat het de taak is
> van iedere Islamiet om de rest van mensen te bekeren of desnoods een

Jammer Nick,
dat je blijkbaar niets van mijn betoog hebt begrepen.
Desondanks wens ik je een (Christelijk) gezegende zondag toe
Gerard
P.S. Wanneer roep jij weer een keer op tot een nieuwe kruistocht? Groetjes
en Case Closed

Nick Mulder <ni...@metatron.demon.nl> wrote in message

> [...]

> Het in de reklame gooien van je eigen geloofsovertuiging is kinderspel,
> maar dient praktisch altijd om met de deken der overdreven liefde de

Op Sun, 18 Jul 1999 00:53:44 GMT, azrifel@oochietoe!spemstop!.demon.nl
(Azrifel) member of the Oochietoe Mind2News Gateway felt an urge to
post the following :

> Komt er na 12 au-gustus nog een nieuwe doelbierkazzette?

Wij vuren dat hopig!

Fusti
[...]

IJdo Dijkstra

Nash LR <Le...@napalm.a2000.nl> wrote:

> [...]
>interpretatie van de Koran, staan aan zodanige vervolgingen bloot dat
>zij vaak het betreffende islamitische land dienen te verlaten.

Wat jij nu noemt is eerder een gevolg van de toestand van het land in
kwestie dan werkelijk een oorzaak van het geloof. De bevolking daar is
doorgaans niet of nauwelijks opgeleid, en is dus relatief makkelijk
mee te krijgen. Het is niet voor niets dat opstanden vaak beginnen bij
studenten....

Bij ons was dat in het verleden niet veel anders....:"Hugenoten"

IJdo Dijkstra
aur...@orion.xs4all.nl

g.n. boekhout

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:
Volgens mij is dit de nieuwsgroep "politiek"en geen "religie

"Norman

Boeren van Nederland heeft geschreven in bericht
> [...]
>
>Dit alles omdat ze een relatie had met een niet-moslim.
>
>Ga zo door overheid. Ga maar lekker door met importeren van die lui.

Wim Hamhuis

Hans <ha...@mosaic.nl> schreef in berichtnieuws 75a_990...@mosaic.nl...

> Op Zaterdag 17 Juli 1999 13:34 schreef Remco de Graaf <rd...@nospem.dds.nl>

> Doe eerst eens wat algemene ontwikkeling op, voordat je dit soort domme
> uitspraken doet..

Wim: Dom ? Dom ? Dom ? Hij mag wel zijn eigen mening hebben ik mis de uitleg
over hoezo intolerant, hoezo weinig flexibel, hoezo haatdragend en waarom
nu 'zomaar' stupide aan Hans. Misschien krijgt hij dan inzicht in de
verschillende godsdiensten en dat is goed voor het omgaan met de
verschillende etnische
groeperingen, bovendien zijn godsdiensten voor sommige mensen een manier van
vrijetijdsbesteding.

Wim :
De Islam is evenals het christendom monotheistisch, beide godsdiensten
belijden 1 god.
De bijbel en de koran zijn door verschillende mensen opgesteld, evenals alle
andere
verhalen door inspiratie van de mens tot stand zijn gekomen. In dit geval is
de geest heel belangrijk
want inspiratie betekent door de geest beinvloed worden, kreatief zijn. Vind
jij dan dat dwang een
goed middel is om mensen te bekeren zoiets van ik maak jou dood als je niet
gaat geloven, ik vind
dat je mensen vrije keuzes moet gunnen maar ondertussen is er dan geen
sprake meer van een vrije keuze maar dwang !
Ik heb eveneens gehoord dat moslimfundamentalisme vaak in verband gebracht
wordt met terrorisme.
Ik betreur dat de christenen in het verleden in de oosterse landen helemaal
een verkeerd beeld van Jezus hebben gegeven,
van Jezus hebben zij destijds een verkeerd beeld gegeven ik weet alleen niet
helemaal precies hoe dat ook al weer
inelkaar zat, het is ALTIJD SLECHT om een VERKEERD BEELD te geven van
iemand.

> De bijbel is een HEEL stuk minder tolerant (bv ten aanzien van andere
> godsdiensten..) dan de koran.
.

Wim: Hoe weet jij dat ? Heb jij de bijbel en de koran gelezen dan ? Vertel
eens waar de bijbel dan een heel stuk minder tolerant
is dan de koran, tenzij je aan het generaliseren bent geweest omdat ik in
jou zin ook lees dat je als voorbeeld aanhaalt andere godsdiensten.
In de Bijbel staat een heel ingewikkeld verhaal dat maar heel weinig mensen
begrijpen. Ditzelfde geldt voor de Koran en voor andere geschriften.
Sorry voor de vraag, maar als jij al begint over minder tolerant dan wil ik
weten waar jij dan conflictpunten tegenkomt in de verschillende
heilige geschriften

<3790f25...@news.brabant.chello.nl>...

>Dat klopt, maar dat is in het verleden gebeurd, dat is een wezenlijk
>verschil met het nu nog doen zoals de Islam.

Het verleden? De chistelijk geinspireerde NAVO heeft via sukkel Wiily Claes
ook al laten uitlekken dat de islam de nieuwe vijand is. Lijkt me wel een
staaltje moderne kruistocht.

De bommen op Irak, Libie, Sudan en Afghanistan laten zien dat de yanks geen
moeite hebben met het bombarderen van staten met een islamitische
godsdienst. Kijk naar de feiten en je ziet dat de werkelijke agressie van de
christelijke wereld komt.

Pros Robaer heeft geschreven in bericht <0001E5BB@malpertuis>...

> [...]
>Maar als een stel studenten actie voert ten voordele van vrije
>meningsuiting, gaat de overheid er hard tegen in?!?!

Dat is in dat rare Nederland niet anders. Toen in 1993 studenten
demonstreerden in Den Haag werden zij genadeloos hard in elkaar geknuppeld.
Nu zijn er nooit meer massale studentendemonstraties. Gek he?

>Vriendelijke GNUtjes,
>Pros

Ernst Naber

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:

Nick Mulder heeft geschreven in bericht
<3790EA7C...@metatron.demon.nl>...

> [...]
>doe ik graag mee.
>
>(een bordje met JEZUS KOMT!!! PAK HAMER EN SPIJKERS! doet wonderen!)

Ha die Nick! Ook weer back in town?

<3790ECFE...@metatron.demon.nl>...

>Wat stel je voor, zullen we dat hoofd of die benen verwijderen? Zijn die
>verantwoordelijk voor de criminaliteit? Zal de criminaliteit verminderen
>als we het schoeisel aanpassen?

Met sandalen tjoelk je een stuk minder hard iemand dood, ja. Niet eens zo
gek bedacht, Nick!

>Of zou een overtuiging die beweert 'dat het niet zondig is om van
>ongelovigen te stelen' meer kans maken als (laf) alibi en stimulans voor
>dit buitenproportionele criminele gedrag?

Je bedoelt Muskens?

gecombineerd met een
>afwezigheid van represailles van de wetgevende zijde? Men is zo zielig
>als arme rovende allochtoon want men maakt de school niet af en is
>daarom kansarm en voetrijk ofzo?

Het gaat erom dat ook gewone mannen oververtegenwoordigd zijn in de
criminaliteit, of kinderen van gescheiden ouders of decadente corpsballen.
MAW, als je onderscheid gaat maken, kun je dat op diverse manieren doen.

Ik vind het trouwens onzin om criminaliteit aan het moslimgeloof te wijten.
Omdat de criminaliteit onder Marokkanen hoog is en de Marokkanen moslim
zijn, is *dus* de criminaliteit onder moslims hoog. Dat is een-dimensionaal
denken.

>Maar als jij een selectie op gezichtskenmerken of voetvorm wilt
>uitvoeren, ga je gang.

Bedankt ;-)

Ik vermoed trouwens ten zeerste dat je dit alleen
>wilt doen om de aandacht af te leiden van de eerdere uitspraak.

Inderdaad. Een beetje een ander perpectief in een discussie inbrengen kan
geen kwaad.

Welk
>doel dat dient laat me slechts raden, ik hou het op het willen ontkennen
>van de feiten die de gekoesterde fictie in gevaar brengen.

Ik koester geen ficties, Nick. Dat weet je toch. Ik ben alleen niet zo tuk
op
ongenuanceerde haatprekerij. Bovendien moet iemand toch deze zaak een beetje
relativeren?

Loek heeft geschreven in bericht <7mqrkb$q3i$1...@news.casema.net>...

>Ernst Naber

>Sterk Ernst, heel sterk, ik zou advocaat worden

Advocaat van de duivel zeker?

Wim Hamhuis <hans...@introweb.nl> schreef in berichtnieuws
93228986...@tbird.introweb.nl...

> [...]
> vrijetijdsbesteding.

"De Islam is een intolerant, weinig flexibel, haatdragend en stupide geloof"

is inderdaad een domme uitspraak, Wim. Hans heeft wel gelijk, (niet alleen
omdat hij mijn naamgenoot is).

> [...]
> dat je mensen vrije keuzes moet gunnen maar ondertussen is er dan geen
> sprake meer van een vrije keuze maar dwang !

Dit geldt alleen voor het moslimfundamentalisme.

> [...]
niet
> helemaal precies hoe dat ook al weer
> inelkaar zat, het is ALTIJD SLECHT om een VERKEERD BEELD te geven van

Daarom is het ook slecht een verkeerd beeld te geven van de islam

Hans Kamp.

Loek

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:

Ernst Naber

> Je bedoelt Muskens?

Nee hoor van Muskens mag je van iedereen stelen, gelovig of niet.

> [...]

> MAW, als je onderscheid gaat maken, kun je dat op diverse manieren doen.

Toch ligt deze aanpak dichtbij het ontkennen, of liever gezegd negeren van
feiten.

> [...]
> Omdat de criminaliteit onder Marokkanen hoog is en de Marokkanen moslim
> zijn, is *dus* de criminaliteit onder moslims hoog. Dat is

Klopt, maar geloof dat we het verhaal over de criminele Marokkanen al een
keer gehad hebben.

> Bedankt ;-)

> Ik vermoed trouwens ten zeerste dat je dit alleen

> Inderdaad. Een beetje een ander perpectief in een discussie inbrengen kan
> geen kwaad.

Nu gelukkig eens een keer niet toegepast om het gebrek aan tegenargumenten
te verhullen.
Je zou RJ bijna gaan missen, issie op vakantie?

> Ernst.

Loek

Shrike

On Sun, 18 Jul 1999 09:50, "Ernst Naber" <enaberS...@dds.nl> wrote..

> ... De chistelijk geinspireerde NAVO heeft via sukkel Wiily Claes ook al

> laten uitlekken dat de islam de nieuwe vijand is. Lijkt me wel een staaltje
> moderne kruistocht.

Ja hoor, het is weer komkommertijd..

Shrike.

--
This is who we are..

Gerard wrote:

> [...]
> Brains
>
> P.S. Ik ben GEEN Islamiet maar ben tegen dergelijke ongefundeerde en domme

Joh, als er door de tijd heen een sheria van gemaakt is heeft zo'n
islamiet die te volgen. Als je zegt zoveel verstand van de koran te
hebben weet je dat ook. Het niet uitvoeren van een sheria is een
ketterse daad, net zoiets als de paus in twijfel trekken 500 jaar geleden.

Toen kon je als christen kennis maken met de inquisitie, zoiets
dergelijks hebben de islamieten ook voorhanden. Dus een beetje moslim is
een brave moslim en niet zo'n kritische vrijdenker als jij probeert voor
te stellen.

Is dit bewijs genoeg voor je? Het staat wel degelijk in de koran, maar
dan in de komplete koran, met de sheria's. Als je alleen de koran
bekijkt en de regels opzijlegt krijg je inderdaad een ander beeld.

Maar Gerard die zichzelf zo hoogbegaafd acht weet ook drommels goed dat
een moslim niet alleen de koran trouw moet zijn, maar ook de sheria's.

Maar dat laat hij maar even weg uit zijn beschouwing. Anders klopt zijn
veronderstelling niet meer.

Nick Mulder

未讀,
1999年7月18日 凌晨3:00:001999/7/18
收件者:
Ik had het eigenlijk wel verwacht Gerard, dat je niets weet te
weerleggen van wat ik je voor de voeten werp, en dat je desondanks mij
aanrekent niet 'in staat te zijn' toe te geven aan het volgen van jouw
theorema's die elke band met de realiteit doorgesneden hebben om het
einddoel trouw te blijven. Hiermee laat je zien je eigen standpunten
onmogelijk aan een andere realiteit dan je eigen idealen te
kunnen/willen/durven meten.

Jij spiegelt een 'als'situatie voor, en verwacht dat daar de oplossing
ligt 'als we dat allemaal ook gaan doen', netzo als de zichzelf zo
bescheiden tot "brains" omgedoopt hebbende snuggere Gerard. Dat 'we'
onderhand allang andere dingen voelen, willen en hopen ontgaat jou
volledig, met je egocentrisme zet je je eigen gewenste realiteit
centraal en meent op grond van de kenmerkende 'goedebedoelingen' ten
opzichte van de zich misdragende migranten nog een 'goed mens' gevonden
te mogen worden ook, gezien het zelfrespekt dat je je op eigen
initiatief aanmeet.

Desondanks hebben kortzichtige maakbaarheidsridders uiteraard ook bestaansrecht.

Maar daarmee is wat mij betreft ook alles gezegd. Je zit hier in een
politieke discussiegroep, en niet in een bekeerklupje voor agogische sprookjes.

Als je je standpunten niet kan verdedigen, stel ze bij of ga naar huis.

Jij doet het laatste, zegt genoeg over de haalbaarheid van je verwachtingen.

Gerard wrote:

> [...]
> Gerard
> P.S. Wanneer roep jij weer een keer op tot een nieuwe kruistocht?

Waar denk je dat ik nu mee bezig ben?=)

> Groetjes

Dankje. Jij ook de hartelijke groeten aan de rest van je familie.

> en Case Closed

Gaat weer een moraalridder. Niet kunnen winnen? Dan maar doen alsof er
niets verloren is.

Echt, jehova's zijn eenvoudiger...

J3B wrote:

> het venein zit niet in de koran tekst maar de walgelijke
> arrogantie in dat commentaar .....

BS. Het venijn zit hem in de seculariteit. Een christen gelooft prive en
persoonlijk, een islamiet 'gelooft' (= onderwerpt zich) collectief en
dient dat collectief te vergroten. 'Resistance is futile'=)

> [...]
> in de interpretatie, terwijl we allemaal weten dat vrijwel
> alle basisregels in beide boeken vrijwel identiek zijn

BS. De basisregels in veel boeken van dit slag zijn identiek, omdat
mensen identiek zijn. Wat niet identiek is is de methode waarop het
geloof afgedwongen wordt en de verwerping van individualiteit die ten
grondslag ligt aan de islam.

> ondanks het 'gij zult niet doden'
> weten die vieze ouwe mannetjes het voor elkaar te krijgen een
> rechtvaardigingsgrond te vinden om de mensen van de andere religie keer
> op keer de schedel te laten inslaan......

En daar kom je net achter en vind het gelijk tijd om dat wereldkundig te
maken?

Dat is een van de pijlers van elke godsdienst, en het is zaak om die
drift zo stevig mogelijk af te remmen. Is ons bij de christenen aardig
gelukt toch?

Nou de rest nog.

Nash LR wrote:

> Nick Mulder schreef:
> -knip-

> Wat zou je denken van Averoës, Avicenna om de twee grootsten te
> noemen, maar zij waren zeker niet de enigen.

Deze ken ik niet, en in mijn tamelijk kulturele vriendenkring worden ze
volgens mij zelden genoemd als belangrijke naslagwerken. Maar mijn
interesse is gewekt. Dank.

> [...]
> eerste eeuwen van de Islam bloeiden allerlei soorten van wetenschap en
> was er een vruchtbare uitwisseling op allerlei gebied met vooral de

Doet me aan het Alhambra denken, waar inderdaad de 'fontein van de
broederschap' te vinden is die de verbintenis tussen de moslims,
christenen en joden symboliseert. Je hebt gelijk, in de middeleeuwen was
de islam een vooruitstrevend en tolerant geloof.

Toen wel.

> Door de Arabische filosofie hebben de
> teloorgegane en vergeten werken van de oude Grieken weer hun ingang in
> de westerse wereld gevonden. Zonder de moslims hadden wij iemand als
> Aristoteles wellicht niet meer gekend.

Excuse le mot, maar dit is -volgens mijn geschiedeniswerken- een
pertinente leugen. Waar je het vandaan haalt boeit me overigens wel.
Volgens mijn foliant was het met name iemand als Boëthius die
bijvoorbeeld in de oudheid enige griekse geschriften plagiëerde -die
behoorlijk populair werden en bleven- en daarmee een aantal eeuwen
muziekkultuur op poten zette waarin het griekse gedachtengoed
betreffende muziek levend gehouden werd wat later weer uitmondde in de
renaissance, de heropleving van de oude griekse en romeinse kultuur,
reeds halverwege de 14de eeuw bepleit door de Italiaanse dichter en
geleerde Petrarca.
Enige islamitische invloeden zijn totaal nergens te vinden, en dhr.
Grout staat zich erop voor een zuivere weergave van de westerse
(muziek)geschiedenis te hebben gegeven in zijn boek.

> Het barst van de grote namen op elk gebied in de islamitische landen.

Ja, dat ze wat minder frequent naar een kafir als Beethoven luisteren
lijkt me ook vrij logisch. Maar kijk eens hoe ze hun landen vormgeven,
hoe het met hun welvaart gesteld is. Vallen en dan niet een paar dingen
op? Ze barsten van de rijkdom dankzij hun olie, maar moeten westerse
kennis importeren om die rijkdom te winnen, en kopen er vervolgens
westerse produkten van..

Dat geeft toch te denken nietwaar? Al was het alleen maar omdat het zo
eenvoudig waar te nemen valt.

Als je de juiste kant wilt opkijken.

> Het feit dat jij die niet kent wil niet zeggen dat ze er niet zijn of
> niet geweest zijn.

Ik heb net een aantal maanden een uitgebreide scriptie over de
muziekgeschiedenis moeten schrijven voor mijn studie. Als er dit soort
invloeden waren geweest was ik ze hoogstwaarschijnlijk tegengekomen.
Voorlopig zit de islamitische muziek in een ontwikkeling waar wij
ongeveer vijf eeuwen geleden waren, homofone zang met gedubbelde
begeleiging, geen of zeer gebrekkige polyfonie om maar te zwijgen van de
afwezigheid van doorgeinstrumenteerde orkestwerken. Hun melodische
structuur is er een die grote beperkingen in zich herbergt (gejengel)
gezien de afwezigheid van doorontwikkelde harmonisatie, en een aantal
sheria's die menen dat de profeet niet van muziek hield heeft de zaak
ook niet echt vooruit geholpen.

> Je kunt er ook nu schrijvers van wereldfaam vinden

Hebben de ayatholla's Rusdhie eindelijk te pakken gekregen?

> en vooral de poezie stond en staat in de Arabische landen op zeer hoog
> niveau. Ooit iets gelezen van Nobelprijswinnaar Nagieb Mahfoez?
> Prachtig. Zeer aan te bevelen.

Dat is een tip die ik serieus neem.

> En uit welke taal denk je komt het woord 'algebra'? Inderdaad, uit het Arabisch.

Nogmaals, ooit -in het verre verleden- wat mij betreft niets dan goeds
over de islam, zelfs hun vrouwenbenadering wil ik in het toenmalige
middeleeuwse europese perspectief plaa..
Nee, toch maar niet. Het is niet voor niets dat de europese kultuur door
heeft kunnen ontwikkelen waar de islamitische zichzelf bewust gestrand
heeft.. Die kennis van het algebra heeft hun bepaald niet vooruit
geholpen, wieweet komt dat ook door de grenzen die in de koran gesteld
worden aan wat men aan wetenschap mag beoefenen en wat niet.

> Maar er zijn natuurlijk wel de hadith nietwaar. En ook die hebben
> kracht van wet terwijl ze in feite niets met de Koran van doen hebben.

Leg dat eens uit aan een brave en bewust onderdanige imam-vrezende islamiet..

> En verder is er alle ruimte voor interpretatie. Kijk alleen maar naar
> de verschillende richtingen: soennitisch, sji'itisch, om de twee
> belangrijkste te noemen.

Persoonlijk vind ik de aleviten het belangrijkst, en gezien de moordlust
die hun bestaan bij de andere stromingen oproept lijkt het me geen
overbodigheid deze stroming een handje te helpen in hun voortbestaan.
Seculiere moslims vallen wat mij betreft onder de nederlandse wet vwb
vrijheid van godsdienst, en buiten mijn politieke kritiek.

> [...]
> Mohammed voor ogen stond en wat daar in de loop der tijd van is
> gemaakt, dan praat je toch waarlijk over twee verschillende dingen.

Uiteraard. Maar de boodschap is nog steeds duidelijk en onverbiddelijk:
de koran en de islam zijn de aangewezen _en enige_ instrumenten om een
komplete samenleving vorm te geven, er bestaat geen wet boven die van
allah en democratie is een westers hersenspinsel. Een islamiet die trouw
is -en waarom zou hij dat niet zijn- aan zijn bestaan streeft dit doel
na. Een staat, geregeerd door de wet van de godsdienst. Met de sancties
zoals beschreven in de sheria's.

Fijne lui zijn het toch. Echt een aanwinst voor een naieve democratie.

Eerst omdubbelzinnig de seculariteit onderstrepen -dus zweren met de
hand op de koran dat de lokale wetten boven die van de koran staan(dat
wil ik meemaken zeg)- en dan praten we verder.

> Nash.
> ps: dit is een reply via een nieuwe draad van David en het kan zijn
> dat de schrijvers van de citaten niet geheel en al correct zijn
> weergegeven. Excuses daarvoor.

Maar die dichter... Ik zal eens in de bieb kijken, daar staan vast
rekken vol met culturele verrijkingen.

Ernst Naber wrote:

> Ha die Nick! Ook weer back in town?

ja, effies. We gaan straks lekker naar een huisje op de hei, maar eerst
de verbouwing afmaken.=)

Nick

Ernst Naber wrote:

> [...]
> moeite hebben met het bombarderen van staten met een islamitische
> godsdienst. Kijk naar de feiten en je ziet dat de werkelijke agressie van de

Als er sprake is van een reactie lijkt me dat vrij normaal, ookal zijn
die lui vaak te niet in staat iets meer terug te doen dan het opblazen
van openbare gebouwen en/of het kapen van vervoersmiddelen.
Als bijvoorbeeld een dwaas ventje als Erbakan alle Turken buiten Turkije
oproept 'europa tot het ware geloof' te bekeren middels organisaties als
Milli Gorus en de grijze wolven mag er van mij ook ingegrepen worden.

tsja. heb nooit beweert een pacifist te zijn...

Ernst Naber wrote:

> Nick Mulder heeft geschreven in bericht

> Met sandalen tjoelk je een stuk minder hard iemand dood, ja. Niet eens zo
> gek bedacht, Nick!

Zeker niet als er van die dikke geiteharen sokken in zitten, de dempen
de impact aanzienlijk.

> Je bedoelt Muskens?

Nee, maar als hij ook onder die definitie valt, ja.

> [...]
> MAW, als je onderscheid gaat maken, kun je dat op diverse manieren doen.

Tuurlijk. Maar waarom moeten we dat ineens op diverse manieren gaan doen
als we bezig zijn te bevatten waarom het vooral islamitische jonge
mannen zijn die tot voor nederlandse begrippen buitenproportionele
criminaliteit overgaan?

Jij wilt toch niet stiekum de aandacht afleiden?=)

> [...]
> zijn, is *dus* de criminaliteit onder moslims hoog. Dat is een-dimensionaal

Dat wel ja. Maar als je kijkt hoe migranten zich iha in een vreemde
kultuur gedragen (denk aan nederlanders overzee!), en als je dan ook nog
een geloof hebt dat je het recht aanreikt elke 'ongelovige' met de
nodige minachting te *moeten* behandelen en je maakt het af met een
afwezigheid van individuele verantwoordelijkheid binnen de kultuur, "als
allah wil dat ik stop met stelen zal hij dat laten merken" dan is het
recept om wat vrijer buiten de wet te leven van een vreemd land aardig
kompleet lijkt me. Veel islamieten verwachtten een hard ingrijpen als
'teken van allah' bij wetsovertredingen.

Zullen we ze daarin dan maar eens tegemoet komen? Tis tenslotte hun
kultuur, en ze hebben recht op een stukje eigen-ikje beleving.

Nietwaar?

> Bedankt ;-)
>
> Ik vermoed trouwens ten zeerste dat je dit alleen
>
> Inderdaad. Een beetje een ander perpectief in een discussie inbrengen kan
> geen kwaad.

Dus gaan we het hebben over de bauxietwinning in Suriname?

> Welk
>
> Ik koester geen ficties, Nick. Dat weet je toch. Ik ben alleen niet zo tuk
> op
> ongenuanceerde haatprekerij.

Ik ook niet. Daarom doe ik mijn best om mijn aversie zo gedegen mogelijk
vorm te geven.

> Bovendien moet iemand toch deze zaak een beetje
> relativeren?

Als je niet tegen iemand kan die een hekel aan de huidige situatie heeft
wel ja.

"g.n. boekhout" wrote:

> Volgens mij is dit de nieuwsgroep "politiek"en geen "religie

Ga zo door.

NM

Judith

Ernst Naber wrote:

> Stan Veuger heeft geschreven in bericht <3790B0E8...@casema.net>...

> Ja, mannen met twee benen en een hoofd ook.

Mag ik jou nu ook racist noemen? En van discriminatie beschuldigen? Of
constateer jij ook slechts feiten?

g.n. boekhout wrote:

> Volgens mij is dit de nieuwsgroep "politiek"en geen "religie"

Nuttige opmerking als je post in nl.politiek. Ik wil het overigens wel
uitleggen. Sommige mensen zijn van mening dat de POLITIEK harder zou
moeten optreden tegen moslimgeweld.

Stan Veuger.

Nick Mulder wrote:

> [...]
> Grout staat zich erop voor een zuivere weergave van de westerse
> (muziek)geschiedenis te hebben gegeven in zijn boek.

Waarschijnlijk heeft dhr. Grout vanuit een andere invalshoek gekeken;
iemand die schrijft over muziekgeschiedenis zal de accenten
ongetwijfeld anders leggen. Hoe dan ook, de situatie in Europa in de
(hoge en late) Middeleeuwen was dat de Joden een soort intermediaire
positie innamen tussen de (Spaans-) Arabische wereld enerzijds en de
Europese, Latijnse wereld anderzijds. Het waren de Joden die de
arabische werken van filosofen als al-Farabi, Ibn Ruschd (=Averroes)
en Ibn Sina (=Avicenna) in het Latijn vertaalden, en de invloed van de
Arabische filosofen, vooral van Averroës, is zeer groot geweest. De
Arabische filosofen hielden zich vooral bezig met een verdere
uitwerking van de Griekse filosofie, Aristoteles met name. De Joden
vertaalden die werken, vandaar dat al-Farabi, Averroes en Avicenna
ingang vonden in de westerse wereld waar ze toch echt nog steeds
begrippen zijn. Behalve dat de Arabieren zelf filosofie bedreven,
vertaalden ze de filosofische werken uit het Grieks in het Arabisch.
De Joden vertaalden dat weer in het Latijn, waardoor het in die tijd
bijna vergeten griekse gedachtegoed in de late Middeleeuwen weer in de
westerse, latijnse wereld terug kwam, met als gevolg de ontwikkeling
van de Scholastiek en nog wat later het ontstaan van de Renaissance.
Je kunt dit volgens mij overal nalezen, maar b.v. in werken die ik
hier thuis heb, zoals:
G. Stemberger, Geschichte der jüdischen Literatur
H.H. Ben-Sasson (ed.), A History of the Jewish People
A. Hourani, A History of the Arab Peoples

> [...]
> westerse produkten van..
>
> Dat geeft toch te denken nietwaar? Al was het alleen maar omdat het zo

Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik ben het toch niet met je eens.
De westerse wereld en de Arabische, Islamitische wereld zijn twee van
elkaar gescheiden werelden, de culturen waarvan over en weer nogal
onbekend zijn, want net zomin als wij hier inderdaad grote Arabische
dichters, schrijvers, componisten, schilders, architecten e.d. kunnen
opnoemen, kunnen de Arabieren Europese of Amerikaanse grootheden
noemen. Wij weten eenvoudig niet genoeg van elkaar. Maar dat wil dus
niet zeggen dat ze er (over en weer) niet zijn.

Verder ben ik het inderdaad met je eens dat de Arabische landen
vastzitten in een verstarring. Maar het is ook duidelijk dat de
westerse wereld daar iets mee te maken heeft. Kijk hoe wij daar hebben
huisgehouden met als gevolg dat men daar bijna wanhopig op zoek is
naar een eigen, niet westerse identiteit. Je kunt mensen die zo'n 1300
jaar volgens een bepaald systeem hebben geleefd, niet van buitenaf
zomaar iets anders opleggen. En dat is wat er is gebeurd. Logisch dat
mensen daardoor in verwarring raken, zich gaan afzetten en dat er
excessen optreden.

Afgezien daarvan zie je dat er de hele geschiedenis door rijken komen
en rijken gaan, systemen komen en systemen gaan. Er is voortdurend een
golfbeweging aan de gang. Toen wij hier in Europa nog in dierenvellen
in holen in de grond woonden (als we er toen überhaupt al waren),
bouwden ze in Egypte al hun wonderbaarlijke pyramiden en kon men daar
en in Mesopotamië al redelijk goed voorspellen wanneer er een zons- of
maansverduistering zou plaatsvinden. Het Assyrische rijk kwam en ging,
het Perzische kwam en ging, het Hellenistische rijk kwam en ging, het
Romeinse rijk kwam en ging. Toen wij hier in de christelijke donkere
Middeleeuwen zaten, bloeide de Arabische cultuur als nooit tevoren. Nu
bloeit de westerse wereld en zit de Arabische op de bodem van de
golfbeweging. Maar je hoeft niet eens zo nauwkeurig te kijken om te
kunnen zien dat onze westerse democratische wereld op zijn beurt zeer
hard aan het afbrokkelen is. Ook die is over zijn toppunt heen en
bezig af te glijden naar de bodem. Waar zullen wij over 200, 300 jaar
zijn? En waar de Arabische? Of de Chinese, of de Russische? Wie zal
het zeggen, maar de westerse hegemonie zal zeker niet eeuwig duren.
Als de geschiedenis ons iets leert is het wel dat elk systeem, elk
rijk gedoemd is ten onder te gaan. Op de ruïnes komt vervolgens een
nieuw op. En zo ad infinitum.

> [...]
> gezien de afwezigheid van doorontwikkelde harmonisatie, en een aantal
> sheria's die menen dat de profeet niet van muziek hield heeft de zaak

Ik ben geen muziekkenner, en weet er niets van af, maar ik lees in de
Winkler Prins dat, en ik citeer: 'Al-Kindi (gest. 874), Al-Farabi
(gest. 950), Ibn Sina (gest. 1037) en Safi al-Din (gest. 1294), hebben
onmiskenbare invloed gehad op de Westeuropese vroege muziektheorie en -praktijk.'
Trouwens het hele stuk over de Arabische muziek dat ik hier lees geeft
mij niet de indruk dat het zo simpel is als jij het hier voorstelt.
En wat het 'gejengel' betreft. Dat is een kwalificatie gegeven door
iemand met ongeoefende oren. Ik persoonlijk hou er erg van. Het is een
'acquired taste', iets dat je moet leren mooi te vinden dus.

> Hebben de ayatholla's Rusdhie eindelijk te pakken gekregen?

Nu doe je ze te kort (trouwens, de fatwa is eindelijk, en gelukkig,
ingetrokken). Juist op het gebied van de literatuur zijn ze zeer
ontwikkeld. Overigens Nagieb Mahfoez is een prozaschrijver. Hij is nu
een oude man, maar schrijft nog steeds. Hij is verder iemand die geen
blad voor de mond neemt, dus het zal je niet verwonderen dat zijn
leven al jarenlang gevaar loopt (nog niet zolang geleden is hij
ternauwernood aan een aanslag ontsnapt). Absoluut prachtig is zijn in
de Arabische wereld befaamde cyclus van de familie Abd-al-Gawwaad die
bestaat uit de boeken: Tussen twee paleizen; Paleis van verlangen; De
suikersteeg. Die zijn nog volop in vertaling verkrijgbaar (en dat in
zo'n goedkope pocket-reeks; bij de Bijenkorf in Amsterdam staan ze
b.v. in rijen opgesteld).

> Fijne lui zijn het toch. Echt een aanwinst voor een naieve democratie.

Het is pas echt naief om te denken dat de democratie here to stay is.
Maar overigens, ook de andere twee monotheistische godsdiensten zijn
in principe als de islamitische. Kijk maar eens in het Oude Testament:
slavernij, en het doodslaan van andere volkeren alleen maar omdat ze
niet tot het uitverkoren volk behoren, vrouwen die voetvegen zijn. Het
verschil is dat het jodendom en christendom zich dermate ontwikkeld
hebben dat ze van deze barbaarse praktijken afstand hebben genomen; ze
realiseren zich dat hun Heilige Schrift ook een boek van zijn tijd is
en dat bepaalde praktijken in onze tijd niet meer passen. In de Islam
is men nog niet zover blijkbaar.

Maar overigens heb ook ik moeite met de Islam, of liever, met wat er
van gemaakt is. Met het fanatisme, met de wijze waarop men mensen
bewust onwetend houdt, met de wijze waarop de leringen van iemand als
Mohammed verdraaid worden, met de vrouwvijandigheid, met de
lijfstraffen, met de veelwijverij, met de censuur in de landen zelf,
met de religieuze politie. En ook ik zit niet echt te wachten op hele
horden Arabieren, de overgrote meerderheid waarvan meestal niet erg
ontwikkeld is (daar hebben ze de kans niet toe gehad, de censuur is,
net als de religie, alomtegenwoordig) en die niet hebben geleerd zelf
over hun geloof na te denken (dat wordt immers voor hen gedaan).

Anderzijds waardeer ik het in moslims dat zij niet zo nodig zieltjes
voor hun religie hoeven te winnen. Daar kunnen christenen nog wat van leren.

Nash

<3791B32F...@metatron.demon.nl>...

>Als er sprake is van een reactie lijkt me dat vrij normaal, ookal zijn
>die lui vaak te niet in staat iets meer terug te doen dan het opblazen
>van openbare gebouwen en/of het kapen van vervoersmiddelen.

Geweld lokt meer geweld uit. Die aanslagen van die fundamentalisten - heel
fout natuurlijk - die moesten worden vergolden, zijn ook weer terug te
voeren op Amerikaanse inmenging in het Midden-Oosten.

>Als bijvoorbeeld een dwaas ventje als Erbakan alle Turken buiten Turkije
>oproept 'europa tot het ware geloof' te bekeren

Klinkt me niet aanlokkelijk in de oren. Ik heb het sowieso niet zo op
fundamentalisten, of het nou Turken zijn of puriteinse Amerikanen die het zo
goed voor hebben met de wereld.

middels organisaties als
>Milli Gorus en de grijze wolven mag er van mij ook ingegrepen worden.

Hoe? Navo-land Turkije bombarderen?

>tsja. heb nooit beweert een pacifist te zijn...

Ik ook niet, al kom ik er in de praktijk vaak dicht in de buurt.

載入更多則訊息。
0 則新訊息