Jim Willie: Amerika (VS) ligt op sterven, petro-dollar breekt nu.

Jos Boersema

The Ochelli Effect-2017-07-20 Jim Willie petrodollar system collapse
https://www.youtube.com/watch?v=O15rsFTsaBU

- Meerdere grote landen & Imperiums beginnen handel in olie zonder dollar.
Daardoor verliest de dollar veel van haar waarde (op den duur), en
stort het VS economische wereldimperium in. Amerika zal waarschijnlijk
in een 3rde wereld land veranderen. (Mijn toevoeging: je ziet de
Fascistische dictator Trump al klaar staan om met grof geweld op
volkwoede te reageren, en het is nu een klasse-maatschappij, uiteen
gescheurd in een arme laag en een rijke bovenlaag.)

- China + Rusland vormen een nieuwe economische sfeer. Duitsland doet ook
mee en houdt zich niet aan de sancties die de VS probeert op te leggen.
Dit oostelijk handelsblok zal langzaam groter worden dan het westelijke
VS Amerika blok.

- Als China overgaat tot een munt of speciaal goud certificaat voor
internationale handel, is het volgens Jim snel helemaal gedaan met de
dollar en de Amerikaanse suprematie. Amerika heeft geen industrie meer,
en al het goud is gestolen door de laatste regeringen (zoals de
criminele Clinton familie, etc). Duitsland heeft wel industrie, en
veel goud in reserve.

- Heugelijk maar via zijn eigen interne contacten dus niet officiëel
bevestigt (51:00 in video): volgens Jim zijn Duitsland, *Nederland*,
Oostenrijk en Finland hun eigen munt weer aan het drukken, in het
geheim, en zijn van plan deze munten aan elkaar te koppelen (vaste
wisselkoersen). Het wordt dan een soort noordelijke Euro, waar de
zuidelijke landen uit zijn gegooid (natuurlijk moeten die eruit, je
ziet aan hun verleden - vooral Italië - dat die totaal geen rem op
geld drukken hebben, er zit geen discipline in, hoe kun je daar ooit
een munt mee hebben; en zo-ie-zo is het allemaal te groot en zeker te
corrupt). Frankrijk zou ook meegesleept kunnen worden in deze strategie,
volgens Jim (wat mij heel goed lijkt, en gelukkig houden de Fransen van
hun Nationale Soevereiniteit en daar kunnen we wel wat van gebruiken
na het Europese Unie Nazi avontuur van de Amerikanen.)

Opmerking van ondergetekende: Ik kan alleen hopen dat het waar is dat
we onze munt weer drukken, en dan een goede handelsrelatie met Rusland
opzetten. Wat ik me dan wel af vraag is welke rare sprongen de VS nog
gaat maken, nu ze in een kat in het nauw dreigen te veranderen, maar
nog wel verruit de sterkste zijn op dit moment, zeker militair. Economisch
lijkt de VS momenteel vooral een vat hete lucht, ze exporteren vooral
grondstoffen (schijnt). Productie is dood daar. Hun economie draait op
het met hun leger landen dwingen de olie in dollars te verhandelen. Dat
zou dan op zijn einde zijn, blijkbaar omdat teveel en te grote landen het
nu doen.

--
http://www.law4.org How economics works, and how to get it fixed.
Reasoning, implementation plans, example Constitutions, and voting software.

hari seldon

On 27-07-17 20:59, Jos Boersema wrote:

> [...]
> het met hun leger landen dwingen de olie in dollars te verhandelen. Dat
> zou dan op zijn einde zijn, blijkbaar omdat teveel en te grote landen het

Alleen Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Finland die zich voorbereiden
op een 'noord-europa'? Ik zou tenminste Zweden in het rijtje verwachten,
nog afgezien van Noorwegen en Denemarken. En waarom zo negatief over
Zuid-Europa? Het lijkt erop alsof zelfs Griekenland zijn zaakjes weer op
de rails krijgt en Italie, Portugal of Spanje hebben ook erger
meegemaakt. De voormalige Joegoslavische landen lijken ook op te
krabbelen, eigenlijk zijn het alleen de Polen met hun grote bek die nog
voor echte problemen kunnen zorgen. Mijn oplossing: terug naar de
grenzen van ongeveer 1939. Er is heel wat meer 'duits' gevoel in
west-polen dan de media durven toe te geven - praat maar eens met iemand
uit Breslau of Danzig en luister dan goed hoe ze zich beklagen
'tweederangs-polen' te zijn. Dat zijn ze ook: meer dan de helft van hun
(over-)grootvaders hebben in de Wehrmacht gediend.

Dat de USA een, eh, roerige tijd ingaat met Trump is duidelijk, maar het
land heeft echt wel meer te bieden dan alleen oliedollars. Ik heb ook de
gloeiende pest aan hun eeuwige grote bek en hun leugens, maar de USA is
en blijft in alle opzichten een groot land. Ik zou het niet willen missen.

En wacht maar tot ik President van de Wereld ben. Er wordt aan gewerkt...

Rob

hari seldon <ha...@empire.net> wrote:

> Alleen Duitsland, Nederland, Oostenrijk en Finland die zich voorbereiden
> op een 'noord-europa'? Ik zou tenminste Zweden in het rijtje verwachten,
> nog afgezien van Noorwegen en Denemarken.

Je hebt de Euro landen nog niet helemaal op een rijtje begrijp ik?

joh

Op donderdag 27 juli 2017 21:13:40 UTC+2 schreef hari seldon:
> [...]
>
> En wacht maar tot ik President van de Wereld ben. Er wordt aan gewerkt...

De burgemeester heeft het papierwerk bijna op orde?

Adri Verhoef

In een uithoek van het heelal, op een planeet die aarde wordt genoemd, schreef
iemand die zich identificeerde als Jos Boersema <jo...@debian.sao>:

> een munt mee hebben; en zo-ie-zo is het allemaal te groot en zeker te

Sowieso, Jos, sowieso. http://woordenlijst.org/#/?q=sowieso

http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=sowieso&lang=nn

Jos Boersema

Op 2017-07-28, Adri Verhoef schreef <a...@news.a3.xs4all.nl>:
Bedankt, komt er toch nog eens iets nuttigs uit deze nieuwsgroep.
Ik vroeg me sowieso al af of ik iets fout deed.

Even over iets anders: het Nederlandse volk lijkt af te glijden naar
middeleeuwse horigheid door het geloof in een onaantastbare heersende
klasse. Mensen doen tegenwoordig vaak alsof politici 100% betrouwbaar
zijn, en dulden geen kritiek meer op hun meesters. Dat is een gevaarlijke
val van cultuur, van het punt waar we waren voordat Wim - de slang - Kok
de politiek van haar scherpte ontdeed. Vóór Wim K. moest een minister er al
voor oppassed dat hij of zij de schijn niet tegen zich had gewekt; de
schijn van corruptie, zelfverrijking en oplichting wel te verstaan. Dat
was al genoeg om het vertrouwen op te zeggen, en zo hoort het ook. Alles
was niet ineens weg na Wim K., maar mijns inziens was dat het begin van
de verrotting.

Wat zit ik te raaskallen ? Iedereen weet toch dat Nederland en de EU door
en door corrupt zijn, en dat is het gesprek van de dag ? Misschien wel,
maar de propaganda dat er geen "samenzweringen" denkbaar zouden zijn,
zaagt hevig aan de stoelpoten van een kritische bevolking. Als iemand
iets zegt dat in de richting van harde kritiek gaat, willens en wetens
zouden er misdaden gepleegt kunnen zijn door de machtigen, dan wordt
daar vaker en vaker lacherig op gereageerd door volksleden die door de
Amerikaanse propaganda zo hun denken in elkaar hebben laten zetten. Deze
propaganda truk is een Amerikaans export product: samenzweringen zouden
ondenkbaar zijn. Met die houding is de heilige onschendbaarheid van een
politieke priester klasse een feit. Ze kunnen wel per ongeluk fouten maken
"die arme mensen zijn ook maar mensen," maar willens en wetens criminele
daden plegen waar mensen bij dood gaan en waar ze zelf rijk van worden, en
dat samen zo afspreken, dat zou niet kunnen. De kritische houding is weg,
en dat is juist ideaal voor de nodige criminele samenzweringen in de top.

Wat is een samenzwering ? Over iemand roddelen is al een samenzwering
... "heb je al gehoord dat die ... maar vertel het niet aan iemand anders."
Dat is al een samenzwering. Over iemand anders praten en dat dan later
geheim houden, is al een samenswering. Welk bedrijf publiceerd de
notulen van de bestuursvergadering ? Welke vakbond ? Dat zijn dus al
samenzweringen. Is een bedrijf een samenzwering ? Natuurlijk, het zit
vol geheimen. Welke politieke partij accepteerd dat iemand van de
bestuursleden alle notullen in de openbaarheid publiceert ? Elke politieke
partij is al een samenzwering. Een huwelijk is een samenzwering. Een
criminele bende is inderdaad ook een samenzwering.

Zo zitten de mensen in elkaar - wellicht helaas. Vrijwel continue houden
ze geheimen bij zich, spannen ze samen bewust en onbewust, meer en
minder georganiseerd, waarbij het erom gaat de schade van publiciteit van
bepaalde informatie voor die persoon die het geheim houdt te beperken. Er
is in feite zoveel geheim in deze samenleving, dat er expliciete wetten
nodig zijn om ervoor te zorgen dat rechtzaken en raadsvergaderingen nog
wel openbaar blijven. Anders was dat ook allemaal geheim, omdat dat
bijna al de standaard is van het menselijk gedrag.

Is Nederland met andere westerse landen in - bijvoorbeeld - Oekraïne
bezig met grove misdaden ? Criminele bendes die actief zijn en die
zeer grote bedrijven bezitten, om rijk te worden van een Nazi staatsgreep
in 2014 ? Dat is een vraag waar lacherig over gedaan, terwijl als we
hetzelfde zien in het Koloniale verleden van Nederland, en al die andere
landen. Dan wordt dat ineens wel als vaststaand feit en criminele activiteit
gezien (althands, door diegenen met een minimum aan inlevingsvermogen
met de slachtoffers). Het is dus ruimschoots bekend dat Nederland op
strategisch niveau gezien kan worden als een criminele Staat. De plundering
van Indonesië was zo erg, dat ze daarna zelfs weer van religie veranderd
zijn, en nu zijn ze Moslims. Waren er geen journalisten in de tijd van de
VOC, die precies wisten hoe erg het was, hoe crimineel de kolonieën waren ?
Natuurlijk, er waren massas mensen die precies wisten hoe het zat. Toch
wordt die misdaad voorgesteld aan het Nederlandse volk als het brengen van
de beschaving, aan mensen helpen. "De zwartjes werken graag, hoor." Ergens
gaat dat mis, en waar dat mis gaat is een samenzwering genoemd worden.

Het toegeven van grootschalige samenzweringen en geheimhouding van misdaden
wordt echter vooral over het verre verleden toegegeven, niet over
het heden. Waarom ? Waarschijnlijk zijn mensen gewoon te bang voor hun
eigen hagje ten opzichte van de top criminelen, omdat die top criminelen
die met deze misdaden bezig zijn nu nog leven. Shell bijvoorbeeld, dat zijn
mensen hier in Nederland, met veel macht, of althands die angst kan bestaan.
Via de Amerikaanse staatsgreep kregen die ook een stuk van Oekraïne
in handen. Is het dan gek dat het NOS journaal continue leugens en
oorlogspropaganda verspreidt ? Nee, er zijn namelijk mensen in Nederland
die daar geld hadden willen verdienen, en dat is nu lastiger door de Opstand
in Donbass. Dus die Opstand van de lokale bevolking tegen een Nazi staatsgreep
van de VS, is ineens ... "een inval van Rusland." Dit is een voorbeeld van
een heden daagse grootschalige criminele samenzwering, waar nette mensen
met dasjes op TV en top politici - willens en wetens of doordat ze
hun huis werk niet doen - aan meedoen.

Het overgaan tot de blinde aanbidding van de heersende klasse, alsof
die niet de hele dag zitten samen te spannen - niet persé altijd
voor zichzelf, en niet altijd direct crimineel, maar de hele dag door zijn
er gesprekken die niet aan andere verteld zouden moeten worden - leidt
alleen maar tot meer corruptie, meer macht voor de top criminelen,
en meer problemen voor de volgende generaties.

Politici moeten hard worden aangepakt, en er moet altijd druk gezocht
worden of er ook weer eens grootschalige criminaliteit wordt uitgevoerd
door deze of gene politieke of private partij of de regering als geheel,
waarbij het belangrijk is om eerst te kijken wie waarvan rijk wordt en
wie waarbij - en bij welke 'opmerkingen' (lees: leugen propaganda) -
een belang heeft. Heeft Shell een belang bij de staatsgreep in Oekraïne ?
Heeft de V.S. (Amerika) een belang bij een opstand in Sirië ? Wie wint
er als de Venezolaanse Revolutie omver gegooid wordt door de steenrijke
Oligarchen en Fascistische bendes ? Hoe wordt dat dan voorgesteld aan
dit volk ? Alsof we de beschaving verspreiden en mensen helpen. Ondertussen
zijn het de top criminelen van de wereld die aan het werk zijn, waarbij
honderduizenden en miljoenen hun leven verliezen. Per ongeluk, oeps foutje ?
Dat is de houding van een klein kind.

Helaas kennen veel mensen gewoon hun moderne geschiedenis niet, zoals
dat de massa media zeer gecentraliseerd is (ANP, Reuters), en hoeveel
geld er gemoeid is bij de leugens die ze verspreiden. Nederland is
aan het veranderen in een land van kinderen die zich gedragen als
loyale onwetenden naar hun eigen Regering. De volgende stap zou de
onschendbaarheid en blinde loyaliteit aan een Staatshoofd zijn. Dan
zijn we alle democratie waar onze voorouders voor gevochten hebben al
weer kwijt.

Het besef dat een Nederlandse minister heel goed een gewone crimineel,
leugenaar en moordenaar kan zijn, die samenspant met andere dergelijke
ongure figuren in het bankwezen, de TV en de kranten, is een essentiëel
onderdeel van de politieke volwassenheid van een mens. Gezien het verleden
van dit land is een dergelijke houding een noodzaak - ook ná een eventuele
Revolutie tegen het Kapitalisme. Min of meer komt het leven op aarde er
op neer dat niemand te vertrouwen is.

Merk overigens op dat samenzwering in feite een neutrale term is, want
soms is het noodzakelijk. Dat is ook de grap van dit soort kinderlijke
moderne propaganda over samenzweringen die ondenkbaar zouden zijn bij
de onaantastbare priester kaste van de Macht (hoest). Dit land is
ideologisch dood, het gaat vrijwel meer over tegenwoordig.

Zijn er samenzweringen actief van top mensen in het bedrijfsleven, grote
banken, TV en kranten, sommige losser, sommige niet meer dan impliciet
"we praten er maar beter niet teveel over" en sommige zeer strak en
professioneel ingericht met eden en de marteldood voor wie wat laat lekken ?
Natuurlijk, wat een domme vraag. Zoals altijd zijn er mensen op uit om
samen rijk te worden, en een gedeelte van de mensen is nu eenmaal crimineel.
De prijs van een gemiddelde huurmoord is 15 000,- euro (voor een blanke).
De politie jaagt de hele dag op criminele bendes. Helaas kunnen ze de
grootste niet pakken, zoals de grote kranten en TV of de Shell, want die
zijn te machtig voor ze. Dat moet het volk zelf doen, door het voeren van
een kritisch politiek debat en een harde democratie die niet met zich laat
spotten.

Helaas zitten de meesten liever aan de fles voetbal te kijken, dan zich
zorgen te maken om de volgende bloedige criminele massaslachting. Dat
zuipen en die afleiding zorgen voor zo een verlaging van de intelligentie
van mensen, dat ze daarna ook niet meer samen kunnen werken want ze kunnen
het nooit ergens over eens worden. Onderontwikkeld ideologisch denken
gaat duizend richtingen in, en dat is precies het gat waar de criminelen
doorheen kruipen. Het volk heeft de corruptie in eigen land aan zichzelf
te danken. Gezien de ideologische chaos in het denken van het volk, is het
een wonder dat het nog zo draait. Graag een beetje beter de volgende 500
jaar, bedankt. Doe het voor jezelf.

Jos Boersema

[...]

minister er al voor oppassen dat hij of zij de schijn niet tegen zich
had gewekt. De schijn van corruptie, zelfverrijking en oplichting was
al genoeg om op te moeten stappen. Alles was niet ineens weg na Wim K.,
maar mijns inziens was dat het begin van de verrotting. Men zou het de val
van de PvdA kunnen noemen, en daarmee was de grootste arbeiderspartij in
een probleem veranderd. Wim Kok werd later beloond met een bankiersbaan
en veel geld. Samenzwering ? Dat zou goed kunnen. De schade zou er niet
minder om zijn als het niet zo was. Pas bij deze laatste verkiezingen
lijkt het Nederlandse volk er eindelijk achter dat de PvdA overgelopen
is naar de andere kant (en dat is dus ook gewoon veel te laat om die
politiek scherp te houden).

Wat zit ik te raaskallen ? Iedereen weet toch dat Nederland en de EU door
en door corrupt zijn, en dat is het gesprek van de dag ? Misschien wel,
maar de propaganda dat er geen "samenzweringen" denkbaar zouden zijn,
zaagt aan de stoelpoten van een kritische bevolking.

Als iemand iets zegt dat in de richting van harde kritiek gaat, willens
en wetens zouden er misdaden gepleegt kunnen zijn door de machtigen,
dan wordt daar te vaak lacherig op gereageerd door volksleden die door
de Amerikaanse propaganda zo hun denken in elkaar hebben laten zetten,
zonder dat ze dat van zichzelf door hebben.

Deze propaganda truk is een Amerikaans export product: samenzweringen in
de eigen westerse regering zouden ineens ondenkbaar zijn. Het wordt daar
veel gebruikt om mensen via sociale druk monddood te maken. Er worden de
nodige inderdaad absurde samenzweringen opgevoerd en onderuit gehaald,
om de toon te zetten tegen alle mogelijke samenzweringen. Het volk
wordt bespeeld als de emotionele viool die het is.

Met die houding is de heilige onschendbaarheid van een politieke priester
klasse een feit. Ze kunnen wel per ongeluk fouten maken want "die arme
mensen zijn ook maar mensen," en zo kan alles weer toegedekt worden als
er toch een politiek probleem ontstaat, maar willens en wetens criminele
daden plegen waar mensen bij dood gaan en waar ze zelf rijk van worden,
en dat samen zo afspreken - samenzweren dus - dat zou zogenaamd niet
kunnen. De kritische houding is weg, en dat is juist ideaal voor de
nodige criminele samenzweringen in de top.

De hele wereld mag corrupt genoemd worden, en elke daad van smeergeld
krijgen is al een samenswering, maar de heilige eigen regering mag niet
aan dezelfde kritiek blootgesteld worden. Dat is de andere kant van deze
nieuwe religie van onschendbaarheid: vijanden van de huidige heersende
klasse zijn per definitie altijd met een criminele samenzwering bezig.
Assad is een crimineel, Poetin is een crimineel, Iran staat op het
punt het midden oosten veroveren ...het zou één en al criminele
samenzweringen zijn *andere* landen. Daar moet de kritiek van het volk op
gericht worden, zodat er weer een grote rooftocht op touw gezet kan worden
voor de heersende klasse, een afstraffing tegen een ongehoorzame Vassal,
of gewoon een grote slachtpartij om de wapenhandel wat op te krikken.

Wat is een samenzwering ? Over iemand roddelen is al een samenzwering
... "heb je al gehoord dat die ... maar vertel het niet aan iemand
anders." Dat is al een samenzwering. Over iemand anders praten en dat
dan later geheim houden, is al een samenswering. Welk bedrijf publiceert
de notulen van de bestuursvergadering ? Welke vakbond ? Dat zijn dus
al samenzweringen. Is een bedrijf een samenzwering ? Natuurlijk, het
zit vol geheimen. Welke politieke partij accepteert dat iemand van de
bestuursleden alle notullen in de openbaarheid publiceert ? Elke politieke
partij is al een samenzwering. Een huwelijk is een samenzwering. Een
criminele bende is inderdaad ook een samenzwering. Een politie kantoor
is ook een samenzwering, die zeggen ook niet tegen de verdachten dat ze
hen op het spoor zijn.

Zo zitten de mensen in elkaar: ze houden van samenzweringen. Vrijwel
continue houden ze geheimen bij zich, spannen ze samen bewust en
onbewust, meer en minder georganiseert, waarbij het erom gaat de schade
van publiciteit van bepaalde informatie voor die persoon die het geheim
houdt te beperken. Er is in feite zoveel geheim in deze samenleving,
dat er speciale wetten nodig zijn om ervoor te zorgen dat rechtzaken en
raadsvergaderingen nog wel openbaar blijven. Anders was dat ook allemaal
geheim, omdat dat bijna al de standaard is van het menselijk gedrag.

Is Nederland met andere westerse landen in - bijvoorbeeld - Oekraïne
bezig met grove misdaden ? Zijn er criminele bendes actief die zeer grote
bedrijven bezitten, die proberen rijk te worden van een Nazi staatsgreep
in 2014, of daar met dat oogmerk zelfs een rol in speelden, al was het
maar in de propaganda hier te lande daarover ? Dat is een vraag waar
lacherig over gedaan, terwijl als we hetzelfde zien in het Koloniale
verleden van Nederland, en zoveel andere landen. Over het koloniale
verleden worden rooftochten, plundering, en slavernij ineens wel als
vaststaand feit en criminele activiteit gezien (althands door diegenen
met een minimum aan inlevingsvermogen met de slachtoffers). Het is dus
ruimschoots bekend dat Nederland op strategisch niveau gezien kan worden
als een criminele Staat, zeker in de buitenland politiek. De plundering
van Indonesië was zo erg, dat ze daarna zelfs weer van religie veranderd
zijn. Hoe betalen wij al die plundering terug, vraagt iemand zich dat
al af ?

[...]
alsof ging om mensen te helpen. "De zwartjes werken graag, hoor." zeiden
de Nederlanders tegen elkaar. Ergens gaat er dus iets mis. Waar dat mis
gaat kan een samenzwering genoemd worden.

Mensen houden hun mond over onprettige feiten waar sommige mensen
gruwelijke ellende door leiden, en waar anderen steenrijk van worden. Dan
ben je er al, dat is een samenzwering. Dat is al top criminaliteit,
en leugen porpaganda. Hoe deden de Nederlanders het toen ze Zuid Afrika
in bezit hadden, maar een eigen Staat werden ? Ze martelden er lustig
op los, en zo zien we dus wat Nederlanders doen door een wat zwakkere
Nederlandse propaganda lens. Nederland deed zelfs mee aan de boycot
tegen Zuid Afrika (IIRC). Maar hoe stelden die Nederlanders die Zuid
Afrika toen in bezit hadden hun eigen gedrag voor ? Gaven ze toe dat
het misdadig was ? Natuurlijk niet: ze waren bezig met het brengen van
de beschaving. Ergens tussen mensen doodmartelen en hongerende kinderen
eten geven gaat er dus iets mis in de stap van de realiteit naar de
westerse leugen propaganda.

Het toegeven van grootschalige samenzweringen en criminele geheimhouding
voor de bevolking van misdaden gebeurd vooral of alleen over het verre
verleden, niet over het heden. Waarom ? Zijn mensen te bang voor hun
eigen hagje ten opzichte van de top criminelen, omdat die top criminelen
die met deze misdaden bezig zijn nu nog leven. De Shell bijvoorbeeld, dat
zijn mensen hier in Nederland, met veel macht. Zijn mensen daar angstig
voor ? Misschien kan iemand die denkt dat politici nooit samenzweren
dat ophelderen.

Via de Amerikaanse staatsgreep kreeg de Shell een stuk van Oekraïne
in handen om in te boren (uiterste oosten). Is het dan gek dat het
NOS journaal continue leugens en oorlogspropaganda verspreidt over
Rusland en Oekraïne ? Nee, er zijn namelijk mensen in Nederland die
daar geld hadden willen verdienen, en dat is nu lastiger door de Opstand
in Donbass. Als die opstand in bloed is gesmoord door met howitzers op
steden te schieten, zou Shell misschien weer kunnen boren daar. Logisch
dus dat de NOS jounaal en Nederlandse kranten zulke schokkende leugens
durven te vertellen: de buit is blijkbaar het risico waard.

Er zijn hier mensen actief met genoeg geld om hier een stevige vinger
in de pap te hebben, ook bij de TV en de regering, om dat blijkbaar
voor elkaar te krijgen. Die Opstand van de lokale bevolking tegen een
Nazi staatsgreep van de VS, is ineens ... "een inval van Rusland." Hoe
belachelijk dat ook is, doet er niet toe. Dit is een voorbeeld van een
hedendaagse grootschalige criminele samenzwering, waar nette mensen
met dasjes op TV en top politici - willens en wetens of doordat ze hun
huiswerk niet doen - aan meedoen. De onplezierige feiten mogen niet
genoemd worden, althands niet vanaf een bepaald niveau van autoriteit,
en dat houden ze ook zo in stand. De professionaliteit van dit soort
samenzweringen is inmiddels ver genoeg gevordert dat als er iemand hier en
daar de waarheid probeerd te verkondigen, dat ze goed beseffen dat die er
toch niet door komt. De feiten komen wel naar buiten vaak, maar het blijft
een randverschijnsel zonder invloed in de politiek, en daar gaat het om.

Het overgaan tot de blinde aanbidding van de heersende klasse, alsof
die niet de hele dag zitten samen te spannen - niet persé altijd voor
zichzelf, en niet altijd direct crimineel - leidt alleen maar tot meer
corruptie, meer macht voor de top criminelen, en meer problemen voor de
volgende generaties.

Politici moeten hard worden aangepakt. Er moet altijd druk gezocht worden
of er ook weer eens grootschalige criminaliteit wordt uitgevoerd door
deze of gene politieke of private partij of de regering als geheel,
waarbij het belangrijk is om eerst te kijken wie waarvan rijk wordt en
wie waarbij een belang heeft. Wie heeft een belang bij welke 'opmerkingen'
lees: leugen propaganda).

[...]
foutje ? Dat is de houding van een klein kind. In het Romeins rijk ging
het net zo, die waren ook altijd mensen aan het vermoorden omdat ze de
beschaving aan het verspreiden waren. De Roomse "beschaving" legde hier
in dit gebied zo'n moordende belasting op dat mensen gewoon letterlijk
dood gingen door de belasting. Dat werd beschaving genoemd in Rome, mense
helpen ... Waar gaat dat mis ? Wordt daar niet samengespannen, wordt daar
niet iets verhult voor diegenen die het nog wel iets zou kunnen schelen ?

Helaas kennen veel mensen de feiten over hun eigen Imperium niet,
zoals dat de massa media zeer gecentraliseerd is (ANP, Reuters), en
hoeveel geld er gemoeid is bij de leugens die ze verspreiden. Hoeveel
mensen weten dat de Amerikaanse media is gecentraliseerd onder het
door top bankiers opgezette 'Council of Foreign Relations' (CFR) ?
De grap is dat sommige top criminelen zelfs toegeven dat ze aan het
samenzweren zijn, volledig publiek in een door hen zelfgeschreven boek:
https://www.goodreads.com/author/quotes/9951.David_Rockefeller

“For more than a century ideological extremists at either end of
the political spectrum have seized upon well-publicized incidents such
as my encounter with Castro to attack the Rockefeller family for the
inordinate influence they claim we wield over American political and
economic institutions. Some even believe we are part of a secret cabal
working against the best interests of the United States, characterizing
my family and me as 'internationalists' and of conspiring with others
around the world to build a more integrated global political and
economic structure--one world, if you will. If that's the charge,
I stand guilty, and I am proud of it.” ― David Rockefeller, Memoirs

Ze geven het gewoon toe, en zijn er trots op. Tegelijkertijd zouden
top mensen niet samenzweren. Lachwekkend in wat voor toestand dit volk
verkeerd tegenwoordig. Weten ze helemaal niets meer, behalve de laatste
voetbal uitslagen ?

[...]

'Samenzwering' is in feite een neutrale term, want soms is het
[...]

grote banken, TV en kranten, sommige losser, sommige niet meer dan een
impliciet "we praten er maar beter niet teveel over" en sommige strak
en professioneel ingericht met eden en de marteldood voor wie wat laat
lekken ? Natuurlijk, wat een domme vraag. Hoe meer geld ergens in om gaat,
hoe meer kans je hebt dat de criminelen erop af komen. Zoals altijd zijn
[...]

te danken, en het is ook een uiting van een te laag moreel niveau. Veel
mensen vinden het blijkbaar niet erg dat Oekraïne is veranderd in een
dictatuur, mede dankzij Nederland, of dat het Oekraïense leger op burgers
schiet met howitzers in de hoop een etnische zuivering door te voeren.

Wat ik ook wel grappig vind is dat mensen die nooit een andere bron dan
Reuters of ANP geloven, wel ineens wel kritische vragen weten te stellen
over andere informatie bronnen. Zelf kijken ze alleen maar naar 1 bron,
hun leven lang.

Veel mensen hebben een totaal verkeerde instelling op het gebied van
informatie, want ze denken dat als een verhaal coherent met zichzelf is,
dat het daarom waar is. Coherentie is ook belangrijk, maar het probleem
is dat als men altijd alleen naar 1 bron kijkt, dan zorgen die er wel voor
dat het sprookjesverhaal dat ze schrijven voor het publiek ook grotendeels
coherent is met zichzelf. Het is net zoiets als het schrijven van fictie,
of het maken van een film. Die mensen zijn zelf vaak meegesleurd in hen
eigen fictieve denkwereld, en zetten dingen zelf zo op een rij dat het
coherent lijkt. De andere kant van het verhaal wordt dan genegeerd.

Propaganda, valse voorstelling van zaken, lijkt heden ten dage de grootste
macht in de wereld te zijn. Wie gaat die criminele samenzwering eens
aanpakken ? Ophouden met alles afdoen met "ik geloof niet in samenzweringen,"
bedankt. Het is een dooddoener en gaat ook nergens over.

hari seldon

On 30-07-17 12:49, Jos Boersema wrote:

> [...]
>
> Wat zit ik te raaskallen ? Iedereen weet toch dat Nederland en de EU door
> en door corrupt zijn, en dat is het gesprek van de dag ?

Nou, dan zijn ze corrupt. Nou en...? Zolang er maar geen grote
ongelukken gebeuren.

Adri Verhoef

> [...]
>middeleeuwse horigheid door het geloof in een onaantastbare heersende
>klasse. Mensen doen tegenwoordig vaak alsof politici 100% betrouwbaar

De ene zal best wel betrouwbaarder zijn dan de ander. Je kunt ze niet allemaal
over één kam scheren. Hoop ik. Stel dat je zelf de politiek in zou gaan
(gesteld dat je niet al zelf in de politiek zit), zou je jezelf dan betrouwbaar
noemen? Zouden al die politici zichzelf betrouwbaar noemen? Er zullen toch
wel betrouwbare politici tussen zitten? Er is toch wel een klein kansje?

Adri :)
--
In de chatroom zag je er beter uit.

Jos Boersema

Op 2017-07-30, Adri Verhoef schreef <a...@news.a3.xs4all.nl>:

> [...]
> betrouwbaar noemen? Er zullen toch wel betrouwbare politici tussen
> zitten? Er is toch wel een klein kansje?

Politici zijn net mensen, ze zijn er in alle soorten en kleuren. Ik denk
zelfs dat de meeste politici redelijk betrouwbaar zijn, net zoals de
meeste Nederlanders, maar ook dat ze over het algemeen hun huiswerk
niet zelfstandig doen en in plaats daarvan naar de TV kijken en kranten
lezen, ook net als de meeste Nederlanders. Ze denken zelfs dat dit goed
is (!).

Zouden ze dezelfde kranten lezen als de titel was "club blab van de
Nederlandse extreem rijken, en wat we willen dat dit volk weet en denkt" ?
"De Shell beweert ..." ? "ING houdt het volk voor" ? Misschien dat ze
dan ook af en toe naar een andere bron zouden zoeken. Nu het zo
onschuldig lijkt: Trouw, Volkskrant, NOS journaal ... denken ze dat
alles in orde is, terwijl we een totaal gecentraliseerde pers hebben
(ANP/Reuters, adverteerders en investeerders, etc), die inmiddels is
veranderd in een leugenpers die oorlogshysterie verkoopt.

Wat is "redelijk betrouwbaar" precies ? Betekend het dat een politicus
elke maand kijkt hoeveel geld hij over heeft van zijn salaris, en de rest
terug stort in de algemene middelen ? Mensen die met een vuilniszakje
de hond uitlaten, en de rommel van anderen opruimen, elke dag weer ?
Mensen die voordat zij een oordeel vellen over een kwestie, daar eerst
uitgebreidt zelf heen gaan, onderzoek doen naar de mensen waar het om
gaat, en dat plaatsen in een historische context met oog voor precedenten
en fouten uit het verleden ? Mensen die 's nachts wakker liggen van de
kans op oorlog, waar dan ook ? Mensen die daklozen in huis nemen, of
tenminste de schuur aanbieden ? Mensen die alleen eerlijke handel kopen,
alles van plastic en niet afbreekbare materialen schuwen als de builen
pest ? Zijn dat "redelijk betrouwbare mensen", of is dat een moreel niveau
dat zo zeldzaam is dat we blij mogen zijn als we 100 van dat soort mensen
in heel Nederland hebben, of zelfs maar 1.

Wat is "redelijk betrouwbaar" ? Er is een glijdende schaal van moraliteit.
De ene persoon vind zichzelf een crimineel als die een ton wegsleurt
aan salaris uit de algemene middelen van de Staat, de andere voelt zich
bestolen en wil nog meer (!). De ene persoon vind het normaal om als een
voetbal fanaat bij elke overtreding van de eigen club de scheidsrechter
de huid vol te schelden, en de andere is boos op de eigen speler die
de fout maakte. Op dezelfde manier kan een persoon blind zijn voor alles wat
een ander land doet dat tegen het belang van de Shell of ING zou kunnen zijn,
zoals bijvoorbeeld genoemde opstand in Donbass (voormalig West Rusland,
voormalig Oost Oekraïne, nu een vrije Federatie met een democratie, maar
dat wordt niet verteld in dit propaganda land).

Alles wat tegen het belang van het Groot Kapitaal is kan dan genegeerd
worden alsof het persé altijd "activiteiten en leugens van de
tegenpartij" zijn. Wat er gebeurd in Oekraïne mag dan - zonder dat men
zich crimineel voelt - geïnterpreteert worden als een "Russische aanval"
en daarom mogen "we" de Obama-Nazi staatsgreep een democratische beweging
noemen die gesteund _moet_ worden. Ze voelen zich daar niet eens crimineel
bij, maar hebben het gevoel loyaal te zijn aan de Nederlandse belangen.
Ze zullen vaak het idee hebben dat iedereen dat doet, want mensen hebben
de neiging hun eigen moraliteit ook van anderen te verwachten, totdat het
tegendeel blijkt. Ze denken dat ze normaal betrouwbare Nederlanders zijn.

Mensen die de andere kant van het verhaal willen zien, zijn dan niet mensen
die eerlijk "hoor en wederhoor" willen toepassen, mensen die goed zijn
omdat ze vrede en rechtvaardigheid nastreven, ook voor andere volkeren,
die moreel zijn omdat ze ook de fout bij ons eigen land willen zien,
maar dat zijn - voor deze mensen die extreem partijdig - zijn juist weer
de slechte land verraders die zich door de vijandige propaganda hebben
laten beïnvloeden, of zelfs omgekochte agenten zijn. Zo beïnvloed de
moraliteit wat men "betrouwbaar" zou kunnen noemen.

Zijn deze overdreven partijdige mensen dan crimineel als ze Nazis steunen
die onschuldige burgers afslachten ? Hebben ze dat van zichzelf door ?
Vaak waarschijnlijk niet. Ze denken dat ze doodnormaal en goed bezig
zijn. Het is eenvoudig de noodkreten van de omas en opas bij hun vernielde
huizen en hun doodgeschoten kinderen te negeren, want het komt toch niet
of nauwelijks op TV. Toch komen hun daden en wat ze gesteund hebben
uiteindelijk in de boeken naast de Nazi slachtpartijen in de 2de
wereldoorlog, de bekende Imperialistische oorlogsmisdaden en andere groot
criminaliteit, als het allemaal weer voorbij is, en de directe financiële
belangen beheersen het denken niet meer. De top misdadigers zijn dood,
de historici kunnen de schade komen opmeten. Deze extreem partijdige
mensen houden dan gewoon vast aan hun gelijk tot het bittere einde, omdat
dat beter voelt, tot ze zelf dood zijn.

Dan zijn er de mensen in de echte top, waar de besluiten genomen worden.
Dat gebeurd al niet een in de 2de kamer denk ik, dat is een te laag
niveau. De 2de kamer timmert de details dicht, en dat is het. Gelukkig
is er soms wat volksdruk die indruk maakt en wat bewerkstelligt, en dat is
goed, maar het houdt niet echt over.

In de regering zit je dichter bij de echte macht, en die hebben wel
iets in te brengen, maar lopen in principe ook aan de leiband van de
heersende klieken van het grote geld, en worden door het grote geld naar
de macht getrokken, via de media, interne netwerken, etc. Een
partij opzetten en campagne voeren is niet goedkoop. Als daar permanent
groot geld achter zit met een permanent bepaald politiek belang dat zo
blijft van decennium tot decennium, zelfs eeuw na eeuw, dan gaat dat
gewoon beter dan waar dat niet zo is. Daar bij het grote geld, daar kom
je bij de meer serieuze vormen van geheimhouding en criminele activiteit,
en wordt de hoeveelheid moraliteit van de mensen sterk minder denk ik.
Uiteraard betekend dat zeker niet dat het allemaal 1 samenzwering zou
zijn. Dat is juist de gekkigheid die ze zelf zoeken om een kritische
houding tegen de heersende klasse in het belachelijke te trekken.
Tegelijkertijd is het wel degelijk 1 imperium met ook veel gedeelde
belangen, die vaak uitdraaien op afschuwelijke criminele misdaden zoals
oorlog, waar dan grootschalig over gelogen wordt.

Het kan soms toch ver gaan. Voorbeeldje: hoeveel mensen weten dat Bush &
Kerry beiden lid waren en zijn van de bekende en gestoorde samenzwering
genaamd 'Skull & Bones,' en dat deze lieden dat zelfs zelf hebben
toegegeven ? Dat is een prototype extreme samenzwering, met een geheim
club huis, geheime rituelen, etc. Dat zijn je presidenten van de VS,
en nog wel aan beide kanten van de één partij Staat Amerika (corrupte
Democraten en corrupte Republikeinen). Is de zogenaamde 'Bilder berg
club' geen samenzwering ? Natuurlijk is dat een samenzwering, want er
mogen geen journalisten bij zitten: het is geheim.

Waar gaat het mis tussen de waan dat het westerse Imperium vrede en
vrijheid brengt, en het bombarderen van onschuldige burgers van Oekraïne
tot aan Libië ?

Het is gewoon niet zo dat iedereen in dit volk haarscherpe top moraliteit
heeft, en dat daarin ineens zwarte plekken zitten van criminele
samenzweringen. Er is veel grijs, in lichtere en donkerder tinten. Als
er eenmaal een sfeer heerst in een sub-cultuurtje, zoals grote kranten,
TV en top politici, banken en grote bedrijven, dat ze allemaal hongeren
als wolven om meer geld en er eigenlijk alles voor over hebben, inclusief
dingen verzwijgen en verdraait voorstellen aan het volk - en het is steeds
meer het Groot Kapitaal dat dominant is in die kringen omdat die gewoon
organisaties kunnen oprichten of opkopen - dan is dat al zo'n duistere
tint grijs dat als daar hier en daar een echte criminele daad in gebeurd,
en echte criminele samenzwering, dat dit zwart nauwelijks afsteekt tegen
het donkere grijs er om heen. Het interesseert ook niemand dat de zaken
weer eens anders zijn voorgesteld dan ze in werkelijkheid zijn.

Zo zit het een beetje in elkaar denk ik: het is een glijdende schaal van
moraliteit, die minder wordt hoe hoger je bij de macht komt. Hoe hoger
je bij de macht komt, hoe meer het om grotere hoeveelheden geld gaat, en
hoe vaker je daarom waarschijnlijk zult zien dat mensen "ergens hun mond
toch maar even over dicht houden," omdat publiciteit wellicht schadelijk is
voor hun operaties. Dat is wat te verwachten is aan standaard menselijk
gedrag. Soms zijn daar ook harde criminele samenzweringen in, zoals de
leugens dat de Milities van Donbass de lichamen van de MH17 slachtoffers
geplunderd zouden hebben. Ergens heeft een criminele journalist dat
verzonnen, of heeft een criminele krant redactie dat zo verknipt. Ergens
zit er iemand bij de NOS die crimineel genoemd mag worden, die ervoor
zorgt dat dit schokkende nieuws nooit wordt uitgezonden. Samenzwering ?
Alles wat wij doen is per definitie goed ? Dienen van het Groot Kapitaal
maakt van de misdaad een deugt ?

Uiteindelijk wordt het zo erg en zo corrupt dat als de Amerikanen
een gifgas aanval uitvoeren of laten uitvoeren door hun terroristen in
Sirië, dat het in Nederland wordt gerapporteerd alsof Assad dat heeft
gedaan. Uiteindelijk wordt het zo erg dat als een democratische regering
omver geworpen wordt in Oekraïne door gewapende meutes Fascisten van
'Rechtse Sector', dan is dat een democratische lente in een corrupt
land. Uiteindelijk wordt het zo erg, dat als Libië compleet wordt
vernietigt door de VS, dat niemand er nog zijn schouders over op lijkt
te halen. Uiteindelijk wordt het zo erg, dat als Nederland een Vassal
wordt onder de Verenigde Naties via grondwet 90-95, UVRM artikel 29 lid
3, niemand dit aan het volk verteld, maar ze doen net alsof we nu ineens
'mensenrechten' hebben (wat een zure grap, we zijn onze grondrechten
juist kwijt). Wanneer komt het eens uitgebreidt in de lesboeken op school
dat de Nazis mede zijn gefinancieert door de criminele Bush familie,
en dat de Amerikaanse Oligarchen dus een hand hadden in de invasie door
de Nazis van ons land, en dat juist die Oligarchen daarna de baas worden
in de VS (als ze dat niet al waren) ? Uiteindelijk wordt het zo erg dat
we in een strak bondgenootschap zitten met de VS, terwijl die nu een
President hebben die voor het martelen is en vind dat families van wat
hij terroristen noemt gebombardeerd moeten worden, maar niemand haalt er
nog zijn schouders over op, op TV of in de kranten. Wij zouden de
beschaving zijn, maar ondertussen martelt de VS er lustig op los, en valt
land na land aan. Uiteindelijk worden bijna 300 Nederlanders vermoord
door de Amerikanen voor een propaganda stunt in Oekraïne, en dit volk
wordt voorgehouden dat de Russen het hebben gedaan. Uiteindelijk kan
dit uitmonden in een wereld oorlog.

Waar gaat dat mis ? Iedereen was gewoon goed bezig, betrouwbare politici ?

Wat doen we hier aan ? Ik denk dat de macht zoveel mogelijk dicht bij
het volk gelegd moet worden, en dat we een Raden Overheid zouden moeten
oprichten waar afgevaardigden worden gekozen door maar 50 personen.
http://www.law4.org/post/005/DA_government/images/index.html Verder
lijkt het mij goed dat we een Referendum wet hebben, waarbij het
aantal onthoudingen verdeeld kan worden onder de volksvertegenwoordiging,
die door hen van een stem voorzien kunnen worden, waarbij er een
natuurlijke balans ontstaat tussen de directe en vertegenwoordigende
democratie (graag massaal opkomen als we de Europese Unie eruit gaan
gooien, want die politici zijn omgekocht met het carriere pad via de
Europese Unie, wat hun grof geld en daardoor een harde interne lobby
op levert.)

Wat doen we hier aan ? Ik denk dat het grote gevaar voor de democratische
Staat een op hol geslagen centralisatie en extreme rijkdom van privé
personen in de economie is, want daar komt het geld vrij om uiteindelijk
het media landschap te beheersen, genoemde samenzweringen op te zetten
en draaiende te houden, en een algemeen donker-grijs morele subcultuur
in stand te houden waarin criminaliteit en oorlogsmisdaden niet eens meer
opvallen. De hoeveelheid psychopaten in de top wordt erger naarmate
ergens meer geld te zuigen is. De op hol geslagen en centraliserende
economie maakt de Staat kapot, doordat de rijkste mensen de slechtste
politici gaan steunen.

Een voorbeeld is Geert Wilders, een incompetente bijna Fascistoïde
"politicus" van de VVD, die alleen wat is omdat het Groot Kapitaal hem
volop steunt. De volkskrant steunde Geert ook volop, met aandacht,
Zo ziet men hoe ze samenwerken. Samenzwering ? Hebben ze daar nog
een samenzwering voor nodig ? De Volkskrant is niet links, het
is pseudo-links. Ze weten dat Geert stemmers anti-stemmers zijn,
dus als ze de indruk kunnen wekken dat Geert hun grote vijand is,
"de grote vijand van de heersende klieken" - of die zich nu als
rechts of links voordoen - dan stemmen de mensen op Geert. Zo zetten
ze hier een nieuwe NSB op, een fascistische partij (nu pro-Trump, dus
fascistisch, sorry maar feiten zijn feiten en dit is pas het begin van
deze Fascistische beweging met internationale vertakkingen; het wordt
in de regel erger naarmate het langer doorgerot is: dictatoriaal,
voor martelen, voor het groot kapitaal, gesteund door het groot
kapitaal, racistische ondertonen, fel rechts en tegen humanitaire
politiek, oorlogs- zuchtig, ongecivileerd en ongepolijst ... allemaal
kernbegrippen voor het Fascisme. Over extreme partijdigheid gesproken,
dat is eigenlijk wat het Fasisme is: ultra-nationalisme.)

We kunnen die extra problemen van het Groot Kapitaal niet hebben, omdat
het al zo moeilijk is om een democratie draaiende te houden. Het Groot
Kapitaal moet dus worden verboden. Dat leest U goed ! De macht moet naar
het volk en het individu, zodat er vrije handel is en kan blijven (totaal
de andere kant uit dus dan de Communisten, die alles onder zichzelf
centraliseren, maar dan zitten we daar weer met de centralisatie).
In feite veroorzaken de grote bedrijven een Communistische plan economie,
omdat ze alles opslokken.

Dat is een proces dat nog gaande is, maar al een schokkend dieptepunt
bereikte in 2008 toen de banken de Staat in zekere zin opslokten en
voor hun karretje spanden. Er dreigt overigens een volgende greep
naar macht door het Groot Kapitaal via het Basis Inkomen (ook een
beweging die is opgezet door het Groot Kapitaal) en in samenhang
daarmee de dreiging van oorlog met Rusland en dus een Fascistische
oorlogseconomie. Het Basis Inkomen en de Fascistische oorlogseconomie
zijn eigenlijk hetzelfde, alleen snappen mensen dat niet omdat het een
andere retoriek en schijnbare politieke kleur heeft. Het ene zou lief
zijn, het andere geweldadig. Zo simpel is het niet. De kernwaarde in
beide is centralisatie van macht. Het Basis Inkomen werkt uiteraard
niet, maar kan wel de restanten van de vrije markt vernielen en de
macht consolideren onder de heersende klasse. Wie dan "flauw" is en
niet vrijwillig werkt, kan zich melden bij de werkbrigades of harde
kortingen op het Basis Inkomen verwachten of die krijgt zijn bonussen
niet (niets meer dan woordkeuze).

Ik hoop echt dat het niet zover komt maar dan moet men echt een
ophouden met die oorlogspropaganda te geloven. In Oost Europa zijn
ze al helemaal gek en hysterisch en de Amerikanen hebben ook al veel
gevechtstanks ingevoerd via Duitsland.

Hoe lossen we dit allemaal op. Ik stel verder voor ... * Een maximum voor
op privé bezit van 30 keer het gemiddelde. * Een maximum grootte voor
bedrijven van 2000 werknemers. * Bedrijven groter dan 10 werknemers en
waarbij de starter vertrekt moeten democratiseren met wettelijk te regelen
compensatie voor die vertrekkende starter uit de bedrijfsmiddelen en/of
toekomstige winst. * Het verdelen van dat gedeelte van de natuurlijke
hulpbronnen dat voor economische actitiveit geschikt is - na aftrek van
een areaal voor een gezonde wilde natuur, huizen en infrastructuur -
onder alle mensen als een onvervreembaar recht. * Het verbieden van de
Staatsschuld. * Het verbieden van handel in leningen. Het verbieden van
investeren in de economie in dictatoriale ondernemingen op winst boven
een bedrag dat een normale burger hier wellicht nog normaal gesproken
in wil investeren (zeg in de orde van 15 000,- euro maximum), waardoor
we de beroeps investeerders van de investeringsbanken droog leggen en
weren uit de economie

Dat slaat het Groot Kapitaal stuk, en verdeeld de economische macht, en
houdt die ook verdeeld. Dat drukt de psychopaten terug de samenleving
in, weg van het Grote Geld en hun schadelijke activiteiten in binnen-
en buitenland. Dan komen de betere politici hopenlijk meer tot hun recht.

Jos Boersema

Op 2017-07-30, hari seldon schreef <ha...@empire.net>:

> Nou, dan zijn ze corrupt. Nou en...? Zolang er maar geen grote
> ongelukken gebeuren.

Weer een nieuw dieptepunt bereikt in de politiek.

hari seldon

Ja, daar sta je van te kijken, nietwaar. Maar wat is er nou eigenlijk
precies mis met corruptie? Ik durf best te stellen dat het over de
afgelopen drie- vierduizend jaar meer succes heeft gehad dan absolute
gezagsgetrouwheid.

R.Phillips

Op donderdag 27 juli 2017 21:13:40 UTC+2 schreef hari seldon:
Laatste zin: LOL!

R.Phillips

Op zondag 30 juli 2017 14:54:07 UTC+2 schreef hari seldon:
Van mij mogen we corrupt zijn in de EU. Als de bestaande definities en
regels maar worden toegepast en er achteraf niet meer regels bijkomen.

Seldon, Hari

On 8/2/17 9:21 AM, R.Phillips wrote:

> Van mij mogen we corrupt zijn in de EU. Als de bestaande definities en
> regels maar worden toegepast en er achteraf niet meer regels bijkomen.

Wat mij betreft is corruptie gewoon een van de vele manieren waarop de
mens zijn zaakjes regelt. Daar waar het werkt is het goed.

Peter Steenkamp

On Wednesday, August 2, 2017 at 10:01:05 AM UTC+2, Seldon, Hari wrote:

> Wat mij betreft is corruptie gewoon een van de vele manieren waarop de
> mens zijn zaakjes regelt. Daar waar het werkt is het goed.

Na de watersnoodramp van 1953 in Zeeland, heeft Nederland veel geld
geinvesteerd in waterbeheersing daar. Sindsdien is er geen waterramp meer
geweest in Zeeland.

In 1977 richtte Pakistan een organisatie op die
een budget kreeg van zo'n 900 miljoen US dollar om overstromingen tegen
te gaan.
In 2010 had Pakistan ontzettend veel last van overstromingen.
Op papier waren veel dijkverbeteringsprojecten
gestart, bekostigd en met succes afgerond, maar in de praktijk was
er weinig gebeurd door ineffectief leiderschap en *CORRUPTIE*.

bron: https://en.wikipedia.org/wiki/2010_Pakistan_floods

Leuk he, een corrupte cultuur waar ambtenaren hun zakken vullen
met belastinggeld dat bedoeld is om problemen op te lossen.
De belastingbetaler betaalt zich blauw maar de problemen blijven.

Jos Boersema

Op 2017-08-01, hari seldon schreef <ha...@empire.net>:
Sorry maar ik snap hier echt niets van. Corruptie is misdadigheid
door diegenen die het gezag uitoefenen. Zij doen niet wat zij beloven,
verrijken zichzelf, maken het land kapot met slechte wetten, enzovoorts.
De ergste vorm van corruptie zou men het opeisen van de absolute
gezagsgetrouwheid kunnen noemen, waarbij dat gezag geobsedeerd is met
de eigen zelf verrijkking en diegenen dood martelt die in opstand durven
te komen. Succesvol gedrag ?!

Dit is nou exact het hele probleem in de maatschappij: corruptie. Corruptie
die ook leidt tot oorlogen en wereldoorlogen, economische crises zoals die
nu weer broeien en eigenlijk het economische systeem op fundamenteel al
verwoest hebben (in 2008), het leidt tot massa slachtingen en in de
tegenwoordige tijd ook tot milieu rampen.

De hele vraag van de maatschappij en de politiek is: hoe kunnen we de
corruptie bestrijden. Dat gaat over individuele gevallen, individuele
misdaden, het gaat daarna ook over personen en klieken van personen,
over politieke partijen en politieke bewegingen, en op het hoogste
niveau van overdenking zou men kunnen zeggen dat het over grondwetten
en de algemene maatschappelijke ordening gaat.

Het gaat erom die ordening te vinden die zowel op dit moment haalbaar
is, en die de corruptie het beste in toom weet te houden. Dan heb ik
het niet over deze maand, maar over deze eeuwen tot millenia met de
noord-west europese volkeren, want dat is de tijdschaal waarop dit zich
beweegt. Hoe meer algemeen het debat over corruptie (van individueel
geval, tot bewegingen en maatschappij ordeningen), hoe langzamer het
veranderd en hoe meer invloed het heeft.

Ik denk dat die ordening op zijn minst een objectieve democratisch
verkiezingsprotocol moet zijn voor de aansturing van de Staat, en eenieder
moet zijn deel van het voor economische activiteit geschikte land als een
onvervreembaar recht hebben. Men zou kunnen zeggen: het politieke en
algemene stemrecht plus een begin platform in de economie, dat zijn de
twee minimale voorwaarden om die twee belangrijke sferen van activiteit
en controle zo corruptie vrij mogelijk te houden.

We zien nu ook weer dat de samenleving opgeblazen wordt vanuit de
economische sfeer, in dit geval (weer eens) de zogenaamde financiële
sector; waar het gaat over de Oligarchen en criminelen, en hoe die met
hun enorme hoeveelheden geld zitten te spelen. Ik denk daarom dat het
verstandig is om te grote hoeveelheden privé bezit per wet te gaan
verbieden. Er ontstaat dan een band van economische activiteit die
men gezond kan noemen: tussen het minimum van een deel land bezit
(hetgeen uitnodigt tot werk, en dus is werkgelegenheid altijd 100%),
en een maximum aan totaal kapitaal voor 1 persoon.

Het niet luisteren naar dit advies gaat jullie de derde wereld oorlog
kosten, en misschien nog wel meer oorlogen als jullie doorgaan met jullie
ondoordachte economische plannetjes. Dat zijn de gevolgen, en dat waren
de gevolgen in het verleden ook. We gaan zo langzaam aan naar 2 millenia
aan ellende door de hebzucht en de stompzinnigheid op dit continent.
Vroeg of laat is de koek op, en komt de rekening op een manier zoals dat
niet vaak gebeurd. Zou dat dit tijdsgewricht zijn ? Het historisch unieke
bestaan van atoombommen doet vermoeden dat het antwoord ja zou kunnen zijn.

Neem nog maar een bier en ga verder met het ouwehoeren, dat is toch het
enige waar de meesten zich voor interesseren ... tot de Bom valt. De
schaamteloze onvoorzichtigheid van heden ten dage is schokkend.

Barokino

Op 21-8-2017 om 17:04 schreef Jos Boersema:
Zo te lezen stem jij volgende keer dus PVV

Jos Boersema

Op 2017-08-21, Barokino schreef <baro...@upcmail.nl>:
Ik stem niet op een groep die het anti-Europese Unie standpunt voor gek
zet, en daarmee helpt dat Imperium en de dominantie van de Verenigde
Staten over ons land verder te verankeren (EU: het Amerikaanse Vazallen
controle systeem, langzaam erin gemasseerd na de 2de wereld oorlog).
Zelfs als de chaotische, proto-fascistische PVV werkelijk tegen de
Europese Unie zou zijn als het er op aan komt, dan zijn zij zo radicaal
voor Amerika en de bloedige NAVO (VS) dat de controle van de VS over
Nederland onverminderd door gaat, en zich zelfs op economisch-ideologisch
gebied zou gaan uitbreiden. PVV zal ons overigens ook in een oorlog met
Rusland kunnen trekken. Fascisten en proto-Fascisten zijn onbetrouwbaar.

Geert is gewoon de slechtste VVD'er die erbij zat, de meest radicaal
rechtse VVD'er, en daar haakte de heersende klasse op in door hem aandacht
te geven en er een massa-media fenomeen van te maken. Als mensen een
serieuze politiek willen in dit land, moet men eerst massaal ophouden
met de huidige grote kranten lezen en TV kijken, want daar zit de echte
macht en van daaruit wordt alles via propaganda beheerst. De Volkskrant
deed volop mee met Geert groot maken door aandacht geven en net doen alsof
ze tegen waren. In de regel krijgen parlementaire 1 persoonsafsplitsingen
geen aandacht, want het is niet interessant. Waarom Geert wel ? Omdat
een radicaal rechtse proto-fascistische beweging al eerder mislukt was
(infiltratie van Leefbaar, Pim Fortuyn, TON).

Dat was dan ook meteen het schot voor de boeg van de dreigende
economische crises, waarin Fascistische groeperingen en bewegingen
ingezet zouden kunnen worden tegen de vakbonden: electoraal maar ook als
stakingsbrekers, of in het ergste geval een herhaling van de bloedbaden
tegen de Spartakisten van na de 1ste wereld oorlog in Duitsland door de
zogenaamde sociaal-democratie. Het Groot Kapitaal heeft een populistische
tegen beweging nodig, die de linkse arbeidersklasse (het linker deel v/d
arbeidersklasse) dwars kan zitten. (Overigens denk ik dat dit vooral
een Europees brede inzet is, waarvan Nederland slechts een routinematige
klus is voor de Imperialische strategen; het gaat ze eerder over Duitsland
waar ze ook proto-Fascistische bewegingen opzetten met behulp van de
vluchtelingen. Ik hoorde laatst dat Amerika de boottochten van
vluchtelingen naar Europa financiert (gerucht niveau bron). Dat zou dus
volgens mijn verwachtingen zijn, omdat ze die crisis nodig hebben om
mensen politiek te verdelen en om chaos te stichten en de situatie klaar
te maken voor een grote financiële crisis.)

Een nieuwe Fascistische beweging is echter niet genoeg om de zaak
te controleren voor het Groot Kapitaal. Het is essentiëel voor het
Groot Kapitaal dat de arbeidersklasse verder ideologisch verdeeld en
versnippert raakt tussen allerlei waandenkbeelden die op te weinig steun
kunnen rekenen. Er zijn verschillende splinters en fracties die (veelal
door henzelf onbedoeld natuurlijk) meewerken aan het letterlijk breken
van (de eenheid van) het volk.

Het centrale plan-economie idee (Communisme), nu ook in de Basis inkomen
variant, zijn 1 zo'n blok waarin een deel van het volk vastgezet kan worden.
Een ander blok zijn de wilde anarchisten die al het raam uitspringen
(zonder het eerst open te doen) als ze het woord 'regering' of Staat horen.
Een triest verschijnsel is het veelvuldige gebruik van scheldwoorden bij
sommige socialistische groepen (f*ck ....), en kleren die als afval of
lompen gekenmerkt kunnen worden, waardoor iedere geloofwaardigheid direct
van tafel kan. Na deze verdelingen volgen nog andere verdelingen: de
verschillende religies, partijen die de markten zoals die nu zijn wel
goed vinden, enzovoorts. Wat het Groot Kapitaal nodig heeft is een
verdeling in blokken, maar ook zo dat het politieke midden-gewicht zodanig
is dat het doet wat zij ongeveer willen. Omdat een zware crisis een grote
stap naar links gaat veroorzaken, zetten ze nu in op een nieuwe felle
Fascistische beweging die dat moet compenseren.

De verdelingen op links zijn zeer schadelijk voor het behalen van resultaten.
De Communisten die een centrale plan-economische Staat willen, zullen
nooit kunnen samenwerken met de anarchisten die de staat willen vernietigen.
Dat was een wat oudere tegenstelling, die goed heeft gewerkt voor het
Groot Kapitaal. Er zijn ook methodische tegenstellingen, zoals groepen die
direct Revolutie willen, en anderen die het altijd bij een poging tot
hervorming willen laten. Dit soort tegenstellingen hebben ze nodig om
een eenheid van de oppositie te voorkomen, want als grote delen van het
volk en de arbeidersklasse een eenheid gaan vormen, vooral rondom een
programma dat ook echt kan werken, dan kan niets dat tegen houden.

Deze tegenstellingen ontstaan natuurlijk uit meningsverschillen, maar
kunnen door het Grote Geld verder op de spits gedreven worden, totdat
het volk breekt. Men gebruikt ook het mechanisme van identiteit, omdat
als men zijn eigen identiteit verbindt met een bepaalde beweging, dan
wordt samenwerken tussen bewegingen moeilijker. Men is "een communist,"
in plaats van "een mens met communistische ideeën". Men is "Liberaal"
in plaats van ... etc. Het worden haast stammen die elkaar bestrijden,
en waar men dus loyaliteit tot in de dood aan verschuldigt is. Het
inhoudelijke politieke debat verwordt dan al snel tot een strijd tussen
de macht van de verchillende Generaals aan de top, en dan zijn we eigenlijk
alweer bij Monarchistische oorlogen om de troon.

De diepere oorzaak van de tegenstellingen is waarschijnlijk een
oppervlakkige houding: te weinig mensen besteden genoeg tijd aan hun
politieke en ideologische inzichten. De tegenstellingen op links
moeten overwonnen worden, en zelfs rechts zou daar in mee kunnen doen
(omdat een markt in principe een goed iets is), zodat er genoeg eenheid
ontstaat om tot resultaten te komen.

Als de oorzaak oppervlakkigheid is, meer dan domheid of onwetendheid
of slechtheid, dan een oplossing gevonden moeten worden in de richting
van meer tijd hieraan besteden. Dat doen mensen echter alleen als zij
meer motivatie hebben dan zij nu hebben, en dat ontstaat alleen als er
een zware crisis is (dat kan ook een persoonlijke crisis zijn, trouwens).

Dus dat is mijn plan en voorstel: al deze tegenstellingen tussen
politieke bewegingen zijn vaak niet meer dan verschillende kanten van
dezelfde waarheid. De Communisten zeiden bijvoorbeeld dat de kapitale
goederen, de 'middelen tot produceren', in bezit zouden moeten zijn
van de arbeiders zelf. De Kapitalisten zeiden dat handel de welvaart
goed verdeeld, en zo prijzen dynamisch naar eerlijk laat gaan, ook
voor arbeid. Dat zijn 2 kanten van dezelfde waarheid, want een markt
is inderdaad goed maar gaat over daar waar moeite in is gestoken en
dat geldt niet voor het ruwe land zelf en ook niet voor fabrieken of
groot kapitaal dat passief geërft wordt. Beide bewegingen zijn nog te
kortzichtig om de kern van waarheid in de andere beweging te erkennen.
Als wij dat nu wel gaan erkennen, ontstaat er een heling van een
politieke breuk, en daardoor een grotere eenheid en - kan men hopen -
uiteindelijk een grotere groep, die dus meer macht heeft.

Omdat echter de motivatie van het volk pas begint als het lijden begint,
men gaat pas nadenken als alles weer stuk is, is het juist nu het moment
om al van te voren een programma in de politieke markt (heh) te zetten
dat veel - zo niet alle - tegenstellingen overwint, zodat de hele periode
van economische crisis, oorlog en mogelijk wereldoorlog, benut kan worden
om de eenheid te smeden, zonder dat we eerst zelf nog door die ellende
gemotiveerd moeten worden om die eenheid eerst te ontdekken, want dat duurt
veel te lang en het verleden heeft uitgewezen dat het dan al te laat is.

We hebben maar zoveel brandhout om het vuur zus en zo lang aan te houden,
daarom moet nu al duidelijk zijn wat we exact willen en waarom dat het
beste is, en hoe we dat het meest effectieve bereiken, zodat als er een
politieke ontvankelijkheid ontstaat, dat de hamer direct goed op het
zacht wordende metaal geslagen kan worden. Ik denk dat zo'n plan hier
staat: http://www.socialism.nl/book4 Nu ook gepubliceerd en te koop, maar
het duurt blijkbaar even voordat ze het rond hebben bij bol.com enzo.
Meerdere mensen hebben het proef exemplaar gezien, en vonden het
indrukwekkend (673 paginas). Ik was m'n proef exemplaar dus ook direct
kwijt, iemand liep er mee weg en is het gaan lezen haha, meerdere mensen
zeiden al dat ze het wilden kopen.

Mijn verwachting is dat zelfs als we uiteindelijk 30+ zetels in de 2de
kamer zouden halen hiermee, dat zulks nog lang geen fundamentele omvorming
is. Dat hoeft natuurlijk ook niet direct, er is veel te bereiken in
de trant van kleinere wetten en politieke besluiten. Desondanks verwacht
ik niet direct een wereld Revolutie of totale overwinning op de slechtste
delen van de heersende klasse, tot er weer een grote oorlog en/of ineen-
storting komt, want als dat gebeurd kan ineens alles mogelijk zijn, en
dan zijn wij de partij die exact weten wat ze willen, en waarom het ook
echt goed is.

Het idee is dat zo'n boek er dan nu is, en dat kan niet meer gewijzigd
worden door anderen want het origineel zal altijd het origineel zijn.
Ik hoop dat het een soort ideologische ruggegraat wordt, waar partijen
en landen steeds terug naar toe kunnen als ze weer in de verrotting en
corruptie ten onder gaan.

--
http://www.socialism.nl How economics works, and how to get it fixed.

Barokino

Op 27-8-2017 om 12:14 schreef Jos Boersema:
GGAAAAAAPPPP