[nl.internet.usenet] interview met Microsoft Usenet socioloog

ReindeR Rustema

Zojuist toegevoegd aan http://usenet.pagina.nl/ de link
http://news.com.com/2008-1082-5065298.html

Met een interview met een socioloog die door Microsoft is opgekocht.
Daarvoor schreef hij ook al over Usenet, Marc Smith. Hij had bij een
universiteit de Netscan software ontwikkeld en is daarmee naar Microsoft
gegaan.

Hij analyseert gedrag op usenet, heel boeiend. Zijn doel is om
reputaties van mensen op usenet te kunnen waarderen zodat een
zoekmachine in de toekomst waardevolle antwoorden als eerste geeft.

--
ReindeR

Skybuck Flying

Niet te waardevolle antwooden geven altijd he... anders wordt je te
waardevol en een target voor kidnappers lol.

ReindeR Rustema

Skybuck Flying <nos...@hotmail.com> wrote:

> Niet te waardevolle antwooden geven altijd he... anders wordt je te
> waardevol en een target voor kidnappers lol.

Volgens de socioloog zou deze posting een gemiddelde 'breadth' hebben.
Twee postings, zoals twee-derde van de postings op Usenet. Maar zodra er
meer reacties op komen dan is het niet meer een vraag-antwoord draad
maar eentje waar de groep enthousiast over wordt...

Trouwens, genoemd Netscan project is best grappig. Ik keek eens of
ikzelf betrouwbaar ben als Usenet poster. Dit is mijn profiel:

http://netscan.research.microsoft.com/Static/author/authorprofile.asp?se
archdate=7%2F31%2F2003&searchfor=rei...@rustema.nl

En die van u?

--
ReindeR

Dolfy

ReindeR Rustema <rei...@rustema.nl> wrote:

Gezien ik nog wel eens van e-mail adres verander is het een beetje een
valse netscan. :-)

De huidige :
http://netscan.research.microsoft.com/Static/author/authorProfile.asp?se
archfor=dolfyGeeNSpAM%40hotpop.com+%28Dolfy%29&searchdate=7%2F31%2F2003

--
Dolfy
- Webstek : http://dolfy.50megs.com - Nieuwsgroep : alt.dolfy.forever

ReindeR Rustema

Dolfy <dolfyG...@hotpop.com> wrote:

> Gezien ik nog wel eens van e-mail adres verander is het een beetje een
> valse netscan. :-)
>
> De huidige

Hallo zeg, 7645 postings. Maar dan wel 4891 in nl.test. Dat vertekent de
boel, alsof je alle IM-berichtjes meetelt.

--
ReindeR

Stella

"ReindeR Rustema" <rei...@rustema.nl> schreef in bericht

--> knip (allemaal onzin)

Dolfy

> Hallo zeg, 7645 postings. Maar dan wel 4891 in nl.test. Dat vertekent de
> boel, alsof je alle IM-berichtjes meetelt.

Hihi, zijn leuke berichten hoor in nl.test... :-)

Ik sta volgens Google nu al op 25.600 berichten, tel daar nog minstens
een stuk of 3/4.000 missende postings voor google bij op... :-)

En voor nl.test sta ik op 15.800 bij google...
Volgens de statestieken van Erik Baas voor nl.test zijn het er
20.170..... :-)

Dus dan weet je wel waar ik het meeste post... :-)

\JT\

Microsoft -> MicroSpy. Ordinaire spayware dus. Bah.

--
Venlig Hilsen

Zeg geen 'is' als je 'eens' bedoelt.
Zeg geen 'me' als je 'mijn' bedoelt.
Zeg geen 'als' als je 'dan' bedoelt.

Stella

"\JT\" <OfJeWo...@yahoo.invalid> schreef in bericht

> Microsoft -> MicroSpy. Ordinaire spayware dus. Bah.

LOSER

Marcus

\ \ JT \ \ wrote:

> Microsoft -> MicroSpy. Ordinaire spayware dus. Bah.

Ik hoop dat je een grapje bent maakt, anders heb je nog maar heel weinig
van spyware, en waarschijnlijk van heel internet begrepen....

Mark

ReindeR Rustema

\\JT\\ <OfJeWo...@yahoo.invalid> wrote:

> Microsoft -> MicroSpy. Ordinaire spayware dus. Bah.

De socioloog in kwestie schreef prima werk voor zijn universiteit toen
hij nog niet door Microsoft was gekocht. Het lijkt me dat zijn onderzoek
evengoed nog interessant kan zijn. Of het product dat Microsoft erop
gaat baseren iets wordt is een heel andere kwestie.

--
ReindeR

席ud

"ReindeR Rustema" <rei...@rustema.nl> wrote in message

> Hij analyseert gedrag op usenet, heel boeiend. Zijn doel is om
> reputaties van mensen op usenet te kunnen waarderen zodat een
> zoekmachine in de toekomst waardevolle antwoorden als eerste geeft.

Wat zegt hij bij "Ome Johan" ?? ;-)
--
Gr. Ruud
NT/2000 Servers : www.nl-netwerken.com W9x : www.kabel-inter.net

ReindeR Rustema

Žuud <ge...@mail.aub> wrote:

> "ReindeR Rustema" <rei...@rustema.nl> wrote in message

> Wat zegt hij bij "Ome Johan" ?? ;-)

Als ik hem goed heb begrepen zou een goede reputatie iemand zijn die
evenveel geeft als neemt en niet in lange 1-op-1 draden terecht komt
(want dat duidt op ruzie).

--
ReindeR

John Bokma

ReindeR Rustema wrote:

He he he he, OJ geeft veel, neemt niks en hij veroorzaakt lange draden.

--
Kind regards, feel free to mail: mail(at)johnbokma.com (or reply)
virtual home: http://johnbokma.com/ ICQ: 218175426

Skybuck Flying

"ReindeR Rustema" <rei...@rustema.nl> wrote in message

Eh... wat is dit voor een bullshit ? Als ik dit in type in google dan krijg
ik ook zoiets te zien...

Waar is de waarde die iemand krijgt ?! :D

100 is goed... 0 is kut... zoiets had ik verwacht... :P