Naakt sporten

Raymond

Hallo allemaal,

Kan iemand mij zeggen of er ook mogelijkheden zijn om naakt te
fitnessen.
Wellicht dat iemand iets meer weet over andere naaktsporten.

Helaas zijn de openingstijden van dit soort actitiviteiten altijd
nogal kort en op ongunstige tijdstippen.

Zijn hier nog meer sportfanaten die liever hun sportkleding links
laten liggen?
Ik ben benieuwd.

Groetjes
Raymond

DD

Dans son message précédent, Raymond a écrit :

Naakt fitnessen lijkt me niet prettig. Zeker met lopen op de loopband
beweegt er dan het eea mee! Maar voor zwemmen of bijvoorbeeld Body
Balance zou het me wel lijken!

DD (in mijn regio is er niets helaas)

--
http://people.zeelandnet.nl/pimpampoen
Laatste update: 4-2-'04

Bewonder mijn zoon op:
http://groups.msn.com/Thaddy

Palmakh

natu...@hotmail.com (Raymond) wrote in message news:<f137e366.04022...@posting.google.com>...

Informeer bij de terreinen. Er wordt er vaak aan volley ball gedaan.

Willem

Zo gauw je gaat zweten is het veel prettiger om iets aan te trekken. Niets
glijdt zo slecht als zweet.
Behalve zwemmen natuurlijk (en een enkele andere sport) lijken niet veel
sporten mij geschikt om bloot te doen.

Willem

"Raymond" <natu...@hotmail.com> schreef in bericht

laurenz

"Willem" <.> schreef in bericht

> [...]
> glijdt zo slecht als zweet.
> Behalve zwemmen natuurlijk (en een enkele andere sport) lijken niet veel

en dammen, en schaken, en parachutespringen, en volleybal, en petanque, en
darts, en mudwrestling, en ritmische gymnastiek, en discuswerpen, en
figuurzagen, en boogschieten, en.....

Scorle

"laurenz" <a...@cd.ef> schreef in bericht
vissen en hardlopen en wandelen en golf en boogschieten
en zo voort.

Gerard.

Willem

Sporten...... geen bezigheden. Saar hadden we het over

"Scorle" <gpa...@vlugnet.nl maar quick is vlugger> schreef in bericht

Scorle

"Willem" <.> schreef in bericht

> Sporten...... geen bezigheden. Saar hadden we het over

Vissport wandelsport golfsport en boogschieten is ook een sport en niet te
vergeten: hardlopen.
Hoezo bezigheden??
'k was tennis nog vergeten, maar er zal meer zijn...

para...@scarlet.nl

On Sat, 21 Feb 2004 11:36:22 +0100, "laurenz" <a...@cd.ef> wrote in
nl.naturisme:

>en ... parachutespringen,

Daarbij heb ik toch liever wat aan mijn lichaam. Anders
duurt het zo kort.

--
Paradise

Willem

Ok hardlopen vind ik een sport. Wandelen vanaf een bepaald niveau ook. Golf,
boogschieten etc. zijn m.i. meer behendigheden die je prima bloot kan doen.
Zo gauw ik ga zweten wil ik echt iets aan. Probeer maar eens uit hoe slecht
zweet glijdt tussen je liezen bijvoorbeeld. Dat hou je niet lang uit.

Willem

"Scorle" <gpa...@vlugnet.nl maar quick is vlugger> schreef in bericht

Scorle

"Willem" <.> schreef in bericht

> [...]
slecht
> zweet glijdt tussen je liezen bijvoorbeeld. Dat hou je niet lang uit.

Nee, zweet maakt juist glad, een vloeistof op je vel zorgt voor smering.
Je bent in de war met met het ontplooien van activiteiten - hier in-plooien
eigenlijk -
waardoor meer dan normaal je huiddelen langs elkaar wrijven; zonder zweet
zou het nog akeliger zijn, dan zou er sprake zijn van schuren waardoor je
huid blaren kan vormen of zelfs verbranden. wees dus maar blij met dat
zweet.
Wel ben ik het met je eens dat je vaak beter wel kleren aan kan hebben als
sport op een bepaalde ondergrond gebeurt, of bij contactsport.
Bij volleybal naar de bal duiken en doorglijden gaat echt slecht zonder
kleding op borst en buik.

Gerard.

SimonNL

Ergens is denk ik nog steeds een lijst die ooit opgemaakt is, met daarop
alles wat je bloot kan doen en niet kan doen.
Ik meen dat die bij Joop op de site is geplaatst.
Klopt dat Joop?

--
Nude regards

Simon
Stay Healthy, Happy and Nifoc
http://members.lycos.nl/simon23nl
Buurtenonline - http://www.buurtenonline.nl - vertel het de buurt

Willem

Zweet maakt helemaal niet glad. In tegendeel zelfs. Ik zou zeggen probeer
het eens.....

Willem

Albert Bolink

Van:Jan Ladage (info*nospam*@janladage.nl)
Onderwerp:Re: Naakt Sporten

View this article only
Discussies:nl.naturisme
Datum:2003-01-28 07:22:12 PST

Mij staat nog vaag iets bij over een naturistische bowling-club. Dat
kun je
dan nog net sport noemen, je zult er eerder van gaan zweten dan van
schaken.

Dat geldt natuurlijk niet meer voor de club van naturistische
zendamateurs
(daar hoor ik de laatste tijd ook niet veel meer van, hoe staat het
daarmee?)

Algelopen maand zag ik in het forum van naturistenvereniging Atlanta
een
vreemd bericht. In het hoofdstuk "Naturistisch op vakantie >
Uitstapjes in
Nederland" zag ik een bericht met de titel "Bent U als Naturist ook
Countryliefhebber?" met daarin een link naar een countryfestival. Ik
heb de
organisator per e-mail om uitleg gevraagd en het bleek inderdaad om
een
flauwe grap te gaan. De webmaster van Atlanta is inmiddels op de
hoogte
gesteld maar het bericht stond er zojuist nog.

Afgelopen Maand? Was een artikel van 22-02-2003 en hier de link:

http://www.atlanta.nfn.nl/cgi-bin/cutecast/cutecast.pl?session=VpJOeT20GXw47jZW496MbxWDOq&forum=43&thread=212

Dus jan ook hier is JOUW stoken weer eens mislukt hahahahaha.

Jurjen

Willem <.> schreef in bericht <4038d95c$0$54694$ee9d...@news.wanadoo.nl>...

> Zweet maakt helemaal niet glad. In tegendeel zelfs. Ik zou zeggen probeer
> het eens.....

Je hebt gedeeltelijk gelijk. Oud zweet maakt stroef, maar vers zweet
maakt glad.

Onderaan het bericht reageren please.

laurenz

"Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht
> Van:Jan Ladage (info*nospam*@janladage.nl)

> Dus jan ook hier is JOUW stoken weer eens mislukt hahahahaha.

Albert, in dit hele lange verhaal van jou zit slechts één zin in waarin geen
fout zit.
Je raadt het al, het is die ene zin die van jouw hand is; de rest is
kopieerwerk.

De inhoud van jouw posting heeft in de aanvang iets met dit draadje te
maken.
Al snel wordt het helaas een kinderachtig gedrag van jou naar Jan Ladage.

Probeer eens een echte naturist te worden. Een echte naturist is echt niet
iemand die alleen maar een zware pijp rookt als de omstanders er geen
bezwaar tegen hebben. Naturisme is meer dan een zware pijp roken!

Laurenz

Jasper

> [...]

slecht
> zweet glijdt tussen je liezen bijvoorbeeld. Dat hou je niet lang uit.

Beste Willem,

Je hebt gelijk als je stelt dat golf en boogschieten prima bloot gedaan
kunnen worden. Maar als je denkt dat dat geen sporten zijn, dan sla je de
plank volkomen mis. Al eens een 2x 18 holes golf wedstrijd gelopen? Er
verder over uitweiden zou off topic zijn, maar de definitie sport kent niet
als ultieme voorwaarde dat er getranspireerd bij moet worden.

Jasper.

Willem

Ik geef me gewonnen..... Wat jullie willen. En wat is oud zweet? Waar blijft
dat? Hoe kan oud zweet uberhaupt glijden of stroef zijn?

"Jurjen" <jur...@ongeldig.nl> schreef in bericht

Omdat een stomme regel dit zou bepalen?

Willem

Willem

"Jasper" <jav...@hotmail.com> schreef in bericht
Misschien niet als officiele definitie. Maar zeker wel in de mijne. Ik blijf
golf meer een behendigheid vinden net als bijv. darten. Maar ik moet
toegeven dat ik dit nooit heb gedaan (en zal gaan doen). Overigens wil ik
niet zeggen dat die sporten/bezigheden niet knap zouden zijn. Integendeel.

Willem

Erik Baas

Willem wrote:

> Omdat een stomme regel dit zou bepalen?

Nee, omdat dat logischer is (je leest van boven naar beneden, toch ?).

--
Erik.

Albert Bolink

"laurenz" <a...@cd.ef> wrote in message news:<4038ebea$0$2414$4a44...@news.euronet.nl>...

> [...]
> iemand die alleen maar een zware pijp rookt als de omstanders er geen
> bezwaar tegen hebben. Naturisme is meer dan een zware pijp roken!

Ik heb je al vaker gezegd, pak Ome Jan ladage bij de hand en ga lekker
een eind met hem wandelen. Want wie aan Ome Jan komt, komt aan jou!

Willem

Oh ja?

Dan moet ik dus steeds langs die oude berichten scrollen. Dat is toch
onlogisch?

"Erik Baas" <erik...@nospam.svp> schreef in bericht

SimonNL

Die kan je dan eeerst lezen zodat je weet waar het over gaat.

Een deel van de oude postings moeten dan ook al lang weggeknipt zijn.
Je leest dan in de normale leesvolgorde, zoals jij en sommige anderen posten
moet je steeds op en neer scrollen om de draad te kunnen volgen.
Dus is jou logika niet zo logika. OKAY??

;-)

Erik Baas

Willem wrote:

> Oh ja?
> Dan moet ik dus steeds langs die oude berichten scrollen. Dat is toch
> onlogisch?

Het is de bedoeling dat de oude tekst zover wordt weggeknipt dat alleen
de regel of alinea waar je op reageert nog bljift staan. Dan hoef je
helemaal niet zo veel te scrollen.

(merk op hoe onleesbaar dit wordt nu jouw reactie bovenaan staat en de
mijne weer onderaan)

Eigenlijk heb ik ook geen zin om deze discussie weer eens aan te gaan,
we hebben 'm al honderden keren gehad en/of gezien. Mensen die het
vertikken zich aan de usenet-regels te houden verdwijnen gewoon in mijn
killfile. Hoppa, klaar. Het gevolg is dat je berichten minder of
helemaal niet meer gelezen worden. Is dat je bedoeling ?

--
Erik.

Jan Ladage

...ln.oodanaw.swen@08e6b81$94442$0$a009b304:swen thcireb ni feerhcs <.>
"melliW"
?aj hO <
<
hcot si taD .nellorcs nethcireb eduo eid sgnal sdeets sud ki teom naD <
?hcsigolno <
<

?sknil raan sthcer nav tein koo hcot nezel ew ,nekarpsfa nav eitsewK .nezel
nevob raan neredno nav nad rehcsigoL

--
sejteorG
naJ

.eitnarelot roov sisab ed si nepjirgeb et mo liw eD

Jasper

"Willem" <.> schreef in bericht

> [...]
> niet zeggen dat die sporten/bezigheden niet knap zouden zijn. Integendeel.

Of er zoiets als een officiele definitie bestaat, weet ik niet. Voor mij is
sport een krachtmeting tussen personen, waarbij eerlijkheid en respect
centraal staat. En afzien kan absoluut een lekker gevoel geven. Maar voor
een sportprestatie is dat voor mij geen vereiste. Btw, 36 holes golfen
betekent zo'n 16 km door glooiend terrein zeulen met een golftas van 15 kg.
Daar komt nog de nodige concentratie, taktiek en techniek (zo je wilt
behendigheid) bij kijken. Overigens, zeg nooit nooit.

Jasper.

snzgennep

"Jan Ladage" <in...@janladage.nl> schreef in bericht

> .eitnarelot roov sisab ed si nepjirgeb et mo liw eD

als ik er een spiegel voor houd past mijn kop er niet meer tussen,dus ik kan
er geen bal van maken.
maar met Quotefix is het geen probleem die gaat vanzelf al naar beneden toen
ik dat ingesteld had.

--
Eef die bijna iedere zaterdag avond hier te vinden is
http://www.homepages.hetnet.nl/~eefvanbaal/index.html en zo

Jasper

"Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht

Een dag niet geruzied is een dag niet geleefd, hč meneer Bolink?

Jasper.

SimonNL

snzgennep wrote:
> "Jan Ladage" <in...@janladage.nl> schreef in bericht

< KNIP >

> als ik er een spiegel voor houd past mijn kop er niet meer tussen,dus
> ik kan er geen bal van maken.
> maar met Quotefix is het geen probleem die gaat vanzelf al naar
> beneden toen ik dat ingesteld had.

Qoutefix heeft naar mijn mening nog een aantal voordelen.
De tekst krijgt een kleur, waardoor je kan zien welke posting het is. De
vierde of de tweede en zo voort.
Maar ook smilies en dergelijke komen als een smily en niet als een stel
haakjes punten en komma's.

SimonNL

Jasper wrote:
> "Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht

< knip ;

> Een dag niet geruzied is een dag niet geleefd, hč meneer Bolink?
>
> Jasper.

Ach joh je vergist je! Het moet zijn;
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
;-)

Albert Bolink

"Jasper" <jav...@hotmail.com> wrote in message news:<9d864$403ba0a8$d5e7ecb9$43...@news.multikabel.nl>...

> Een dag niet geruzied is een dag niet geleefd, hč meneer Bolink?
>
> Jasper.

Hij zei Meneer tegen me! Maar Jasper had ik je eigenlijk om kommentaar gevraagd?

laurenz

"Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht
> "Jasper" <jav...@hotmail.com> wrote in message

> Hij zei Meneer tegen me! Maar Jasper had ik je eigenlijk om kommentaar
gevraagd?

Beste Albert (nee, geen meneer Bolink) dit is zoals je weet een openbaar
forum.
Dat betekent dat iedereen gevraagd en ongevraagd kommentaar kan geven op
iedere posting.
Eén van degenen die dat dan ook regelmatig doet, is Albert Bolink. En vaak
niet ter zake.
Waarom zou Jasper het dan niet mogen en zich niet mogen mengen in een
gesprek met een zware pijprokende uitbater van sekssauna's?

Laurenz

Albert Bolink

"laurenz" <a...@cd.ef> wrote in message news:<403c5075$0$211$abc4...@news.wanadoo.nl>...

> [...]
> Waarom zou Jasper het dan niet mogen en zich niet mogen mengen in een
> gesprek met een zware pijprokende uitbater van sekssauna's?

Ik heb een Parenclub, dat JIJ als hoerenloper het verschil niet weet
is JOU probleem. En als je het nog ooit weer 1 keer aanhaald dat ik
dergelijk amusent heb en reclame er voor maakt plaats dan meteen de
website er graag bij!

SimonNL

Albert Bolink wrote:
> [...]

> is JOU probleem. En als je het nog ooit weer 1 keer aanhaald dat ik
> dergelijk amusent heb en reclame er voor maakt plaats dan meteen de

Ik denk niet dat dit schrijven opbouwend is voor het naturisme Albert.
Ik denk ook dat met dit soort geplaatste niet zo beschaafde opmerkingen aan
het geheel geen goed doet.
Dus zo je zo goed willen zijn om dit niet (meer) te doen?
Alvast bedankt Albert

Albert Bolink

"laurenz" <a...@cd.ef> wrote in message news:<403c5075$0$211$abc4...@news.wanadoo.nl>...
schreef weer een boel onzin en tekende met
> Laurenz

Laurenz , als jij net zo open was als ik - dus ook met volledige naam
en volledig emailadres ( en geen fakeadres ) had je pas recht tot
spreken. Nu ben je net zo'n onruststoker als enkele anderen die zich
op de achtergrond houden en de handlangers het vuile werk laten
opknappen !

Erik Baas

SimonNL wrote:

> [...]

Vriendelijk maar dringend verzoek aan iedereen: reageer asjeblieft niet
meer op Bolink. Don't feed the troll's, en zo...

--
Erik.

Jasper

"Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht

Dit was eenmalig gratis en voor niets. Doe er mee wat je wilt. Verder
commentaar op jouw uitspraken is verspilling van tijd en dataverkeer.

Jasper.

Willem

"Erik Baas" <erik...@nospam.svp> schreef in bericht
Voor deze keer reageer ik onderaan,

Nagenoeg niemand knipt e.e.a. weg dus dat lijk me niet echt relevant. En ook
ik ben de discussie moe aan het worden.
En dat ik in iemand killfile kom vind ik niet echt interessant.
Het is bovendien ontstaan omdat ik IE gebruik en daar kan je niet onderaan
reageren, tenzij je een patch hebt.

Willem

SimonNL

Willem wrote:
> "Erik Baas" <erik...@nospam.svp> schreef in bericht

< KNIP >

> [...]
> Het is bovendien ontstaan omdat ik IE gebruik en daar kan je niet
> onderaan reageren, tenzij je een patch hebt.

Quote kan je zo downloaden en installeren. Anders wil ik het je wel
toesturen.
Overigens toen ik nog gewoon met IE werkte reageerde ik ook gewoon onderaan,
dus kan jij dat ook.
In bovenstaande draad zijn verschillende keren knippers gaande geweest dus
dat argument is niet echt eerlijk denk ik.

Erik Baas

SimonNL wrote:

> Quote kan je zo downloaden en installeren. Anders wil ik het je wel
> toesturen.

QuoteFix.

--
Erik.

Erik Baas

Willem wrote:

> Voor deze keer reageer ik onderaan,

> Nagenoeg niemand knipt e.e.a. weg dus dat lijk me niet echt relevant.

Echt wel. Let maar eens goed op. Had jij ook kunnen doen. Waarom doe je
dat eigenlijk niet ? Kleine moeite, en je berichten (en daarmee de hele
discussie en zelfs de hele groep) worden beter leesbaar.

> En dat ik in iemand killfile kom vind ik niet echt interessant.

Als dat maar genoeg gebeurt leest niemand je berichten meer. Is dat wat
je wilt ?

> Het is bovendien ontstaan omdat ik IE gebruik

Hm, je zult wel OE bedoelen, denk ik.

> en daar kan je niet onderaan reageren

Natuurlijk wel: gebruik de cursor-toets om de cursor naar beneden te
verplaatsen. Te moeilijk voor je ?

>, tenzij je een patch hebt.

Dat maakt het wel makkelijker, ja. Je zou ook eens een fatsoenlijke
newsreader kunnen downloaden, maar dat is meer een discussie voor een
andere groep. De meeste mensen denken niet verder dan OE, helaas...

--
Erik.

snzgennep

"Willem" <.> schreef in bericht

neem dan OE_Quotefix en het probleem is opgelost,en het is
gratis.
http://flash.to/oe-quotefix/

Albert Bolink

"SimonNL" <simo...@wanadoo.nl> wrote in message news:<c1isff$1mgu$1...@nl-news.euro.net>...

> [...]
> het geheel geen goed doet.
> Dus zo je zo goed willen zijn om dit niet (meer) te doen?

Simon.

Je hebt het zekers tegen die anderen he? Ik gaf alleen antwoord op een
blootloper die denkt mij aan te pakken. En Helaas dat pik ik dus niet
en of die blootloper nou Erik Baas , Jan Ladage, Laurenz of hoe ook
heet ik maak geen onderscheidt en wie respect wil zal dit zelf ook
moeten uitstralen!

Tot ziens in Gennep:Albert

Jaap Doornbosch

"Albert Bolink" <albert...@bijonsin.nl> schreef in bericht
> "SimonNL" <simo...@wanadoo.nl> wrote in message

> heet ik maak geen onderscheidt en wie respect wil zal dit zelf ook
> moeten uitstralen!

Zo onderscheid je je wel

Jaap

Joop Letteboer

On Sun, 22 Feb 2004 17:31:46 +0100, "SimonNL" <simo...@wanadoo.nl>
wrote:

>Ergens is denk ik nog steeds een lijst die ooit opgemaakt is, met daarop
>alles wat je bloot kan doen en niet kan doen.
>Ik meen dat die bij Joop op de site is geplaatst.
>Klopt dat Joop?

Ehm......ik heb inderdaad wel een bescheiden overzichtje van blote
activiteiten die je kunt doen bij bijvoorbeeld de NZD, tijdens de
sportinstuif te Gennep en bij de VRN in Bunnik. De laatste activiteit
(bloot fitnessen in combinatie met de maandelijkse sauna) is helaas
opgeheven. Ook de naturistische fotoclub van laatstgenoemde vereniging
is ter ziele.
Overigens was de OP van deze activiteiten op de hoogte en vroeg zich
af of er buiten deze activiteiten nog meer was.

--
Joop Letteboer
http://www.naturisme-en-sauna.net/

Tony Reukers

Op zaterdag 21 februari 2004 05:19:18 UTC+11 schreef DD:

> Naakt fitnessen lijkt me niet prettig. Zeker met lopen op de loopband
> beweegt er dan het eea mee! Maar voor zwemmen of bijvoorbeeld Body
> [...]

Al een oud onderwerp, maar nog steeds actueel.
Naast zwemmen is er een badmintongroep actief in Almere.
Daarom nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/groups/naaktsporten/
Een groep voor actieve naturisten die graag (binnen) naakt willen sporten, zoals fitness, handbal, voetbal, volleybal, badminton, tennis,......

Zijn er inmiddels al meer groepjes actief?

Johannes

"Tony Reukers" <ton.en....@gmail.com> schreef in bericht
Op zaterdag 21 februari 2004 05:19:18 UTC+11 schreef DD:
> Dans son message pr�c�dent, Raymond a �crit :
-0-0-0-0-0-0-

Diverse zwembaden hebben naturistenuurtjes. Ook naturistenverenigingen
orgamiseren soms sportactiviteiten. Er zijn diverse naturistische
sportverenigingen (zwemmen, kano�n). Binnenkort komen de nieuwjaarsduiken
weer. De NFN organiseert een naturistische nieuwjaarsduik in Zandvoort. Maar
ook smmige andere groepen, en naturistenverenigingen organiseren hun eigen
naturistische plons. Op de derde zondag in maart organiseert de NFN een hele
dag zwemmen (wedstrijden en recreatie) in Amersfoort en in het weekend van
Vaderdag is het NFN-volleybaltoernooi. Voor die laatste twee evenementen heb
je een NFN/INF-kaart nodig. Die krijg je als je lid bent van een
naturistenvereniging of als je je rechtstreeks bij de NFN aansluit.

Johannes

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

> [...]
> evenementen heb je een NFN/INF-kaart nodig. Die krijg je als je lid bent
> van een naturistenvereniging of als je je rechtstreeks bij de NFN

Ik zie nu pas dat het antwoorden op een bericht uit..... februari 2004 (!)
betreft.
De vragensteller zal inmiddels wel zijn weg naar een naturististenvereniging
(bijvoorbeeld een terreinvereniging) of een naturistische sportvereniging of
het naaktzwemuur van het zwembad of de NFN hebben gevonden. Of is misschien
al wel overleden na zoveel jaar.