Toepasselijke muziek BABY - GEBOORTE???

Harry

Hallo,

Ik word in de nabije toekomst voor de eerste keer papa!!!

Nu wilde ik graag wat toepasselijke muziekjes te weten komen, muziekjes die
gevoelens die bij een geboorte horen, kunnen verwoorden. Ik wil er eentje
uitkiezen waarvan ik misschien ook een klein stukje tekst op de kaartjes ga
plaatsen.

Ik heb al het volgende:
Marco Borsato - Slaap maar
Elton John - Your Song

Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
met de geboorte van een baby?
Alvast bedankt!!!

Tadek

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> wrote

> [...]
>
> Ik word in de nabije toekomst voor de eerste keer papa!!!
>
> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben

Frank Boeijen - Stephanie

Stephanie de wereld heeft gewacht op jou
En legt haar rode loper uit
Het welkom is aan jou
Zie je die mensen staan
Stephanie er staan geen woorden in jouw boek
Pasgeboren lach je de wereld toe
Oh Stephanie
Oh Stephanie
Stephanie wereld is veranderd nou
De tijd loopt zichzelf voorbij
En breekt de muren af
Die tussen de mensen staan
Stephanie er staan geen woorden in jouw boek
Pasgeboren lach je de wereld toe
Denk maar niet aan de gevaren om de hoek
Voel je je verlaten kom dan naar mij toe
Oh Stephanie
Oh Stephanie

T. (laat geen kans onverlet zijn plaatsgenoot te roemen ;-)...)

--
Tadek*
http://www.student.kun.nl/t.vanbussel

Chris Laarman

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef in bericht

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?

the Boots: "There's a baby" (vóór 1970)

Niet geboorte, maar opgroeien:

CCR: "Someday never comes" (1971)
Jethro Tull: "Thick as a brick" (1971?)

--
Chris Laarman
(Amsterdam, NL)

Floris

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef in bericht

My Boy - Elvis Presley

en gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap

Floris

Andries Schukking

Harry wrote:

> [...]
> uitkiezen waarvan ik misschien ook een klein stukje tekst op de kaartjes ga

Manchild - Neneh Cherry

Harry

> My Boy - Elvis Presley
>

> en gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap

Bedankt!!! We verwachten echter een dochter ;-)

RoSc

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> wrote in message

> Bedankt!!! We verwachten echter een dochter ;-)

Ook gefeliciteerd !
Mocht ze blonde haartjes krijgen, zou ik kiezen voor 'Kleine blonde prinses'
van Frank Boeijen !!!

Roel

Huub

On Wed, 10 Jul 2002 22:48:29 GMT, "Harry" <hal...@nospam.pandora.be>
wrote:

> [...]
>
>Nu wilde ik graag wat toepasselijke muziekjes te weten komen, muziekjes die
>gevoelens die bij een geboorte horen, kunnen verwoorden.

Birth-day (love made real) van Suzanne Vega ;-)

Groet'n,
Huub

Erica

" Liefde voor het leven" ban Marco Borsato.
Nummer gaat over dat hij vader wordt.

Erica

Gilbert

Harry wrote:

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?
> Alvast bedankt!!!

Chris Rea - Josephine, heeft ie voor zijn dochtertje geschreven.
--
Gilbert

Percussive maintenance: The fine art of whacking the crap out of an
electronic device to get it to work again.

RoSc

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> wrote in message
> Hallo,

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?

"Its's the end of the world as we know it - REM" ;-)

Hoewel het als grapje is bedoeld zit er wel een kern van waarheid in !

Roel

Ed Wens

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?

Anne - Herman van Veen

Groeten, Ed.

A.Kuijpers

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?

In de categorie toepasselijke prenatale muziek:

Lamb - Alien

This was a body
Now it's a home
For you my little alien
I feel you moving
It's oh so strange
Do you like the music?

And I'm a happy home
What's it like in there?
Yeah I'm a happy home
I hope it's cosy in there

If home's where the heart is
That's where you are
My heart is right there
So long I've waited
To be quite so occupied
Mysterious being by you

And I'm a happy home
What's it like in there?
Yeah I'm a happy home
I hope it's cosy in there

En misschien is 'Wonder' van Natalie Merchant wel toepasselijk.

Doctors have come from distant cities just to see me
Stand over my bed, disbelieving what they're seeing
They say I must be one if the wonders of God's own creation
And as far as they see they can offer no explaination

Newspapers ask intimate questions, want confessions
They reach into my head to steal the glory, of my story
They say I must be one if the wonders of God's own creation
And as far as they see they can offer no explaination

Chorus:
Oooh I believe, that Fate smiled and Destiny,
Laughed as she came to my cradle
"Know this child will be able"
Laughed as my body she lifted,
"Know this child will be gifted, with love, with patience,
and with faith, she'll make her way, she'll make her way"

People see me, I'm a challange to your balance,
I'm over your heads how I confound you,
and astound you to know I must be one if the wonders of God's own creation
And as far as you see you can offer no explaination

Oooh I believe, that Fate smiled and Destiny,
Laughed as she came to my cradle
"Know this child will be able"
Laughed as she came to my mother
"Know this child will not suffer"
Laughed as my body she lifted,
"Know this child will be gifted, with love, with patience,
and with faith, she'll make her way, she'll make her way"
"She'll make her way"
Ooooh hoo hoo hoo, ooooh hooo hooo hoo

Andre

cp: Natalie Merchant - live @ Rock am Ring 2002

Olaf van Es

Harry wrote:

> Ik word in de nabije toekomst voor de eerste keer papa!!!
>
> Nu wilde ik graag wat toepasselijke muziekjes te weten komen,
> muziekjes die gevoelens die bij een geboorte horen,

Blijf maar baren! - Osdorp Posse

Olaf.

tetraplan

On Wed, 10 Jul 2002 22:48:29 GMT, in nl.muziek "Harry"
<hal...@nospam.pandora.be> wrote:

>Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
>met de geboorte van een baby?

Geen hit, wel oud: Raymond Scott - Soothing Sounds For Babies (geloof
ik)
Geen hit en ook niet oud: Howie B - Music For Babies

np: New Order - Confusion
email: dwaes(at)hetnet(dot)nl
ICQ: 66463663

/\/\/\
\/ The owls are not what they seem

Sander Spek

* Harry <hal...@nospam.pandora.be>:

> Ik word in de nabije toekomst voor de eerste keer papa!!!

Gefeliciteerd!

> Nu wilde ik graag wat toepasselijke muziekjes te weten komen

Jordy - Dur dur d'etre bébé

Grofweg vertaald: het is zwaar een baby te zijn. Was een aantal jaren
geleden een hit, van een toen 4,5 jaar oud zangertje.

Sander

Michiel Kootker

Niet oud, maar wel toepasselijk: "Lullaby for Erle" van Silje Nergaard
(zaterdag op NSJF)

--
Groeten
Michiel Kootker

Harry

> Ook gefeliciteerd !
> Mocht ze blonde haartjes krijgen, zou ik kiezen voor 'Kleine blonde
prinses'
> van Frank Boeijen !!!

Bedankt voor de tip!

Harry

> "Its's the end of the world as we know it - REM" ;-)

Let's hope it's not !!! ;-)

Rosc

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> wrote in message

Werkelijk een prachtig nummer. Jammer dat m'n eigen dochtertje van 15 weken
oud pikzwart haar heeft :-)
Als extra service nog even de tekst gegoogled:

Je bent mooier
Dan ik ooit bedenken kon
Ik ben verloren
In wat mij nu overkomt
Geen angst geen schuld
Maar de smaak van geluk
Zeg me dat dit te mooi is
Om waar te zijn
Zeg me dat jij te mooi bent
Om waar te zijn
Kleine blonde prinses

Ik neem je mee
Naar waar het water
Rustig stroomt
De wind je haren streelt en
Het maanlicht ons verdoofd
Ik bescherm je
Voor wie niet in ons gelooft
Zeg ik dat dit waar is gebeurd
Zeg ik dat dit waar is gebeurd
Kleine blonde prinses
Kleine blonde prinses

In een gouden kooi
Draag ik je de wereld rond
En schreeuw van de daken
Hier heb ik van gedroomd
En als de wind gaat liggen
De rivier weer leegstroomt
Barsten van twijfels
Kus ik jou wakker uit je droom
Kus ik jou wakker uit je droom
Kleine blonde prinses
Kleine blonde prinses

Roel

Otari Kew

teardrop - Massive attack: (alhoewel dat voornamelijk komt door de
video)
replay - ala day (ik leef alleen voor jou): dit was een "hit" toen mijn
zoon geboren werd. het was vaak op "the box" en daar hij een slechte
slaper was zong ik hem hiermee inslaap! de tekst is:
is je leven vol problemen
en is je leven vol met moeilijkheden
dan zal ik er zijn om je te helpen
ja dan ben ik er om je bij te staan

Jeroen

cw: buurman en buurman

Floris

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef in bericht

Oeps, dan deze wellicht:

De bevalling - Bots

Het water is gebroken
het haar is al in zicht
er komt een kind wat zal het zijn
een mannetje of een wicht

de dokter is geroepen
de zuster staat al klaar
maar ook al zouden ze er niet zijn
het komt toch wel voor elkaar

we zullen samenwerken
het doet maar even pijn
en als het leed geleden is
dan drinken we samen wijn

Floris

The Follower

De Trappelzak Boogie. De naam van de uitvoerende is me even ontschoten.

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef in bericht

* Draco Malfidus *

Prince - Let's Have A Baby

Sander Spek

* * Draco Malfidus * <doe...@pekklemail.com>:

> Prince - Let's Have A Baby

En toen ik dit las, schoot bij mij 'The Wannadies - Yeah', te binnen. :)

"Making babies - breaking hearts
Finger licking - looking hard"

Sander

cp. Ozark Henry - Birthmarks (wow!)

Manta

"Harry" <hal...@nospam.pandora.be> schreef in bericht

En toepasselijk én een mooie, ouwe hit én voor een meissie:

Isn't she lovely - Stevie Wonder

Isn't she lovely
Isn't she wonderfull
Isn't she precious
Less than one minute old
I never thought through love we'd be
Making one as lovely as she
But isn't she lovely made from love

Isn't she pretty
Truly the angel's best
Boy, I'm so happy
We have been heaven blessed
I can't believe what God has done
through us he's given life to one
But isn't she lovely made from love

Isn't she lovely
Life and love are the same
Life is Aisha
The meaning of her name
Londie, it could have not been done
Without you who conceived the one
That's so very lovely made from love

Veel geluk en succes met je future Miss World!
Manta

Rick van Dijk

"The Follower" <nob...@hetnet.nl> schreef in bericht

> De Trappelzak Boogie. De naam van de uitvoerende is me even ontschoten.

drie kleine kleuters de Jonkers en de Juffers

Rick

Rick van Dijk

The baby - Hollies

"Manta" <sugarce...@hotmail.com> schreef in bericht

Rick van Dijk

Our day - Split Enz: (Neil Finn)

Let our love create another life
It's growing even as we speak
He don't know what's waiting for him here
Suspended in his dream sleep
His mother's all around him
Singing gently
But we have promised him a future
So I'm hoping that tomorrow
Is, was, and will ever be

We're all waiting now
Waiting for our child to come
The old age is near the end
The new one's just begun

There's a face I will come to love
That I have never seen before
There's a brain that's absolutely free
From any kind of conscious thought
You are me
You are she
It won't be long till we meet
We'll all be going on a journey
In a flimsy paper boat upon a stormy sea

We're all waiting now
Waiting for our child to come
The old age is near the end
The new one's just begun
Yes we're waitingnow
For someone burning far away
Tear the old age down for good
Welcome the young one

Await the new with certainty
Someone is coming to me
Someone is coming to me
Someone is coming to me
Await the new with certainty

I'm shakin' like a leaf
Wound up like a spring tonite
You say this ain't no place for children
My God, I hope what we've done is right
Am I vain to feel as if the world
Owes anything at all to me
Searching, burning, tossing and turning
Desperately

We're waiting now
Waiting for our child to come
Can't imagine what the future holds
Just hoping there is one
Yes we're waiting now
For someone burning far away
Tear the old age down for good
And welcome the young one
Hear this my son
I promise you the best that we can do
We love you

(c) 1984 Album Conflicting emotions
3 jaar later werd onze eerste zoon geboren.
Toen schoot me dit nummer weer te binnen.

En nu eigenlijk weer
verander him in her
en son in daughter

dan kom je een eind!

Veel geluk en plezier met de kleine!!!!

Rick.

Harry

> Werkelijk een prachtig nummer. Jammer dat m'n eigen dochtertje van 15
weken
> oud pikzwart haar heeft :-)
> Als extra service nog even de tekst gegoogled:

Helaas, ik kan dat nummer NERGENS vinden :-(

liffey

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken
> hebben met de geboorte van een baby?
> Alvast bedankt!!!

niet echt een hit maar in deze context toch zeker het luisteren waard:

reamonn - if i go

liffey

mirand...@wanadoo.nl

Rob de Nijs heeft afgelopen jaar een album gemaakt over kinderen. Zeer zeker de
moeite waard. Een van de liedjes op dat album gaat specifiek over de geboorte en hoe
een vader dat beleeft. Het heet Vader:

't is nog schemerochtend vroeg
het eerste licht valt zacht genoeg
op alles wat gebeurd is deze nacht
ik heb mijn ouwe pak nog aan
geen tijd, 't is zo snel gegaan
ik had net nieuwe maatjes meegebracht
we hebben het maanden voorbereid
maar dat je schreeuwt en in me bijt
en dat het eindelijk komt met zoveel kracht
dat had ik niet gedacht
nooit gedacht
nee, dat had ik nooit gedacht

Ik ben vader
verwacht maar onverwacht
wat een wonder
ik ben vader...

't is nog kinderkamer vroeg
het leven dat je in je droeg
dat ligt hier in zo'n pasgeverfde kleur
ik kijk me rijk, m'n eigen kind
het leven dat met jou begint
dat opent in dit huis straks elke deur
we hebben het zo goed voorbereid
we zijn ons ouwe leven kwijt
maar God, daarom niet lang getreurd
jij bent het beste, het liefste, het mooiste dat ons is gebeurd

Ik ben vader
verwacht maar onverwacht
wat een wonder
ik ben vader...

Ik ben vader
verwacht maar onverwacht
wat een wonder
ik ben vader...

He moet je kijken
naar dit volmaakte kleine ding
waar het al die tijd om ging - mijn kind
ik raak het telkens eventjes aan
dat zoiets moois echt kan bestaan
He, ik ben je vader...

Ice queen

> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben
> met de geboorte van een baby?
> Alvast bedankt!!!

The man you think I am. Venice

Oh ja en nog gefeliciteerd
Icy

--
When it comes to having a central nervous system,
and the ability to feel pain, hunger, and thirst,

AdRem

Papa's kleine meid - Spookrijders.

Remko

dvd...@gmail.com

Op donderdag 11 juli 2002 00:48:29 UTC+2 schreef Harry:
> [...]
> Elton John - Your Song
>
> Is er iemand die nog wat toepasselijke oude hits kent, die te maken hebben

SADE - The sweetest gift

Izak van Langevelde

Het kind is inmiddels 13 jaar, ik stel voor Het Dorp, van Wim Sonneveld...

--
Grinnikend door het leven...

Alex Plantema

Izak van Langevelde schreef in news:5618ff83$0$23814$e4fe...@news.xs4all.nl