IPTV-paketten?

Fons

Wat zijn je ervaringen met IPTV-pakketten zoals die worden aangeboden door
IPTV providers?

Bijv. die van Selectsat?

Bedankt voor je reactie.

peter

Op 14-8-2016 om 14:47 schreef Fons:
geen ervaring maar,

ik zie bij de TV pakketten staan dat ze een hele rits zenders doorgeven
die alleen in NL mogen worden doorgegeven, maar volgens hun zijn deze
ook in het buitenland via internet te ontvangen, dat kan/mag dus niet,
ook bij de Vlaamse zenders staan er aantal die alleen daar mogen worden
doorgeven.

ik vertrouw het dus niet...

mvg

Peter

Nick Nader

"Fons" schreef in bericht news:op.yl6q5...@m58.fritz.box...

>Wat zijn je ervaringen met IPTV-pakketten zoals die worden aangeboden door
>IPTV providers?

er wordt veel geklaagd over de HD kwaliteit, wat dat betreft ben je beter af
met de kabelaars

On Sun, 14 Aug 2016 16:44:46 +0200, peter <petero...@gmail.com>
wrote:

>geen ervaring maar,

Ik heb wel ervaring met een iptv pakket, het werkt op zich goed ,soms
zitten er een paar zenders bij die het niet doen.
Ik heb het iptv pakket draaien op Kodi, die mediasoftware op de
raspberry pi. Dat werkt erg traag. Je kunt ook een iptv box nemen
zoals de MAG 250. Of die ook traag is weet ik niet.

Bij sommige websites kun je ook een proefabbonnement voor 24 uur
nemen. Kun je zien of het bij jou werkt.

Fons

Op Wed, 17 Aug 2016 12:14:13 +0200 schreef J <noe...@noemail.com>:
Bedankt voor je reactie. Op het Duitse Amazon zie ik ook goede reviews van
de MAG 254. Ik wil graag UK-zenders zien zoals ITV en Channel 4, die je
hier alleen via een eigen satelliet-ontvanger + schotel kunt krijgen. Via
zo'n IPTV-pakket lijkt het me goedkoper en minder gedoe dan die hele
satellietkraam installeren.

On Wed, 17 Aug 2016 21:49:51 +0200, Fons <fo...@ongeldig.adres> wrote:

>Bedankt voor je reactie. Op het Duitse Amazon zie ik ook goede reviews van
>de MAG 254.

Er is ook een mag256. Die schijnt nog beter te zijn.

> Ik wil graag UK-zenders zien zoals ITV en Channel 4, die je
>hier alleen via een eigen satelliet-ontvanger + schotel kunt krijgen.

Die zijn ook te zien via www.filmon.tv , is ook beschikbaar als app
voor je smartphone of tablet.
Ik heb het als addon voor Kodi dat op mijn raspberry pi draait.
filmon tv is gratis.

> Via
>zo'n IPTV-pakket lijkt het me goedkoper en minder gedoe dan die hele
>satellietkraam installeren.

Satellietontvangers kosten niet zo veel ,vooral als het alleen voor
ongecodeerde zenders is.
Ikzelf zit hier met een schotelverbod, dus heb ik geen andere keuze
dan iptv.
Er zijn wel iptv paketten die heel uitgebreid zijn en zelfs zenders
als sky movies hebben.
Die kun je niet zien via de schotel.

Fons

Op Thu, 18 Aug 2016 14:42:53 +0200 schreef J <noe...@noemail.com>:

> Die zijn ook te zien via www.filmon.tv , is ook beschikbaar als app
> voor je smartphone of tablet.

Bedankt voor deze tip! Dit zou wel eens een goed alternatief kunnen zijn.
Ik wil via mijn tv kijken en lees net dat die FilmOn TV Box van hun ook
een HDMI-uitgang heeft. Dat zou dus moeten werken hier. (Mijn tv heeft
geen WiFi)

On Fri, 19 Aug 2016 12:22:27 +0200, Fons <fo...@ongeldig.adres> wrote:

> [...]
>Ik wil via mijn tv kijken en lees net dat die FilmOn TV Box van hun ook
>een HDMI-uitgang heeft. Dat zou dus moeten werken hier. (Mijn tv heeft

Heeft filmon tv ook een box? Dat wist ik weer niet.
Ik heb het als addon voor die mediasoftware kodi.
En kodi draait bij mij op de raspberry pi.
Je kunt ook de raspberry pi nemen: die heeft ook een hdmi uitgang voor
aansluiting op de tv.
Bovendien kun je er ook andere addon's opzetten, zoals exodus voor
het streamen van films en phoenix voor het bekijken van tv uit
verschillende landen.
Wel zitten er bij phoenix ook veel kanalen tussen die het niet doen:
dat is nu eenmaal zo als het gratis is.

Verder kun je met Kodi ook naar betaalde iptv paketten kijken: dat
werkt wel traag bij het zappen naar kanalen.
De raspberry pi is onder meer te koop bij: www.sossolutions.nl

Fons

Op Thu, 25 Aug 2016 12:34:47 +0200 schreef J <noe...@noemail.com>:

> [...]
> verschillende landen.
> Wel zitten er bij phoenix ook veel kanalen tussen die het niet doen:

Intussen heb ik de FilmOn HDiTV STB in huis. Hij werkte out of the box,
maar je moet hem bij de allereerste start even tijd geven om de software
te updaten.

Eerste indrukken (niet volledig)

++ Britse publieke en commerciële SD- en HD-kanalen in 1080p zonder
haperingen.
++ Toegang tot de FilmOn Premium-kanalen, zonder dat daarvoor
abonnementsgeld hoeft te worden betaald.
+ Draait op Android en je kunt zelf apps toevoegen.
+ Bediening via toetsenbord of afstandsbediening of muis (alle draadloos
en meegeleverd).
+ Verzending van de STB vanaf Amazon Zwolle en daardoor geen invoerkosten
vanuit USA.

- FilmOn-logo altijd rechtsboven of linksboven in beeld, ook bij Premium.
(Ik begin er trouwens al aan te wennen.)
- Geen Nederlandse en Belgische zenders.
- Handleiding veel te beknopt.
- Google Play is vereist en daarom ook een Google account.

On Thu, 25 Aug 2016 13:30:50 +0200, Fons <fo...@ongeldig.adres> wrote:

> [...]
>en meegeleverd).
>+ Verzending van de STB vanaf Amazon Zwolle

Ik zie hem inderdaad staan op amazon.com voor 119 dollar.

>- FilmOn-logo altijd rechtsboven of linksboven in beeld, ook bij Premium.

Dat is bij mij ook: filmon logo in beeld.

>(Ik begin er trouwens al aan te wennen.)
>- Geen Nederlandse en Belgische zenders.

Als je die wilt zien moet je een betaald iptv pakket nemen.
Dan kun je ook de belgische commercielen zoals de VTM zien.

NicouitGouda

Nico Gouda

NicouitGouda

Jan 6, 2024, 10:55:45 AMJan 6