Aanvragen van een NL Domein

The Scar

Ik wil binnenkort een bedrijfje starten, en ik wil dan ook meteen een
nl domein aanvragen. Ik wil hem zowizo registreren zodat ik er zeker
van ben dat ik die heb. Waar kan ik dit doen ik hoef nog niet meteen
online. Ik heb al wel een paar ik heb al veel pages gezien die de nl
domeinen aanbieden maar het is moeilijk een goede keuze te maken (want
ik hoef niet meteen online).

The Scar.

in...@ict2day.nl

On Thu, 16 Mar 2000 22:26:15 +0100, The Scar <the...@freemail.nl>
wrote:

Je kunt je domain name overal aanvragen.
Het kost in principe overal ongeveer fl. 100,00 per jaar voor de
registratie.
Meer betalen hoeft niet, minder betalen is nagenoeg onmogelijk (+/-
een paar gulden) omdat de registratie gewoon zoveel kost.

Als je wilt kunnen wij je helpen bij de registratie (kostenloos)

ICT2day
www.ict2day.nl

Ellen

Als je een beetje doorzoekt, kun je iets goedkoper vinden (50,-- per jaar is
het minimum wat ik heb gezien)
Interesse? E-mail me maar
Ellen

The Scar heeft geschreven in bericht ...

Roelof Osinga

Ellen wrote:

> Als je een beetje doorzoekt, kun je iets goedkoper vinden (50,-- per jaar is
> het minimum wat ik heb gezien)

Hfl. 75,- 1e jaar, 35,- volgende jaren bij http://easyserver.nl.

Roelof

Het Slakke Huis van de TGV op http://SlakkeHuis.com/
Home is where the (@) http://eboa.com/ is.
UPC/Chello home http://nisser.com/
Beveiligingsverwijzingen http://nisser.com/links.htm
Lokale Chello lijn monitor http://nisser.com/~roelof/logs_chello.shtml
Nationale UPC monitor http://nl.eboa.com/~roelof/NL/landelijk.php3

Roelof Osinga

in...@ict2day.nl wrote:

> [...]
> een paar gulden) omdat de registratie gewoon zoveel kost.
>
> Als je wilt kunnen wij je helpen bij de registratie (kostenloos)

D'oh! De registratie kost (vrijwel) niets. De pest is dat hier in
Nederland je lid moet worden van de registry. Dat is echter een
jaarlijkse bijdrage, de tarieven staan wel vermeld op de website.
Het is met name die jaarlijkse bijdrage die je moet omslaan over
de verwachte inschrijvingen. De echt grote jongens (en meisjes :)
kunnen best wel wat goedkoper. Als ze willen.

Arjen van Andel

http://www.klikenklaar.nl/

fl 35 eerste jaar, fl 20 voor vervolgjaren. Prijzen zijn all-in en zijn de
bedragen voor registratie bij de Stichting Domain Registratrie
http://www.domain-registry.nl/. De servers zijn van de KPN... De 'bedoeling'
is natuurlijk dat je overstapt op hun 'echte' diensten die meer vrijheid
bieden, maar je kunt je ermee behelpen. Voorwaarde is (zoals meestal met
hosting) dat je reeds internettoegang en een emailadres hebt. En er komt als
tegenprestatie mogelijk een reclamebanner op je page. Maar je hebt dan in
ieder geval je domain veiliggesteld.

Arno de Vries

The Scar schreef op Thu, 16 Mar 2000 22:26:15 +0100:

> [...]
>online. Ik heb al wel een paar ik heb al veel pages gezien die de nl
>domeinen aanbieden maar het is moeilijk een goede keuze te maken (want

Ik heb me zojuist aangemeld bij www.24hoursnet.nl
Een samenwerkingsverband van o.a. Elsevier en Versatel.

Het kost..... niets! Zelfs domeinnaam is gratis.
Ik heb alle pagina's afgeplozen, maar geen adders kunnen ontdekken:

<citaat van mijn overeenkomst>

De 24hours® Internet Internet dienst biedt u:

Gratis:

Toegang tot het Internet
Domeinnaam (www.uwbedrijf.nl)
5 E-mail adressen, POP3 en Webmail
(persoo...@uwbedrijf.nl)
10 MByte ruimte voor een eigen website, genoeg
voor ongeveer
100 Webpagina's
1 GByte dataverkeer
Klantenservice 0800 - 24hours (0800 - 244 68 77)

De inschrijf- en maandelijkse kosten hiervoor zijn: fl. 000,00

</einde citaat>

Enige voorwaarde is: ייn jaar lid blijven, opzegtermijn 1 maand.

Ik hou jullie op de hoogte van eventuele adders, maar de kans om gratis
mijn bedrijfsnaam als domeinnaam aan te vragen heb ik me niet laten
ontnemen.

--
Arno de Vries

Marjolijn Dehue

Arjen van Andel schreef:

> http://www.klikenklaar.nl/
>
> fl 35 eerste jaar, fl 20 voor vervolgjaren. Prijzen zijn all-in en zijn de
> bedragen voor registratie bij de Stichting Domain Registratrie

Dit is ook de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Je moet je echter wel
inschrijven bij de kamer van koophandel en daaraan zijn ook kosten verbonden.

mvrgr
Marjolijn

Ben

Jan Ehrhardt

Marjolijn Dehue in nl.markt.freelance (Sun, 19 Mar 2000 11:50:20 +0100):

Je hoeft slechts 1 jaar ingeschreven te staan, namelijk op het moment van
de aanvraag.

Jan
--
Laatste nieuws Ziekenfonds Zelfstandigen http://www.monitor.nl/ziek.htm

Rene Pijlman

mon...@monitor.nl.X (Jan Ehrhardt) wrote:
>Je hoeft slechts 1 jaar ingeschreven te staan, namelijk op het moment van
>de aanvraag.

Dat is niet juist.

"Een domeinnaam kan slechts worden gehouden door een persoon,
die als eenmanszaak een onderneming drijft of een beroep
uitoefent, door een maatschap, een vennootschap, een
rechtspersoon of een instelling, met een statutaire zetel of
daadwerkelijke vestigingsplaats in Nederland."
bron: http://www.nic.nl/reglement.html (artikel 3).

Er staat "gehouden", niet "aangevraagd".

Bovendien loop je bij het beeindigen van een KvK-inschrijving
het risico dat iemand anders de bedrijfsnaam overneemt en het
recht op het domein gaat betwisten.

--
Vriendelijke groet,
Rene Pijlman <rpij...@lycosmail.com> (wisseladres tegen spam)

Erik Baas

Ben wrote:

> http://www.freehosting.nl
> kost niets ;-)

Maar: "Sponsoring op de website d.m.v. Freehosting.nl logo" !
Weet iemand misschien hoe dat logo er uit ziet, en hoe groot het is ?

--
Erik. (319 SETI work units)

Erik Baas

Arno de Vries wrote:

> [...]

> Ik heb alle pagina's afgeplozen, maar geen adders kunnen ontdekken [KNIP]
> Enige voorwaarde is: één jaar lid blijven, opzegtermijn 1 maand.

Lijkt mij een heel goede tip, heb ik dus ook meteen maar gebruik van
gemaakt !

Je vergat alleen te vermelden dat de aanvrager ingeschreven moet staan
bij de Kamer van Koophandel.

Ook staat er: "Aanvullend ontvangt iedere gebruiker van 24hours het
meest actuele financiële en economische nieuws van FEM/De Dag door
middel van e-mail.". Enfin, met die vorm van advertising kan ik wel
leven, denk ik... ;-)

Arno de Vries

Erik Baas schreef op Sun, 19 Mar 2000 13:38:52 +0100:

>Je vergat alleen te vermelden dat de aanvrager ingeschreven moet staan
>bij de Kamer van Koophandel.

Plus dat je maar 1 domeinnaam kunt aanvragen, de volgende gaan geld
kosten. fl. 25,- per kwartaal, nog niet veel maar toch.

> [...]

>meest actuele financiėle en economische nieuws van FEM/De Dag door

>middel van e-mail.". Enfin, met die vorm van advertising kan ik wel

Volgens mij kon je dat vakje uitvinken bij de opgave.

--
Arno de Vries

Jeroen J.J. Eck

to nl.markt.freelance
On Sun, 19 Mar 2000 13:15:40 +0100, Rene Pijlman
<rpij...@lycosmail.com> wrote:

> [...]
>
>Bovendien loop je bij het beeindigen van een KvK-inschrijving
>het risico dat iemand anders de bedrijfsnaam overneemt en het

[knip]
Rene,

Ik ben bang dat je niet helemaal gelijk hebt...
Als je ** ALLEEN ** ingeschreven staat bij de kamer van koophandel dan
betekend dit nog niet automagisch dat je domein-naam onder alle
omstandigheden van jouw zal blijven. Er is namelijk nog zoiets als het
Benelux merkenbureau.

Een kennis van mij, geen freelancer wel ondernemer, had een bepaalde
domeinnaam geresereveerd, echter deze naam had hij niet als merk bij
het merkenbureau gedeponeerd; Een ander bedrijf had deze naam wel
laten deponeren en dreigde met veel tam tam met rechters etc etc.
Helaas voor dit verhaal is het in den minnen geschikt; (kennis domein
kwijt en klein zakcentje).

Helaas heb ik geen "zaken" bij de hand om te bewijzen of mijn stellig
juist is; mocht iemand dit wel hebben (of mijn stelling onder-uit
kunnen schoppen) dan verzoek ik dit kenbaar te maken. Ik zal de FAQ
hierop aanpassen.

URL Benelux merken bureau http://www.bmb-bbm.org/

mvg Jeroen J.J. Eck

Beheerder van http:/www.freelancer.nu
(de site voor en over freelancers)
e-mail: mailto:freel...@iteck.nl

Peter Fokker

In article <38D4B0EB...@planet.nl>

"Administratiekantoor Dehue" "Marjolijn Dehue" writes:

> Dit is ook de goedkoopste die ik heb kunnen vinden. Je moet je echter wel
> inschrijven bij de kamer van koophandel en daaraan zijn ook kosten verbonden.

Bovendien moet je tolereren dat KPN _hun_ reclame op _jouw_ webpagina's
zet. Dat alleen al lijkt me een goede reden om elders te gaan kijken...
Bovendien kun je zo te zien alleen variaties op een vast patroon
neerzetten. Ik vraag me af of het automatisch doorschakelen van
je 'KlikenKlaar-site' naar een andere (al dan niet gratis) site
mogelijk is mbv een metatag ofzo. Zo kun je min of meer
www.<jouwnaam>.nl koppelen aan www.provider.nl/~jouwnaam of
www.jouwnaam.provider.nl, al naar gelang. Toch wel elegant...

--Peter Fokker

--
Verontruste Ouders strijden voor buurtonderwijs - http://back.to/buurtschool

Peter Snijders

Kijk eens op www.kpnwebhosting.nl is ook gratis. Je moet wel ingeschreven
zijn bij de KvK.

Erik Baas <erikbaa...@multiweb.nl> schreef in berichtnieuws
38D4C6AB...@multiweb.nl...

Marjolijn Dehue

Rene Pijlman schreef:

> [...]
>
> Bovendien loop je bij het beeindigen van een KvK-inschrijving
> het risico dat iemand anders de bedrijfsnaam overneemt en het

Je kunt het bedrijf toch wel (be)houden zonder die inschrijving.
Je noemt maatschappen maar die zijn over het algemeen niet ingeschreven.

mvrgr
Marjolijn

Marjolijn Dehue

Peter Fokker schreef:

Ik heb begrepen dat je je webpagina niet via klikenklaar hoeft te maken, moet je
dan toch die reclame maken voor de KPN.
Volgens mij mag dat niet eens, dit zou wel een "gedwongen winkelnering" kunnen
zijn.

mvrgr
Marjolijn

Rene Pijlman

freel...@iteck.nl (Jeroen J.J. Eck) wrote:
>Ik ben bang dat je niet helemaal gelijk hebt...
>Als je ** ALLEEN ** ingeschreven staat bij de kamer van koophandel dan
>betekend dit nog niet automagisch dat je domein-naam onder alle
>omstandigheden van jouw zal blijven.

Dat schreef ik ook niet.

Rene Pijlman

Marjolijn Dehue <marjoli...@planet.nl> wrote:
>Je kunt het bedrijf toch wel (be)houden zonder die inschrijving.

Voor zover ik weet is een inschrijving in het handelsregister
verplicht bij het uitoefenen van een bedrijf. Wat stel je je
precies voor bij het (be)houden van een bedrijf zonder
inschrijving in het handelsregister?

>Je noemt maatschappen maar die zijn over het algemeen niet ingeschreven.

Die maatschappen noemde ik niet, die staan in het reglement van
de SIDN. En daarin staan ook andere registers dan het
handelsregister die door de SIDN worden erkend. Zie
http://www.nic.nl/erkenderegisters.html. Voor de SIDN blijft de
regel dat een domeinhouder moet zijn ingeschreven in een erkend
register.

Peter Fokker

In article <38D4C6AB...@multiweb.nl>
erikbaa...@multiweb.nl "Erik Baas" writes:

> Maar: "Sponsoring op de website d.m.v. Freehosting.nl logo" !
> Weet iemand misschien hoe dat logo er uit ziet, en hoe groot het is ?

Als je de even verder kijkt bij freehosting.nl dan zul je zien
dat er een voorbeeld-pagina is met een kleine, gele banner aan
de bovenkant.

--Peter Fokker

Marjolijn Dehue

Rene Pijlman schreef:

Voor zover ik weet is een inschrijving in het handelsregister

> verplicht bij het uitoefenen van een bedrijf. Wat stel je je
> precies voor bij het (be)houden van een bedrijf zonder
> inschrijving in het handelsregister?

Mijzelf bijvoorbeeld en al die andere vrije beroepen hebben niet de verplichting tot
inschrijving.

mvrgr
Marjolijn

Arjen van Andel

> Je moet je echter wel inschrijven bij de kamer van koophandel en daaraan
zijn ook kosten verbonden.

Misschien niet helemaal waar. Ergens heb ik iets van "kvk of ander door de
stichting internet regsitratie erkende instantie" gelezen. Misschien loont
het de moeite om http://www.domain-registry.nl/ nader uit te pluizen.
Ondertussen is er daar ook een nieuwe regelement te vinden. Ook komen er
binnenkort particuliere.nl domeinen, maar die hebben waarschijnlijk het
naam.volgnummer.nl formaat. B.v. jansen.48.nl. Niet echt interresant voor
zakelijk gebruik.

Arjen.

Roelof Osinga

"Jeroen J.J. Eck" wrote:

> [...]
> laten deponeren en dreigde met veel tam tam met rechters etc etc.
> Helaas voor dit verhaal is het in den minnen geschikt; (kennis domein

Tsja. Waarin een klein land groot kan zijn. Het gehele nederlandse
systeem deugt van geen kanten. B.v. er dient voor registratie een
deugdelijk onderzoek plaats te vinden. Jammer maar helaas. Het is
een beetje zoals het amerikaanse octrooi systeem. U roept, zij
draaien. Helaas beslissen de rechters vooralsnog ten gunste van
het gedeponeerde merk boven het handelsmerk (TM), daarmede het
handelsrecht minderwaardig makende.

Been there, done that :(.

> [...]
> juist is; mocht iemand dit wel hebben (of mijn stelling onder-uit
> kunnen schoppen) dan verzoek ik dit kenbaar te maken. Ik zal de FAQ

Alleen en vooralsnog in Nederland. In Amerika hebben de rechters
reeds anders besloten. Zoals bekend loopt Nederland vier jaar
achter op Amerika, dus over een paar jaar ziet het er ook hier
heel anders uit.

Amerikaanse rechters hebben erkend dat een ieder evenveel recht
heeft op een domeinnaam als wie dan ook. Uitzonderingen zijn er.
Met name cybersquatters, die krijgen geen meelij. Een andere
uitzondering is gemaakt voor wereldwijd bekende merken als Coca
Cola. De rest is weliswaar ondergeschikt aan het merkenrecht, maar
niet op de Nederlandse hysterische wijze. De jurisprudentie in de
VS stelt dat indien een domeinnaam niet conflicteert met het merk,
in de zin van opereren in dezelfde markt, er geen basis is om het
betreffende domein op te eisen.

Zoals bekend zijn er in Amerika vele zgn. 'vanity sites', deze
zijn met deze jurisprudentie veilig gesteld. Een selectief merk
als Chiquita kan niet chiquita.com opeisen indien, bijvoorbeeld,
iemand dat gebruikt als vanity site voor zijn vriendin. Wel als
diegene die site gebruikt om bananen te versjaggeren.

Helaas heeft men hier in Nederland, ongetwijfeld op het verkeerde
been gezet door de registratie alhier, die distinctie wat uit
het oog verloren. Dit gekoppeld met een dysfunctionerend merken
bureau staat garant voor lachwekkende situaties.

Althans, als je van zwarte humor houdt.

Roelof Osinga

PS in amerika onderscheidt men, dacht ik, 14 markten waarbinnen
merken als niet conflicterend beschouwd worden.

PPS IANAL!

Jan Ehrhardt

Roelof Osinga in nl.markt.freelance (Sun, 09 Apr 2000 22:16:19 GMT):

>PS in amerika onderscheidt men, dacht ik, 14 markten waarbinnen
>merken als niet conflicterend beschouwd worden.

In Nederland (beter: de Benelux) zijn er zelfs meer. Ik zou je kennis van
het merkenrecht nog maar eens ophalen, voordat je zo uitvalt tegen de
praktijk in Nederland.

Jan Ehrhardt

Marjolijn Dehue in nl.markt.freelance (Tue, 21 Mar 2000 14:40:09 +0100):

Stugger nog, je kunt jezelf niet eens inschrijven. Wij hebben indertijd de
KvK moeten overhalen om ons als opleidingenbedrijf te zien en niet als
vrije-beroeper.

InterIp Networks

> Stugger nog, je kunt jezelf niet eens inschrijven. Wij hebben indertijd de
> KvK moeten overhalen om ons als opleidingenbedrijf te zien en niet als
> vrije-beroeper.

Om een domeinnaam te registreren heb je tegenwoordig geen inschrijfbewijs
nodig van Kvk. Bij www.domeinregister.com kan je je domeinnaam leasen of
kopen, wat het je best uitkomt.

Groet

Mesut

Roelof Osinga

Arno de Vries wrote:

> Ik heb me zojuist aangemeld bij www.24hoursnet.nl
> Een samenwerkingsverband van o.a. Elsevier en Versatel.

Helaas heb je niet de domeinnaam vermeld. Kan dus niet met whois
verifieren op wiens naam het domein staat.

> Het kost..... niets! Zelfs domeinnaam is gratis.

> Ik heb alle pagina's afgeplozen, maar geen adders kunnen ontdekken:

Hm.

Van 24hours krijgt u geheel gratis een eigen Nederlandse
domeinnaam. Hieraan zijn geen aanmeld-, registratie- of
abonnementskosten verbonden. Ook voor de kosten die de
Stichting Internet Domeinregistratie in rekening brengt worden
niet doorberekend.

TANSTAAFL or, if it sounds too good to be true then it usually is.

Om te beginnen is "krijgt u geheel gratis een eigen Nederlandse
domeinnaam" onjuist. Wat je hooguit krijgt is het gebruiksrecht op
die naam. De naam zelf blijft eigendom van SIDN. Het is net software.

Verder, wie is de Organisation en Adminstrative Contact? Als
Organisation 24hoursnet is, heb je nog niks.

> [...]
>

> Ik hou jullie op de hoogte van eventuele adders, maar de kans om gratis
> mijn bedrijfsnaam als domeinnaam aan te vragen heb ik me niet laten

Het klinkt inderdaad te mooi om waar te zijn ;).

Overigens stelt http://www.gen.24hoursnet.nl/register/nl/welcome.html

Met als belangrijk
voordeel dat u op het Internet een unieke naam heeft
die juridisch beschermd is en waar u voor altijd te
vinden bent.

Hetgeen niet geheel en al juist is. In Nederland kan een
rechter besluiten het merkenrecht te laten prevaleren boven
het handelsrecht, in welk geval je domain 'toast' is. Het is
weliswaar juridisch beschermd, maar totdat vastgelegd wordt dat
het merkenbureau eigenlijk het SIDN register zou moeten controleren
een ietwat lichte bescherming.

Roelof

Peter Fokker

In article <hp99dskpllqviq44j...@4ax.com>

arnod...@euronet.nl "Arno de Vries" writes:

> [...]
>

> Het kost..... niets! Zelfs domeinnaam is gratis.
> Ik heb alle pagina's afgeplozen, maar geen adders kunnen ontdekken:

[...alles ies graties...]

> [...]
>
> Ik hou jullie op de hoogte van eventuele adders, maar de kans om gratis
> mijn bedrijfsnaam als domeinnaam aan te vragen heb ik me niet laten

Reken er maar op dat je reclame zult ontvangen. Er staat in de voorwaarden
dat je gegevens gebruikt zullen worden (maar niet beperkt tot) marketing.
Je moet 1 jaar blijven, ook als de services zouden zuigen. Er zijn (nog)
geen voorbeeld-sites (de lijst met 24hours-gebruikers is nog leeg). Als
je per ongeluk over je limiet zou gaan qua bandbreedte dan wordt dat
stilletjes in rekening gebracht. Als je iets in rekening gebracht wordt
dan kan dat ook met een wachttijd ertussen (dwz. als de rekening deze
maand te laag is dan sturen ze 'm niet maar voegen ze 'm er volgende
maand alsnog bij). Het is alleen voor bedrijven (en niet voor
niet-draagkrachtige stichtingen en verenigingen). Je wordt toch wel
gesuggereerd om via 24hours in te bellen ("als u voldoende minuten
gebruikt dan krijgt u FEM"). Daar treedt dan de kick-back in werking
waarop veel andere gratis aanbieders ook drijven. De tarieven kunnen
binnen 14 dage verhoogd worden. Weliswaar word je daarvan op de hoogte
gesteld, maar je hebt in dat geval (volgens mij) geen
ontsnappingsmogelijkheid. Dus: een verhoging van 0,00 naar 100,00/maand
heb je maar te slikken want je moet immers een jaar blijven. De vraag is
ook van wie de domeinnaam wordt (wie krijgt het gebruiksrecht). Stel dat
je een 'winner' hebt en 24hours blijkt de rechten te hebben?

Maar nu de positieve kanten:

- zo te zien heb je geen banners op je pagina (zoals freehosting.nl doet)
- zo te zien heb je geen voorgekookte sjablonen (zoals klikenklaar.nl)
- versatel is een kabelboer die de enorme bandbreedte graag vult
- het is erg in de mode om verlies te maken met internetdiensten :-)

mluxen

In article <955442...@fokker.demon.nl>

Ik ben zo vrij geweest jouw verhaal (hieronder gequoot) als vraag naar 24hours
te sturen. En ik kreeg meteen het volgende antwoord antwoord :

Beste Heer Luxe,

U kunt u aanmelden op www.24hoursnet.nl <http://www.24hoursnet.nl> hier
kunt u dan direct u domein aanvragen.

Over het stuk uit de nieuwsgroep het volgende:

Of uw gegevens gebruikt gaan worden kunt u zelf aangeven tijdens de
registratie van uw Domein.
De lijst met gebruikers is nog leeg, dat klopt. De domeinen die nu al
aangevraagd zijn komen daar binnenkort allemaal te staan.
Als u de gratis 1 Gigabyte dataverkeer per maand overschrijdt, wordt u 35
cent per Megabyte in rekening gebracht.
Ons product is niet alleen voor bedrijven, het is ook voor alle stichtingen
en verenigingen mits deze maar een inschrijving bij de KVK hebben.
In ons contract staat dat onze tarieven vast staan, minimaal voor een jaar.
Het Domein wat u aanvraagt is van u zelf. U tekent hier ook een
vrijwaringsverklaring voor. Dit houdt in dat u zelf verantwoordelijk bent
voor wat er op uw pagina komt te staan.

Vertrouwend u bij deze voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Arno Zuur
24hours Klantenservice
Klanten...@24hoursnet.nl <mailto:Klanten...@24hoursnet.nl>

Peter Fokker

In article <8cv5l3$3ln$1...@mailnews.kub.nl> M.F....@KUB.NL "mluxen" writes:

> Ik ben zo vrij geweest jouw verhaal (hieronder gequoot) als vraag
> naar 24hours te sturen.

Dat had je nou niet moeten doen...

> En ik kreeg meteen het volgende antwoord antwoord:

[...]

Dat staat expliciet anders op de site voorzover ik kon nagaan: uitdrukkelijk
stichtingen en verenigingen vooralsnog niet.

[...]

Deze meneer is inderdaad erg responsive, erg plezierig. Ik ga nog
een keer kijken bij 24hours.

--Peter Fokker

Arno de Vries

[nl.internet.providers toegevoegd]

mluxen citeerde uit een mail va 24hoursnet.nl (zij geven gratis
domeinnaam en email weg):

Peter Fokker schreef op Tue, 11 Apr 2000 12:47:14 GMT:

>Deze meneer is inderdaad erg responsive, erg plezierig. Ik ga nog
>een keer kijken bij 24hours.

Inmiddels heb ik (binnen negen dagen) een werkend domein. De site is
snel oproepbaar. Er staat nu een door 24hoursnet neergezette
constructionpage die ik naar eigen believen kan inrichten (10 Mb, 5
e-mail adressen w.o. POP3).

Het inbellen op het speciale nummer is volgens mij alleen maar om de
website bij te werken. Helaas is dat nummer niet binnen mijn regio (vlak
daarbuiten), dus dat is iets duurder. Maar met mail binnenhalen blijf ik
toch waarschijnlijk rond het starttarief, surfen doe ik met een andere
provider.

--
Arno de Vries

Oberon

Is een .com registreren niet makkelijker, 2 dagen?

Groeten

André
www.oberon.be
in...@oberon.be

Arno de Vries <arno.d...@euronet.nl> wrote in message

Godfried

"Oberon" <use...@oberon.be> schreef in bericht

> Is een .com registreren niet makkelijker, 2 dagen?
>

> Groeten
>
> André
> www.oberon.be
> in...@oberon.be

Als je doelgroep vnl. Nederlanders zijn dan is het aan te raen om nl te
nemen. Dat wordt al als automatisme achter een sitenaam getikt.

mluxen

In article <E9OI4.65420$l35.1...@afrodite.telenet-ops.be>

>Is een .com registreren niet makkelijker, 2 dagen?

> [...]

Je krijgt 1 gigabyte dataverkeer gratis, daarna 35 ct per meg.
Weet iemand of als dataverkeer ook geld: mensen die gewoon je pagina opvragen?

Ik bedoel : als je dan een page hebt van zeg 5 meg, plaatjes en zo, dan gaat
het wel heel hard, toch? 6.4 hits per dag, en daarna kost elke keer opvragen
je F1,60,-

Op raaskal in nou?

Luxe

Peter Fokker

In article <pj07fsokfn92al54h...@4ax.com>

> [...]

> snel oproepbaar. Er staat nu een door 24hoursnet neergezette
> constructionpage die ik naar eigen believen kan inrichten (10 Mb, 5

Kun je daarmee al naar buiten treden? Ik ben erg benieuwd hoe snel
het aanvoelt...

> [...]
> daarbuiten), dus dat is iets duurder. Maar met mail binnenhalen blijf ik
> toch waarschijnlijk rond het starttarief, surfen doe ik met een andere

Mmmmm, toch een snag? Moet je via een speciaal nummer inbellen om
de webpagina's bij te werken? Ik had eigenlijk gehoopt dat het
gewoon mogelijk zou zijn om met ftp in te loggen op de webserver
en op die manier bestanden neer te zetten. Is er een telnet-mogelijkheid
naar de webserver? Just curious.

Peter Fokker

In article <8d19lc$1gq$1...@mailnews.kub.nl> M.F....@KUB.NL "mluxen" writes:

> [...]
>
> Ik bedoel: als je dan een page hebt van zeg 5 meg, plaatjes en
> zo, dan gaat het wel heel hard, toch? 6.4 hits per dag, en daarna

Ik ben er bang voor :-). De hoeveelheid dataverkeer is afhankelijk
van het aantal daadwerkelijk geserveerde bytes. Als de file index.html
(inclusief eventuele plaatjes) 100 kB is dan genereer je dus 100 kB
verkeer per keer dat iemand die pagina oproept. Als je de voorpagina
weet te beperken tot 10 kB, met een link naar index2.html van 90 kB
dan kost elke bezoeker die alleen de voorpagina oproept 10 kB verkeer.

Dat je ook nog 9 MB warez hebt staan doet voor die bezoeker niet terzake
en voor je limiet ook niet, zolang die 9 MB maar niet geserveerd wordt.

Wat wel heel sneaky is (kan zijn), is die robots die het net afstruinen.
Als een robot van Altavista jouw 5 MB site (aangenomen dat je alles met
alles hebt verbonden) elke dag helemaal doorleest dan is dat alleen al
150 MB per maand. En dan ook nog al die andere zoekmachines erbij...
Ik zou zeker een bestand robots.txt opnemen met iets als

Disallow: /

erin. Maar dan nog loop je de kans dat robots je hele maandelijkse
toelage "opeten", al dan niet bewust.

--Peter Fokker

mluxen

In article <955539...@fokker.demon.nl>

> [...]
> Disallow: /
>
>erin. Maar dan nog loop je de kans dat robots je hele maandelijkse

Bedankt! Goeie uitleg. Dus:

1) die een gig is niet *zo*veel
2) die 35 ct per meg bij overschreiding kan best oplopen (is best duur)
3) ik moet een kleine welkompagina maken, die ongeitnresserde meteen weer de
deur wijst
4) ik moet een bestandje robot.txt opnemen (waar?) en zou je iets uitgerbeider
willen uitelggen wat daar in moest staan?
5) Ik wil natuurlijk wel dat altavista en nog wat searchengines me kennen. Hoe
regel ik dat? Aanmelden en pas als ik gevonden ben robot.txt opnemen?

Is er ergens een site met meer van dit soort tips? Zijn er mensen die nog meer
tips hebben?

Alvast bedankt,

Luxe

BTW, dit wat 24 hours zelf zegt over tariefwijzigingen en dataverkeer:

quote:

Ik snap uw bezorgdheid wat betreft de 1 gig dataverkeer. Maar stel dat u een
page heeft van 5 meg, deze zal dan 200x gratis bezocht kunnen worden per
maand. De kans dat dit gebeurd is natuurlijk aanwezig. Als dit zou gebeuren
heeft u wel al 200 gratis hits gehad, als 5% van deze hits klanten zijn die
van uw aangeboden diensten gebruik wil maken. Zal dit waarschijnlijk de
extra 35 cent per meg wel terugverdienen.

De leveringsvoorwaarden zijn zo opgesteld, dat er in ieder geval regels
zijn, als er überhaupt een verhoging komt. Door welke reden dan ook.
Ik ben van mening dat Versatel dit niet doet, doordat het een hoop stof zou
doen opwaaien. Versatel doet niet graag mee met de mode (zie vorige mail)

janq

On Wed, 12 Apr 2000 11:32:46 GMT, pe...@fokker.demon.nl (Peter Fokker)
wrote:

Je hoeft helemaal nooit in te bellen (tenzij je FEM gratis wilt
krijgen ;): gewoon aan mijn Chello kabelmodem hangend heb ik ge FTP'd
(om mijn homepage te uploaden) en mijn post verzameld.

O ja, die POP mail accounts kun je forwarden naar je 'normale'
e-mailadres. Als je dat niet doet, zou je inderdaad in moeten bellen
bij 24hoursnet. Dit in afwijking van bijv. de pop mailaccounts van
Zonnet. Die kun je wel via een andere verbinding benaderen.

Jan Croonen
www.jcroonen.nl
(deze site is al compleet ingericht)

Bart Pustjens aka Skin / Quad

mluxen wrote:

> Ik bedoel : als je dan een page hebt van zeg 5 meg, plaatjes en zo,
> dan gaat het wel heel hard, toch? 6.4 hits per dag, en daarna kost
> elke keer opvragen je F1,60,-
>
> Op raaskal in nou?

Nee, je rekensommetje klopt op zich wel, alleen is er geen enkele
bezoeker die je complete site van 5 meg gaat binnen lurken.
Ik denk dat je met die 1000 Mb/maand toch wel een bezoeker of
60-80 per dag tot dienst kan zijn.

Bart
--
http://www.quad.nl
http://moretocome

Peter Fokker

In article <8bs8fsc9m6n2rhl7j...@4ax.com>
j...@pagina.nl "janq" writes:

> Je hoeft helemaal nooit in te bellen (tenzij je FEM gratis wilt
> krijgen ;): gewoon aan mijn Chello kabelmodem hangend heb ik ge FTP'd
> (om mijn homepage te uploaden) en mijn post verzameld.

Bedankt voor deze nuttige informatie.

> O ja, die POP mail accounts kun je forwarden naar je 'normale'
> e-mailadres.

Als in een ~/.forward file? Prachtig..

[...]

> www.jcroonen.nl
> (deze site is al compleet ingericht)

Voelt behoorlijk snel. Bedankt dat ik het mocht testen.

--Peter Fokker

PanMan

On Wed, 12 Apr 2000 11:41:36 GMT, pe...@fokker.demon.nl (Peter Fokker)
wanted to let the world know:

5 meg opvragen is nogal veel. Ik denk dat de gemiddelde bezoeker bij
de gemiddelde site rond de 300 kb zit, of minder (slechts een ruwe
gok).

> [...]

>150 MB per maand. En dan ook nog al die andere zoekmachines erbij...
>Ik zou zeker een bestand robots.txt opnemen met iets als

Ik heb nog nooit mijn logfiles op robots doorgraven, maar ik denk dat
die robot slim genoeg is om alleen files met bepaalde extensies op te
vragen, en in ieder geval niet files met een header die op
gif/jpg/zip/mp3 etc duid. Dit uiteraard ook om het dataverkeer dat
zo'n robot maakt te beperken (altavista moet daar ook gewoon voor
betalen).
En als jij een site heb van 5 mb textfiles, heb je veel te vertellen
:))
Volgens mij haal je dat alleen maar als je de bijbel, in een paar
versies, online zet, hoor :)
Ik denk dat dit robot-gevaar nogal meevalt. Bovendien: als je robots
uitsluit kom je natuurlijk ook niet in altavista te staan. En dat
lijkt me ook weer niet de bedoeling van een website.
Groeten,
PanMan.
--
Een PR-manager:
Ik geloof niet in reclame,

Arno de Vries

Peter Fokker schreef op Wed, 12 Apr 2000 11:32:46 GMT:

>Kun je daarmee al naar buiten treden? Ik ben erg benieuwd hoe snel
>het aanvoelt...

Nee, sorry. Ik heb inmiddels de construction page verwijderd. De site is
nu dus leeg.

Hier moet ik mezelf corrigeren. Ik woon in 073, het inbelnummer is 0412,
dus weliswaar niet in de regio, maar toch in het lokale inbelgebied.
FTP'en kan overigens ook via een andere provider, heb ik nu gemerkt.
Surfen via Versatel gaat trouwens ook snel (gevoelssnelheid ;-), ik weet
niet hoe ik dat moet meten).
Mail ophalen kan niet via een andere provider.

> [...]

>gewoon mogelijk zou zijn om met ftp in te loggen op de webserver
>en op die manier bestanden neer te zetten. Is er een telnet-mogelijkheid

FTP via andere provider is mogelijk. Zie boven.
--
Arno de Vries

Arno de Vries

janq schreef op Wed, 12 Apr 2000 12:53:08 GMT:

> [...]
>(om mijn homepage te uploaden) en mijn post verzameld.

>O ja, die POP mail accounts kun je forwarden naar je 'normale'

In n.i.p. heb ik hier inmiddels ook op geantwoord. FTP'en kan inderdaad
via een andere provider.
Let wel op met forwarden: je oorspronkelijke mail blijft in de mailbox
staan en het maximum is 5Mb, dus die moet je af en toe legen!

--
Arno de Vries

Peter Fokker

In article <slrn8fa378...@liquid.tpb.net>
ni...@usenet.bakker.net "N" writes:

> Weinig kans. Hoeveel HTML-files was je van plan te gaan plaatsen? Search
> engines trekken in principe geen plaatjes en andere media-files binnen.
> Dat scheelt behoorlijk. Bovendien zijn de meeste vrij goed afgericht, dus
> zolang een document niet veranderd is wordt het niet opnieuw opgevraagd.

Goed punt. De vraag is natuurlijk sowieso hoe goed 'men' zich houdt
aan de conventies in zo'n robots.txt file. Als klein kind vond ik
het altijd juist extra spannend om te kijken op plaatsen waarvan
ik wist dat ik niet mocht kijken. Als robots er - ondanks alles -
ook zo over denken dan is zo'n robots.txt juist een uitnodiging cq.
een verwijzing naar de 'interessante' delen van een webstek. Robots.txt
kan ook gelezen worden door mensen, dus als er staat

Disallow: /secret/passwd
Disallow: /data/creditcards

dan wist ik het wel... :-) En inderdaad muteer je waarschijnlijk geen
5 MB per maand of per week zodat de robots je limiet opeten.

Wat _wel_ nuttig is (denk ik) is het afschermen van stukken van een
webstek die hooguit repeterend werken in een search engine. Je kunt
beter 1 enkele link hebben naar /index.html waarin dan een aantal
metatags staat dan tientallen 'deep links' die allemaal individueel
gerubriceerd zijn door de robots. Dat geeft een enorme lijst van
(onnuttige) hits als iemand toevallig op zo'n steekwoord zoekt.
Enfin, we dwalen een beetje af, ik zal er over ophouden.

> Ik zie vrij vaak AltaVista of een andere search engine bovenin de
> statistieken staan qua aantal hits, maar met 0 KB dataverkeer.

..omdat ze alleen de headers ophalen & vergelijken en de body laten
staan? Dan telt _dus_ de header niet mee voor de datalimiet?

Overigens heb ik vandaag on-line een aanvraag ingediend bij 24hours.
Het werkte redelijk goed, ik ben geen valkuilen tegengekomen. Ik
kon alleen niet achter de lokale inbelnummers komen, maar waarschijnlijk
was dat een typefoutje van mijn kant in het laatste scherm. Ik weet
ook niet waar ik naartoe zou moeten ftp'en via een andere
account maar dat hoop ik nog te horen zodra de domeinaanvraag is
afgehandeld. Ik ben erg benieuwd. Tot nu toe voelt het goed.

--Peter Fokker