Vangen van katten strafbaar ?

news.kpnplanet.nl

Goedendag,

Ik kan me voorstellen dat een vraag als de onderstaande al eerder gesteld is
hier, toch wil ik het alsnog graag hier neerleggen.

Enige tijd geleden heeft een van onze buren met een soort kooi onze kat
gevangen.
Ik kwam er achter doordat de kat niet binnen kwam en ik het hoorde miauwen
toen ik haar riep.
Ik heb mijn buurman hierop aangesproken en hij vertelde mij dat het zijn
goed recht is, om op zijn particulier terrein, loslopende katten te vangen
om ze daarna af te leveren bij een asiel.
Omdat ik niet wil dat andere mensen last hebben van mijn kat, houdt ik haar
sindsdien netjes binnen.

Nu is mijn vraag, mag mijn buurman zomaar mijn kat vangen en deze
herlokaliseren ?
Het beest is dan wel op zijn erf, maar het is natuurlijk wel mijn eigendom.
Waar in de wet staat hierover iets geschreven , heeft iemand misschien een
artikel oid ?

Ik hoop dat iemand mij hiermee een beetje op weg kan helpen.

Alvast vriendelijk bedankt.

K Bakker.

Orac

"news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> schreef in bericht

> [...]
> eigendom.
> Waar in de wet staat hierover iets geschreven , heeft iemand misschien een

Ik heb wel een artikel: Een steen door z'n ruit en een knuppel aanschaffen.
Had-ie met mijn kat moeten doen, dan lag-ie nou op de IC.

Ouwe Niek

"news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> schreef in bericht

Een vangkooi is bij mijn weten (glad ijs) een verboden vangmiddel waar een
ontheffing voor noodzakelijk is. Jouw kat is overigens gewoon jouw eigendom,
waar een buurman niet zomaar mee kan doen wat hij wil. Aangezien een dier
voor de wet een voorwerp is, is er m.i. sprake van diefstal als buurman met
jouw dier aan de haal gaat.

Bird

news.kpnplanet.nl schreef ;

Als dit toegestaan zou zijn, dan mag ik dus ook dat rotjochie van de
buren die zijn voetbal terug komt halen uit mijn tuin, vangen en
afleveren bij bureau Jeugdzorg. We noemen zoiets ontvoering.

Gr,
Arne Vogel.

Vonkenboer

news.kpnplanet.nl had uiteengezet :

Even contact opnemen met de buurtbrigadier, en uit voorzorg je kat
laten chippen.

volgens mij is het nog steeds verboden andermans huisdieren vast te
houden, het is jouw kat, net als jij aansprakelijk bent dat jouw hond
iemand zou bijten dus wordt het waarschijnlijk gezien als jouw
eigendom.

Mark

news.kpnplanet.nl

Goedendag,

Allereerst bedankt voor jullie reacties !

Ik zie dat jullie niet helemaal zeker zijn van de zaak.
Volgens mij mag hij dat ook niet doen, maar wat zegt de wet hier nu over ?
Wat hij doet, mag dat strikt wettelijk gezien wčl of niet ?

Alvast vriendelijk bedankt.
K Bakker

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

Skybuck Flying

Ik heb buren gezien die katten aaien, oprapen, mee naar binnen nemen, naar
binnen toe laten enzovoorts.

Het lijkt me niet dat dieren vangen op eigen terrein strafbaar zou zijn.

Wat betreft het wegbrengen van de dieren lijkt me dat een stap te ver... die
buurman kan heus wel eerst even aan jou vragen
of dat jou kat is... dat lijkt me te vallen onder wat redelijk is en wat
niet.

Hier zomaar twee wetten:

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002351/tekst_bevat_dieren/geldigheidsdatum_01-08-2010

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005662/tekst_bevat_dieren/geldigheidsdatum_01-08-2010

Er zijn er nog wel meer hier en daar maar deze lijken me voorlopig de
belangrijkste.

Wat betreft wetboek van strafrecht zijn dingen als ontvoering niet van
toepassing, want ik mag toch aannemen dat die wetten alleen
gelden voor mensen en niet voor dieren... hier en daar staat wel iets over
dier, maar dat heeft betrekkelijk op trek/werkdieren enzo... zoals niet een
paard op straat laten staan en dat soort dingen.

Ik heb nog geen artikeltje gezien die jou buurman het expliciete recht zou
geven om dat te doen, misschien ergens in jurispredentie ofzo.

Misschien bluft ie ofzo ;) :)

Maar in principe is het zo... dat als het niet verboden is en als er niets
over staat in de wet dan mag het..

Bijvoorbeeld in je neus peuteren mag ;) :) Daar zal vast niks over in de wet
staan dat dat niet zou mogen ;) :)

Er is wel een uitzondering... mocht die buurman een "erf" hebben en een
"bedrijf" hebben dan overtreedt hij mogelijk de wet.

Hij moet een vergunning hebben om dieren te mogen vangen (voor
bedrijfsmatige redenen) enzovoorts.

Doei,
Skybuck.

Skybuck Flying

Het kan zijn dat de buurman wel in overtreding is met die kooi.

Het kan zijn dat dat niet mag en dat hij daar eerst toestemming voor moet
krijgen.

Dus in principe zou je buurman "te pakken" zijn op basis van die kooi.

Ik ga er gemakshalve vanuit dat die buurman je kat ook wel zonder kooi te
pakken zal krijgen... maar of dat zo is is maar de vraag ;)

Misschien heb je een slimme of schuchtigere kat die zich niet zomaar laat
pakken dan heeft die buurman een probleem ! ;) :)

Maar ik ga er vanuit dat een mens slimmer is dan een kat en dat hij hem toch
wel te pakken krijgt met wat melk of vis...

Dus vastpakken met z'n handen mag ie misschien wel... maar of dat zo slim is
voor hem... dat is maar de vraag...

Misschien krapt die kat hem kapot... als dat zou gebeuren is die kat
natuurlijk wel weer een beetje een bedreiging voor hem...

Maar de vraag is dan... waarom krapte die kat die man ?!? Katten krabben
mensen natuurlijk niet zomaar... dus dan heeft ie toch een slecht verhaal
lijkt me ;) :) Hij kan natuurlijk wel onzin verhalen gaan vertellen... zo
van die kat kwam naar binnen... sprong in me gezicht en krabte me...

Maar of een rechter daar in zal trappen is maar de vraag... en een enkele
getuige is niet genoeg... dus dan heeft ie een probleem.

!!!:

Als ik jou was zou ik tegen hem zeggen dat hij jouw kat niet met een kooi
mag vangen, dat hij daar een vergunning voor nodig heeft, dat hij jou kat
met rust moet laten of anders maar moet wegjagen... doet ie het weer dan
dreig je aangifte te gaan doen bij de politie van dieren mishandeling of in
ieder geval overtreding van de dieren wet enzovoorts... en "het vangen van
dieren met kooi zonder vergunning" ! ;) :)

!!!

Vraag anders naar een vergunning voor het vangen van dieren met kooi of die
die heeft... laat hij het niet zien dan waarschuw je hem dus ;) :)

Doei,
Skybuck ;) =D

Skybuck Flying

"news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> wrote in message
> [...]

Maar even voor de duidelijkheid:

Hij had de kat nog niet naar het asiel gebracht maar was dat misschien wel
van plan ?

(Misschien probeert ie je bang te maken ;))

En jij hoorde die kat dus miauwen vanuit die kooi die die ergens had staan ?

Toch wel treurig ;) :)

Even een grapje tussen door:

"Ga met een knuppel naar hem toe en zeg dat je je kat komt bevrijden ! LOL".

Doei,
Skybuck ;) =D

Skybuck Flying

Maarja aan de andere kant kunnen katten soms wel wat stout zijn en
goudvissen op eten...

Maar of daar hier sprake van is ? Van een stoute kat ?!?

Alleen wat rondlopen over een erf vind ik nogal meevallen ?!?

Heeft die kat soms iets misdaan... heb je niet het hele verhaal verteld ?!?

Als het een bejaarde man is die niet in staat is om een kat weg te jagen dan
kan ik me er nog iets bij voorstellen...
maar bij redelijk goed te been en te arm zijnde mensen is inzetten van zo
een kooi toch echt wel oververdreven. ;) :)

Wat is er mis met gewoon wegjagen die kat als ze het niet bevalt ? ;)

Doei,
Skybuck.

Vonkenboer

Daarom even contact opnemen met de buurtbrigadier (via het stadhuis)
ten eerste kan hij zeggen wat je er mee moet en jij kan er een notitie
van maken, dan kun je nooit achteraf gezeur krijgen van had het maar
gezegd, en het kan zijn dat de buurman dit al eerder heeft gedaan of
dat als er ineens katten verdwijnen in een buurt ze een aanknooppunt
hebben.

Mark

news.kpnplanet.nl plaatste dit op zijn scherm :

Guido Reijnders

> [...]

> houden, het is jouw kat, net als jij aansprakelijk bent dat jouw hond
> iemand zou bijten dus wordt het waarschijnlijk gezien als jouw eigendom.

Als de kat OP's eigendom is en hij is er aansprakelijk voor, betekent dat
dan dat de buurman mag verwachten dat OP elke week de kattenstront uit zijn
tuin komt verwijderen? Zomaar een vraagje.

Guido

Johannes

"news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> schreef in bericht

Als het je kinderen waren, zou men spreken van wederrechtelijke
vrijheidsberoving en zelfs van mensenhandel/slavernij.
Het is normaal dat dieren zich niets aantrekken van kadastrale
eigendomsgrenzen. Wat nu als die buur in zijn tuin een dure postduif had
gevangen die onderweg was van Frankrijk naar huis, en bij hem even een
landing had gemaakt? Met als argument dat die duif daar net mocht komen
vanwege de kadasdtrale eigendomsgrenzen?

Zo iemand spoort niet. Juridisch maakt hij zich schuldig aan diefstal, dan
wel beroving. Verder had hij ook jou als eigenaar kunnen benaderen in plaats
van de kat weg te brengen, met de kans dat het dier nooi meer bij je thuis
komt, maar eldersw een ander baasje krijgt, of - als het na maanden nog geen
nieuwe eigenaar heeft - wordt afgemaakt.
Hij kan beter proberen de tuin voor katten wat onaantrekkelijker te maken
door beplantingen en afscheidingen. En dient te beseffen dat het natuurlijk
is dat dieren hun eigen weg gaan. Niet alleen katten.
Of hij moet naar een flat gaan verhuizen.

Waarschuw ook de dierenasiels in de omgeving en de dierenambulance dat deze
buur dit soort dingen uithaalt, zodat men gealarmeerd is. Melding bij de
politie kun je ook doen.

Schadevergoeding eisen wordt moeilijk, want je hebt de kat terug en dus heb
je geen schade. Bovendien: hoe taxeer je de schade? Geld vergoedt zelden het
gemis van een huisgenoot. Gebeurt dit vaker, dan zou je wel (het liefst
samen met andere kattenbezitters uit de buurt) hem in een kort geding kunnen
dwingen te stoppen met zijn praktijken (dwangmiddel: dwangsom).

Message has been deleted

Canis lupus

"Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht

Veelal zijn het laaggeschoolde die dit soort zaken met intimidatie en
vernieling
denken te kunnen oplossen. Hiervan is in de regel echter geen sprake omdat
de wet zulke gedragingen niet tollereert. Zulke geweldenaren gooien
feitelijk
hun eigen ruiten in. Wat ben ik blij dat ik op vreedzame wijze met anderen
kan leven

Canis lupus

"Skybuck Flying" <IntoTh...@hotmail.com> schreef in bericht

Er staat mij iets van bij dat er in de Flora en Fauna wet hierover wat is
geschreven
Ingeval de buurman beschikt over een jachtakte, heeft deze zelfs het recht
om in
"zijn" jachtveld verwilderde katten te mogen doden. Voor het plaatsen van
een vangkooi
is echter wel degelijk een vergunnning nodig. De mate van overlast zal hier
bepalend
zijn of deze wordt afgegeven. In een woonwijk zal hoogst waarschijnlijk zo`n
katten-
vangkooi niet zijn toegestaan.
CL

Onder het plaveisel het moeras

On 1 aug, 10:18, "Canis lupus" <***@*******.**> wrote:
> "Orac" <bonderbi...@zoggi.nl> schreef in berichtnews:be964$4c5481f4$5350ca4e$20...@cache6.tilbu1.nb.home.nl...

> Veelal zijn het laaggeschoolde die dit soort zaken met intimidatie en
> vernieling denken te kunnen oplossen.

SP-ers en PVV-ers dus.

Guido Reijnders

"Johannes" <j.van....@nospam.onsneteindhoven.nl> schreef in bericht

> [...]
> natuurlijk is dat dieren hun eigen weg gaan. Niet alleen katten.
> Of hij moet naar een flat gaan verhuizen.

Het is natuurlijk complete waanzin dat de buurman inspanning zou moeten
verrichten en kosten maken om de kat uit zijn tuin te weren. Dat is
hetzelfde als wanneer ik mijn buurman zou adviseren oordopjes in te doen of
zijn huis beter te isoleren als hij 's avonds last heeft van mijn tuinfeest.

De katteneigenaar heeft ervoor te zorgen dat zijn kat geen overlast
veroorzaakt bij de buren. Dat kan maar op één manier: het beest
binnenhouden. Het is namelijk een HUISdier, het woord zegt het al.

Guido

Canis lupus

"Joep van Daalen" <joe...@hotmail.com> schreef in bericht
> "news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> wrote in news:4c5477d4$0$11636$703f8584
> @news.kpn.nl:

> Burgerlijk Wetboek Boek 5 gaat hierover, m.n. art.5 en 23. Zie
> http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288
>
> --
> Joep

Dit is intressante info. Lees en trek vervolgens je conclusie
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YY92w9rMg_IJ:www.destentor.nl/regio/veluwenoord/1462797/Onrust-in-Wezeper-wijk-over-vangkooi-katten.ece+vangkooi+katten&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=uk

Max Doorrijhoogte

On Sun, 1 Aug 2010 02:32:19 +0200, "Skybuck Flying"
<IntoTh...@hotmail.com> wrote:

>Het lijkt me niet dat dieren vangen op eigen terrein strafbaar zou zijn.

Hallo troll: hij vraagt om wetgeving, niet om meningen!

news.kpnplanet.nl

Kijk, dat zijn zaken waar ik wat aan heb !
Ik wil zeker niet dat mijn dieren overlast veroorzaken bij een ander, maar
was er niet zeker van of de buurman rechtmatig handelde.
Blijkbaar is dit dus wel het geval.
Ik houdt absoluut niet van gezeik in de buurt om een huisdier wat ik voor
mijn eigen plezier heb, dus poes blijft vanaf nu gewoon lekker binnen !

Dank je !

K Bakker

"Canis lupus" <***@*******.**> schreef in bericht

Piet Beertema

Johannes wrote:

> Zo iemand spoort niet.

Een uiterst vreemde benadering c.q. misplaatste kwalificatie.

> Juridisch maakt hij zich schuldig aan diefstal, dan wel beroving.

Juridisch maakt hij gebruik van het recht op retentie. Dat hij
het object waarop hij die retentie uitoefent niet in huis kan
houden en op een geschikte plaats deponeert staat daar los van.

> Verder had hij ook jou als eigenaar kunnen benaderen in plaats van
> de kat weg te brengen

Wellicht was zijn tuin al dermate vaak ondergescheten door die
beesten dat hij het strontzat was en nu eindelijk eens passende
maatregelen heeft genomen.

> met de kans dat het dier nooi meer bij je thuis komt, maar elders

> een ander baasje krijgt, of - als het na maanden nog geen nieuwe
> eigenaar heeft - wordt afgemaakt.

Ik kan nergens uit opmaken dat hij het beest ontdaan heeft van
zijn identificatie.

> Hij kan beter proberen de tuin voor katten wat onaantrekkelijker te
> maken door beplantingen en afscheidingen.

Hier spreekt iemand zonder praktijkervaring, maar wel met heel
veel illusies.

> Of hij moet naar een flat gaan verhuizen.

Verhuizen vanwege een buurman met katten? Get a life!

> Waarschuw ook de dierenasiels in de omgeving en de dierenambulance
> dat deze buur dit soort dingen uithaalt, zodat men gealarmeerd is.
> Melding bij de politie kun je ook doen.

Dat kan. Hopelijk zijn ze daar wijzer/nuchterder.

> Gebeurt dit vaker, dan zou je wel (het liefst samen met andere
> kattenbezitters uit de buurt) hem in een kort geding kunnen dwingen
> te stoppen met zijn praktijken (dwangmiddel: dwangsom).

Tjonge, hoe kan een mens op hol slaan... Zelf kattenbezitter?

-p

Canis lupus

"Max Doorrijhoogte" <wat...@toestanden.toch> schreef in bericht

kijk, op deze manier kan je mensen verder helpen.
CL

Reddragonf66

On 1 aug, 13:05, "Canis lupus" <***@*******.**> wrote:
> "Max Doorrijhoogte" <wat....@toestanden.toch> schreef in berichtnews:v5fa56h92ps1h5217...@4ax.com...

bastet vindt van wel
http://www.youtube.com/watch?v=yZInddZPv10

Nico Coesel

"Guido Reijnders" <gu...@geenspamonsbrabantnet.nl> wrote:

En wie moet dan de vogels binnen houden? En zwerfkatten? Egels?
Muizen? Mollen? Vossen?

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Nico Coesel

"news.kpnplanet.nl" <te...@test.nl> wrote:

Let wel: er staat 'volgens de gemeente is het legaal'. Ik zou daar
niet blind op varen! Als 1 of andere truus achter de telefoon denkt
dat het legaal is, dan hoeft dat nog niet perse zo te zijn.

Vonkenboer

Op 1-8-2010, heeft Guido Reijnders verondersteld :

Nee da's hetzelfde als een duivenmelker niet verantwoordelijk is voor
wat zijn duiven laten vallen.

Mark

Vonkenboer

Hij handelde dus zeer zeker niet rechtmatig, het ging hier namelijk
niet over zwerfkatten maar de bewuste man ving huisdier katten uit de
buurt en dat mag dus niet.

heb je last van een kat dan koop je een waterpistool of gooit er een
emmer water overheen.

Mark

news.kpnplanet.nl

Ik begrijp dat het toch redelijk ingewikkelde materie is, want een
eenduidig, onderbouwd antwoord heb ik geloof ik nog niet gezien.
Persoonlijke meningen en opvattingen waardeer ik erg, maar strikt gezien kan
ik daar niet zoveel mee.

Mijn kat is daarbij niet gechipped en heeft geen halsband. Uit de info die
ik gezien heb, is dit wel een punt waarmee mijn buurman enige
rechtvaardiging aan zijn handelen kan toedichten. "Hij weet immers niet waar
de kat thuishoort."

Mvg
K Bakker

"Piet Beertema" <www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> schreef in bericht

Skybuck Flying

"Canis lupus" <***@*******.**> wrote in message

> [...]
> Ik wil zeker niet dat mijn dieren overlast veroorzaken bij een ander, maar
> was er niet zeker van of de buurman rechtmatig handelde.

Hoe kom je daar nou bij ?

Ik heb nog niets gezien waaruit dat heel duidelijk zou blijken ;)

Eerder het tegendeel... zie kooi en zie die kortere wet...

Dat burgelijk wetboek is niet echt van toepassing... dat is alleen
als jij je kat bij hem wilt gaan vangen... dan moet hij jou dat toestaan
om dat te doen...

Doei,
Skybuck.

bestweter

> Hij handelde dus zeer zeker niet rechtmatig, het ging hier namelijk
> niet over zwerfkatten maar de bewuste man ving huisdier katten uit de
> buurt en dat mag dus niet.

Zijn er kenmerkende verschillen tussen "zwerfkatten" en "huisdier katten " ?
Zo ja, welke?

Vonkenboer

Na rijp beraad schreef bestweter :

jazeker een chip bijvoorbeeld, maar ook een halsbandje, bovendien kun
je zien dat als een kat goed doorvoed is en er niet verwaarloosd
uitziet het zeer waarschijnlijk geen zwerfkat is.

Bovendien laat je het vangen van zwerfkatten over aan de gemeente.

Mark

bestweter

> jazeker een chip bijvoorbeeld,

loopt dat beest daarmee te koop?

> maar ook een halsbandje,

is iedere kat uit de categorie "huisdier katten" daarmee uitgerust?

> bovendien kun
> je zien dat als een kat goed doorvoed is en er niet verwaarloosd
> uitziet het zeer waarschijnlijk geen zwerfkat is.

Dus niet met zekerheid te zeggen.

> Bovendien laat je het vangen van zwerfkatten over aan de gemeente.

Weet u heel zeker dat iedereen er zo over denkt?

Guido Reijnders

> Op 1-8-2010, heeft Guido Reijnders verondersteld :

> Nee da's hetzelfde als een duivenmelker niet verantwoordelijk is voor wat
> zijn duiven laten vallen.

Is het dan ook hetzelfde als mijn hond die een drol draait in jouw voortuin?

Guido

Guido Reijnders

"Nico Coesel" <ni...@puntnl.niks> schreef in bericht

> En wie moet dan de vogels binnen houden? En zwerfkatten? Egels?
> Muizen? Mollen? Vossen?

Dat zijn toch geen huisdieren?

Guido

Orac

"Canis lupus" <***@*******.**> schreef in bericht

En jouw oplossing is: De kat kan de rest van z'n leven niet meer naar
buiten, en dat terwijl hij dat ook nog eens gewend was. Wat doe JIJ het goed
zeg! Behalve voor de kat dan.

Wat jij in werkelijkheid bent is een trillerige, miezerige LAFAARD. Niet
eens voor je eigen huisdier op durven komen, wat een zielig, onderdanig, en
bang mannetje moet je dan wel zijn zeg, om te kotsen.

jkljzuchowski

"Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht
Kan niet anders dan dat hij pvv stemmer is, dat zijn namelijk zielige,
onderdanige en bange mannetjes
KNIP

D'r Limbabwaan

"jkljzuchowski" <J.K.L.Z...@xmsnet.nl> schreef in bericht

Ben maar blij, dat de buurman geen afhaal-Chinees is.
Sambal bij?

--
m.v.g.

Limbabwaan

Vonkenboer

Guido Reijnders formuleerde de vraag :

nee want die dient aangelijnd te zijn en jij dient darabij te zijn en
zijn drol op te ruimen, maar dat wist jij ongetwijfeld zelf ook wel.

mark

Vonkenboer

bestweter drukte met precisie uit :

> "Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

> loopt dat beest daarmee te koop?

vaak wel door een geel plaatje aan zijn/haar halsband, bovendien moet
de vanger er zich vanb vergewissen dat het beest niet gechipt is...

> is iedere kat uit de categorie "huisdier katten" daarmee uitgerust?

Nee.

> Dus niet met zekerheid te zeggen.

Precies dus geld voor die kattenmepper, niet vangen.

> Weet u heel zeker dat iedereen er zo over denkt?

Ik weet zeker dat sommigen er niet zo over denken, voor die mensen
hebben ze bakstenen uitgevonden ;-)

Mark

Guido Reijnders

> Guido Reijnders formuleerde de vraag :

> nee want die dient aangelijnd te zijn en jij dient darabij te zijn en zijn
> drol op te ruimen, maar dat wist jij ongetwijfeld zelf ook wel.

Toch vreemd dat een kat wel overal mag schijten en een hond niet. Is dat
eigenlijk wel zo? En zo ja, waarom is dat onderschijt er?

Guido

bestweter

> [...]
>
> Nee.

> Precies dus geld voor die kattenmepper, niet vangen.

Voor mij is dus iedere loslopende kat een zwerfkat.

Canis lupus

"Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht

Heb je je pilletje weer niet ingenomen ! Snel doen hoor.
Anders komen ze je weer ophalen. Jou a-sociale gedrag is n.l. de oorzaak dat
veel mensen in de buurt niks met je te maken willen hebben. Ik hoor ze
daarover
vaak praten...
CL

Canis lupus

"bestweter" <best...@nottent.nl> schreef in bericht
Ik ben het op zekere hoogte wel met je eens. Zodra iemands kat of poes
veel geld heeft gekost, is het in de regel zo dat die dieren angstvallig
binnen worden
gehouden. Al die anderen mensen die een weinig kostende kat bezitten zetten
hem/haar
voor het slapen gaan simpelweg in de tuin zodat ze op avontuur kunnen gaan.
Dat zijn de echte dierenliefhebbers nietwaar?
CL

Bellende Belhamel

Die kat heb ni,s te zoeken in de tuin van een ander,
vaak schijten en kakken die beesten ook zandbakken onder.
Waarbij ze wel even ziektes kunnen achterlaten voor mensen
hun koters.
Mensen moetene eens wat beter op hun spullen letten.

pleerol

bestweter schreef:
Dus het is vergelijkbaar met huisvuil en zwerfvuil ;-)

--
groeten, pleerol (pleelol, in het Chinees) :-)
Iedereen heeft gelijk, want niet iedereen IS gelijk.

Orac

"Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

Meniningen van domme baksteenleggers zijn niet nodig. Wat doe jij met vogels
trouwens, schiet je die af? Want die schijten in je tuin en kunnen die vieze
koters van je ziek maken.

Walgelijk, cementmixers en andere hersenloze handarbeiders die denken dat de
wereld alleen van hen is. Vreet je patatje oorlog, doe je domme werk en hou
verder je bek dicht, en probeer je vette en al even talentloze
üntermenschkinderen een beetje fatsoen bij te brengen zodat ze de bakjes van
frikandellen speciaal niet op straat pleuren.

Bellende Belhamel

Nee, ik zou dus willen voorstellen dat baksteenleggers hier niet meer
reageren.

> Wat doe jij met vogels
> trouwens, schiet je die af? Want die schijten in je tuin en kunnen die
> vieze
> koters van je ziek maken.

Ik heb geen tuin, en op mijn balkon mogen ze broeden zodat ze
op het wasgoed van de buren kunnen schijten.

> Walgelijk, cementmixers en andere hersenloze handarbeiders die denken dat
> de
> wereld alleen van hen is.

ja verschrikkelijke lui, moet eens iets tegen gedaan worden.
Dan kan je nog beter de hele dag niets doen zoals jij he Orac.
En geld aannemen van die waardeloze stenenstapelaars.

> Vreet je patatje oorlog, doe je domme werk en hou
> verder je bek dicht,

Ja vind ik ook , stenenleggers moeten hun mond houden.

> en probeer je vette en al even talentloze
> üntermenschkinderen een beetje fatsoen bij te brengen

Ja stenenstapelaars, hoet die kinderen eens bij jullie.

> zodat ze de bakjes van
> frikandellen speciaal niet op straat pleuren.

Precies, voor je het weet, moet Orac van de Soos
die bakjes op gaan rapen, dan moet ie wat doen voor ze geld.
ja dat zou een schande zijn, nietwaar Orac?

Vonkenboer

bestweter was zeer hard aan het denken :

In de ogen van de wet dus niet, en die zegt wat strafbaar is en wat
niet :-))

Mark

Vonkenboer

Op 2-8-2010, heeft Guido Reijnders verondersteld :

> [...]
>

> Toch vreemd dat een kat wel overal mag schijten en een hond niet. Is dat
> eigenlijk wel zo? En zo ja, waarom is dat onderschijt er?

Dat verschil wordt door de wetgever bepaald, waarschijnlijk omdat een
hond wel af te richten is een een kat of een duif niet(volgens de
wetgever).

Vonkenboer

Op 2-8-2010, heeft Canis lupus verondersteld :

Meestal is het zo dat ze overdags buitenlopen en s'avonds binnen zijn.

Mark

bestweter

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
Welke wetsartikelen zeggen dat?

Orac

"Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

Bah, wat een onbeschofte reactie. Hier gaat usenet nou kapot aan.

Orac

"Canis lupus" <***@*******.**> schreef in bericht

Wat een domme lul, lol!

Rob

Vonkenboer <vonkenboer...@hotmail.com> wrote:

> Dat verschil wordt door de wetgever bepaald, waarschijnlijk omdat een
> hond wel af te richten is een een kat of een duif niet(volgens de
> wetgever).

Nee daar heeft het niks mee te maken. Het onderscheid tussen honden
en andere dieren is er omdat honden vroeger werden ingezet om bijvoorbeeld
een kar te trekken. Daarom vielen ze in allerlei reglementeringen en
belastingen. De hondenbelasting die nu nog bestaat is daar een voortzetting
van (belastingen schaft men niet zo makkelijk af) en ook de uitgebreide
reglementering rond honden in de gemeentelijke verordening stamt daar
van af.

Bellende Belhamel

> Bah, wat een onbeschofte reactie. Hier gaat usenet nou kapot aan.

Gewoon buitenspel gezet orac, zoals altijd.

Orac

"Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

Lol, probeer eerst je analfabetisme maar eens aan te pakken.

Bellende Belhamel

En nog een persoonlijke aanval, dus verliezer Orac.

Orac

> En noch een personljke aanval, dus verlieser Orac.

Tja, moet je je zin eens bekijken, tsjonge, dan kun je kritiek verwachten,
is toch zielig? Af en toe een foutje, ok, maar dit is belachelijk.

Canis lupus

"Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

Inderdaad!
Een echte vader dekt avonds de zandbak van zijn kinderen netjes af zodat
de katten er niet in kunnen poepen. Zoiets is besef v verantwoordelijkheid"
CL

Canis lupus

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
Ja hallo! mijn duiven bezorgen in de hele buurt de post dus a.u.b. niet
generaliseren.
Die heten niet voor niets "postduiven" nietwaar?
CL

Vonkenboer

Canis lupus stelde dit idée voor :

De turkse tortel is geen postduif, en de post wordt hier al jaren
bezorgd door een vrouw op een varken, en daar hoeft ze de mest ook niet
van op te ruimen ;-)

Mark

Vonkenboer

bestweter stelde dit idée voor :

Dat stond in het bewuste krantenartikel.

mark

Guido Reijnders

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

Ah, vandaar. De honden zijn er nu de dupe van dat ze vroeger nuttiger waren
dan katten.
Is het dan dus inderdaad zo dat een kat wel overal mag schijten en een hond
niet? Omdat voor honden toevallig regels opgesteld zijn en voor katten niet?
Ik bespeur een rechtsongelijkheid of hoe heet dat.

Guido

Message has been deleted

Guido Reijnders

"Jawade" <Henk_...@hotmail.com> schreef in bericht
> Guido Reijnders <gu...@geenspamonsbrabantnet.nl> schreef op Mon, 2 Aug

> Onze stoep ligt vol met hondepoep, niets van katten. Zou het daarin
> zitten?

De kattenstront ligt in je tuin, net onder de oppervlakte. Het stinkt als de
hel en je grijpt erin als je in je tuin aan het werken bent. Maar loslopende
katten geven nog op velerlei andere manieren overlast.

Guido

Piet Beertema

Canis lupus wrote:

> Inderdaad!
> Een echte vader dekt avonds de zandbak van zijn kinderen netjes
> af zodat de katten er niet in kunnen poepen. Zoiets is besef v
> verantwoordelijkheid"

En welke "echte vader" dekt 's avonds de zandbakken op openbare
speelterreintjes af?

-p

Piet Beertema

Canis lupus wrote:
> mijn duiven bezorgen in de hele buurt de post

U houdt ook e-pigeons? ;-)

-p

el misti

> Walgelijk, cementmixers en andere hersenloze handarbeiders die denken dat
> de wereld alleen van hen is. Vreet je patatje oorlog, doe je domme werk en
> hou verder je bek dicht,

Hup Orac !

Orac

"Guido Reijnders" <gu...@geenspamonsbrabantnet.nl> schreef in bericht

Nou, verlerlei! Rot toch op, enge kwal. Het enige dat overlast geeft zijn
schoften zoals jij; ga godverdomme in een flat zitten als je niet van
'buiten' houdt, vies, eng mannetje.

bestweter

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
Bedoelt u daarmee het artikel uit
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YY92w9rMg_IJ:www.destentor.nl/regio/veluwenoord/1462797/Onrust-in-Wezeper-wijk-over-vangkooi-katten.ece+vangkooi+katten&cd=3&hl=en&ct=clnk&gl=uk
?

Ik zie daar geen wetsartikelen genoemd.

Guido Reijnders

"Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht

Kijk, de ware aard van de wat fanatieke kattenbezitter komt aan de
oppervlakte. "Kom niet aan mijn kat, want mijn kat is God."
De argumenten zijn zeker op.

Guido

Vonkenboer

Piet Beertema beweerde :

welke echte vader maakt een scherm zo groot dat de vogelpoep niet meer
naar bendeden komt ;-)

Vonkenboer

Guido Reijnders formuleerde op maandag :

Sterker nog, kom niet aan de kat van mijn buren want die is god, nou
jij weer.

Mark

Vonkenboer

bestweter schreef :

Er staat daar wel : Volgens de gemeente is de kooi van Van Oene in
principe legaal, mits hij katten vangt die consequent overlast
veroorzaken en die geen halsband of chip hebben.

Dan zou het in de apv staan ?
het zal wel gebaseerd zijn op het feit dat een kat een eigendom is.

Mark

bestweter

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
Jammer dat u geen wetsartikelen kunt noemen.

Nico Coesel

"Canis lupus" <***@*******.**> wrote:

> [...]

>voor het slapen gaan simpelweg in de tuin zodat ze op avontuur kunnen gaan.
> Dat zijn de echte dierenliefhebbers nietwaar?

De echte kattenliefhebbers hebben een kattenluikje. Een kat hoort
eigenlijk buiten.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...
nico@nctdevpuntnl (punt=.)

Vonkenboer

bestweter stelde de volgende uitleg voor :

Tja dat krijg je als de krant die er niet bij plaatst, maar ze geven
wel een bron, de gemeente Wezep.

Mark

Orac

"Guido Reijnders" <gu...@geenspamonsbrabantnet.nl> schreef in bericht

Argumenten? Geen argumenten nodig. Katten zijn als vogels, ze doen wat ze
doen. Het is jou niet verboden je tuin af te sluiten voor katten, ga je
gang, het is je ook toegestaan om een net boven je tuin te hangen om de
vogeltjes weg te houden, prima.

Zo niet? Bek houden of in een flat gaan wonen.

bestweter

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht
Informeert u daar dan eens.

Vonkenboer

jij wil toch die info hebben, ik zou zeggen neem jij de telefoon maar
ter hand, ik ga er geen geld aan besteden.

mark

Bellende Belhamel

Orac wrote:
> "Bellende Belhamel" <bellen...@m.el> schreef in bericht

> Tja, moet je je zin eens bekijken, tsjonge, dan kun je kritiek verwachten,
> is toch zielig? Af en toe een foutje, ok, maar dit is belachelijk.

Je bent inderdaad belachelijk.

Bellende Belhamel

Of je vangt de katten, ieder zijn methode.

Bellende Belhamel

Die komt altijd naar beneden, zwaartekracht werkt nu eenmaal zo.

Canis lupus

"Piet Beertema" <www.godfatherof.nl/@opt-in.invalid> schreef in bericht

jawel

bestweter

U was het toch die schreef:

"In de ogen van de wet dus niet, en die zegt wat strafbaar is en wat niet
:-)) "

Nogmaals: "Jammer dat u geen wetsartikelen kunt noemen."

Guido Reijnders

> "Guido Reijnders" <gu...@geenspamonsbrabantnet.nl> schreef in bericht

> Argumenten? Geen argumenten nodig. Katten zijn als vogels, ze doen wat ze
> doen.

Toch een argument: katten zijn als vogels? Weet je het verschil tussen een
huisdier en een wild dier?

> Het is jou niet verboden je tuin af te sluiten voor katten, ga je gang,

Kan ik de rekening naar mijn kattenbezittende buurman sturen?

> het is je ook toegestaan om een net boven je tuin te hangen om de
> vogeltjes weg te houden, prima.
>
> Zo niet? Bek houden of in een flat gaan wonen.

Veel gekrakeel, maar een steekhoudend argument waarom andermans kat in mijn
tuin overlast zou mogen veroorzaken heb ik nog niet gelezen.

Guido

Vonkenboer

bestweter formuleerde de vraag :

Ik baseer me op wat de gemeente beweerd heeft, dus als je de exacte
strekking wil weten dan vraag bij de gemeente maar naar het naadje van
de kous.

Mark

bestweter

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

Dus zoiets als : lieg ik, dan lieg in commissie..

> dus als je de exacte
> strekking wil weten dan vraag bij de gemeente maar naar het naadje van
> de kous.

Ik voel niet echt de behoefte om een onderbouwing te gaan zoeken voor
beweringen welke aan uw brein ontsproten zijn.

Vonkenboer

Nee meer van dat staat bij het bewuste artikel geschreven.

> Ik voel niet echt de behoefte om een onderbouwing te gaan zoeken voor
> beweringen welke aan uw brein ontsproten zijn.

Nee de beweringen zijn niet aan mijn brein ontsproten maar staan in de
krant, dan moet je niet bij mij gaan uithuilen maar als je echt het
naadje van de kous wil weten even die bewuste gemeente opbellen, tenzij
je natuurlijk enkel maar wil trollen zoals je nu bezig bent.

mark

Guido Reijnders

"Vonkenboer" <vonkenboer...@hotmail.com> schreef in bericht

Nee, jij bent degene die van het padje geraakt is. Je antwoord op de eerste
vraag van bestweter had moeten luiden: "Kweenie, ik heb het ook maar in de
krant gelezen." Dan had de rest van deze dialoog niet plaats hoeven vinden.

Guido

Orac

> "Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht

> Toch een argument: katten zijn als vogels? Weet je het verschil tussen een
> huisdier en een wild dier?

> Kan ik de rekening naar mijn kattenbezittende buurman sturen?

Nee, je kunt hem vragen een gedeelte mee te betalen, tenzij je vindt dat hij
verantwoordelijk voor alle katten is. Verder is het gewoon JOUW zaak.

> Veel gekrakeel, maar een steekhoudend argument waarom andermans kat in
> mijn tuin overlast zou mogen veroorzaken heb ik nog niet gelezen.

Je mag je tuin afsluiten, dat zei ik toch al? Maar om het plezier van veel
andere mensen én de dierenbeulerij door dieren die buiten willen komen op te
sluiten voor één vervelende, zeikende zeikerd, nee, ik heb nog niet één
steekhoudend argument gelezen waarom zo'n enkele klootzak dat plezier van de
rest zou mogen afnemen.

Ik hoop dat ze je huis in de fik steken.

Langevinger66

On 1 aug, 15:28, n...@puntnl.niks (Nico Coesel) wrote:

> [...]

> --
> Failure does not prove something is impossible, failure simply
> indicates you are not using the right tools...

wat een onzin blijf gewoon met je poten van iemands kat af wet kan me
gestolen worden
http://www.youtube.com/watch?v=Bn5tiuZU4JI&a=GxdCwVVULXft6CB_fV9z2zjFe_3YfHB5&playnext=2

Reddragonf66

Langevinger66

> [...]
>
> --
> Failure does not prove something is impossible, failure simply
> indicates you are not using the right tools...

interesting ;-)

Guido Reijnders

"Orac" <bonde...@zoggi.nl> schreef in bericht

Ik hoop van niet.
Maar als ik het goed begrijp is nu je argument: "Eén persoon mag niet een zo
grote groep hun pleziertje ontzeggen."
't Is niet veel soeps hè, qua argument. Bovendien zeg ik dat helemaal niet.
Jouw kat mag best naar buiten, alleen niet in mijn tuin. Dus lijkt het me
logisch dat niet IK maar JIJ je tuin afsluit. Of is dat te veel moeite cq.
te duur?

Guido

Langevinger66

logje google

Orac

> 't Is niet veel soeps hč, qua argument.

Dit is toch nl.juridisch? Nou, dit is nou een juridisch argument. Je mag je
buur ook 'pesten' met barbecuerook en bijvoorbeeld pianospel, waarvan het
geluid zelfs je huis binnendringt. Je mag het alleen niet overdrijven, en de
rechter zal het onredelijk vinden dat je je hobby niet mag uitvoeren, alleen
gedurende een redelijke tijd per dag, niet urenlang.

Sluit je tuin af, dat is je recht, al is ook dat maar beperkt, je mag er
geen 5 meter hoge muur omheen zetten. Die grond is niet echt van jou. Je mag
er ook geen flatgebouw op zetten zonder vergunning.

De rechter kan beslissen dat je buurman een gedeelte meebetaalt aan de
afsluiting, schat ik zo in. Alles binnen redelijkheid, en diezelfder
edelijkheid bepaalt dus ook dat de hele buurt hun katten binnen moeten
houden voor jouw tuin. Komen er vogels in je tuin, tja, dan komt er ook wel
eens een kat. Dat lijkt me redelijk.

Mensen zoals jij denken dat een tuin een kas is, dat is een misverstand; een
kas is niet 'buiten', daar zit een glazen kap overheen.

Reddragonf66

On 2 aug, 19:33, Vonkenboer <vonkenboer2004-sp...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Dan zou het in de apv staan ?
> het zal wel gebaseerd zijn op het feit dat een kat een eigendom is.

Door news.kpnplanet.nl ach ja kpn

Vonkenboer

Na rijp beraad schreef Guido Reijnders :

Nee, er staat duidelijk bij in het bewuste artikel waar het over ging
dat de gemeente dat gezegd heeft, dan hoef ik niet te verklaren wat
voor wetsartikel de gemeente gebruikt heeft, immers ik heb dat artikel
niet geschreven dat lijkt mij zo klaar als een klontje.

voor degene die het willen weten die bellen dan gewoon de gemeente
wezep op die zal ongetwijfeld het antwoord weten want zij hebben het
gezegd niet ik, je staat dus tegen de verkeerde boom te blaffen.

Mark

It is loading more messages.