De Bus site van SBS 6

Joop Huissens

De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
online
Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??

http://www.debusop6.nl/

Mr. Kiss

>Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??

bij mij [33k6 ... erg he...] duurde het inderdaad
ruim 3 minuten voor ik alles zag...

en ik vraag me af of die site van de lost boys
is, want om nu fl.500,- per man-uur te betalen
voor zo een lelijke / trage site...

Mr. Kiss

>en ik vraag me af of die site van de lost boys
>is, want om nu fl.500,- per man-uur te betalen

okee...

de tag zegt het:

<META NAME="Author" CONTENT="Lost Boys Interactive B.V. (www.Lostboys.nl )">

maar dan nog ziet het er erg goedkoop en fantasie-loos
uit...

niet eens een herhaling van de BB-site

Niels de Koning

Joop Huissens <jh...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
38a72ee...@news.news-service.com...

> De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
> online
> Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??
>
> http://www.debusop6.nl/

Over de site.. lijkt veel op big brother.. en is veel te druk.
De site van big brother is duidelijk veel en veel beter.
Over het programma.. 1 grote kopie van BB... walgelijk
--
Niels de Koning
------------------------------

Anders Floor

Joop Huissens wrote:

>De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
>online
>Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??

De traagheid was te verwachten. SBS heeft geen enkele noemenswaardige
ervaring op internetgebied, Lost Boys heeft met de Big Brother-site al
te kennen gegeven dat ze er op dat gebied ook weinig van bakken (de
BB-site was pas na vele weken een beetje op acceptabele snelheid).
Bovendien krijg ik zeer veel (database)errors, werken pagina's niet
(klikkend op "Esmeralda flirt met Bullent" krijg ik een lege pagia te
zien) en is er nog veel meer mis. Waaronder:

Lost Boys begaat een blunder door met een dummy live te gaan:
http://www.jengadesign.nl/temp/debus.gif

Plaatjes werken niet en de letters zijn onleesbaar klein:
http://www.jengadesign.nl/temp/debus2.gif

Lichtpuntje: de site lijkt - wat navigatie betreft - een stuk
duidelijker dan de Big-Brother site en de stream loopt zeer snel, dat
is bij BB nog nimmer gelukt. Helaas: om de stream te kunnen volgen
moet je je registreren. En wat staat er op de site?
"De door u opgegeven informatie kan worden gebruikt voor de verzending
van commerciële boodschappen."

Opmerkelijk: adverteren is *zeer* prijzig: fl. 50,- per 1.000 views
(bron: http://www.planetmediagroup.nl/adverteren/aanbod.htm)

Algehele indruk: Lost Boys stelt me na de BB-site ook hier weer
teleur. Niet dat het een slechte site is, maar ik had meer verwacht,
waaronder meer interactie. En betere interactie. Dat stemmen via
SwitchPoint gaat (waar je dus tijdelijk een fiks hoger tarief moet
betalen, terwijl het bovendien alleen werkt op een Win95/98/NT
platform en niet met kabelmodems) vind ik een enorm zwaktebod. Laat
die eikels nou eens gebruik maken van de interactieve mogelijkheden
van internet in plaats van zichzelf in de vingers te snijden omdat er
een paar centen verdiend moeten worden.

Anders
--
Jenga Design
- http://www.jengadesign.nl -

Tintin

JA ZEG, ben ik ff live audiostream aan het kijken zitten ze daar met wat
tuinstoelen buiten!
Kunnen ze het beter het terras noemen! Wat een bullshit, ik dacht dat die
echt 100 dagen IN die bus moesten!!!!!

Tintin

Anders Floor

Anders Floor wrote:

>Bovendien krijg ik zeer veel (database)errors, werken pagina's niet
>(klikkend op "Esmeralda flirt met Bullent" krijg ik een lege pagia te
>zien) en is er nog veel meer mis.

Nou breekt m'n klomp. Zit ik een beetje verder te surfen, wat lees ik?

"U (...) kan nu u gegevens bewerken (...)"
[Bron: User Page]

Da's duidelijke taal.

Anders

Anders Floor

Anders Floor wrote:

[De Bus site]

Klap, vuurpijl:
Klikkend op "Plugin Check" crasht mijn browser (NS4.61/W98)

Stelletje amateurs a 500,- per man/uur, pfffffff...

Anders

M.I.Sirius

>Ik vind hem nogal traag.

Met mijn 33k6 modempie had ik wel effe tijd om een bakkie leut in te
schenken en m'n pijpie vol wiet te proppen ja. ;->

>Wat is jullie mening ??

Ik vermoed dat ik niet tot de doelgroep behoor, dus mijn mening doet
er niet zoveel toe...

Jan-Rens.

Eat the ".onion" before replying by email

http://www.xs4all.nl/~janrens/

highly recommended:

http://www.tzadik.com/
http://www.fredfrith.com/

Reinoud Horstink

Joop Huissens wrote:

> De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
> online
> Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??
>
> http://www.debusop6.nl/

Jij krijgt tenminste nog iets. Ik krijg alleen maar allerlei exotische
foutmeldingen:

Error Occurred While Processing Request

[an error occurred while processing this directive] [an error occurred
while processing this directive] [an error occurred while
processing this directive]

Duidelijk nog niet voltooid :-) (of een overladen server) (of ze snappen
nog niet veel van Coldfusion).

Hmm verrek, nu krijg ik opeens het mainframe wel te zien. Zo traag is
die toch niet?

Reinoud.

--
The Alternative Nerdtest:
http://caesar.student.utwente.nl/nerdtest.htm

Computers zijn ook levensmiddelen [Reinoud'99]

Rudi Nieuwenhuis

Joop Huissens wrote:

> De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
> online
> Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??

Wat mij erg tegenvalt is dat ze gewoon de standaard dreamweaver
scriptjes gebruiken voor de onmousoverplaatjes van de koppen van de
deelnemers. Werkt nog niet eens ook.
Even neuzen op www.irt.org en iedere jandoedel kan het beter.
Valt me zwaar tegen van die jongens.

Zo zie je maar weer dat een goed imago meer doet dan het daadwerkelijk
leveren van goede kwaliteit.

Rudi.
--
Early to bed and early to rise,
makes a man healthy, whealty and......boring.

Elmo

Error Occurred While Processing Request

YUP heel traag ;-)

Slider©

Rudi Nieuwenhuis <rudi.nie...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
38A740CC...@wxs.nl...

> Wat mij erg tegenvalt is dat ze gewoon de standaard dreamweaver
> scriptjes gebruiken voor de onmousoverplaatjes van de koppen van de
> deelnemers. Werkt nog niet eens ook.

Werkt wel, alleen de plaatjes woden niet ge-preload. Als je er even wat
langer boven gaat hangen, komt er wel een kleurenplaatje (na 10 seconden met
m'n 64k ISDN kaart....)

Paul

john westera

On Sun, 13 Feb 2000 22:29:30 GMT, jh...@hetnet.nl (Joop Huissens)
wrote:

>De Bus site van SBS 6 gemaakt door de lostboys staat sinds vanavond
>online
>Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??
>

>http://www.debusop6.nl/

Sorry, geen mening over dergelijke nutteloze sites/zaken.
Vanaf nu staat SBS6, DeBus, DB (en verder alles wat daar op lijkt)
zoals bvb BB in een kill-filter.
Nu nog wachten op een gepersonaliseerde papieren krant, een
kill-filter voor de TV en Radio en ik zit gebakken.

Groeten,

John
--
"Time is what prevents everything from happening at once"
- John Archibald Wheeler -

Rudi Nieuwenhuis

"SliderŠ" wrote:

> Rudi Nieuwenhuis <rudi.nie...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
> 38A740CC...@wxs.nl...

> Werkt wel, alleen de plaatjes woden niet ge-preload.

Dus werkt het niet. Punt Uit.
Het is toch van de gekke dat je eerst met je muis enkele seconden boven
een plaatje moet gaan hangen voor dat er een onmouseover effectje komt.
Dat is echt een beginnersfout.

Hans Werksman

On 13 Feb 2000 23:34:31 GMT, in...@jengadesign.ennel (Anders Floor)
wrote:

Echt vuurwerk:

http://www.debusop6.nl/plugincheck/switchpoint.cfm?deBUS=OK

Ja, die 500 gukden per uur moet wel worden terugverdiend.

Hans
--

http://www.xs4all.nl/~werksman/webmees

tigran

Anders Floor <in...@jengadesign.ennel> wrote:

> [...]
> betalen, terwijl het bovendien alleen werkt op een Win95/98/NT
> platform en niet met kabelmodems) vind ik een enorm zwaktebod.

Wat!?!

Nu ja, ik was toch al nie van plan om naar die onzin-site te gaan.
LostBoys bewijst trouwens wel erg snel dat het mis gaat met de kwaliteit
van een bedrijf als ze groter worden. Om maar te zwijgen over de
prijs/kwaliteit-verhouding.

-- Tigran (5 minuten voor deze posting... dat is dan fl.40,=)

Nostradamus

jh...@hetnet.nl (Joop Huissens) wrote in <38a72ee...@news.news-
service.com>:

<de BUS site>

>Ik vind hem nogal traag. Wat is jullie mening ??

Mja, traagheid viel wel mee (11.2 kB/sec).

Verder krijg ik de eerste maal heel aardig een zooi HTTP headers te
zien (Netscape servertje). De tweede en derde reload laten mijn browser
crashen. Tja... :(

Overigens zal die Brabantse Uitkeringsgerechtigden-groep wel erg in de
belangstelling staan de komende weken :-)

Nos (Arno van Stralen) | Beginnen op Usenet:
mailto:nos...@nostra.nl | http://www.nostra.nl/begfaq.html

Erik van der Bijl

Onwijs langzaam,

dit kan echt niet.

En dan in samenwerking met de planet media group.

Valt me tegen van planet internet....

Erik

Wouter de Jong

Reinoud Horstink <r.p.j.h...@student.utwente.nl> schreef in
berichtnieuws 38A738E8...@student.utwente.nl...

<KNIP>

> [...]

> processing this directive]
>
> Duidelijk nog niet voltooid :-) (of een overladen server) (of ze snappen

SSI :))

> Reinoud.

Greetz,

--
Wouter

Jeroen

wacht met m'n kabeltje al 10 min voor iets wat live moet zijn..
grrrrrr
jeroen
"Erik van der Bijl" <erikvan...@yahoo.com> wrote in message

GerardW

Joopie is toch ook de producent, heel logische dat het er dan op lijkt..

Niels de Koning wrote:

> Over het programma.. 1 grote kopie van BB... walgelijk

Gerard Wunsch - Re-fresh http://www.si.hhs.nl/~98001639

Nils Schuil

Dit krijg ik...
Maar ja ik heb Chello dus daar zou het ook aan kunnen liggen... Maar de
snelheid zal ds bji mij wel OK zijn

----

Error Occurred While Processing Request

Error Diagnostic Information
An error occurred while attempting to establish a connection to the server.

The most likely cause of this problem is that the server is not currently
running. Verify that the server is running and restart it if necessary.

Unix error number 146 occurred: Connection refused

--
Nils Schuil

http://www.webfreak.nl
http://www.woef.nl

PIII 500 - 64mb - 13 gig - WIN98 - ATI rage 128

Slider©

Rudi Nieuwenhuis <rudi.nie...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
38A7D914...@wxs.nl...

> Dus werkt het niet. Punt Uit.
> Het is toch van de gekke dat je eerst met je muis enkele seconden boven
> een plaatje moet gaan hangen voor dat er een onmouseover effectje komt.
> Dat is echt een beginnersfout.

You win.

Paul

Nils Schuil

Grafisch zijn ze erg goed, moet ik zeggen

--

tigran <tig...@xs4all.nl> schreef in berichtnieuws
1e5zugt.1en...@dc2-modem3301.dial.xs4all.nl...

Anders Floor

Nils Schuil wrote:

>Grafisch zijn ze erg goed, moet ik zeggen

Maar aan grafische geliktheid heb je weinig als je dat niet
functioneel weet toe te passen. Voor 95% van de websites geldt: liever
functioneel en gebruiksvriendelijk ten koste van de grafische snufjes,
dan andersom.

Lost Boys heeft op dat gebied bij mij een erg zwakke indruk
achtergelaten. Kritiek leveren is altijd makkelijker dan het zelf
beter doen, maar ik vind hun BB- en Bus-site uit ontwerpersoogpunt
bepaald geen aanwinst voor hun portfolio.

Anders

Maarten van Steenbergen

Wat had je voor functionaliteit in gedachten voor De Bus? Het is
gewoon puur amusement, dus zie ik het probleem niet als datzelfde
voor de site geldt. En er zijn genoeg maffe programma's die ook
zo'n site willen, dus echt slecht voor hun portfolio is het niet
(als ze dit soort dingen willen blijven maken).

Maarten

Anders Floor

Maarten van Steenbergen wrote:

>Wat had je voor functionaliteit in gedachten voor De Bus? Het is
>gewoon puur amusement, dus zie ik het probleem niet als datzelfde
>voor de site geldt.

Interactiviteit. Chatten met medegebruikers. Discussieforums.
Bus-passagiers die elke dag een half uurtje vragen beantwoorden op de
site en/of gewoon reageren op geplaatste berichten. Dus inderdaad
amusement, maar dan toegespitst op de nieuwe media. Als ze het zo
zouden aanpakken, zouden ze bovendien veel meer reclameinkomsten
genereren omdat de site dan iets betekent. Nu hangt het er een beetje
bungelend naast met als enige leukigheidje de live stream en de
(kinderachtige en overdreven insinuerende) nieuwsfeitjes.

De hoeveelheid fouten blijft onthutsend. Nu ziet er wederom een
"broken image" prominent midden op de homepage. De inmiddels allang
bekende scores staan nog steeds niet boven in beeld.

>En er zijn genoeg maffe programma's die ook
>zo'n site willen, dus echt slecht voor hun portfolio is het niet
>(als ze dit soort dingen willen blijven maken).

Uit commercieel oogpunt is het natuurlijk een kaskraker. Maar ik had
het over het ontwerpersoogpunt.

Voor alle duidelijkheid: ik vind De Bus een verschrikkelijk slap
aftreksel van Big Brother. Als ik een deelnemer (Esmeralda) niet zou
kennen zou de TV er niet eens voor aanzetten. Maar dat neemt niet weg
dat het des te interessanter is om te volgen hoe op internet een
(mislukte poging tot) nationale hype ondersteund wordt. Dit soort
koppelingen tussen verschillende media zullen steeds vaker gaan
voorkomen. Ik kan me als webdesigner dan ook echt niet verplaatsen in
John (Westera)'s opmerking "Sorry, geen mening over dergelijke
nutteloze sites/zaken."

mvg,

Rudi Nieuwenhuis

Anders Floor wrote:

> Voor alle duidelijkheid: ik vind De Bus een verschrikkelijk slap
> aftreksel van Big Brother. Als ik een deelnemer (Esmeralda) niet zou
> kennen

Hmm, is dat niet dat ene meisje waarvan half mannelijk Nederland nu ligt
te dromen? Vandaar die vertraging van je projecten ;-)

Rudi Nieuwenhuis

Anders Floor wrote:

> "broken image" prominent midden op de homepage.

Wat het nog erger maakt dan het al is:
De broken image is het gevolg van een spatie in de naam van de image.
no stream.jpg

Tja, ik krijg steeds meer de indruk dat die jongens van Lost Boys echt
geen kaas hebben gegeten van browsercompatibiliteit. Elke leek weet dat
zulke spaties eigenlijk alleen in IE werken.