TRAGE VERBINDING AMERIKAANSE SITES

1 view

Unknown

On Sun, 23 Nov 1997 18:37:53 GMT, d...@fect.demon.nl (F.J.M. Egberink)
wrote:

> [...]

....Tja, da's niet een echt handige overstap...

Vecht

F.J.M. Egberink <d...@fect.demon.nl> schreef in artikel
<34787005....@news.tip.nl>...

Jezus, wat heb je nu gedaan !?!?

Thundercat

<knip> (anders wordt het te lang...)

Sorry hoor, maar ik heb eigenlijk geen negatieve berichten over TIP. Bij mij
werkt alles toch wel goed (ik zit op TURBO-28k8). Soms worden een aantal
pagina's wat langzamer opgehaald, maar dat heb ik ook bij WXS (en dat is dan
NOG langzamer).
Ik vind deze meningen (en zeker van de mensen die ALTIJD wat te klagen
hebben...) ZEER persoonlijk.........
Advies:Probeer en leer !!

Thundercat
thund...@club.tip.nl

Robert Brink

On Sun, 23 Nov 1997 18:37:53 GMT, d...@fect.demon.nl (F.J.M. Egberink)
wrote:
[over klagen bij TIP]

> [...]
>hierdoor niet intimideren. Houd in je achterhoofd dat een negatief
>verhaal 4x vaker wordt door verteld dan een positief verhaal.
<snip>

> [...]
>smoren. Als dank hiervoor krijgen deze dan T-shirts toegestuurd of
>worden ze in de waan gelaten misschien wel voor een baantje bij TIP in

Goh, passen ze die taktiek nog steeds toe? Toen ik de vergissing
beging bij TIP een proefabo te nemen (september '96 was dat) werd mijn
klacht over onbereikbare of vastgelopen inbelpunten ook door z.g.
tevreden klanten afgezeken. Enge methoden, maar wel slim.
Er werken goede marketeers bij TIP...
Immers, hoe komen TIP, PI (nu dus WXS) en WOL aan zoveel klanten?
Precies, marketing. Men mikt bewust op de "domme" consument, die deal
tussen de Consumentenbond (consunet) en Worldoffline is zo gek nog
niet! De meeste "domme" (lees: geen verstand van computers) gebruikers
merken niets van dit soort klachten. Zolang hun email maar (af en toe)
werkt en bij het surfen er iets op het scherm komt, zijn ze tevreden.
Nieuwsrubrieken lezen ze niet of nauwelijks. Bij klachten zijn ze
gemakkelijk het bos in te sturen (zie bovengenoemde truuk). Hun
belangrijkste argument om voor een provider te kiezen: de prijs.
Serieuze internetters zijn er niet zoveel (in verhouding tot de grote
groep consumenten die via PC-prive o.i.d. aan de computer zijn
gekomen) en, voor zover ze niet daar al zaten, stappen ze nu en masse
over naar kwaliteitsproviders, nu die ook landelijke dekking hebben
gekregen. XS4ALL, Demon, Euronet om er maar een paar te noemen. Deze
relatief kleine, veelal "heavy user" groep wil kwaliteit, iets wat bij
TIP, PI en WOL ver, heel ver te zoeken is... Maar goed, alle waarde
naar zijn geld zullen we maar zeggen.
(gut, ik begin al een hele marktanalyse te maken van het Internet in
Nederland, en ik ben toch echt techneut van beroep ;-))

>Eindelijk Demon is lokaal nu is het met TIP afgedaan.

Ik hou het toch bij XS4ALL maar die diskussie is al gevoerd hier ;-)

A propos, als je dat graag wilt kun je je gal spuwen in "Zwiet's
Stortbak" http://www.bpa.nl/telepc/zwiet/sb.htm
Goeie klachten komen niet alleen op deze pagina, maar worden ook in
TelePC gepubliceerd.

Robert
brinkie 'at' xs4all 'dot' nl
www.esrac.ele.tue.nl/~robert

follow-up gezet naar nl.internet.providers

Olaf den Hartog

Thundercat schreef:

Laat die mensen maar lekker in de waan met hun betere provider.....

Olaf den Hartog
--------------------------------------
e-mail:o.den....@tip.nl
e-mail:na...@club.tip.nl
--------------------------------------

Roelf Renkema

Op Tue, 25 Nov 1997 22:12:47 +0100, schreef "Thundercat"
<sven....@tip.nl> :

> [...]
>NOG langzamer).
>Ik vind deze meningen (en zeker van de mensen die ALTIJD wat te klagen

Goh daar heb je weer zo'n enkeling die heeeeeeeel tevreden is met TIP.
Greetz Roelf.
aka Grey Wolf
---
Systeembeheerders zijn een apart volk. Deze mensen hebben dagelijks
te maken met mensen die ze onzinnige vragen stellen, die ze nog
moeten beantwoorden ook.
- bit...@meanframe.xs4all.nl in RFD: nl.systeembeheer.herstel

Jan van Loenen

On Wed, 26 Nov 1997 08:37:55 GMT, cent...@xs4all.nl (Roelf Renkema)
wrote:

Voor het beantwoorden van onzinnige vragen vraag ik f 2,50.
Voor het beantwoorden van domme vragen f 5,-.
Toeslag voor geirriteerd kijken: f 1,-.
Indien een vraag kan worden beantwoord d.m.v. het zogenoemde
"schouders ophalen" wordt slechts f 1,- in rekening gebracht.

Het doorverwijzen naar een collega "die er vandaag toevallig niet is"
blijft vooralsnog gratis.

Thundercat

Roelf Renkema heeft geschreven in bericht
<3494d523...@news.xs4all.nl>...

> [...]
>Systeembeheerders zijn een apart volk. Deze mensen hebben dagelijks
>te maken met mensen die ze onzinnige vragen stellen, die ze nog

Tja, ik ben tevreden ja. Is dat zo erg ????
PS. straks ga ik via de kabel...........misschien is dat wel goed ?

Robert Brink

wrote:

>Op Tue, 25 Nov 1997 22:12:47 +0100, schreef "Thundercat"

><sven....@tip.nl> :

<knip> (om dezelfde reden)

>Goh daar heb je weer zo'n enkeling die heeeeeeeel tevreden is met TIP.
>Greetz Roelf.
>aka Grey Wolf

Proest... ik heb 1x TIP geprobeerd en er heeeeeeeel veel van geleerd:
waaraan je een slechte provider kunt herkennen bijvoorbeeld ;-)

Robert
brinkie 'at' xs4all 'dot' nl

"Dit was de goedkoopste, dus de beste!" - Dagobert Duck

SPAMMER TRAP:
To reply directly, remove "no.junk.mail" from the email address

Roelf Renkema

Op 27 Nov 1997 13:39:10 GMT, schreef j...@starmail.com (Jan van Loenen)
:

> [...]
>"schouders ophalen" wordt slechts f 1,- in rekening gebracht.
>
>Het doorverwijzen naar een collega "die er vandaag toevallig niet is"

Betekend dat dat ik als user m'n eigen antwoorden hier niet mag
nuttigen? Oeps ben ik nu een gulden kwijt? 2? 3? 4? 5? 6.....

Greetz Roelf.
aka Grey Wolf

---
Posten in de juiste nieuwsgroep(en) is dan het meest effectief om de
doelgroep te bereiken.
Allmyt <3467907c....@nntp.knoware.nl

Robert

On Tue, 25 Nov 1997 22:12:47 +0100, "Thundercat" <sven....@tip.nl>
wrote:

><knip> (anders wordt het te lang...)

Inderdaad, laten we het kort houden....

>Sorry hoor, maar ik heb eigenlijk geen negatieve berichten over TIP. Bij mij
>werkt alles toch wel goed (ik zit op TURBO-28k8).

Is dat wat anders dan mijn 28k8?
Ja!
Jij bent een heel tientje duurder uit in de maand, een tientje wat je
net zo goed op straat had kunnen gooien.

Robert

Roelf Renkema

Op Thu, 27 Nov 1997 17:51:38 GMT, schreef
bri...@no.junk.mail.xs4all.nl (Robert Brink) :

>Proest... ik heb 1x TIP geprobeerd en er heeeeeeeel veel van geleerd:
>waaraan je een slechte provider kunt herkennen bijvoorbeeld ;-)

Wat ik raar vind is dat er geen praatgroep is voor ex tip
slachtoffers. Misschien eens bij stichting correlatie aan kloppen of
een nl.support.extip oprichten &8-)

Antoin

Jan van Loenen wrote:

> [...]
> "schouders ophalen" wordt slechts f 1,- in rekening gebracht.
>
> Het doorverwijzen naar een collega "die er vandaag toevallig niet is"

Hmm, deze heb ik meer dan een jaar geleden al in alt.humor.best-of
usenet gelezen.
Je werkt dus nog niet zo lang Jan ?
Volgens mij krijg jij ook maar gewoon een vast salaris voor het
beantwoorden van vragen, en geen 5,- voor domme vragen.
Ik beantwoord graag domme vragen aan klanten. Daar zit ik voor. Nog niet
eens omdat ik daar mijn geld door verdien, maar omdat we allemaal dom
begonnen zijn. En omdat ik klanten service wil bieden. Ik hoop dat
beelzebub snel met windhoos98 komt. Kan ik tenminste iedereen weer uit
gaan leggen waar de "start" knop zit.

Antoin Verschuren

In...@hetnet.nl

On Fri, 28 Nov 1997 01:00:13 GMT, argo...@sex4all.nl (Robert) wrote:

>Is dat wat anders dan mijn 28k8?
>Ja!
>Jij bent een heel tientje duurder uit in de maand, een tientje wat je
>net zo goed op straat had kunnen gooien.

Je kunt al internetten en ftp'en voor een tientje per maand.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.gateway-to-inter.net

--
Met vriendelijke groet,
In...@hetnet.nl

Abonneer je op IN...@HETNET.NL, E-zine voor gebruikers van Het PTT Net!
Met onder meer informatie over Het PTT intra-Net en e-mail tips.
Meld je gratis aan onder het subject: SUBSCRIBE <je e-mail adres>
© In...@hetnet.nl is een initiatief dat losstaat van de PTT-Telecom/KPN

A. Tilstra

[knipje]

> Is dat wat anders dan mijn 28k8?
> Ja!
> Jij bent een heel tientje duurder uit in de maand, een tientje wat je
> net zo goed op straat had kunnen gooien.

Nee, dat tientje had hij beter kunnen gebruiken om aan Wirehub te doneren, plus
nog wat geld, in ruil voor een abonnement aldaar.

Daarnaast zal in dat geval ook een pleister benodigd zijn, omdat je dan finaal
van je stoel valt als je ziet hoeveel kb'tjes er per seconde er nou eigenlijk
door een modem geperst kunnen worden.

Anton

In...@hetnet.nl

On Mon, 01 Dec 1997 07:14:11 GMT, bo...@hetnet.nl (Het BOFH Mannetje)
wrote:

>En geen ICQ, geen IRC, geen RealAudio, geen telnet, geen ....

Dus wel ICQ, RealAudio en telnet. Het IRC-protocol wordt nog niet door het
ptt net ondersteund. Wel is er de mogelijkheid tot http-chat zoals de
cafe's van www.dds.nl (ook zonder proxyserver via het ptt net bereikbaar)

--

Š In...@hetnet.nl is een initiatief dat losstaat van de PTT-Telecom/KPN

In...@hetnet.nl

On Mon, 01 Dec 1997 13:36:47 GMT, REMOVEz0...@cryogen.com (zone)
wrote:

>geen usenet, geen ping, geen traceroute, geen finger, geen Quake, geen
>sntp, geen eigen homepage, geen ....

Dus wel usenet, traceroute finger en een eigen homepage.
Geen sntp, ???, en Quake.

Jan Ehrhardt

Op Tue, 02 Dec 1997 08:33:37 GMT schreef In...@hetnet.nl:

>Dus wel usenet, traceroute finger en een eigen homepage.

Ja, en zelfs maar liefst 33 Usenet-groepen! En een eigen homepage op een
Intranetje lijkt me ook wel wat ;-)

Jan

Jan Ehrhardt

Op Mon, 01 Dec 1997 01:50:24 GMT schreef In...@hetnet.nl:

>Je kunt al internetten en ftp'en voor een tientje per maand.
>Kijk bijvoorbeeld eens op www.gateway-to-inter.net

Jammer dat die pagina's meestal onleesbaar zijn in mijn favoriete
browser: Opera. Maar ja, wie zet er dan ook crappy HTML zoals <body
bgcolor="#222 #255"> op zijn pagina's. Nog een mazzeltje dat Netscape
dat klaarblijkelijk interpreteert als <body bgcolor="#222255">

Jan

In...@hetnet.nl

On Tue, 02 Dec 1997 23:19:53 +0100, mon...@monitor.nl.X (Jan Ehrhardt)
wrote:

>Ja, en zelfs maar liefst 33 Usenet-groepen! En een eigen homepage op een
>Intranetje lijkt me ook wel wat ;-)

Wat vind je van http://info.hetnet.nl :-)
Helemaal gratis en voor nop gekregen :-)