Songtekst van Rita Corita - Koffie / Nieuwe DVD: The making of Coffee

D'r Limbabwaan

Een aantal maanden geleden vroeg ik hier om de songtekst van de hit
"Koffie" van Rita Corita. Ik kreeg hier toen een aantal agressieve
lieden op mijn nek die beweerden dat ik geen smaak heb wat muziek
betreft, en ik heb deze groep toen weer verlaten. Ik heb toen contact
opgenomen met Sony Music, de platenmaatschappij van Rita, en die waren
zo vriendelijk om mij die songtekst door te faxen. Ik heb toen
gevraagd of ik die tekst misschien ook hier mag posten, omdat ik mij
zo voor kan stellen dat er nog meer mensen geintereseerd zijn in deze
tekst, maar daar niet voor uit durven te komen, bang dat hetgeen mij
is overkomen hier in nl.muziek, ook hen zal overkomen. Nou, die mensen
bij Sony zijn geweldig, ik kreeg die toestemming, met daarbij een CD,
"het beste van Rita Corita", met daarbij een tijdens de opnamen van
Veronica's "Nederland Muziekland" door Rita gedragen slipje (ik dacht
eerst dat het zo'n trekkerstentje was dat al was gebruikt en een tijd
in de regen had gestaan, het was namelijk helemaal doorweekt), en 6
open tickets voor de Rita Benelux tour Autumn 2006.

Overigens komt er binnenkort een DVD uit, getiteld: Rita Corita, the
making of Coffee. Waarin interviews met Rita waarin ze uiteenzet hoe
de tekst van Koffie tot stand is gekomen, achter-de-schermen beelden
van het team dat het concept voor de song verder uitwerkte, en een
blik in de opnamestudio. Verborgen achter een apart menu op de DVD
vindt men dan beelden die als schokkend kunnen worden ervaren: Rita
die een aantal levende kippen in een jute zak stopt, die jute zak
vervolgens in haar vagina stopt, en vervolgens luid brullend en
schokkend tot een orgasme komt.

Nou hier is die dan die tekst, gepost met toestemming van Sony Music
Nederland BV:

Rita Corita - Koffie

Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Jongens wie lust er een kop
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt de mens daarvan op
Je kan heel lang leven en blijft ook gezond
Als je maar nooit op de koffie komt
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt de mens daarvan op

Mijn man had voor een bakkie troost al zijn vrienden meegekomen
Op een uur dat een fatsoenlijk mens al lang in zijn bed ligt te dromen
Ik hoorde in de keuken wel, ze zaten moppen te tappen
Maar toen ik met koffie naar binnen kwam begonnen ze te klappen

Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Jongens wie lust er een kop
(Nelis jij?)
[...]

De koffie ging erin als koek en ik kreeg een complimentje
Maar ik dacht gaan jullie nu naar huis, ik sluit voor vanavond mijn
tentje
Toen zei mijn man: Maar zou ons nog een tweede bakkie goed smaken
Ze riepen: he ja, en toen moest ik wel opnieuw weer koffie maken

Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Jongens wie lust er een kop
Iedereen natuurlijk
[...]

Lalalalalalalalalalalala
Koen moet jij nog koffie
Nou dat weet je wel, altijd he
Ja nee, hij zal nee zeggen
Nou maar je wordt er veel te dik van hoor
Je kan heel lang leven en je blijft ook gezond
Als je maar nooit op de koffie komt
Koffie, koffie, lekker bakkie koffie
Wat knapt de mens daarvan op

Harrie Rook

JohnV

"D'r Limbabwaan" <FU567859938...@invalid.invalid> schreef in bericht
Heb je schoolvakantie, puber?

JohnV

Download de gratis www.SPAMfighter.com vandaag nog!

jan besar aka jan

JohnV schreef:
> Heb je schoolvakantie, puber?

En moet jij zonodig die meuk herhalen?

--
...Het hebben van sex is erfelijk bepaald .
Je krijgt het alleen als je ouders het ook hebben gehad....

picc...@gmail.com

Wat vraagtekens:

> Mijn man had voor een bakkie troost al zijn vrienden meegekomen
is niet juist: meegekomen moet zijn: meegenomen.

Klopt de zin > Als je maar nooit op de koffie komt
wel? Lijkt mij in tegenspraak met de rest. Is het mogelijk dat ze zingt:
"Als je bij mijn op de koffie komt" ??

Poecilia

Het is zò dat picc...@gmail.com formuleerde :
Zover ik me kan herinneren, klopt de eerste versie

Rasta Robert

Ja die zin klopt wel.

1. op de koffie komen (=zonder afspraak ergens heen gaan)

<http://www.woorden.org/spreekwoord.php?woord=op%20de%20koffie%20komen>

De uitdrukking Op de koffie komen heeft ook een figuurlijke betekenis.
Op de koffie komen betekent dan bijvoorbeeld dat je te laat bent.
Of dat je de gevolgen van je daden nog wel gaat merken!
"Hij gaat nog wel op de koffie komen!"

<http://www.koffiezettertje.nl/2016/02/op-de-koffie.html>

De delegatie kwam op de koffie, want de order was al vergeven aan een
andere firma: de delegatie kwam te laat voor de order.

<https://www.ensie.nl/spreekwoordenboek/op-de-koffie-komen>

Op de koffie komen, te laat komen, achter het net visschen;
van een koude kermis thuis komen; in zijne verwachtingen bedrogen
worden; vgl. Kent. 56: En ik verzeeker je, morgen zijn ook alle
plaatsen bezet - Dan kom je te laat - Morgen kom je op de koffie, man!

Bergsma, 61: op de koffie kommen, van een slechte kermis thuis komen;

Harreb. II, IX: Hij kwam daar leelijk op de koffij;

De Tijd, 23 Mei 1914, p. 3 k. 2: De arrestant (een wethouder)
verzette zich zóó, dat de veldwachter verplicht was den wethouder
te boeien. Bij den burgemeester kwam de veldwachter, wat men in
het Limburgsche noemt, op de koffie. De burgemeester weigerde
zijn wethouder in de spekkamer te zetten;

De Maasbode, 14 April 1914 (ochtendbl.) p. 2 k. 2: Vooral de Duitschers,
die in grooten getale op onze voetbalvelden zwermden, kwamen er
op de ‘kouwe koffie’;

Menschenw. 312: Komt eens hier.... gij vriend.... ja!
leg u kaasjes maar neder! - Komp nou op de koffie hee? ....
die bi-je t' met kwait, schreeuwde één heesch uit de menschenprop;

bl. 313: F'rskeur nou je pampieren moar.... Joap Janssen! ....
gilde 'n meid. Kom bai main op de koffie Joap! (= nu kom je van
een koude kermis thuis);

Het Volk, 16 Oct. 1913, p. 7 k. 1: Er was ook een Pater Jansen,
uit Rotterdam, die uitriep: Er mankeert veel aan de vakvereenigingen.
Men heeft gezegd: vertrouw. Spr. heeft vertrouwen gehad, maar is
op de koffie gekomen;

De Vrijheid, 28 Maart 1923, 2de bl. p. 1: En wie z'n reglement niet
nakomt, kuiert bij hem (den president) op de koffie.

V. Ginneken II, 464: Daar kom je bij op de koffie, dat doe je niet beter.
Ook gezegd van iemand, die een ander te paard wil inhalen,
maar het niet kan.

Met iets op de koffie zijn, met iets bedrogen uitkomen;

Handelsblad, 25 Nov. 1920, p. 6 k. 1 (O): Alle symptomen van
een machine waarmee men ‘op de koffie’ is, waren aanwezig.

In de hd. studententaal kent men: auf den Thee kommen, übel
anlaufen, unglücklich werden; Kluge, Studentenspr. 130.

De verklaring dezer uitdrukking is onzeker. Vermoedelijk is
zij ontstaan door ironie. Zoo zegt men als antwoord op de
vraag of men spoedig eens komt: Ja, morgen, op (of bij) de koffie.

(d.i. niet; Harreb. I, 428; Ndl. Wdb. IX, 1138).
Vgl. ook Morgen brengen! vroeger ja warme broers!
hd. ja Kuchen! Hieraan kan op de koffie dan de beteekenis
ontleend hebben van nooit.

<http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01_01/stoe002nede01_01_1241.php>