Stichting voor Gezelschapsdieren.

liefhebber

Hallo beste medestanders van de aktie.
Ik hoop dat ik jullie zo mag noemen.
Wat is de Stichting?
De Stichting voor Gezelschapsdieren(platform voor verantwoord
(huis)dierbezit)
is het overkoepelende orgaan van alle dierenverenigingen in het land.
Dus vogel, reptielen,amphibieen, aquarium(zee en zoet), zoogdier
verenigingen.
De Stichting voert onderhandelingen met het Ministerie van Landbouw.
Aan diezelfde tafel zit DB.
Deze lopen vaak uit het overleg weg omdat zij hun zin niet krijgen.
Het staat zelfs in hun eigen blad "Dier" dat zij geen exoten willen in dit
land.
Zo ook zeggen zij dat in hun notulen en in het openbaar.
De DB is gestart met ons partikulieren...maar wat jullie waarschijnlijk
niet weten is dat de dierentuinen het volgende slachtoffer zijn.
EN DAN????.....juist....alle honden en katten bezitters.
Hierna is er een diervrij Nederland, wat dat is wat DB wil.
Mensen...als jullie vragen hebben...je kunt me rustig bellen.

Ton Veldkamp
Lexmond

Nicky van loveren

Ik geloof er helemaal niets van.

theo1610

"liefhebber" <liefh...@netscape.net> wrote:

> [...]
>verenigingen.
>De Stichting voert onderhandelingen met het Ministerie van Landbouw.

Waarover en wat wil de Stichting ?

>Ton Veldkamp
>Lexmond

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

liefhebber

Nicky van loveren <S.O.S.voor...@kabelfoon.nl> schreef in artikel
<7odtc4$f63$1...@zonnetje.nl.uu.net>...

> Ik geloof er helemaal niets van.

Nicky....je bent heel fel tegen mij....bel Mw T. de Groot....juridisch
adviseuse en in het Bestuur van de Stichting.
Bel me op en je krijgt het nummer.

Ton

theo1610

"liefhebber" <liefh...@netscape.net> wrote:

>theo1610 <theo...@wxs.nl> schreef in artikel
><7odte9$10vt4$2...@reader3.wxs.nl>...

>De Stichting vecht voor het behoud van onze hobby.

Hoe doen ze dat?

>Zij streeft na huisvesting en verzorgings eisen.

Waar kan men kennis nemen van de voorstellen van de Stichting?

>Geen dierlijsten zoals DB wil...de Stichting wil
>alles gewoon vrij houdbaar houden.

De katten mogen wmb wel aan de lijn.

liefhebber

Ton

theo1610 <theo...@wxs.nl> schreef in artikel

<7odugc$10dn4$1...@reader3.wxs.nl>...

> Hoe doen ze dat?

> Waar kan men kennis nemen van de voorstellen van de Stichting?

Binnenkort op het internet alle info die men maar wenst.

> De katten mogen wmb wel aan de lijn.

hahahahah.....

Ria & Nicky

On Fri, 6 Aug 1999 07:53:59 +0200, "Nicky van loveren"
<S.O.S.voor...@kabelfoon.nl> wrote:

>Ik geloof er helemaal niets van.

Ik heb er ook flinke bedenkingen bij.

Ria
New pictures of Nicky the cute Yellow Front Amazon
http://users.bart.nl/~creation/nicky

Fantasy doll art at:
www.creation.nl

Fons Reijsbergen

Hai,

Fretten, zijn een van de dieren die op de lijst staan verboden te worden.
Omdat ik vind dat, dat niet kan heb ik de dierenbescherming maar eens
geschreven. Mischien is het ivm de lopende draadjes over exoten en
dierenbescherming een idee om die brieven en het antwoord van de
Dierenbescherming eens te lezen. Ze zijn te vinden op mijn site over het
houden en verzorgen van fretten http://listen.to/ferrets de brieven staan op
de pagina http://ourworld.compuserve.com/homepages/f_reijsbergen/dierenb.htm

def...@geocities.com ICQ 15207152
fons.rei...@konbib.nl

http://listen.to/ferrets
http://travel.to/leidschenveen

Ontwerper/Programmeur Soft Idee Software
Tel 070 3278619
0621 815477 <Nieuw>
Leidschendam
Holland

Fons Reijsbergen

Ton

Ria & Nicky <ria...@dds.nl.-nospam> schreef in artikel
<37aa88d...@news.bart.nl>...

> On Fri, 6 Aug 1999 07:53:59 +0200, "Nicky van loveren"
>

> Ik heb er ook flinke bedenkingen bij.

Wat mij betreft...ok.
De tijd zal het u leren.
Maarrrrrrr....niet zeggen dat u niet gewaarschuwd bent...ok....smile

Ton

Ton

Fons Reijsbergen <lv...@geocities.com> schreef in artikel
<7oe1qe$h1s$1...@news.surfnet.nl>...

> Hai,
>
> Fretten, zijn een van de dieren die op de lijst staan verboden te worden.

Hi ,
Heb je site gelezen...../PRIMA
Maar waarom een verbod op de verkoop van stokstaartjes?
en of boeroendoeks???

Ton

Nicky van loveren

Ik doe helemaal niet fel.
Ik ben zelfs erg rustig.
Wat deed ik fout dan???

Fons Reijsbergen

Ton wrote in message <01bedfdc$1356b000$21705e91@io138>...

Waarom een verbod op stokstaartjes en boeroendoeks(heb ik zelf ook gehad)?

Omdat ik het wel eens kan zijn met de dierenbescherming. Een groot deel van
deze dieren wordt in het wildgevangen, in een vliegtuig gestopt, en als ze
de versnipperaar ontlopen, komen ze bij mensen in huis die geen idee hebben
waar ze aan beginnen. Dat laatste geld ook voor Fretten, dat eerste echter
niet. Een Fret is een huisdier, nooit iets anders geweest, er bestaan geen
wilde Fretten (ook dat kun je op mijn site vinden.)

Vandaar het onderscheid, ik denk dat een heleboel mensen dieren aanschaffen
die ze niet kunnen verzorgen, ook honden en katten is dat lot beschoren.
Probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen. De beste manier daarvoor is de
verkoop van dieren in dierenwinkels te verbieden, en voorlichting te geven.
Een verbod op een bepaalde diersoort is niet altijd de juiste weg, maar denk
eens aan al die apen die vroegen een kommervol bestaan leden, of ben je een
voorstander van het vrij in de handel brengen van deze dieren? Hetzelfde
geld voor een groot aantal reptielen (heb ik naast fretten, ook als
"huisdier"), prachtige beesten, worden meestal goed verzorgd (het is nu
eenmaal geen impuls aankoop) maar moeten die dieren in het wild gevangen
worden, en onder slechte omstandigheden in een vliegtuig naar nederland
gehaald worden? Een deel er van staat zelfs op de lijst met bedreigde
diersoorten, ook deze dieren maar weer toelaten?

Ik denk dat de DB hun lijst nog maar eens goed moeten bekijken, en
aanpassen!

Fons Reijsbergen

[...]

Ton Veldkamp

A.R.Veldkamp(Ton)
Wild Cat Conservation, Education and Rescue Center.
" FELIDAE"
http://www.geocities.com/Heartland/9034/

Nicky van loveren <S.O.S.voor...@kabelfoon.nl> schreef in artikel

<7oe47d$jh9$1...@zonnetje.nl.uu.net>...

> Wat deed ik fout dan???

Nicky.....

Zoals je praat wek je de indruk of alleen jij verstand hebt van dieren en
dierenzaken.
Je reageert precies eender als als die andere opvang stations die het toch
met DB eens zijn.
Dit komt omdat de meesten financieel gesteund worden door DB.
Nou zeg ik niet dat dit in jouw geval het geval is....maar het vrij naief
om te informeren bij DB naar wat ik hier publiceer.
Zij zullen zeggen...oh die Veldkamp is een stemming maker.
En zij laten jullie in het ongewisse over wat zij werkelijk willen.
Maar zoals gezegd Nicky....je kunt van mij het tel.no krijgen van mw.T.de
Groot
dan kun je bij haar als bestuur van de Stichting informeren of ik hier de
waarheid op tafel leg.
En geloof me Nicky...ik leg de waarheid op tafel....en ook weet ik dat die
moeilijk te aanvaarden is....
Bel me op dan kan ik je meer vertellen.

Ton

Ton Veldkamp

> [...]

ze
> de versnipperaar ontlopen, komen ze bij mensen in huis die geen idee

Fred,

Ik heb hier het rapport van mw Claudia Vinke.
Zij heeft in opdracht van het Min.v.Landbouw een onderzoek gedaan naar
Welzijnsomstandigheden van exotische dieren in de dierenhandel(mei 1998)
Dit rapport geeft verslag van diertransport van land van herkomst tot aan
de consument.
Haar bevindingen ten opzichte van de georganiseerde dierenhouder zijn zeer
goed.
Zij vergelijkt ze met dierentuinen.
En oh boy....er staat zoveel in wat ik jullie wil vertellen om het verhaal
van DB te ontkrachten.
En ja Fred....je hebt gelijk....alle diersoorten moeten gehouden kunnen
worden mits zij voldoen aan huisvestings- en verzorgingseisen.

Ton

Ton Veldkamp

A.R.Veldkamp(Ton)
Wild Cat Conservation, Education and Rescue Center.
> [...]

Beste Fred,

Ik wil je er op wijzen dat de dieren die in de mixer zijn beland eekhoorns
waren.
Deze opdarcht dit te doen kwam van de R.V.V(Rijksdienst voor Vee en Vlees).

De Nederlander als dierenhouder staat hier volkomen buiten.

Ton

Cosmic Dancer

En op 6 Aug 1999 08:18:55 GMT behaagde het ene "Ton Veldkamp"
<A.R.Ve...@io.tudelft.nl> om te verkondigen:

<knip>

>Nou zeg ik niet dat dit in jouw geval het geval is....maar het vrij naief
>om te informeren bij DB naar wat ik hier publiceer.

Naar mijn bescheidenmening is het NIET opvragen van informatie aan
alle kanten, hoe dubieus de bron ook moge zijn, naļef.

>Zij zullen zeggen...oh die Veldkamp is een stemming maker.

Hetgeen niet bepaald in je nadeel zal zijn als zij dat zeggen.

<knipje>
Moestuin,

Cosmic

Hondenschool 't HOS

Fons Reijsbergen <lv...@geocities.com> schreef in berichtnieuws
7oe1om$h1o$1...@news.surfnet.nl...

> [...]
> dierenbescherming een idee om die brieven en het antwoord van de
> Dierenbescherming eens te lezen. Ze zijn te vinden op mijn site over het

Beste Fons,

Mijn complimenten voor de inhoud van je briefwisseling met de DB. Ik hoop
dat veel mensen je voorbeeld zullen volgen. Ik zelf ga dat ik elk geval
doen, in het kader van "niet geschoten is altijd mis". Ooit heeft imand
gezegd (Dorothe Solle?): "om het kwaad te laten geschieden is niets meer
nodig dan dat het goede zwijgt".

Met vriendelijke groet,
Karen Koomans

Hondenschool en Adviescentrum 't HOS
http://welcome.to/hos

Fons Reijsbergen

Ton,

De naam is Fons, DeFret (met een T) is het email adres voor mijn site. (toch
wat beter lezen)

En de mens als dierenhouder staat er niet buiten, als er geen mensen zouden
zijn die perse een eekhoorn (boeroendoek) in huis willen hebben, daar
gelaten of die mensen wel of geen verstand hebben van het houden van
eekhoorns, Zouden deze dieren niet gevangen (gefokt) hoeven te worden en
zouden ze niet met honderden tegelijk door de RVV afgemaakt hoeven te
worden.

Fons Reijsbergen

[...]

Cosmic Dancer

En op 6 Aug 1999 08:30:33 GMT behaagde het ene "Ton Veldkamp"
> [...]

>Deze opdarcht dit te doen kwam van de R.V.V(Rijksdienst voor Vee en Vlees).
>
>De Nederlander als dierenhouder staat hier volkomen buiten.

Toch wel. Waarom komen die beestjes richting Nederland? Juist, omdat
er vraag naar is!

Alle door mij geschreven stukken zijn op persoonlijke
titel. Derhalve kan noch mijn werkgever, noch de staat
der Nederlanden ter verantwoording worden geroepen.

martinec

Fons Reijsbergen <lv...@geocities.com> wrote in message

> deze dieren wordt in het wildgevangen, in een vliegtuig gestopt, en als ze

Juist Ja, en hier begint de versplintering duidelijk te worden. Ieder gaat
straks voor eigen parochie lullen en actie voeren.

martinec

Ria & Nicky

On 6 Aug 1999 07:11:10 GMT, "Ton" <A.R.Ve...@io.tudelft.nl> wrote:

> [...]
>>
>Wat mij betreft...ok.
>De tijd zal het u leren.
>Maarrrrrrr....niet zeggen dat u niet gewaarschuwd bent...ok....smile

Even logisch nadenken dan........ dus stel mijn papegaai wordt
verboden :( hij gaat terug naar het land van herkomst. Mooi blijft hij
in Nederland :) nee grapje. Maar het is toch idioot om dieren te
gaan verbieden hiermee bereiken ze alleen maar dat mensen dieren
illegaal gaan houden en dat er nog meer dieren sterven tijdens
transporten e.d.
En wat gaan ze dan wel niet doen met de dieren die nu in huishoudens
zitten gaan ze huisje voor huisje controleren of je een huisdier
heb??? Worden de dieren in het origenele land van herkomst in de vrije
natuur losgelaten????? Nou dat is verantwoord bezig zijn zeg moet je
eens kijken naar wat er nog maar over is van het regenwoud als daar
onze huisdieren ook nog eens bij zouden moeten komen is er geen plaats
meer en sterven ze uit omdat het dan overbevolkt is :( Nee het is een
ongelofelijk stom voorstel.
Maar het valt wel op dat ze dit niet zelf bedacht hebben maar weer
eens afgekeken hebben vanuit America want daar was een paar maanden
geleden ook dit onderwerp heftig ten sprake....

martinec

> [...]

> dierenbescherming een idee om die brieven en het antwoord van de
> Dierenbescherming eens te lezen. Ze zijn te vinden op mijn site over het

Toch weer eens leuk de DB zijn eigen graf te zien graven. Ik heb zelden een
dergelijk vracht onzinnige argumenten in 1 brief verzameld gezien. Moet toch
niet zo moeilijk zijn die fret van die lijst af te krijgen. Zeker gezien het
feit dat de DB haar reputatie hooghoudt waar het betreft het weglopen aan de
onderhandelingstafel.

martinec

Ton Veldkamp

Cosmic Dancer <Nat...@Tirtankara.uni> schreef in artikel
<37caa0da...@NEWS.TELECOM.PTT.NL>...

> [...]
> <A.R.Ve...@io.tudelft.nl> om te verkondigen:

> Toch wel. Waarom komen die beestjes richting Nederland? Juist, omdat

Cosmic Dancer....wie u ook moge zijn....glimlach,

Wist u dat Nederland het grootste doorvoer land is?
En dat die eekhoorns niet voor de Nederlandse markt bestemd waren?
Dat de papieren niet in orde waren?...en dat dat de reden was om ze in
beslag te nemen...cq...te vernietigen????

Ton Veldkamp(nu kent u hem wel)

Ton Veldkamp

<7oe7uh$j5t$1...@news.surfnet.nl>...
> Ton,

knip
knip

> eekhoorns, Zouden deze dieren niet gevangen (gefokt) hoeven te worden en
> zouden ze niet met honderden tegelijk door de RVV afgemaakt hoeven te
> worden.

Beste Fons,

Lees mijn aktie site eens goed.
Dan zul je ontdekken dat wij mensen van de soort Homo sapiens, maar raak
fokken en veel kinderen op de wereld zetten.
Al deze nakomelingen hebben ruimte nodig om te leven.
Consequentie is dat onze soort dat van de dieren in het wild beroofd.
Gevolg is een uitstervings beleid voor de dieren in het wild.
Ook een gevolg is inteelt.
Vaak gepaard gaande met ernstige verminkingen en de dood tot gevolg
hebbend.
Dierenleed dus.
Ditzelfde geldt ook voor de mens.
Bij de mens is het net zo....wij fokken toch ook niet met de dochter of
zoon?
Juist...het is moreel fout en er treedt inteelt op.
Ik persoonlijk en velen met mij zijn blij dat de enige dierenbeschermers
die mensen zijn die wat voor diersoort dan ook in gevangenschap houden.
Zij zijn het die in stand houden wat DB en anderen...inclusief doemdenkers
kapot maken in de natuur.

Ton

Ton Veldkamp

> [...]

Zeker gezien het

> feit dat de DB haar reputatie hooghoudt waar het betreft het weglopen aan

Ik heb de heer Honing en mw van Veen hier thuis gehad om met ze over het
verbod te praten.
Zij weten van geen wijken Martinec.
En ze lopen weg Martinec....dat deden ze ook bij mij thuis hier.

Ton

Cosmic Dancer

En op Fri, 06 Aug 1999 09:17:48 GMT behaagde het ene
ria...@dds.nl.-nospam (Ria & Nicky) om te verkondigen:

> [...]
>En wat gaan ze dan wel niet doen met de dieren die nu in huishoudens
>zitten gaan ze huisje voor huisje controleren of je een huisdier

Knet u het verhaal van de Blauwe Aanslag? Laat ze maar komen, die
NSB-ers....... grrrrrr........>8o(

Ton Veldkamp

> [...]

> Even logisch nadenken dan........ dus stel mijn papegaai wordt
> verboden :( hij gaat terug naar het land van herkomst. Mooi blijft hij

Vraagje?: heb je een aankoop papier van die papegaai?

Maar het is toch idioot om dieren te
> gaan verbieden hiermee bereiken ze alleen maar dat mensen dieren
> illegaal gaan houden en dat er nog meer dieren sterven tijdens
> transporten e.d.

Juist voor wat betreft de illegaliteit...vwb de sterfte is het niet zo als
de DB de Nederlander wil laten geloven.
Als volgens de IATA regels dieren vervoerd worden is er beslist geen
uitval.(rapport mw Vinke)

> En wat gaan ze dan wel niet doen met de dieren die nu in huishoudens
> zitten gaan ze huisje voor huisje controleren of je een huisdier
> heb???

Dit wordt een uitstervings beleid...wat dood gaat mag niet meer vervangen
worden.

> [...]
> onze huisdieren ook nog eens bij zouden moeten komen is er geen plaats
> meer en sterven ze uit omdat het dan overbevolkt is :( Nee het is een

je hebt gelijk, maar onze dieren gaan daar niet naartoe.

> Maar het valt wel op dat ze dit niet zelf bedacht hebben maar weer
> eens afgekeken hebben vanuit America want daar was een paar maanden
> geleden ook dit onderwerp heftig ten sprake....

Ach Ria...zelf kom ik regelmatig in the USA ...ben lid van de LIOC (club
voor katachtigen)...en de discussies die je daar voert...mijn God....daar
is het hopeloos.
Denk aan declawing(nagels verwijderen) en hoektand verwijdering.
Allemaal mensen die niet weten hoe je mnet dergelijke katten om moet gaan
en kunt gaan.

Ton

Cosmic Dancer

En op 6 Aug 1999 09:23:52 GMT behaagde het ene "Ton Veldkamp"
<A.R.Ve...@io.tudelft.nl> om te verkondigen:

>Cosmic Dancer....wie u ook moge zijn....glimlach,
Heb hier zo m'n redenen voor, Martinec weet wel wie ik ben. Zeg maar
jij, overigens...;o)

> [...]
>Dat de papieren niet in orde waren?...en dat dat de reden was om ze in
>beslag te nemen...cq...te vernietigen????

Bon. Voor de eekhoorntjes gaat dan niet op dat nederlandse dierhouders
ermee te maken hebben, maar voor hoeveel beestjes wel? Dit soort
dingen hebben in beginsel alles te maken met dierhouders, al dan niet
van vaderlandse bodem. Toch?

Ria & Nicky

On 6 Aug 1999 09:43:18 GMT, "Ton Veldkamp"
<A.R.Ve...@io.tudelft.nl> wrote:

>Vraagje?: heb je een aankoop papier van die papegaai?

Ja natuurlijk heb ik dat. En ja hij heeft ook netjes een ring om zijn
pootje zitten.

>Dit wordt een uitstervings beleid...wat dood gaat mag niet meer vervangen
>worden.

Poehh ben ik blij dat hij nog heel erg jong is en ik toch dan de rest
van mijn leven van hem kan gaan genieten :) Dus als ik er ooit nog
eentje wil zou ik nu mijn kans moeten grijpen ;) Tja moet ik toch
maar even heel erg vriendelijk mijn vriend aan gaan zitten kijken :)

> [...]
>Denk aan declawing(nagels verwijderen) en hoektand verwijdering.
>Allemaal mensen die niet weten hoe je mnet dergelijke katten om moet gaan

Ja maar dat niet weten gebeurt hier in Nederland ook heel erg veel :(
Kijk ik leer ook steeds weer wat nieuws erbij wat betreft mijn dieren.
Afgelopen weekend ben ik naar de Darling Market geweest in Rijswijk
daar had je een beestenboel. Ik dacht nou misschien wel leuk om te
zien maar ik vond er geen zak aan. Er waren heel erg veel fretten ,
wat opvangcentra's e.d. En ik bedoel niet dat ik niks aan die fretten
vondt hoor maar gewoon de hele opbouw ik had er een hele berg meer van
verwacht.

En het ergste vond ik zelf nog wel dat er een stinkdier was....... ja
een stinkdier nou ben ik zelf best wel een liefhebber van Exotische
dieren maar dit ging mij toch wel een paar stappen te ver.

het was wel grappig er stond ook een kraam van Pakara en die man
stelde bepaalde vragen aan ons betreffende onze papegaai wat we hem
zowel of niet gaven e.d. Ja die kon ons niet echt veel meer leren wat
dat betreft en dat was wel leuk :) kijk uitgeleerd raak ik denk ik
nooit wat betreft Nicky :)

Ria & Nicky

On Fri, 06 Aug 1999 09:32:30 GMT, Nat...@Tirtankara.uni (Cosmic
Dancer) wrote:

>Knet u het verhaal van de Blauwe Aanslag? Laat ze maar komen, die
>NSB-ers....... grrrrrr........>8o(

Nou ze zijn hier ook welkom hoor de knuppel staat al klaar :)

martinec

Arie, even kort. Het verhaal gaat dat deze eekhoorns inderdaad bestemd waren
voor transito. Er zijn ook bronnen die melden dat deze eekhoorns als
dekmantel voor andere illigale soorten hebben gediend. Vraag Ron Sneep maar
eens, die weet er ook wel het een en ander over.

martinec

martinec

Ton Veldkamp <A.R.Ve...@io.tudelft.nl> wrote in message

> [...]
> verbod te praten.
> Zij weten van geen wijken Martinec.
> En ze lopen weg Martinec....dat deden ze ook bij mij thuis hier.

I know, ik heb het twintig jaar geprobeerd en het enige wat ik van hun zag
waren hun ruggen als ze deur uitliepen.

martinec

Ton Veldkamp

<37acb9a...@news.bart.nl>...

> [...]
> eentje wil zou ik nu mijn kans moeten grijpen ;) Tja moet ik toch
> maar even heel erg vriendelijk mijn vriend aan gaan zitten kijken :)

GENIET ERVAN EN KOOP ER EEN BIJ...die man van Pakara(Hr van Duineveld)
levert ze met papieren.

> Ja maar dat niet weten gebeurt hier in Nederland ook heel erg veel :(

Volkomen gelijk, kijk maar eens naar Hr Lommers, van alle dieren tellen
mee, deze meneer ravot met een jachtluipaard, dit is juist het verkeerde
voorbeeld.

> Kijk ik leer ook steeds weer wat nieuws erbij wat betreft mijn dieren.

Natuurlijk, dat doen we immers allemaal.

> En het ergste vond ik zelf nog wel dat er een stinkdier was....... ja
> een stinkdier nou ben ik zelf best wel een liefhebber van Exotische
> dieren maar dit ging mij toch wel een paar stappen te ver.

Waarom wel een papegaai en GEEN stinkdier dan?

Ton

Cosmic Dancer

En op Fri, 06 Aug 1999 10:44:31 GMT behaagde het ene

> [...]

>een stinkdier nou ben ik zelf best wel een liefhebber van Exotische
>dieren maar dit ging mij toch wel een paar stappen te ver.

Ik ben in Leiden één keer naar Beestenspul geweest...nooit, maar dan
ook echt nooit meer! Duizenden katten in kleine hokjes, vogels,
kippen, konijnen, noem maar op. Nertsen, verdomme! Stinkdieren,
jazeker! En het mooiste: een ontzettend bang vosje, dat trillend in
een hoekje zat, met grote angstige ogen om zich heen kijkend naar alle
mensen, en dat met al die herrie....... Omgedraaid, weggelopen,
voordat ik kon gaan zitten i.v.m. poging tot doodslag. Bah! :o(

Ria & Nicky

On 6 Aug 1999 11:23:01 GMT, "Ton Veldkamp"
<A.R.Ve...@io.tudelft.nl> wrote:

>GENIET ERVAN EN KOOP ER EEN BIJ...die man van Pakara(Hr van Duineveld)
>levert ze met papieren.

Ik geniet er nu ook al van maar ik ga niet zomaar zo'n beestje kopen
bij iemand die ik niet ken.Ook al is die dan van die stichting.

>Waarom wel een papegaai en GEEN stinkdier dan?

Ik denk dat ik voor mijzelf een lijn heb getrokken met hier en niet
verder...... en een stinkdier is zeker ver over die lijn voor mij. Die
meneer had er ook een heel verhaal over met waarom geen stinkdier in
huis. Ze zijn heel erg mooi dat zal ik zeker niet ontkennen en ook dat
ze niet stinken omdat ze die geurklieren hebben weggehaald is voor mij
geen reden om er eentje te nemen.
Waarom wel een papegaai. is een goeie van je :) Komt misschien omdat
ik er mee op ben gegroeid, ben ik trouwens met een hele berg dieren
die nu verboden zijn om te houden, maar een papegaai heeft gewoon een
speciaal plekje in mijn hart en dat zal er denk ik ook altijd wel
blijven :) Ik ben gek op roofvogels, maar die zitten ook ver over mijn
lijn heen om zelf te houden. Kijk en als ik weer eens leuke
tijgertjes op de t.v. zie denk ik ook van gohh wat leuk he zo'n
kleintje en dan ga ik naar Blijdorp kijken hoe ze te eten krijgen en
dan ben ik genezen :))

Ria & Nicky

On Fri, 06 Aug 1999 11:42:00 GMT, Nat...@Tirtankara.uni (Cosmic
Dancer) wrote:

> [...]

>mensen, en dat met al die herrie....... Omgedraaid, weggelopen,
>voordat ik kon gaan zitten i.v.m. poging tot doodslag. Bah! :o(

Er waren niet zoveel dieren als in Leiden dan gelukkig. Konijnen,
cavia's, chinchilla, hamsters heb ik gezien van Het Knaggertje die
zochten goede tehuizen, er waren ook angora konijnen, ratjes,fretjes,
geiten,ezeltjes en nog wat klein grut en er waren een paar Nandoes
waar zo'n stomme truttekop bij moest gaan staan met haar golden
retriever die heeft dus van mij en mijn vriend de volle laag gekregen
want die vogels gingen door het lint van de angst :(((( en maar
blijven lache hoor het is zo grappig :((((((
ik had verwacht daar meer spullen voor dieren te kunnen kopen ofzo.
oeps naieve ria in de bocht :)

Birdie

> Ja natuurlijk heb ik dat. En ja hij heeft ook netjes een ring om zijn
> pootje zitten.
dan heb ik dus geluk dat ik nu ook een legale in huis heb.
Maar ik vind het niet iets haalbaars, en volgens mij maakt iedereen zich
veel te druk om een hoop bla bla van de DB.
Dit kunnen ze volgens mij nooit hard maken, zal dit niet gewoon een
discussie zijn die om de zoveel tijd weer eens terug komt, maar nooit verder
dan een discussie zal komen?
Laten we dat hopen, anders wordt het hier straks erg stil in huis.
San

Cosmic Dancer

En op Fri, 06 Aug 1999 12:31:15 GMT behaagde het ene

> [...]

>huis. Ze zijn heel erg mooi dat zal ik zeker niet ontkennen en ook dat
>ze niet stinken omdat ze die geurklieren hebben weggehaald is voor mij

Ze hebben WAT? Heb je die vuile hond meteen een schop in z'n noten
gegeven of wat? Misselijk word ik hiervan, echt! Net zoals die figuren
die hoektanden uittrekken enzo.... beuhueheurk!
Cosmic - even op zoek naar valium

Kees

Ton Veldkamp wrote:

> Zij zullen zeggen...oh die Veldkamp is een stemming maker.

Gezien je eerste mailtje is dat ook zo. Het natuurlijk aperte nonsens
om te beweren dat de DB het houden van "normale" huisdieren
zou willen verbieden.
Kees

Fons Reijsbergen

Ria & Nicky wrote in message <37add1e...@news.bart.nl>...

> [...]
>huis. Ze zijn heel erg mooi dat zal ik zeker niet ontkennen en ook dat
>ze niet stinken omdat ze die geurklieren hebben weggehaald is voor mij

En dat is voor de dierenbescherming een reden om stinkdieren te verbieden,
omdat er mensen zijn die zelf willen bepalen of ze wel of geen huisdier
houden, en die zelf willen bepalen hoe ze het dier verzorgen! Schande, een
dier houden omdat het exotisch is en je er goede sier mee maakt bij je
vrienden! Daarom wel een papagaai en Geen stinkdier!

Fons Reijsbergen

[...]

Fons Reijsbergen

Kees wrote in message <37AAE18D...@hotmail.com>...

Niet helemaal waar Kees, ook de Fret is evenlang als hond en kat (langer
zelfs) een huisdier, en net zo normaal als een hamster, toch staan ze op de
lijst van verboden diersoorten!!

Kees

Ton Veldkamp wrote:

> [...]

> Deze opdarcht dit te doen kwam van de R.V.V(Rijksdienst voor Vee en Vlees).
>
> De Nederlander als dierenhouder staat hier volkomen buiten.

Dat is natuurlijk niet waar. Als er geen (zg) dierenliefhebbers waren geweest
zouden die
eekhoorns nooit op transport zijn gegaan.
Kees

Ria & Nicky

> [...]
>dier houden omdat het exotisch is en je er goede sier mee maakt bij je
>vrienden! Daarom wel een papagaai en Geen stinkdier!

Hahhahahahaha ik denk niet dat mijn vrienden zitten te wachten op een
stinkdier, ze zitten trouwens ook niet te wachten op eén van mijn
dieren.Maar stel je nou voor dat ze die geurklieren niet goed hebben
weggehaald bij dat stinkdier BAH JAKKES dat zal stinken :)))))

Je moet dieren nemen omdat je ze zelf wilt niet als ornamentje in de
huiskamer of omdat de buurman er eentje heeft.

Maar bedoel je nu Daarom wel een papagaai en Geen stinkdier! dat ik
mijn vogel alleen maar voor de sier heb, want dan wil ik daar alleen
maar opzeggen dat dat zeker niet zo is.Maar er zullen best mensen zijn
die ze voor hun interieur kopen daar twijfel ik niet eens aan
eigenlijk :((((

Ria & Nicky

On Fri, 6 Aug 1999 14:35:03 +0200, "Birdie" <Parro...@hotmail.com>
wrote:

>Maar ik vind het niet iets haalbaars, en volgens mij maakt iedereen zich
>veel te druk om een hoop bla bla van de DB.

Nou dat denk ik dus ook dat dit niet haalbaar is want dat kunnen ze
nooit niet controleren.

> [...]
>dan een discussie zal komen?
>Laten we dat hopen, anders wordt het hier straks erg stil in huis.

Nee joh dat gebeurt niet......

Ron

martinec schreef:

> [...]

> feit dat de DB haar reputatie hooghoudt waar het betreft het weglopen aan de

En dan te bedenken, dat de DB blijkt helemaal niet te weten waar ze over
praten, kortom de fret komt in het wild helemaal niet voor, maar is een
gekweekt dier.

Ook een voorbeeld is de Chinchilla, welliswaar een dier dat ook in het
wild voorkomt, maar wel één die je alleen maar met een zaklantaarn
kan vinden, in het land van oorsprong.

Zo is het met diverse soorten, er is ooit eens een poging ondernomen
om uit Mexico het vulkaankonijn te redden, bij de laatste telling nog
maar 500 stuks. Door tegenwerking van de regering aldaar is het
project niet doorgegaan, er waren hier al mensen voor geintereseerd
om eraan te beginnen. Helaas is het project niet doorgegaan, er
was dan een mogelijkheid geweest, deze dieren te redden, of dit nu
wel zo goed is of niet, daar blijf ik buiten.

Ron

Fons Reijsbergen

Ria & Nicky wrote in message <37aaeb7c...@news.bart.nl>...

> [...]
>dieren.Maar stel je nou voor dat ze die geurklieren niet goed hebben
>weggehaald bij dat stinkdier BAH JAKKES dat zal stinken :)))))

Je hoort een dier niet te ontdoen van zijn geurklieren omdat je hem dan als
huisdier kan houden, net zomin als dat je de nagels van een kat moet
verwijderen, omdat het dier mischien je bankstel openkrapt, of de hoektanden
van een fret moet inkorten om het bijten tegen te gaan.

> Je moet dieren nemen omdat je ze zelf wilt niet als ornamentje in de
>huiskamer of omdat de buurman er eentje heeft.

Juist, maar veel mensen nemen een exotisch dier juist omdat de buurman hem
niet heeft.

> [...]
>maar opzeggen dat dat zeker niet zo is.Maar er zullen best mensen zijn
>die ze voor hun interieur kopen daar twijfel ik niet eens aan

Nee een papagaai, de normalere soorten, worden door meerdere mensen
gehouden, als huisdier, als gezelschapsdier omdat je het leuk vind om een
papagaai te verzorgen omdat... Een stinkdier neem je niet omdat het zo'n
leuk diertje is, dat neem je omdat je vrienden dat niet hebben en je goede
sier kunt maken. Natuurlijk mismaak je het dier eerst door zijn geurklieren
te verwijderen, (hopelijk door een dierenarts die dat goed doet)

Neem je een papagaai, omdat het zo'n zeldzame soort is, die vrijwel niemand
heeft, en geef je eigenlijk verder niet zo om het dier dan ben je ook
verkeerd bezig.

Fons

Ron

Kees schreef:

Nou Kees wat je hier boven door Tonis geschreven is dus wel juist.
Deze dieren waren in het geheel NIET voor Nederland bestemd, doch
slechts op doorreis, waarom ze dan hier op Schiphol terecht zijn
gekomen, Schiphol heeft een dierenhotel, dus komen dieren op
doorreis ook via ons land.

Inderdaad de doorgedraaide eekhoorns waren dus voor een ander
land in Europa bestemd.

Daarom moet niet alles op de dierenliefhebber worden afgeschoven,
het lijkt nu alsof de dierenliefhebber de schuld krijgt van alles wat er
in Nederland gebeurt, Ton heeft wat aangekaart, wat gebeurt er, de
voor en tegenstanders rollen weer eens over elkaar door de NG heen.
Terwijl we juist één front zouden moeten vormen.

Dit is nu precies wat de DB wil heers en verdeel (martinec's woorden)
zij zitten zich nu op de knieen te slaan van het lachen.

Ik had eigenlijk een beetje gehoopt, dat de DB met dit artikel een beetje
aan het proberen was zijn ondergang te bespoedigen, maar dat zal wel
weer ijdele hoop zijn ben ik bang.

Ron

theo1610

> [...]

>eekhoorns, Zouden deze dieren niet gevangen (gefokt) hoeven te worden en
>zouden ze niet met honderden tegelijk door de RVV afgemaakt hoeven te

Merkwaardig dat als iemand een eekhoorn in huis wil hebben
de overheid (en dierenbeschermers?) daarin een reden zien
om eekhoorns in een gehaktmolen te gooien.

>Fons Reijsbergen

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

martinec

Kees <kee...@hotmail.com> wrote in message

> Gezien je eerste mailtje is dat ook zo. Het natuurlijk aperte nonsens
> om te beweren dat de DB het houden van "normale" huisdieren
> zou willen verbieden.
> Kees

Wat de DB DOET is ook stemmingmakerij. Dat is HUN techniek. Ze roepen gewoon
iets waarvan ze weten dat het de nodige reactie's zal losmaken. Da's nu
precies de bedoeling. Dat wij er over discusseren dus nadenken. Hetzelfde
gebeurde bij de bio-industrie, het gentisch geklooi en nu dit. En aangezien
de nederlandse burger er toch geen kaas van heeeft gegeten kunnen ze dus
beweren wat ze willen, de hollander die knikt wel weer. Het zijn de
specialisten die met de achtergrondinfo komen en niet de DB. Die verteld het
verhaal maar van 1 kant. En wie is er dan de stemmingmaker?

martinec

Ton Veldkamp

Kees <kee...@hotmail.com> schreef in artikel
<37AAE18D...@hotmail.com>...

> om te beweren dat de DB het houden van "normale" huisdieren
> zou willen verbieden.
> Kees

Kees, Kees,

Wat zijn in jouw ogen normale "huisdieren"???
Wat zijn uberhaupt normale huisdieren?...kun jij me dat vertellen?
Weet je wat Kees.....waarom informeer je niet bij de Stichting voor
Gezelschapsdieren?
Dan weet je het zeker....en zal blijken dat het geen nonsens zijn zoals jij
zegt.
EN...Kees....een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Ton

Ton Veldkamp

Fons Reijsbergen <def...@geocities.com> schreef in artikel
<7oeof3$pgn$1...@news.surfnet.nl>...

> Niet helemaal waar Kees, ook de Fret is evenlang als hond en kat (langer
> zelfs) een huisdier, en net zo normaal als een hamster, toch staan ze op
de
> lijst van verboden diersoorten!!

Ook katachtigen behoren al eeuwen tot de "huis"dieren....Zegt Ton

Ton Veldkamp

martinec <bleu...@iname.com> schreef in artikel
<7of5d8$11plm$1...@reader3.wxs.nl>...

> [...]

het
> verhaal maar van 1 kant. En wie is er dan de stemmingmaker?

BRAVO....Martinec

Ton

Ton Veldkamp

<7oesbv$qts$1...@news.surfnet.nl>...

> [...]
niemand
> heeft, en geef je eigenlijk verder niet zo om het dier dan ben je ook

Fons,

Stel je nu eerst eens goed op de hoogte voordat je iets zegt.

Ton

Ton Veldkamp

<37aacfe...@news.bart.nl>...

> [...]
> oeps naieve ria in de bocht :)
>

> Ria
> New pictures of Nicky the cute Yellow Front Amazon

Niks naief Ria....beesten horen daar niet thuis op een show.

Ton

Ton Veldkamp

Birdie <Parro...@hotmail.com> schreef in artikel
<7oel85$cvm$1...@news.news-service.com>...

> dan heb ik dus geluk dat ik nu ook een legale in huis heb.

> Maar ik vind het niet iets haalbaars, en volgens mij maakt iedereen zich
> veel te druk om een hoop bla bla van de DB.

NIKS BLA BLA vande DB ...Birdie...ik heb de directeur de hr Honing en mw
Helga van Veen hier bij mij thuis gehad.
Het staat zelfs in hun notulen en het blad Dier...hun eigen uitgave.

Ton

Ton Veldkamp

<37aaee77...@news.bart.nl>...

> [...]
> >
> Nee joh dat gebeurt niet......

> Ria
> New pictures of Nicky the cute Yellow Front Amazon

Mensen....geloof me...heus....het gaat gebeuren als wij geen halt
toeroepen.

Ton

Ton Veldkamp

A.R.Veldkamp(Ton)
Wild Cat Conservation, Education and Rescue Center.
" FELIDAE"
http://www.geocities.com/Heartland/9034/

theo1610 <theo...@wxs.nl> schreef in artikel
<7of0f5$11n5f$3...@reader3.wxs.nl>...

Dat was niet de reden...reden was dat de import papieren niet in orde
waren.

Ton

Ton Veldkamp

<37AAE454...@hotmail.com>...

> [...]
geweest
> zouden die
> eekhoorns nooit op transport zijn gegaan.

CORRECT KEES....dan waren zij in hun habitat als voedsel gebruikt.

Ton

Ton Veldkamp

Ron <pos...@sneep.demon.nl> schreef in artikel
<37AAF93D...@sneep.demon.nl>...

> [...]

> Ik had eigenlijk een beetje gehoopt, dat de DB met dit artikel een beetje
> aan het proberen was zijn ondergang te bespoedigen, maar dat zal wel

Ron... Bravo......ze gaan er aan onderdoor....wij blijven net zolang aktie
voeren tot het einde van DB.
Want dit heeft niets meer met bescherming te maken.
DB is gewoon een extremistische politieke organisatie.

Ton

martinec

Ton, doe me een plezier en gebruik de deleteknop eens. Je mag wat mij aan
betreft wel een gedeelte weghalen van de oude berichten.

theo1610

>Dat was niet de reden...reden was dat de import papieren niet in orde
>waren.

Dat geldt vast niet voor tweebenige zoogdieren.
Waarom dan wel voor alle anderen ?

>Ton

theo1610 @wxs.nl
"lievebeheersbeestjes bv."

Michel Papen / Doelgroep Groene Leguanen

Fons Reijsbergen <def...@geocities.com> schreef in berichtnieuws
7oesbv$qts$1...@news.surfnet.nl...

> [...]
niemand
> heeft, en geef je eigenlijk verder niet zo om het dier dan ben je ook

Wie bepaald er nu eigenlijk wat 'normaal' is? Wie kan er nu zomaar stellen,
dat alle andere dieren gehouden worden om goede sier te maken. Waarom kun je
een papagaai wel mooi vinden en een stinkdier niet? Persoonlijk houd ik er
niet van, maar betekent dat dat anderen het geen mooi dier kunnen vinden.
Waarom mag je een rottweiler wel willen, dat beest is toch hartstikke lelijk
of een boxer. Als ik het bestuur van de DB was, dan zou ik alleen golden
retrievers toestaan, dat zijn tenminste echt leuke beesten (of niet).

Volgens mij moet de discussie over welke dieren wel of niet mogen bepaald
worden, door de leefomstandigheden die zo'n dier houd. Iedereen zou bij
wijze van spreken een walvis moeten kunnen houden als hij dat leuk vindt,
als hij maar een oceaan in z'n achtertuin heeft. De tweede factor die mee
moet spelen, of het dier gekweekt wordt of uit het wild gevangen moet
worden, dat laatste is uit den boze.

--
Michel Papen
Doelgroep Groene Leguanen

Michel Papen / Doelgroep Groene Leguanen

Eng he, normale huisdieren. Wat is normaal en wie bepaald dat en op basis
waarvan?
Een hele hoop dieren zijn al lang goed te houden, maar toevallig heten zij
geen hond of kat en dus wil de dierenbescherming ze kwijt, waarom?
Michel Papen

Fons Reijsbergen <def...@geocities.com> schreef in berichtnieuws

7oeof3$pgn$1...@news.surfnet.nl...

> [...]
de
> lijst van verboden diersoorten!!

Michel Papen / Doelgroep Groene Leguanen

als de tijd het ons zal leren, dan zijn we te laat.
Michel Papen

Ton <A.R.Ve...@io.tudelft.nl> schreef in berichtnieuws
01bedfda$290c7760$21705e91@io138...

Ton Veldkamp

A.R.Veldkamp(Ton)
Wild Cat Conservation, Education and Rescue Center.
" FELIDAE"
http://www.geocities.com/Heartland/9034/

Volkomen gelijk

Ton

Michel Papen / Doelgroep Groene Leguanen <m.p...@hccnet.nl> schreef in
artikel <7ohmsg$ar9$5...@news.hccnet.nl>...

> Fons Reijsbergen <def...@geocities.com> schreef in berichtnieuws

Ton Veldkamp

ooooops....ok Martinec

diana

helemaal mee eens illigale vluchtelingen slachten we toch ook niet af?
nee die mogen blijven als ze niet welkom zijn in eigen land!!

Peter NJ Vis

liefhebber wrote:

> [...]
> Hierna is er een diervrij Nederland, wat dat is wat DB wil.
> Mensen...als jullie vragen hebben...je kunt me rustig bellen.

Hallo,
Ik kan dit verhaal in grote lijnen bevestigen.
Het Ministerie van Landbouw wil de import, de fok,
en het houden van gezelschapsdieren te reguleren
op een afzienbare termijn.
Er zit ook een goed doel achter. Enige zaken zijn:
1. Het beschermen van de zeldzame dieren.
2. Het uitbannen van misstanden (overfok, etc.).
3. Het bestrijden van (genetische) afwijkingen, etc.
4. Het voorschrijven van de omgang met dieren(de fok,
het houden van, etc.)
In sommige zaken gaat de voorgestelde regulering m.i.
te ver ten aanzien van de huisdieren.
Ook de kennis en de uitgangspunten bij het ministerie
schieten op bepaalde punten tekort.

Bijvoorbeeld voor raskatten wordt uitgegaan van het
boekje: "Wie mooi wil zijn". En daarin staan nogal wat
onjuistheden!
Mede daarom hebben de kattenfokkers verenigingen een
samenwerkings verband "Het overleg platform" of OP
opgericht om samen met het ministerie te onderhandelen.
En om onjuistheden en andere zaken recht te zetten.
Binnen de cattery verenigingen vindt reeds nogal wat
zelfregulering plaats.
Ik denk dat het bij de zich zelf respecterende andere
fokverenigingen ook het geval is.

Ook de DB praat mee in het overleg. En zij hebben hun
eigen uitgangspunten, die soms heel ver gaan, en soms
o.i. tekort schieten.

Dat er misstanden zijn is juist en die moeten natuurlijk
uitgebannen worden.
Maar we moeten ook niet overdrijven.

Peter Vis

Christa de Vries

Hallo Peter,

>Bijvoorbeeld voor raskatten wordt uitgegaan van het
>boekje: "Wie mooi wil zijn". En daarin staan nogal wat
>onjuistheden!

Zou je eens wat van die onjuistheden kunnen geven? Ik heb dat boekje wel
eens doorgebladerd, maar ben op het eerste gezicht geen fouten tegen
gekomen. Wat heb ik over het hoofd gezien?

Groetjes,
Christa

Peter NJ Vis

Hallo Christa,

Eigenlijk is dat boekje nog zo slecht niet, voor de
gewone man staat er veel en duidelijk in, maar als
kattenfokker wil je de puntjes precies op de i zetten.

Ik denk overigens dat deze discussie hier niet thuis
hoort. Enkele puntjes uit het hoofd dan, zowel
positief als negatief:

Persoonlijk vindt ik veel zaken veel te simpel en te
algemeen gesteld in het boekje.

De Peke-Face is weliswaar officieel verdwenen, maar
de kenmerken ervan zijn tegenwoordig bijna algemeen
terug te vinden in de Perzen en Exotische katten.
Dit behoudens enkele varieteiten, zoals de Silver
groep, maar die winnen dus maar zelden op shows.
De vermelde ademnood is m.i. niet het gevolg van een
te korte neus, maar van een te kleine/smalle neus
(zie de foto op pag 34.).
Hiervoor is dus wel eerst een verandering van de
Pers ras-standdaard nodig, voordat de keurmeesters
anders gaan kijken.

Tegen de Rexen en Sfinxen wordt zonder inhoudelijk
gestaafde argumenten geageerd. En of je die mooi vindt
is een andere kwestie. Onvermeld is hier tevens gelaten,
dat deze katten geen of veel minder allergie problemen
geven bij mensen (speciaal de Devon Rex!).

Wat extra informatie ontbreekt in het boekje, bijv:

Bij de Leukistisch Witte katten (Het Syndroom van
Waardenburg) overerft dat onregelmatig dominant door.
De doofheid is voornamelijk bij die dieren het geval
waarbij het zg tapetum lucidum ontbreekt. Dit is de
laag in de ogen die weerkaatst en waardoor katten nog
beter in het donker kunnen zien.

De Foreighn White is onstaan uit de gedachte dat bij het
enkele W gen (hetero-zygoot dus!) de witte kat nog vaak
een kopvlek heeft, de Siamees heeft blauwe ogen en een
wit lichaam, en dus tesamen met enkelvoudig W een geheel
witte kat met blauwe ogen oplevert. Bij homo-zygoot Wit
komt meer doofheid voor.
De FW mag dus alleen gekruist worden met een siamees en
levert dus maar 50% witte katten op (en 50% siamezen).
Helaas ontbreekt hier ook soms het tapetum lucidum en kan
de FW toch doof zijn.

Andere te bestrijden genetische afwijkingen (Spasticiteit,
Waterhoofd, PKD, etc.) ontbreken in het boekje.

Om nog meer op te noemen zou ik ook het boekje opnieuw
moeten bestuderen. Nogmaals het is dus best een aardig
boekje, maar voor een nieuw te maken beleidslijn van de
overheid te summier en te eenzijdig opgesteld en ook
mogelijk wat gedateerd.

Vandaar dat de discussie met het door mij genoemde OP
(Overleg-Platform) hard nodig is. En het DB is hierbij
soms een tamelijk storende factor.

Groeten, Peter
Cattery "Meysian" (Perzisch Shaded Silvers en Goldens)
Lid NKFV (Nederlandse KattenFokkers Vereniging)