kitesurf vlieger zelfbouwen

Gerwin

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het bouwen van een kitesurfvlieger, er moeten toch
bouwtekeningen zijn?

groeten
gerwin

Nick Waanders

Hey,

Hier zat ik ook al naar te zoeken.. Ik heb helaas nog niets kunnen vinden.
Welke vlieger is nou het meest aan te raden als beginnende kitesurfer? Een
Wipika, Waterfoil, CQuad, Peter Lynn Arc?
Wipika lijkt me niet makkelijk te maken trouwens, tenzij je die tubes hebt..
Kun je volgens mij trouwens wel los bestellen..
Tja van de rest lijkt alleen de CQuad me makkelijk te maken.. :)

Groeten,
Nick

stefan adams

tr
"Gerwin" <gerwi...@hotmail.com> schreef in bericht

Victor Rutten

Dat klopt de C-quad is redelijk makkelijk zelf te maken, is echter
niet geschikt voor het kitesurfen, tenzij je in het water kunt staan.

Groeten, Victor

Je zou natuurlijk wel m.b.v. foilmaker een matras kunnen maken en daar
luchtkleppen in maken....

-----
Bezoek mijn kite site:

http://huizen.dds.nl/~chopper

I hate the combination of sand, salt water and no wind.

But I sure love the beach at windforce 5.

jordi

> Je zou natuurlijk wel m.b.v. foilmaker een matras kunnen maken en daar
> luchtkleppen in maken....

En mocht je niet met Folimaker om kunnen gaan, kun je ook de Sputnik 5
maken, die is ook al uitgerust met ventielkleppen, hij staat in
stuntvliegers, het handboek.

jordi
http://www.kitelinks.nl.nu

Nils Wijgers

Misschien is het dan ook mogelijk om er een tube in te maken, dan blijft
de kite zeker drijven.
Ik geloof dat er weleens wat over staan heeft hier in de newsgroep.

Nils

jordi

denk dat dat een beetje dubbel is de vlieger is al compleet waterdicht door
ventielen en stof, dus drijven doet hij wel, en een tube zou je dan in de
vorm moet maken van het profiel, is ook erg moeilijk, ik denk dat je op zo'n
moment maar eens naar de mosquito gaan kijken hoe die in elkaar zit, die
heeft iets met condooms, hoe dat precies zit weet ik niet, maar bijvoorbeeld
een arc voldoet toch ook prima zonder tubes?

jordi
http://www.kitelinks.nl.nu

"Nils Wijgers" <wij...@gen.fgg.eur.nl> schreef in bericht

Tom Goos

Het leuke van een arc en waterfoil is dat ze getapede naden hebben, en dus
bijna lucht dicht zijn. Hier door lopen ze na een lange tijd nauwlijks leeg,
en hebben ze geen zakken nodig zoals de musquito

De musquito heeft achter gaas, condooms om een plastic ring waar je het
punje van afknipt, en in staan ze gewoon naar achter, als de lucht er uit
wil duwt ie de condoom tegen het gaasje en sluit hij 100% dicht af.

Het ventiel van een quadrifoil kitesurfer werkt bijna hetzelfde maar dan is
ie van stof en nog wat andere dingen gamaakt. Voordeel is dat ze niet
slijten, nadeel is dat het wat minder goed sluit.

Van de arc weet ik niet hoe het ventiel er uit ziet.

Tom
jordi <jord...@SPAMzeelandnet.nl> schreef in berichtnieuws
3b14ef37$0$68...@news2.zeelandnet.nl...

Andy

Ik heb wel een foilmakerbestand van een naish met tubes, de tube wordt dan
'gewoon' genaaid. Interrrrrrrrrresse?

--

http://home.hetnet.nl/~andy2000/index.html
"Nick Waanders" <nick_w...@hotmail.com> schreef in bericht

Nick Waanders

Hmmm, dat klinkt interessant.. ben wel benieuwd naar die file!

Nick

"Andy" <a...@hetnet.nl> wrote in message

René

Hee,

Zet maar in mijn mailbox !!!

--
RGRDS,

René.

Like kites ??
http://home.hetnet.nl/~rnijboer
icq: 86673147

Andy <a...@hetnet.nl> schreef in berichtnieuws
uJ5PrKR...@net037s.hetnet.nl...

jordi

en als je dan toch bezig bent..

jor...@zeelandnet.nl

sven goosen

ik zou die file ook graag willen ontvangen
alvast bedankt

groeten sven
"Nick Waanders" <nick_w...@hotmail.com> wrote in message

KITEWEB

als je hem nog een keer kunt verzenden, graag.

Melle van Dijk
ma...@kiteweb.mysport.nl

jordi <jord...@SPAMzeelandnet.nl> schreef in berichtnieuws

3b15365d$0$68...@news2.zeelandnet.nl...

sven goosen

mischien een idee om alles in een keer te mailen, dus als nu iedereen zegt
dat ie em wil hebben kan andy hem in een keer mailen.

groeten sven

ps. mijn mail adres is: sv...@enygma.demon.nl

"KITEWEB" <ma...@kiteweb.mysport.nl> wrote in message

jordi

ik kreeg net van ene Andy de Zeeuw een .exe file?

"jordi" <jord...@SPAMzeelandnet.nl> schreef in bericht

michel dekker

Hoi Andy,

Ik geloof niet dat dat kan. Je kan namelijk geen cirkel maken met foilmaker. Het
is altijd een benadering van een cirkel. Dus als je de tube opblaast zal het
ding altijd gaan vervormen.
Heb je hem zelf al gebouwd of zoek je een aantal proefkonijnen?
Mocht het je toch gelukt zijn dan hou ik me aanbevolen.

Groente,

Michel

Frans

Idem......

Groetjes Frans

sven goosen <sv...@enygma.demon.nl> schreef in berichtnieuws
i2aR6.40402$712.4...@amsnews02.chello.com...

Nils Wijgers

Same here.....
Lijkt me een leuke uitdaging om een Naish na te maken

Nils

--
wij...@gen.fgg.eur.nl

Andy

Sorry, je hebt hier net een antwoord van mij op gehad....
Heb je wel het naish.kte file gehad?

emiel

"Frans" <frans....@wanadoo.nl> schreef in bericht
> Idem......
>
> Groetjes Frans

je bent nu ontslagen! afvallige!

we hebben plechtig beloofd om niet te kopieren.

dat de luizen van 100 kamelen je oksels mogen teisteren!

ajuus
emiel

emiel

"michel dekker" <dekk...@wxs.nl> schreef in bericht
> Hoi Andy,

> Mocht het je toch gelukt zijn dan hou ik me aanbevolen.

nu ben ik helemaal sprakeloos........;-)

ajuus
emiel

jordi

nee, ik heb noch het antwoord, noch het .kte filetje gehad, je moet hem niet
gewoon replyen in de nieuwsgroep, daar heb ik een spamblock opzitten (wegens
nog veel meer van die .exe files), graag naar dit adres:
jor...@zeelandnet.nl
sorry voor alle moeite.

groeten,

jordi

"Andy" <a...@hetnet.nl> schreef in bericht

michel dekker

Sorry ik begrijp hem even niet.

Groente,

Michel

emiel

> Sorry ik begrijp hem even niet.

dat jij om commerciele bouwtekeningen vraagt.

ajuus
emiel

Pietie

zou ik die ook kunen krijgen
pietie
Piet...@nephilimco.com

Andy

Even nog voor de volledigheid.....ik heb het bestand naish.kte ook maar
gekregen en weet ook absoluut niet of hij al eens gebouwd is en of dat 'ie
het ook (goed) doet......
In ieder geval veel plezier ermee, en laat het ons even horen als iemand hem
gaat bouwen of gebouwd heeft!

--

> [...]

> Hallo,
>

> Heeft iemand ervaring met het bouwen van een kitesurfvlieger, er moeten

michel dekker

Ik ben gewoon nieuwschierig hoe die dat voor elkaar heeft gekregen in
foilmaker! Ik heb namelijk ook ooit een poging ondernomen om zo'n ding
te maken. Maar ik kreeg geen perfecte cirkel uit FM.

Groente,

Michel

Frans

Bijna Idem Emiel!!

Groetjes Frans

Ps: Was je erg gehecht aan je luizen:))

michel dekker <dekk...@wxs.nl> schreef in berichtnieuws
3B17CF25...@wxs.nl...

diederen

heeft iemand hier al aan de dominator 2 gedacht ? stond een stuk in vlieger
hierover (met ventielen)

roger

"Andy" <a...@hetnet.nl> schreef in bericht

Mark Zegelaar

Ik zou ook graag een copie willen ontvangen van die file.

Alvast bedankt

Mark

Fred

Mag Ik ook dat filetje?