service menu codes Philips GR2.1aa

EdTec

Ik zoek de codes en betekenis van het servicemenu ivm defect aan de OSD
display, en install functie van deze blackline tv. Andere tips ook welkom,
welk IC zorgt voor deze instellingen van OSD/service menu ?

DANK!

Henk van den Hof

Servicemenu:
Volume - en daarna gelijktijdig P+

Verschijn het servicemenu niet dan staat de "slot" functie aan.

"EdTec" <evvi...@chello.nl> schreef in bericht

Henk van den Hof

Opties:

Optie 1
A PIP
B Second scart
C Teletext
D 16/9
E SVHS

Optie 2
A Multy system
B Hyperband
C UHF only
D Nicamtwin

"EdTec" <evvi...@chello.nl> schreef in bericht

EdTec

Hoe zet ik dan de slot functie uit ?

Ik heb geeen originele afstandsbediening......

"Henk van den Hof" <henk.a...@planet.nl> schreef in bericht

Alain Beguin

*EdTec* wrote on, à écrit le, schreef op /22/08/2004/ in, dans:
_nl.hobby.elektronica_

> Hoe zet ik dan de slot functie uit ?
>

> Ik heb geeen originele afstandsbediening......

Met een originele of full compatible ab, en dan in de menu's.
(kinderslot)

--
*Alain Beguin*
http://www.zoo-logique.org/mesnews/index-nl.php

EdTec

Helaas heb ik nog steeds geen OSD functie en het rare is dat ik alleen met
de install mode de tv kan programmeren ( enkel per voorkeurnummer apart en
zonder OSD) als ik de twee servicepinnen samen kortsluit tijdens een power
up, dus niet vanuit standby. Na solderen van de monocarrier (kleine
rechtopstaand prinje met HEF 4538BP) is het helemaal weg.... (aanvankelijk
kwam het OSD nl even terug in beeld na tikken van dit printje)
Is deze software weg uit de EPROM of kan het ook di chipje zijn wat ik kan
vervangen >?

Dank voor de tip!

"Alain Beguin" <m...@privacy.net> schreef in bericht

maa...@panic.xx.tudelft.nl

EdTec <evvi...@chello.nl> wrote:
> [...]
> kwam het OSD nl even terug in beeld na tikken van dit printje)
> Is deze software weg uit de EPROM of kan het ook di chipje zijn wat ik kan

De monocarrier is het chassis. Ik heb even geen schema bij de hand, maar
je zou denken dat er iets mis is met omschakelen naar RGB signaal. Werkt
teletext wel? En RGB via SCART? Zo ja, dan zou je moeten kijken of je
signaal hebt op de OSD pinnen van de controller (of liep dat via de
teletext character generator bij dit chassis?)

---
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

EdTec

Ik heb wel teletekst en het rare is dat ik op dit kleine opstaande printje
een losse keramische condensator zat die naar mijn idee het probleem
veroorzaakte. Echter toen ik deze en het ic opnieuw doorsoldeerde had ik
helemaal geen OSD functie meer. De chip die er bij zat is misschien defect
gegaan door de soldeerbout ? Het is een bijzondere chip, deze HEF 4538BP,
en met fucntie van een Dual Retriggerable Monostable
Multivibrator.... maar of dit het probleem veroorzaakt ? Er is een
beschrijving van modificaties van dit type chassis op een englese website,
waar ook de OSD functie wort beschreven als deze defect is en een 1 UF op
een bepaald weerstandje gezet moet worden, maar die kan ik niet vinden.....

Ik denk dat het niet makkelijk wordt, aangezien de install functie ook niet
goed werkt. Op dit type zit maar een install knopje op het toestel dat via
OSD werkt volgens mij.......

Tips dus nog steeds welkom over dit grrrrrr chasis!

<maa...@panic.xx.tudelft.nl> schreef in bericht