PC/TV-radiokaart met DVB-T

Rink

Aldi verkoopt vanaf woensdag 23 september een PC kaart voor DVB-T en FM-radio
ontvangst voor EUR 28,99.
http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_39/OFF01.SHTML

Is dat wat?

Geeft deze kaart een mooie ontvangstkwaliteit van radio en TV op de PC?

m.vr.groet
Rink

Henk van den Hof

"Rink" <rink.hofh...@planet.nl> schreef in bericht
Het is nog geen woensdag 23 september. Dus kan niemand uw vraag
beantwoorden.
Tenzij iemend het typenummer van de kaart weet en hem in gebruik heeft.

Satneef

"Rink" <rink.hofh...@planet.nl> schreef in bericht
> Aldi verkoopt vanaf woensdag 23 september een PC kaart voor DVB-T en
> [...]
Ik weet niet wat je er precies mee wil gaan doen,maar via DVB-T kun je hier
alleen Nederland 1,2 en 3 + 1 (of meerdere) regionale zenders bekijken,de
rest is abonnee tv.(RTL-en,sbs-en e.d.)

Bird

Het is en blijft DVB-T, met alle beperkingen vandien.

Gr,
Arne Vogel.

Rob

Bird <news...@xs4all.nl> wrote:
> Het is en blijft DVB-T, met alle beperkingen vandien.

De beperkingen van DVB-T zitten niet zozeer in het systeem, maar meer
in de commerciele inzet ervan. Men wil zoveel mogelijk kanalen aanbieden
en dat gaat ten koste van de kwaliteit. Kanalen verkopen nou eenmaal
beter dan kwaliteit.

Eline

Rink schreef:

Dvb-t is matig beeld en slecht geluid, zelfde als digitenne. Maar gewoon
in een klein schermpje op je monitor tv kijken ( ned1,2,3 en regio) gaat
wel goed. Ik heb zelf een asus usb dvb-t kaartje en het geluid van de
radio is nog slechter dan dat via internet gemiddeld. Op een digitenne
decoder is het geluid van de radio ook slecht, het wordt dus in zeer
matige kwaliteit uitgezonden.

--

Eline

Ro

Op 22-09-2009 12:00, Rink schreef:
Tot een schermgrootte van 15.4 inch is het bij een goede ontvangst nog
goed te doen. Maar niet meer boven die grote.

--

_____

Heb een Apple iMac, en heb er spijt van...

dat ik het niet veel eerder heb gedaan!

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Ro <nom...@nomail.invalid> wrote:
> Tot een schermgrootte van 15.4 inch is het bij een goede ontvangst nog
> goed te doen. Maar niet meer boven die grote.

Bij een 12" CRT TV (dus geeft de problemen minder scherp weer dan een
PC-monitor) is het verschil al zichtbaar... DVB-T is zoals het hier wordt
uitgezonden gewoon niet goed. Feitelijk kan je je aan die kaart voor dat
bedrag geen buil vallen, want hij zal niet de zwakste schakel van het
systeem zijn. Zelfs niet als hij slecht is.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Ro

Op 22-09-2009 22:05, maa...@wf.dd.invalid schreef:

mmm. vermoed dat dit toch per regio kan verschillen (en zendmast) hier
in de omgeving Haarlem is het goed te doen hoor. Misschien heb jij bij
jouw zendmast minder geluk?

maa...@wf.dd.invalid

> mmm. vermoed dat dit toch per regio kan verschillen (en zendmast) hier
> in de omgeving Haarlem is het goed te doen hoor. Misschien heb jij bij
> jouw zendmast minder geluk?

Mijn voornaamste ervaring is ook met de regio Haarlem. Het gaat echter om
een principiele beperking van wat er uitgezonden wordt (lage resolutie en
hoge compressie), niet om iets dat per regio of per ontvangstconditie
verschilt. Het kan wel slechter, maar beter heb ik het nog nooit ergens
gezien.

Let wel, op 12" kan ik het verschil zien, maar is het nog niet heel erg
hinderlijk. Hoe beter en hoe groter de monitor/TV hoe hinderlijker het
wordt.

Eline

je ziet het vooral erg bij een stilzittende nieuwslezer die plotseling
zijn hoofd beweegd, dat valt dan uiteen in blokjes.

--

Eline

Rob

Ro <nom...@nomail.invalid> wrote:

> mmm. vermoed dat dit toch per regio kan verschillen (en zendmast) hier
> in de omgeving Haarlem is het goed te doen hoor. Misschien heb jij bij
> jouw zendmast minder geluk?

Het probleem is dat iedereen er op een andere manier tegenaan kijkt.
Een beeld waarvan de een zegt "dat is goed te doen" daarvan zegt de
ander "jeemig wat een bagger, daar kan ik niet naar kijken!".

Het hangt ook van de uitzending af hoeveel last je er van hebt. Hoe
meer grote beeldveranderingen (beweging), hoe erger het is. En duidelijke
scherpe details in beeld maken het ook slechter.

Er zullen best een hoop mensen zijn die het allemaal prima vinden, zelfs
op een groot beeld.
Digitenne heeft het een tijdje geleden zelf aardig goed laten zien in
een commercial. Men toonde daar hoe een natuurgetrouw beeld door
Digitenne wordt overgedragen als een gladgestreken eenheidsworst, door
Wilfred Genee en Johan Derksen te bewerken.
Kennelijk had men ingeschat dat er kijkers zijn die dat mooi vinden, dus
dat zal dan vast ook wel zo zijn.

P.

Wat is het verschil tussen DVB-T en digitenne etc?

En waar kun je wat ontvangen, en wat kun je ermee?

P.

John

> Wat is het verschil tussen DVB-T en digitenne etc?

DVB-T = digitenne
DVB-S = satelliet

P.

Dus de conclusie is hier dat digitenne waardeloos is voor normaal
tv-gebruik?

P.

John

> Dus de conclusie is hier dat digitenne waardeloos is voor normaal
> tv-gebruik?

Nee hoor hier voldoet het prima op een Samsung 32 inch lcd tv.

Het is beter als kabeltv van UPC hier, maar weer iets mider als satelliet
tv.

Ik ben er dik tevreden over kost me maar 8,5- per maand abonnement en dan
heb ik 3 ontvangers en 3 kaartjes op naam staan.

Voor de kabel was ik ruim het dubbele kwijt.

Rob

P <dit3_werk...@hotmail.com> wrote:
> Wat is het verschil tussen DVB-T en digitenne etc?

Digitenne is de merknaam waaronder DVB-T in Nederland verkocht wordt.

hbz

On Sep 22, 7:09 pm, Bird <newsb...@xs4all.nl> wrote:

> Het is en blijft DVB-T, met alle beperkingen vandien.
>
> Gr,
> Arne Vogel.

Maar je kunt er ook gewoon een antennekabel insteken...

Hugo

Feico de Boer

P. <dit3_werk...@hotmail.com> wrote in

> Wat is het verschil tussen DVB-T en digitenne etc?

DVB-T is de technische naamgeving voor digitale TV via de ether, Digitenne
is de Merknaam die KPN hier aan gegeven heeft.

leen

'Waardeloos' is het woord niet, maar je hebt grote kans op spontane
kots neigingen als je satellietkijker bent.

Dirk T. Verbeek

P. schreef:
Ik ben heel tevreden met Digitene oftewel DVB-T.

Ja ik kan ook wel zien dat b.v. ARD en ZDF via de satelliet een mooier
beeld hebben maar mij stoort het verschil niet.

De TV's in de huiskamer en slaapkamer krijgen zo Ned1,2,3 en de
regionalen binnen en ik heb al een paar jaar een USB stick bij m'n
laptop, in het buitenland is er veel te ontvangen, in Nederland dus
alleen de belangrijke zenders.

DirkJan

Rink schreef:

> Is dat wat?

Ik begrijp nu dat het een variant is van de betaalde Digitenne van KPN.
Maar hoe ontvang je met bovenstaande kaart het signaal? Heb je
een antenne nodig of een abonnement? Geen idee.

DJ

Message has been deleted

Omnibus

"Eline" <elin...@ROTZOOItomaatnet.nl> wrote in message

Sommige nieuwslezers hakkelen ook. Maar dat ligt niet aan DVB-T..

DirkJan

Kees schreef:
> On Wed, 23 Sep 2009 17:43:39 +0200, DirkJan wrote
> (in article <h9dfgo$25l0$1...@nl-news.euro.net>):

> Beide. Antenne is inbegrepen, abo niet nodig want je kunt alleen de FTA
> (=gratis) zenders (=Nl1, 2 3 en regionalen) ontvangen.

Duidelijk. Bedankt.

DJ

Nico Coesel

Eline <elin...@ROTZOOItomaatnet.nl> wrote:

Dan heb je slechte ontvangst (hoe minder signaalsterkte hoe lager de
bitrate). Ik heb al jaren digitenne en bij ons is de ontvangst goed en
dus ook het beeld en het geluid perfect.

--
Failure does not prove something is impossible, failure simply
indicates you are not using the right tools...

Nico Coesel

Rob <nom...@example.com> wrote:

Met digitenne was het verschil in voor en na ook heel goed te zien.
Vat het meer op als een stukje zelfspot.

Bird

Digitenne heeft veel kanalen ???

Gr,
Arne Vogel.

Bird

Nee.

Digitenne is een merknaam van KPN die het DVB-T systeem gebruikt.

<http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/07/caiway_test_dvbt_via_kabe.shtml>

Gr,
Arne Vogel.

Omnibus

"Bird" <news...@xs4all.nl> wrote in message

Zeven in de frequentieruimte van een analoog kanaal.

Rob

Meer dan verantwoord is gezien de beschikbare bitrate. Ze zouden de
kwaliteit kunnen verbeteren als ze kanalen zouden schrappen.
Maar dat kost (kennelijk) meer klanten door de vermindering van het
aantal kanalen dan men zou winnen door de betere kwaliteit.

Sjouke Burry

Als je wilt betalen.
Ik gebruik het zonder kaart, ned1,2,3 en tv Urecht,
plus 7 radiokanalen.

Sjouke Burry

Normaal is het acceptabel, maar elke auto of brommer met een
rotte ontsteking legt het beeld/geluid plat.(Soesterberg)

Pasq

On Wed, 23 Sep 2009 17:28:13 +0200, leen wrote:

'Waardeloos' is het woord niet, maar je hebt grote kans op spontane kots
> neigingen als je satellietkijker bent.

Je kunt DVB-T inderdaad niet met satelliet verglijken.
Maar in vergelijking met analoog vroegâh heeft het toch wel zijn
voordelen.
Niet meer pielen met een kamerantenne, zodat je door de ruis Ned1
kunt ontvangen.. En nooit meer schaduwen in beeld door allerlei
reflecties..
Wat dat betreft is het een hele stap vooruit geweest. :-)

Omnibus

"Pasq" <n...@mail.invalid> wrote in message

> [...]

> reflecties..
> Wat dat betreft is het een hele stap vooruit geweest. :-)

O ja? De kwaliteit is om te janken zo slecht. (Wie dat niet ziet moet naar
de oogarts). En de ontvangst? Ik heb hier zo'n ontvanger en kan nergens een
plek vinden waar ik fatsoenlijk ontvangst heb. En dan zit ik echt in de stad
en in een gebied waar de dekking voldoende is. En dan krijg je ook nog een
zeer beperkt aanbod aan zenders. Of dit commercieel een succes gaat worden,
ik betwijfel het, maar voor mij is dit in elk geval de grootste miskleun die
ik ooit heb gezien.

kees6238

<rink.hofh...@planet.nl> wrote:

>Aldi verkoopt vanaf woensdag 23 september een PC kaart voor DVB-T en FM-radio
>ontvangst voor EUR 28,99.
>http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_39/OFF01.SHTML

lijkt me leuk om mee te spelen, heeft iemand deze kaart al gekocht /
getest ?

>Is dat wat?
>
>Geeft deze kaart een mooie ontvangstkwaliteit van radio en TV op de PC?

dag Rink ea,

laat ik even een lans breken voor digitenne / DVB-t
het werkt bij ons PRIMA !
geen storing goed beeld en geluid, middels topfield 5300 met
hardeschijf
in het verlleden heb ik me wel eens bekocht aan een prut ontvanger,
zou daar de slechte naam vandaan komen ?

ook heb ik wel eens een zeer goedkope USB-stick-ontvanger gehad
al het gereken word daar bij overgelaten aan de computer, dat trok
mijn PC-tje niet
ik ben dan ook benieuwd hoe dat met de ALDI-kaart zou gaan

Omnibus

"kees6238" <kees...@xs4all.nl> wrote in message

> [...]
> getest ?

> dag Rink ea,
>
> laat ik even een lans breken voor digitenne / DVB-t

De kwaliteit van Digitenne is bedroevend. Dat jou dat niet opvalt, zegt iets
over jouw waarnemingsvermogen, niet over Digitenne.

> middels topfield 5300 met
> hardeschijf
> in het verlleden heb ik me wel eens bekocht aan een prut ontvanger,
> zou daar de slechte naam vandaan komen ?

Geen ontvanger kan de boel beter maken dan de kwaliteit waarmee wordt
uitgezonden.

John

> De kwaliteit van Digitenne is bedroevend. Dat jou dat niet opvalt, zegt
> iets
> over jouw waarnemingsvermogen, niet over Digitenne.

Iedereen maakt volgens mij zelf wel uit wat voldoet of niet.

De een houd van de moeder en de ander weer van de dochter.

maa...@wf.dd.invalid

Niet DVB-T in het algemeen, maar wel de KPN-implementatie ervan die
Digitenne heet. Het hangt er een beetje vanaf wat je wilt. De kwaliteit
hangt ergens tussen youtube en analoge uitzendingen in. De resolutie
(vooral horizontaal een gemis) zal voorlopig ook niet beter worden dan hij
nu is.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica John <nos...@rotspam.nl> wrote:
> Nee hoor hier voldoet het prima op een Samsung 32 inch lcd tv.
> Het is beter als kabeltv van UPC hier, maar weer iets mider als satelliet
> tv.

Dat betekent in elk geval dat je kabelsignaal erg ver achterblijft bij wat
het zou moeten zijn. Mijn Casemasignaal in Delft is werkelijk haarscherp.

> Voor de kabel was ik ruim het dubbele kwijt.

Voor inderdaad een wat hogere prijs, die ik er ook gezien het zenderaanbod
graag voor over heb.

maa...@wf.dd.invalid

Je ontvangt geheel gratis en zonder abonnement de 3 nationale en een
handvol regionale zenders. Die zendt KPN verplicht zonder codering uit.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Omnibus <un...@heisduotreis.pk> wrote:
> Sommige nieuwslezers hakkelen ook. Maar dat ligt niet aan DVB-T..

En bovendien hebben ze op Digitenne spontaan geen rimpels meer (die
reclame klopt). Eigenlijk is het dus ene perfect systeem!

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Nico Coesel <ni...@puntnl.niks> wrote:
> Dan heb je slechte ontvangst (hoe minder signaalsterkte hoe lager de
> bitrate). Ik heb al jaren digitenne en bij ons is de ontvangst goed en
> dus ook het beeld en het geluid perfect.

Je bedoelt storingsvrij. Da's iets anders dan perfect, maar afhankelijk
van de eisen die je stelt (ik stel ze hoger) kan je daar inderdaad prima
mee leven.

maa...@wf.dd.invalid

> Zeven in de frequentieruimte van een analoog kanaal.

Maar in totaal is het aanbod minder dan van de kabel. De laatste keer dat
ik checkte hadden ze geen BBC, om maar eens wat te noemen.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Pasq <n...@mail.invalid> wrote:
> On Wed, 23 Sep 2009 17:28:13 +0200, leen wrote:
> 'Waardeloos' is het woord niet, maar je hebt grote kans op spontane kots
> Je kunt DVB-T inderdaad niet met satelliet verglijken.

Het probleem is erger dan dat. Bij een beetje redelijk analoog TV-toestel
is opeens de resolutie van de DVB-ontvanger inplaats van die van de TV de
beperkende factor. Dat gaat wel opvallen als je een beetje redelijke
kabel- of etherontvangst gewend was. Dan heb ik het nog niet over
compressieartefacten die ook hinderlijk zijn, vooral bij de overdreven
kanaalbezetting die KPN hanteert.

Mijn conclusie blijft dat Digitenne kan voldoen, maar voor veel mensen
toch inherent onder de maat blijft.

> [...]

> reflecties..
> Wat dat betreft is het een hele stap vooruit geweest. :-)

De bovenstaande ruis en reflecties zijn naadloos vervangen door
blokvorming, hoewel de gevoeligheid voor reflecties iets minder schijnt te
zijn...

maa...@wf.dd.invalid

Geen storing verhelpt inderdaad de helft van het probleem (blokvorming),
maar de inherente tekortkomingen blijven. Zelfs als KPN de helft van de
zenders op de beschikbare kanalen onderbrengt hou je daar nog een deel
van.

> De kwaliteit van Digitenne is bedroevend. Dat jou dat niet opvalt, zegt iets
> over jouw waarnemingsvermogen, niet over Digitenne.

Kan ook aan de aangesloten apparatuur liggen. Op een TV die een beetje uit
focus staat valt de lagere resolutie niet op, en ook bewegingsartefacten
worden verzacht.

Satneef

> De kwaliteit van Digitenne is bedroevend. Dat jou dat niet opvalt, zegt
> iets
> over jouw waarnemingsvermogen, niet over Digitenne.

Het kan ook iets over jou zeggen.
Je TV kan ook van slechte kwaliteit zijn.
Op mijn 72 cm beeldbuis en op mijn 45 cm lcd ziet het er goed genoeg uit.

maa...@wf.dd.invalid

Als je bij die beeldformaten het verschil niet ziet, mankeert er aan jouw
TV's of aan jouw ogen iets.

Als je het slechter, maar wel acceptabel vind zal je mij daar niet over
horen maar erken dan gewoon dat het slechter is.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:
> On Thu, 24 Sep 2009 13:59:07 +0200, Omnibus wrote

> Dat zegt heel veel over jouw objectiviteit die dus duidelijk nul is.

Als je die uitspraak niet met feiten probeert te weerleggen, is jouw
objectiviteit net zo slecht of slechter.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:
> On Thu, 24 Sep 2009 16:03:27 +0200, maa...@wf.dd.invalid wrote
> Dan moet je toch eens een (lees)bril opzetten.

Zonder bril keek ik nog even op http://www.digitenne.nl/pagina_49.html en
constateer ik dat BBC1, BBC2 noch BBC World in enig "boeket" voorkomen.
BBC Prime zal later als slap substituut voor die 3 zenders zijn ingevoerd.

Met 26 kanalen waarvan minstens 3 achter een aanvullend abonnement zitten
kan je gerust stellen wat ik deed, namelijk dat het aanbod in totaal
minder is dan op de kabel.

Omnibus

"John" <nos...@rotspam.nl> wrote in message

Als jou het verschil tussen moeder en dochter niet opvalt, wil dat niet
zeggen dat dat verschil er niet is.

Omnibus

"Kees" <Ke...@hotmail.com> wrote in message

> On Thu, 24 Sep 2009 13:59:07 +0200, Omnibus wrote
> (in article <4abb5ee9$0$83245$e4fe...@news.xs4all.nl>):

> Dat zegt heel veel over jouw objectiviteit die dus duidelijk nul is.

Ik heb helemaal niets tegen Digitenne, ik constateer slechts het simpele
feit. En dat feit is voor iedereen die een normaal gezichtsvermogen heeft
eenvoudig empirisch vast te stellen. En als je naar de technische gegevens
kijkt is het ook objectief duidelijk aantoonbaar waarom de kwaliteit van
Digitenne bedroevend is.

Rob

maa...@wf.dd.invalid <maa...@wf.dd.invalid> wrote:
> Maar in totaal is het aanbod minder dan van de kabel. De laatste keer dat
> ik checkte hadden ze geen BBC, om maar eens wat te noemen.

Dat argument zie je vaak, maar je moet er wel rekening mee houden dat
BBC op de kabel ook geen zekerheid is. De BBC geeft de kabelaars nog
toestemming om hun programma's te voeren op grond van de bestaande
situatie (men heeft jaren geleden ooit eens toestemming gegeven), maar
wil hier in principe vanaf. Het zou dus zomaar voorbij kunnen zijn als
er weer eens contractonderhandelingen zijn.

(op dezelfde wijze is RTL Duitsland hier ook van de kabel gegaan. men
kon het niet meer eens worden met RTL dus het was finito)

Eline

Nico Coesel schreef:
> [...]

> bitrate). Ik heb al jaren digitenne en bij ons is de ontvangst goed en
> dus ook het beeld en het geluid perfect.

Beeld EN geluid perfect bij digitenne? Ik adviseer je een bezoek aan
Hans Anders voor een (andere)bril en een (ander) gehoorapparaat. Ik woon
nog geen km van de zenders af en het signaal is gewoon 100% qua
sterkte maar de beeld en geluidskwaliteit is bedroevend. Bandbreedte is
gewoon te klein voor zoveel zenders, de kabel levert veel betere kwaliteit.

--

Eline

Bird

On Thu, 24 Sep 2009 17:34:55 +0200, Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:

>On Thu, 24 Sep 2009 16:03:27 +0200, maa...@wf.dd.invalid wrote

>(in article <a1f70$4abb7c2f$d4549fe0$18...@news1.tudelft.nl>):

>Dan moet je toch eens een (lees)bril opzetten.

Dan gaat het toch om een hele aparte bril die jij gebruikt.

Digitenne is goedkoop, maar heeft een zeer beperkt aanbod. Zonder BBC.

Gr,
Arne Vogel.

Bird

On Wed, 23 Sep 2009 22:24:36 +0200, Sjouke Burry
<burrynu...@ppllaanneett.nnll> wrote:

>Als je wilt betalen.
>Ik gebruik het zonder kaart, ned1,2,3 en tv Urecht,
>plus 7 radiokanalen.

Bij Digitenne betaal je weinig, maar je hebt ook niet de keus om het
beperkte pakket uit te breiden. Extra betalen is er niet bij.

Gr,
Arne Vogel.

Maurits

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

> Dat argument zie je vaak, maar je moet er wel rekening mee houden dat
> BBC op de kabel ook geen zekerheid is.

Dat pleit weer voor de sat ik heb hier free to air BBC1,2,3,4, ITV1,2,3,4 en
nog twee handen vol filmkanalen in prima kwaliteit. Waarom zou je in
hemelsnaam kabel of Digitenne nemen?

Maurits

ben doedens

Veel minder. Als ik mijn Humax op Ziggo laat zoeken komt ie 156 TV kanalen
tegen en 93 radiokanalen. Niet dat ik overal een abo op heb. Want dit is
incl. Film1, Sport 1 en Eredivisie TV. Ook de specifieke zenders voor
Aziaten en Turken heb ik niet. Maar verder heb ik voor 9,95 euro per maand
extra (boven het analoge abonnement) toch een aardig pakket van zo rond de
100 zenders.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben Doedens

http://home.hetnet.nl/~vrouger

HenS...@hetnet.nl

On 24 sep, 18:38, Bird <newsb...@xs4all.nl> wrote:

> [...]
>
> Gr,
> Arne Vogel.- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Hier Digitenne kastje van Technisat (FTA) en satelliet tuner Philips
7063 Canal Digitaal i.c.m Philips Matchline 100 Hz TV, allebei via
scart aansluiting, is mijn waarneming dat satelliet scherper is en de
kleuren dieper en mooier.

ben doedens

Kouweflul, RTL zit bij Ziggo nu netjes in het digitale pakket. Waarnaar bij
Ziggo ook TV5 is verdwenen. Reden is eerder dat Ziggo frequenties vrij wilde
maken voor interactieve TV en HD TV. Want als je gewoon digitale TV neemt
zonder extra pakketten krijg je RTL en TV5 gewoon weer te zien.

Men heeft bij Ziggo nu doorgezet wat men jaren geleden ook al eens flikte.
Ook toen haalde men RTL van de analoge kabel en toen was er nog geen
digitale vervanger. Ziggo, toen nog Castel hier in het noorden dacht ik,
kreeg een storm van protest over zich heen. Vooral omdat RTL werd vervangen
door de Turkse zender TRT, waar nu vrijwel niemand interesse in had. Want de
meeste Turken hebben een schotel. RTL had bij de verkabeling in het noorden
begin 1990 door lokale kleine kabelbedrijfjes vrijwel overal continu deel
uitgemaakt van het aanbod. En dus ging men op de barricaden. Met dezelfde
smoes als door jou genoemd had Castel ook al eens Sat 1 van de kabel gehaald
en net op het moment dat het Bundesliga voetbal van ARD en ZDF naar Sat 1
verdween. Ook toen geen digitaal equivalent. Maar kwam RTL na lang
aandringen van diverse programmaraden terug, Sat 1 bleef weg. En nu zit ook
Sat 1, net als RTL gewoon in het standaard digitale zenderpakket dat iedere
analoge Ziggo abonnee zonder verdere kosten kan ontvangen als ie zich een
digitale ontvanger en een Ziggo smartcard aanschaft.

Wat blijft er dus van de smoezen over ? Niente !

ben doedens

Digitenne < 3 mbps
Ziggo plm. of > 8 mbps

(volgens de website van Ziggo)

Message has been deleted

Pasq

On Thu, 24 Sep 2009 18:41:23 +0200, ben doedens wrote:

> [...]
> zenders voor Aziaten en Turken heb ik niet. Maar verder heb ik voor 9,95
> euro per maand extra (boven het analoge abonnement) toch een aardig

En als ik Ziggo vergelijk met DVB-S dan zie ik dat je van die 156 TV
kanalen, waar je grotendeels voor moet betalen, het merendeel FREE TO AIR
te ontvangen zijn. :-P

Juul

ben doedens schreef:

Gaat hier nu over TV of radio? Ik ben bang dat ik nu naar de nwsgroep
TV moet om iets over radio te lezen.

Juul

maa...@wf.dd.invalid

Ik gebruikte de BBC als voorbeeld. Veel kabelmaatchappijen geven meer dan
23 zenders door, ongeacht onderhandelingen.

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:
> Zoals gezegd: zt eens een (lees)bril op. O ja, je moet wel je ogen open
> doen!!

Jij werkt voor KPN zeker? Kom eens met argumenten, bijvoorbeeld hoe je met
een 3mbps stream evenveel of meer kan weergeven dan met een 8mbps stream
of een 5,5MHz breed analoog kanaal.

maa...@wf.dd.invalid

Digitenne heeft ook een aantal radiozenders in het pakket.

Message has been deleted

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:
> On Thu, 24 Sep 2009 20:48:43 +0200, maa...@wf.dd.invalid wrote

> Je kunt de discussie niet winnen dus kom je opeens met andere argumenten?
> Hallo, wakker worden, het gaat in dit subdraadje over B B C !!!!!

Oh, sorry. Maar daar heb ik toch al op geantwoord? Het ging over minder
zenders in het algemeen met de BBC als treffend voorbeeld. Toen heb ik aan
de hand van http://www.digitenne.nl/pagina_49.html geconstateerd dat ik
gewoon gelijk heb, en dat de 3 meest bekeken BBC-zenders ONTBREKEN.
Helemaal. Nergens te bekennen. In tegenstelling tot op de meeste
kabelnetten, waar ze gewoon te zien zijn.

Daar heb ik geen bril bij nodig.

Bird

On Thu, 24 Sep 2009 20:53:28 +0200, Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:

> [...]

>Je kunt de discussie niet winnen dus kom je opeens met andere argumenten?
>
>Hallo, wakker worden, het gaat in dit subdraadje over B B C !!!!!

BBC Prime is ��n BBC zender maar het is wel iets heel anders dan "de
BBC".

Gr,
Arne Vogel.

Sjouke Burry

Bij digitenne betaal ik helemaal niets.
Zelfs naar ned 1,2,3 kijk ik zelden.

ben doedens

Allemaal prima, maar ik heb geen schotel. Ben het ook niet van plan. Mijn
woning is er niet echt geschikt voor.

Omnibus

"ben doedens" <doe...@hetnet.nl> wrote in message

Hoezo niet? Je hebt schotels in zo veel maten, soorten en uitvoeringen, het
zou wel heel bijzonder zijn als je er niet een kunt vinden die geschikt is
voor jouw situatie.

Rink

"Rink" schreef ...
> [...]
> Is dat wat?
> Geeft deze kaart een mooie ontvangstkwaliteit van radio en TV op de PC?

Zo, dit is een leuk lang draadje geworden vooral over het aanbod van Digitenne.
Gelukkig ben ik er aan herinnerd dat er zonder Digitenne abo alleen NL1,2,3,
regio-TV en een stuk of 7 radiozenders zijn te beluisteren via DVB-T. Da's niet
veel.
En last but not least dat veel kritische kijkers en luisteraars niet te spreken
zijn over de kwaliteit die KPN heeft gekozen.

De reacties gingen eigenlijk niet over het kaartje dat de Aldi verkoopt ......
Niemand heeft 'm gekocht begrijp ik?

Ik denk dat ik de aanbieding maar aan mij voorbij laat gaan. Als de radio al
slechter klinkt dan internet of ether-FM, dan ga ik er geen plezier aan beleven.
De ether-FM klinkt al niet fris bij veel stations. En er zijn gelukkig wel
internet stations die goed klinken, maar ik heb er ook gehoord die beroerd
klinken.

Ik blijf beneden maar op de kabel en ontvang met m'n radio op zolder gewoon nog
de analoge FM en wacht op een leuk satelliet aanbod.

thanks,
Rink

Message has been deleted

Omnibus

> On Thu, 24 Sep 2009 21:05:11 +0200, Bird wrote
> (in article <1mgnb5l11pka9ep1i...@4ax.com>):
> BBC = BBC = BBC

Denk je dat Kees? Heb je BBC Prime wel eens gezien?
Dat is net zo iets als TV5. Dan weet je dus genoeg, he..

Maurits

"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> schreef in bericht

Je moet wel vrij uitzicht op het zuiden hebben, geen bomen, huizen ed. Zulke
situatie's kom je tegen in dit land en niet iedereen plant een lange mast
op/naast het huis.
Ik heb mijn schotel op een 2 mtr hoog mastje in de achtertuin. Vind ik wel
handig bij zware sneeuwval als dat op de LNB houder blijft liggen. Makkelijk
te verwijderen. Is welgeteld 1 keer voorgekomen de laatste jaren.

Maurits

maa...@wf.dd.invalid

In nl.hobby.elektronica Kees <Ke...@hotmail.com> wrote:
> On Thu, 24 Sep 2009 21:05:11 +0200, Bird wrote

> BBC = BBC = BBC

Ah, dus je hebt echt een bril nodig.

Volgens jouw stelling kunnen de publieken en commercielen ook wel
inpakken:

NED1 = NED2 = NED3
RTL4 = RTL5 = RTL7 = RTL

Scheelt inderdaad een hoop bandbreedte ;-)

maa...@wf.dd.invalid

P.S. Ik heb je een link gegeven waaruit blijkt dat "de BBC" echt niet op
Digitenne zit (hoop dat dat toch genoeg onderbouwing is), en waarin ik ook
mijn excuses aanbood dat ik afdwaalde omdat ik even vergat dat het daarom
ging.

ben doedens

Mijn woning heeft nauwelijks "vrij zicht" wegens bebouwing aan de andere
kant van de straat. En bovendien vind ik het geen gezicht aan de voorgevel
van mijn huis. Maar misschien ga ik me nog eens ori�nteren bij de lokale
schotelspecialist wat de mogelijkheden zijn.

ben doedens

Rink wrote:
> [...]
> stations. En er zijn gelukkig wel internet stations die goed klinken,
> maar ik heb er ook gehoord die beroerd klinken.

Veel FM stations laten muziek horen die is verminkt door limiters en
dynamiek expanders en andere rommel.
Ik heb nog opnamen van de CD Show van de TROS uit de tachtiger jaren. Ze
hadden destijds 1 prof. CD speler vrijwel direct aan de zender aangesloten,
dus zonder allerlei poespas etc. Mijn opnamen klinken na zovele jaren altijd
nog wonderschoon.

> Ik blijf beneden maar op de kabel en ontvang met m'n radio op zolder
> gewoon nog de analoge FM en wacht op een leuk satelliet aanbod.

P.

On Fri, 25 Sep 2009 09:31:35 +0200, "ben doedens" <doe...@hetnet.nl>
wrote:

Nog veel erger zijn de volgende 2 dingen:
- soms draaien ze de hoge tonen weg bij oudere muziek om het ouder te
laten lijken, helemaal waardeloos dus
- en andere zetten weer een harmonizer aan, dat is een waardeloos
apparaat dat boventonen genereert, maar dat echte niet weet welk
intrument wat is waardoor je zo'n standaard geluid krijgt en alle
muziek hetzelfde klint (a la Sky etc)

P.

marc

Op Tue, 22 Sep 2009 12:00:56 +0200, schreef Rink: On Tue, 22 Sep 2009
12:00:56 +0200, Rink wrote Le jour Tue, 22 Sep 2009 12:00:56 +0200, Rink
écrit:

> [...]
>

> Is dat wat?
>
> Geeft deze kaart een mooie ontvangstkwaliteit van radio en TV op de PC?

Er bestaan USB sticks, en die zijn handiger op draagbare pc bvb.

wel 500mA, dus geen minilaptop...

--
Shortwave transmissions in English, Francais, Deutsch, Suid-Afrikaans,
Urdu, Cantonese, Greek, Spanish, Portuguese, ...

Blarp

On Fri, 25 Sep 2009 09:28:51 +0200, "ben doedens" <doe...@hetnet.nl>
wrote:

> [...]

>van mijn huis. Maar misschien ga ik me nog eens ori�nteren bij de lokale
>schotelspecialist wat de mogelijkheden zijn.

Ook geen dakkapel? Dan zou een "inverted mount" werken (offset schotel
ondersteboven -*wallmount* op *horizontale* verzwaarde pallet).
Onzichtbaar vanaf begane grond, geringe windvang, geen gaten in huis
boren (behalve voor coax natuurlijk).

Heb al diverse installaties zo gedaan in het verleden, vreemd genoeg
een weinig toegepaste montage methode. Watert goed af, enige nadeel:
iets gevoeliger voor sneeuw.

Nico Coesel

> [...]
>gewoon te klein voor zoveel zenders, de kabel levert veel betere kwaliteit.

Da's hier precies andersom. De kabel is hier fletse en ruiserige
bende. Heb je wel een RGB scart kabel gebruikt tussen de digitenne
decoder en de TV (en ondersteund de TV RGB scart)? Dat is wel een
vereiste voor een goed beeld.

Nico Coesel

> [...]

>De kwaliteit van Digitenne is bedroevend. Dat jou dat niet opvalt, zegt iets
>over jouw waarnemingsvermogen, niet over Digitenne.

Ik denk dat de meeste mensen (dat zijn er honderdduizenden die het dus
niet met jou eens zijn) digitenne hebben omdat het beeld dus kennelijk
acceptabel is. Laten we wel wezen, je hersenen hebben niet zoveel
beeld en geluidsinformatie nodig om een verhaal te volgen. Ik ga echt
niet voor de TV zitten om een natte plek te krijgen van de beeld en
geluidskwaliteit. Ik laat me op dat gebied ook niet gek maken door
allerlei marketing prietpraat. Zeker niet met het huidige aanbod op de
TV.

Message has been deleted

P.

On Fri, 25 Sep 2009 20:46:09 GMT, ni...@puntnl.niks (Nico Coesel)
wrote:

Inderdaad hebben we hier weinig aanbod. Goed, vandaag kwam ik er toch
achter dat de moeder van Gordon een ongeluk heeft gehad maar alweer
thuis is. Erg hoor.

Alles in ontzettend debiel aan het worden. Alleen maar een hoop
gepraat, talkshows over Jan Smit en aanverwanten. Met ontzettend
debiele muziek voor bejaarden en gehandicapten. Inderdaad: van
geblondeerde, van een woonwagenkamp (of Volendam) afkomstige
Nederlandstalige Schlagerzangers met een fanclub bestaande uit 60+
vrouwen met een overgewichtprobleem.

Vandaar dat ik weinig tv meer kijk.

Maar moet je eens in Duitsland kijken: over 80 kanalen. En op al die
kanalen ook helemaal niks.

P.

Omnibus

"P." <dit3_werk...@hotmail.com> wrote in message

Volgens mij gaat de discussie over techniek en niet over content.

Omnibus

"Nico Coesel" <ni...@puntnl.niks> wrote in message

Jij ziet de verschillen echt niet? Dan is HDTV aan jou dus niet besteed en
is iedereen die HDTV koopt volgens jou dus gek. En foto's met een resolutie
van meer dan 320 x 240 zullen voor jou dan ook wel een verspilling van
opslagruimte zijn..

P.

On Sat, 26 Sep 2009 11:40:10 +0200, "Omnibus" <un...@heisduotreis.pk>
wrote:

Je hebt die techniek nodig voor de inhoud. Niet de techniek maar de
inhoud is het doel. En juist dat is weg aan het vallen.

P.

Rob

P <dit3_werk...@hotmail.com> wrote:
> Je hebt die techniek nodig voor de inhoud. Niet de techniek maar de
> inhoud is het doel. En juist dat is weg aan het vallen.

Ik vind dat wel meevallen hoor. Je moet natuurlijk niet naar SBS6
of NET5 gaan kijken. Dan weet je wat je gaat zien.

maa...@wf.dd.invalid

> [...]
> acceptabel is. Laten we wel wezen, je hersenen hebben niet zoveel
> beeld en geluidsinformatie nodig om een verhaal te volgen. Ik ga echt

Er zijn er ook best veel die genoegen nemen met een ruisende kabel (soms
zefls vrij extreem, en dat is meestal wel beter te krijgen), of met een TV
die extreem gedefocusseerd is of slechte convergentie heeft. Wat dat
betreft heb je zonder meer gelijk.

Daar staat tegenover dat er evenveel of meer mensen zijn die op hun TV
iets willen zien dat zo goed mogelijk lijkt op wat je ziet als je uit het
raam kijkt (dat is tenslotte ook ooit het doel van televisie geweest!)
Mensen die het dus niet gaat om een natte plek, maar die kennelijk de
ontbrekende stukjes beeld er minder makkelijk zelf bijbedenken..

Massimo

On 24 Sep 2009 16:03:38 GMT, Rob <nom...@example.com> wrote:

> [...]
>
>(op dezelfde wijze is RTL Duitsland hier ook van de kabel gegaan. men
>kon het niet meer eens worden met RTL dus het was finito)

Als ze de BBC van de kabel gooien is er voor mij nog maar zo weinig
interessants dat ik de kabel opzeg. Neem ik wel zo'n verdomd slechte
Digitenne-ontvanger om de NL publike zenders te kunnen volgen voor het
nieuws, etc.

Massimo

Nico Coesel

"Omnibus" <un...@heisduotreis.pk> wrote:

Ten eerste: voor bewegend beeld heb je veel minder resolutie nodig dan
stilstaand beeld.
Ga eens naar de Mediamarkt; meestal hebben ze ergens een opstelling
staan met Blu-ray en DVD. Als je dichtbij kijkt dan zie je natuurlijk
wel verschil waarbij DVD nog eens expres is afgeknepen om het verschil
nog groter te laten lijken. Maar als je een meter of 3 a 4 naar achter
gaat (de normale kijkafstand), dan zie je geen verschil meer. Dat
heeft niets met *mijn* ogen te maken maar met de fysieke beperkingen
van het menselijk oog. Op 3 a 4 meter afstand kun je hooguit objecten
van +/- 1,5mm onderscheiden ervan uitgaande dat de lenzen van je oog
perfect zijn! Dus ja, iedereen die een HD TV koopt is knettergek want
je oog ziet er niet meer details op.

Omnibus

"P." <dit3_werk...@hotmail.com> wrote in message

Dat kan waar zijn of niet waar zijn, maar wij hebben het in deze draad nog
steeds over de techniek.

Omnibus

<maa...@wf.dd.invalid> wrote in message

> [...]
> zefls vrij extreem, en dat is meestal wel beter te krijgen), of met een TV
> die extreem gedefocusseerd is of slechte convergentie heeft. Wat dat

Bij de meeste mensen waar ik bnnen kom en zie hoe de TV staat ingesteld,
schieten de tranen je in de ogen. Vrijwel niemand heeft de simpelste
instellingen goed staan, te weten: contrast en helderheid. Dan hoef je
natuurlijk niet meer te vragen naar hun beoordelingsvermogen van andere
aspecten als resolutie, scherpte, kijkhoek en/of reactiesnelheid van het
scherm. Ook in nog al wat reacties die je hier leest, zie je dat terug!

Omnibus

"Massimo" <o...@tisnietwaar.nl.invalid> wrote in message

Het aanbod van deze zenders is in dat opzicht niet zodanig uniek of
waardevol dat je dat niet zou kunnen missen, dan wel dat je daarvoor geen
andere bronnen zou kunnen vinden.

It is loading more messages.