Ik heb geloof ik een maagbreuk!

Bobby

Ik loop al een tijdje met buikproblemen, en nou had ik eigenlijk alles al
gelezen op de site van de maag lever darm stichting maar dat bracht me niet
echt op een idee. Nou las ik ergens het woord "maagbreuk" en toen het
opzocht op internet kwam dat toch wel meer overeen met mijn klachten. Nou
kon ik twee weken geleden niet meer liggen in bed, dus toen ben ik naar de
dokter geweest. Ik heb toen ook gezegd dat ik een probleem met bukken had,
maar de dokter wilde er niets van weten, hij bevoelde me buik even, en kwam
tot de conclusie dat het hier om een maagzweer gaat. Hij heeft me toen
Omeprazol voor geschreven, maar dat slik ik niet meer omdat het niets helpt.
Nou heb ik mijn bed 20 centimeter opgekrikt aan het hoofdeneind en nu gaat
het ietsje beter maar het houd niet over. Wat zou ik meer kunnen doen om te
genezen?

Iemand een idee? Alleen graag serieuze reacties. (dit moet je hier altijd
roepen)

B.v.d Bobby

Christa

Sun, 13 Jun 2004 20:54:33 +0200 tikte dan wel citeerde Bobby:

> [...]
>het ietsje beter maar het houd niet over. Wat zou ik meer kunnen doen om te

Je wilt te veel te snel.

Omeprazol moet aanslaan.

Als je een maagbreuk hebt, je bedoelt waarschijnlijk een
middenrifsbreuk, maar a la... ik ben de beroerdste niet, als je die
dus hebt, dan heeft het maagzuur wat terugvloeit je slokdarm in ervoor
gezorgd dat die slokdarm geirriteerd is.
Met een maagdrank als Gaviscon (zelf betalen tegenwoordig) kun je een
beschermend laagje in je slokdarm leggen zodat er geen nieuw maagzuur
bij kan zodat het kan genezen. Dat duurt even (een paar dagen).

In die tijd kan de omeprazol zijn werk gaan doen en dan zou je na een
week aanzienlijk minder klachten moeten hebben.

's Nachts moet je inderdaad voorkomen dat je maagzuur terugloopt je
slokdarm in en dan werkt de zwaartekracht niet mee als je plat ligt.
Het hoofdeinde van je bed een cm of vijf omhoog zetten helpt. Dat
hoeft echt geen twintig te zijn.

Maar geef al die maatregelen wel even de tijd om te werken. Een
kapotte slokdarm heeft gewoon tijd nodig om te genezen.

--
Christa

Bobby

Hallo Christa, Ik heb het een week geslikt hoor, ik ben er sinds gisteren
mee gestopt. Ik merk helemaal geen verschil dus stop er maar mee. Ik denk
dat ik meer iets heb aan een pap die echt voorkomt dat er zuur in de
slokdarm komt, want dat gebeurt toch met en zonder die medicijnen.
Overigens Maagbreuk (hiatus hernia) bestaat echt hoor. Kijk maar in Google.

Bedankt voor de reactie.

Groetjes, Bobby

"Christa" <chr...@forumt.nl> schreef in bericht

Tom

"Bobby" <ge...@mail15.com> schreef in bericht

> [...]
> dat ik meer iets heb aan een pap die echt voorkomt dat er zuur in de
> slokdarm komt, want dat gebeurt toch met en zonder die medicijnen.

Ach, hoe heerlijk toch dat patiënten het beter weten dan hun dokter, of dan
andere maagpatiënten die al heel wat langer met dit bijltje hakken. Dat je
*nu* geen verschil merkt, betekent niet dat je over een week nog steeds geen
verschil merkt als je omeprazol blijft slikken. En geloof me: die pil pakt
het maagzuurprobleem op zo'n basaal niveau aan dat er echt geen of
buitengewoon weinig maagzuur nog door je maagportier je slokdarm in zal
komen. En zo'n papje waar jij het over hebt, dat *is* omeprazol, maar dan in
pilvorm.

> Overigens Maagbreuk (hiatus hernia) bestaat echt hoor. Kijk maar in
Google.

Een hiatus hernia *is* geen maagbreuk.
<Zucht>

Tom.

PAR

"Tom" <geen...@ikgeenspam.invalid> schreef in bericht

> [...]
> buitengewoon weinig maagzuur nog door je maagportier je slokdarm in zal
> komen. En zo'n papje waar jij het over hebt, dat *is* omeprazol, maar dan

Dokters weten echt niet alles.
Soms moet je als patiënt bewijzen dat je iets hebt.
De huisarts zal 100 keer beweren dat het tussen je oren zit en als je niet
naar een andere gaat die het wel weet dan leg je uiteindelijk ook nog het
loodje.
En dokters kunnen er heel erg naast zitten uit eigenwijsheid.

Peter

Tom

"PAR" <HOOFDLETTERSfan...@softhome.net> schreef in bericht

> Dokters weten echt niet alles.
> Soms moet je als patiënt bewijzen dat je iets hebt.

Dat lijkt me niet van toepassing op de vraag van de OP. Bekend is immers wat
hij heeft, alleen slaat hij een goed advies van Christa - erkend
maaglijder - in de wind.

Tom.

Christa

Mon, 14 Jun 2004 00:38:28 +0200 tikte dan wel citeerde Tom:

> Christa - erkend
>maaglijder

hihihi
Ik ga kaartjes laten maken.

--
Christa

Anne

Bobby wrote: Hij heeft me toen

> [...]
> genezen?
>
> Iemand een idee? Alleen graag serieuze reacties. (dit moet je hier altijd

Ik zou even aan de huisarts of apotheker vragen hoe lang het duurt bij dit
geneesmiddel eer je duidelijk minder klachten hebt. Stel zhij zegt: "U merkt
gelijk verbetering of in ieder geval binnen een paar dagen", dan is het na een
week slikken en geen verbetering tijd om weer naar de huisarts te gaan.

Anne

gosiemajnu

vraag een tweede meming

"Bobby" <ge...@mail15.com> wrote in message

Bobby

Hallo Tom, Bedank voor de reactie.Ik heb die medicijnen toch maar voortgezet
vanacht want het begon toch weer een beetje op te spelen. Het komt ook omdat
het niet duidelijk wordt aangegeven op de bijsluiter hoe lang het duurt
voordat het medicijn gaat werken, misschien gebruik ik een te lage dosering
dat ik maar klachten blijf houden? Ik neem de adviezen van Christa wel ter
harte hoor, ik spreek haar nergens tegen, en ik zal zeker overwegen dat
middel te kopen wat zij aanbeveelt. Wat jij zegt over hiatus hernia, zo lees
ik het op internet, verder weet ik er weinig van.

Gr. Bobby

Bobby

Hallo Anne, Ik zal eens informeren hoe lang het duurt voordat dit middel
gaat werken.

Groetjes, Bobby.

"Anne" <starfl...@hotmail.com> schreef

Rona

"PAR" <HOOFDLETTERSfan...@softhome.net> schreef in bericht

Hier ben ik het wel een beetje mee eens. Mijn zoon had volgens mijn huisarts
zweetvoeten. Echt het zag er niet uit.
De vellen hingen er bij.
De stank was werkenlijk niet te harden.
Hij werkt in de bouw dus heeft van die hobbezakken van veiligheidsschoenen
aan.
Ik dacht ineens van goh laat ik eens een middeltje tegen voetschimmel aan
hem geven en na een week was de stank weg en de huid al zo goed als heel. Nu
nog even door smeren en dan is denk ik alles ellende verdwenen.
Vind het toch wel waardeloos dat en de huisarts en de podotherapeute niet
aan schimmel gedacht heeft..
Schimmel hoeft dus niet alleen maar tussen de tenen te zitten.
En een huis arts kan het dus ook wel eens fout hebben.
Gelukkig vaker goed hoor hihihih.

--
Groetjes Rona

Good FRIENDS are hard to find, harder to leave,
and impossible to forget.

Rona

> [...]
lees
> ik het op internet, verder weet ik er weinig van.

Omeprazol ofwel losec kan lang gebruikt worden.
Weken tot maanden.

Paul W. Koole

volgens mij zoals je beschrijfd heb je last van verhoogde maagzuur,
maagbreukbestaat wel maar dat is zo pijnlijk en dodelijk maagzuur tast de
organenen aan en dodelijk op den duur. Omeprazol duurt minstens 2 weken voor
het aanslaat vooral met zeer hoge zure maagzuur. hang van je conditie
gewicht lengte ed af, maar zeker ook aan je voeding die je eet. geen junk
food ed, ook al voldoe je hier niet aan kan het gebeuren. neem de tableten
ook altijd op de zelfde tijd van de dag. dus veel drinken vooral water en
weinig alcohol, bewegen en regelmatig eten en tableten innemen

Tom

> [...]
> het niet duidelijk wordt aangegeven op de bijsluiter hoe lang het duurt
> voordat het medicijn gaat werken, misschien gebruik ik een te lage

Gebruikelijk is bij maagzweer en acute maagklachten 1 x 40 mg per dag
omeprazol. Het is de krachtigste maagzuurremmer die er is, sterker werkend
dan Ranitidine. Hoewel het middel direct werkt op de zuurproductie, kan de
genezing van je kwaal (evt. slokdarmontsteking en/of maagzweer) langer duren
en hou je nog wat langer de pijnverschijnselen.

> [...]
lees
> ik het op internet, verder weet ik er weinig van.

Een hiatus hernia is een breuk van je middenrif (dus niet van je maag, voor
zover ik weet *kan* een maag niet breken). Een hiatus diagfragmatica (als ik
het goed schrijf) is een slecht sluitend maagportier, waardoor er maagzuur
in je slokdarm terugstroomt.

Tom.

Bart van Herk

> [...]
het goed schrijf) is een slecht sluitend maagportier, waardoor er maagzuur
<

1) er is nooit iets gebroken, hoogstens wat opgerekt.

2) hiatus hernia is engels voor hernia diafragmatica.

3) de maag kan als geheel wat door het gaatje omhoog glijden (sliding
hernia) of er kan aan een kant een stukje maag langs glippen(rolling
hernia), of een combinatie van die twee.

--
groeten van Bart

Tom

"Bart van Herk" <evanherk...@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]
> <
>
> 1) er is nooit iets gebroken, hoogstens wat opgerekt.
>
> 2) hiatus hernia is engels voor hernia diafragmatica.

O... en ik maar denken dat een gaatje in je maagportier wat anders is dan
een gaatje in je middenrif... ;-)

Groeten,
Tom.

Bart van Herk

O... en ik maar denken dat een gaatje in je maagportier wat anders is dan
een gaatje in je middenrif... ;-)
<

Het is voor mij ook een tijd geleden, maar de maagportier is volgens mij de
pylorus, de kringspier aan het _andere_ uiteinde van de maag.

Het middenrif bevat een drietal gaten: die voor de slokdarm, de vena cava
inferior en de aorta.

Echte gaten zijn het overigens niet, je kunt b.v. normaliter niet met je
vinger van de buikholte langs de slokdarm naar de thoraxholte komen.

--
groeten van Bart

Tom

> [...]
de
> pylorus, de kringspier aan het _andere_ uiteinde van de maag.

Ik denk weer te logisch, Bart. Normaal gesproken is een portier iemand die
de toegang *tot* iets bewaakt, maar inderdaad is de portier bij de maag een
onderdeeltje dat de uitgang *van* de maag bewaakt. Die bovenste kringspier
(tussen slokarm en maag) blijkt sfincter te heten, zag ik op een site ergens
staan.

Tom.

Bart van Herk

>Die bovenste kringspier
(tussen slokarm en maag) blijkt sfincter te heten, zag ik op een site ergens
staan.
<

Zelfs dat niet echt, anatomisch beschouwd is er geen sprake van een sfincter
(een sluitspier van rondom dichknijpende spiervezels, zoals wel bij de
portier en de anus).

Was het maar zo, dan zouden niet zoveel mensen last hebben van teruglopend
maagzuur. Ik vraag me wel eens af wat die mensen vroeger deden, toen we nog
geen losec en geen ranitidine (zantac) hadden.

--
groeten van Bart

DD

Bart van Herk a formulé ce dinsdag :

Toen gebruikten ze huismiddeltjes, zoals sap van rauwe aardappels,
warme melk, vanillevla...

DD (tijdens de zwangerschappen líters maagzuurdrank weggewerkt)

--
http://people.zeelandnet.nl/pimpampoen
Laatste update: 3-6 Nieuwe foto's van Xena!

Message has been deleted

Christa

Tue, 15 Jun 2004 15:37:05 +0200 tikte dan wel citeerde Bart van Herk:

> Ik vraag me wel eens af wat die mensen vroeger deden, toen we nog
>geen losec en geen ranitidine (zantac) hadden.

Mijn opa was zo'n echte maaglijer. Ik herinner me hem nauwelijks
anders dan dat hij veel moest rusten, half overeind in zijn bed in een
paar kussens met zijn rug tegen de muur (zo'n vettige plek op het
behang van zijn gepommadeerde haar).

Een vreselijke sjachrijnige man. Maar als ik zelf een paar dagen
maagpijn heb, kan ik me dat helemaal voorstellen.

--
Christa

winnie

knipknip

ik gebruik deze medicatie ook, ben al enkele jaren maaglijder, vroeger was
zantax of dakar , daar was ik niet bijster gelukkig mee.
maagpijn is nu voor groot deel weg ( de ene dag beter dan de ander) . Wat
ik wel doe is de medicatie nemen voor ik ga slapen daar ik de meeste pijn
had of heb tegen de morgen, dus heb ik gewoon het tijdstip veranderd van
inname en dat is mij niet slecht bevallen , daar je eigenlijk tijdens de dag
niet ligt , allez ik toch niet :)

mvg
kurt

Bobby

Wat is volgens jou dan precies een maagbreuk? Een gaatje in je maag? Ik
vermoed dat ik een maagzweer heb want als ik echt heel erge last er van
krijg, en ik drink gelijk een glas yoghurt of melk dan is het zo voorbij. Je
kan natuurlijk niet de hele dag melk drinken. Het vervelende is dat ik
altijd na zo'n 6 uur na een maaltijd een behoorlijke last er van krijg,
precies als je naar bed gaat. Maar ik ga momenteel steeds iets vroeger eten.
Kijken of dat helpt. Ik heb ook een probleem met bukken. Ik krijg pijn in
m's buik als ik buk, en dat duid volgens mij op een middenrifbreuk of zo. Ik
ben nog vrij jong, 35 jaar gewoon slank, en ik leef ook gewoon gezond.
Junkfood eet ik nooit, daarom vind ik het vreemd dat ik die klachten heb.

Gr. Bobby

"Paul W. Koole" <p.k...@chello.nl> schreef in bericht

Bobby

Ja, dat heb ik ook. Als ik laat nog eet wat ik vroeger graag deed, dan krijg
je tegen de morgen behoorlijke last er van. Waar dat op duidt, of de
onsteking vrij laag zit, of dat je alleen pijn krijgt als de maag leeg is,
ik weet het niet.

Gr. Bobby.

"winnie" <sp...@pandora.be> schreef in bericht

Bobby

Hallo Bart, Jij zegt dat het geen echte gaten zijn, maar na een
middenrifbreuk dus wel? Kun je dan wel met je vinger (bij wijze van spreken)
van boven naar beneden gaan. En hoe zit het met de genezing/ Geneest het
ooit, of blijft die spier altijd opgerekt zodat je maag naar boven kan
schuiven?

Gr. Bobby

"Bart van Herk" <evanherk...@xs4all.nl> schreef in bericht

Christa

Wed, 16 Jun 2004 03:05:55 +0200 tikte dan wel citeerde Bobby:

>Het vervelende is dat ik
>altijd na zo'n 6 uur na een maaltijd een behoorlijke last er van krijg,

Tegen die tijd is je maag weer aardig leeg en gaat ie alvast wat
maagzuur produceren in anticipatie op de volgende
maaltijd-die-er-ongtwijfeld-snel-aankomt.

Je kunt beter zes kleine maaltijden eten verdeeld over de hele dag.

> [...]
>m's buik als ik buk, en dat duid volgens mij op een middenrifbreuk of zo.

Definieer buik?
Buik is een ruim begrip, maar je buik ligt overwegend rond en onder je
navel. Je maag ligt hoger en als je pijn hoog in je maagstreek voelt,
dan loopt er door het bukken wat maagzuur terug je slokdarm in. Die
nog niet genezen is, want daar krijgt hij van jou de tijd niet voor.

>Ik
>ben nog vrij jong, 35 jaar gewoon slank, en ik leef ook gewoon gezond.
>Junkfood eet ik nooit, daarom vind ik het vreemd dat ik die klachten heb.

Misschien is er een levensmiddel wat je regelmatig eet waar je maag
niet tegenkan.
Misschien heb je een wat stressige periode achter de rug.

--
Christa

janmaris

> Ik vraag me wel eens af wat die mensen vroeger deden, toen we nog
> geen losec en geen ranitidine (zantac) hadden.

Vroeger werden maagoperaties veel uitgevoerd. De 'Fundoplicatie volgens
Nissen' werd dan ook geregeld gedaan. Overigens een lastige operatie.

groeten jan

Tom

> Wat is volgens jou dan precies een maagbreuk? Een gaatje in je maag?

Zie de antwoorden van Bart in deze draad en je weet wat een breuk is (van je
middenrif).

> Ik
> vermoed dat ik een maagzweer heb

Ik snap je niet helemaal. In je oorspronkelijke posting schreef je dat je
huisarts had *geconstateerd* dat je een maagzweer hebt door aan je
maagstreek te voelen. Heb je nu wel of geen maagzweer? Een maagzweer is
immers in een aantal gevallen vrij gemakkelijk te behandelen door een
combinatie van omeprazol en een antibioticum, omdat die zweer wordt
veroorzaakt door een bacterie. Let wel: niet in alle gevallen.

> want als ik echt heel erge last er van
> krijg, en ik drink gelijk een glas yoghurt of melk dan is het zo voorbij.
Je
> kan natuurlijk niet de hele dag melk drinken.

Hm... ik ben geen dokter, maar pijn van een maagzweer die voorbij gaat na
een glas melk vind ik ook niet echt overtuigend. Als je een echte maagzweer
hebt, gaat die pijn niet zomaar weg na een glaasje melk. Althans, bij mij
ging dat nooit zo.

> [...]
Ik
> ben nog vrij jong, 35 jaar gewoon slank, en ik leef ook gewoon gezond.

Wat doet de huisarts nu nog meer, behalve omeprazol voorschrijven? Eerst
maar eens afwachten of de klachten verdwijnen?

Tom.

Bart van Herk

>Ik
vermoed dat ik een maagzweer heb want als ik echt heel erge last er van
krijg, en ik drink gelijk een glas yoghurt of melk dan is het zo voorbij.<

dan is het waarschijnlijk wel (maag)zuurgerelateerd, maar niet noodzakelijk
een maag zweer.

-gastritis
-gastro-oesofageale reflux
-ulcus duodeni
-ulcus gastricum

--
groeten van Bart

Bart van Herk

>Hallo Bart, Jij zegt dat het geen echte gaten zijn, maar na een
middenrifbreuk dus wel?<

nee die ook niet.

>Kun je dan wel met je vinger (bij wijze van spreken)
van boven naar beneden gaan. <

nee. Maar je kunt hem wel -als in de vinger van een handschoen- naar de
andere kant steken.

>En hoe zit het met de genezing/ Geneest het
ooit, of blijft die spier altijd opgerekt zodat je maag naar boven kan
schuiven?
<

nee, geneest nooit vanzelf maar kan alleen erger worden.

--
groeten van Bart

Bart van Herk

>Vroeger werden maagoperaties veel uitgevoerd. De 'Fundoplicatie volgens
Nissen' werd dan ook geregeld gedaan. Overigens een lastige operatie.
<

Tegenwoordig wel endoscopisch. Schijnt goed resultaat te geven.

--
groeten van Bart

janmaris

> Nissen' werd dan ook geregeld gedaan. Overigens een lastige operatie.
> <
>
> Tegenwoordig wel endoscopisch. Schijnt goed resultaat te geven.

Het resultaat, mits de indicatie juist was, is goed te noemen. Wel wordt
geklaagd dat het "opboeren" niet meer mogelijk is

groeten jan

Fred Groen

> [...]
> schuiven?
>
> nee, geneest nooit vanzelf maar kan alleen erger worden.

Maar kan, bij aanhoudende klachten (en als medicatie
niet aanslaat), wel 'gerepareerd' worden?

--
Fred

Bart van Herk

>Maar kan, bij aanhoudende klachten (en als medicatie
niet aanslaat), wel 'gerepareerd' worden?
<

ja, dat is meestal wel mogelijk. Maar dan moet hij wel eerst aangetoond
worden - dat het inderdaad een breuk is, bedoel ik.

--
groeten van Bart

winnie

knipknip

melk drinken is niet aangeraden, op hetzelfde moment is de pijn minder maar
vererger je in feite de zuurtegraad van het maagzuur.
melk werd vroeger veel gebruikt tegen maagpijn maar doet in feite meer kwaad
dan goed

zie
onderstaande link of google maar eens even

"Als je last hebt van maagzuur, moet je veel melk drinken.
Juist niet. Melk bindt het zuur wel even, maar stimuleert daarna de aanmaak
van maagzuur. De pijn neemt even af en wordt daarna alleen maar heviger."

link
http://www.mlds.nl/pages/aandoeningen.php?subgroep=24&rID=20&aID=29&char=S

mvg

Bobby

"Tom" schreef

> Ik snap je niet helemaal. In je oorspronkelijke posting schreef je dat je
> huisarts had *geconstateerd* dat je een maagzweer hebt door aan je
> maagstreek te voelen. Heb je nu wel of geen maagzweer?

Dat weet ik niet, de dokter zegt het en die zal het wel beter weten. Er
staat diagnose: ulais pegnior (als ik het goed lees) Ik heb nog voor twee
weken medicijn dus ik kijk het nog wel die tijd even aan.

> [...]
maagzweer
> hebt, gaat die pijn niet zomaar weg na een glaasje melk. Althans, bij mij

Ik bedoel in combinatie met die omeprazol werkt het verzachtend. Voordat ik
wist wat het was heb ik geen melk geprobeerd, maar ik betwijfel of je daar
mee erg veel pijn bestrijdt. Ik weet nu dat die pijn uit mijn maag komt,
eerst wist ik dat niet.

> Wat doet de huisarts nu nog meer, behalve omeprazol voorschrijven? Eerst
> maar eens afwachten of de klachten verdwijnen?

Dat is correct, maar ik kan natuurlijk altijd een gaan voor een tweede
consult als deze behandeling niet aanslaat.

Gr. Bobby

Bobby

Nou zo leer je iedere keer weer wat nieuws hč. Meestal hoor je nog overal
dat melk goed werkt bij een maagzweer.

Gr. Bobby

"winnie" <sp...@pandora.be> schreef

Bobby

Bedankt Christa voor de tips. Het is gewoon een algemeen ziek gevoel, en van
wat ik er van lees op websites zou dat kunnen duiden op een middenrifbreuk
omdat dan de maag naar boven schuift.bij bukken, maar op zich is het
allemaal niet zo bijzonder als ik lees dat 10 procent van de mensen heeft te
kampen met een maagzweer, en er toch verder geen behandeling gebeurt in
Nederland aan een middenrifbreuk, moet ik het gewoon maar even aankijken. Ik
zal van de week eens Gaviscon proberen.

Gr. Bobby

"Christa" <chr...@forumt.nl> schreef in bericht

Christa

Thu, 17 Jun 2004 01:45:09 +0200 tikte dan wel citeerde Bobby:

>Ik weet nu dat die pijn uit mijn maag komt,
>eerst wist ik dat niet.

Nee, die pijn komt waarschijnlijk uit je slokdarm. En dan met name het
kleine stukje net boven je maag. Daar waar het door maagzuur
geirriteerd is en waar het nu iedere keer weer geirriteerd raakt door
terugvloeiend maagzuur. En zolang dat geirriteerd blijft, zolang dat
niet geneest, zul je er pijn aan houden.

--
Christa

Bart van Herk

>Heb je nu wel of geen maagzweer?

Dat weet ik niet, de dokter zegt het en die zal het wel beter weten. Er
staat diagnose: ulais pegnior (als ik het goed lees)<

de dokter kan het alleen op je verhaal en lich onderzoek ook niet zeker
weten.
ulcus ventriculi ?

--
groeten van Bart

f,stam2

bovenste slokdarmsphfincter en onderste slokdarmsphinter zijn wel
gebruikelijke benamingen en er is wel zeker sprake van een sluitspier
denk maar aan een achalasie mooi plaatje op deze site
http://www.gastrolab.net/welcomee.htm
En vroeger was maaglijden een groot probleem, mensen werden wekenlang
opgenomen en werden op een Meulengrachtdieet gezet
Toendertijd een erkend dieet voor maaglijders. En de bismuth produkten
vonden ook gretig aftrek. En verder het vermijden van stress want daar
kreeg je het aan je maag van. Blijkt het vaak toch een diertje te zijn
de Helicobacter pylori die ze vroeger ook nog wel campylobacter noemden
Groeten Fred

Bobby

Mooie site! Nu nog even alles vertalen

Gr. Bobby

"f,stam2" <"f,stam2"@chello.nl> schreef in bericht

Bart van Herk

>bovenste slokdarmsphfincter en onderste slokdarmsphinter zijn wel
gebruikelijke benamingen en er is wel zeker sprake van een sluitspier
denk maar aan een achalasie<

Nee, als je de doorsnee van het overgangsgebied onder de microscoop bekijkt
zie je geen sluitspier. Op die plaats zitten niet meer spiercellen dan
elders in oesophagus en maagwand. Welk plaatje op de uitgebreide site bedoel
je precies?

--
groeten van Bart

latif...@gmail.com

Beste methode is maag kijkoperatie als de sluitspier niet erg verslapt is kan het gewoon genezen en niet terug keren de dokters of specialist loopt ons in de maling tenemen omdat het lastig operatie is en kost duur en de verzekering doet er ook moeilijk over zolang je mee kan leven is het goed en goedkoop ze willen alleen hun zakken vullen het is soort eigen schuld dat we maagbreuk hebben of smoes ouderdom terwijl je nog jong bent of ze zeggen is niet tegenezen in België zijden ze gewoon is tegenezen

latif...@gmail.com

Je moet wat hard zijn tegen de dokter of vooral specialist voor als nog operatie ze doen dat niet omdat het tijd kost en week in het ziekenhuis moet blijven dat kost veel geld daarom spelen ze spelletjes met ons zelfs de specialist internegeeskunde worden ook Door verzekering onderdrukt om niet tedoen alleen bij levens bedreiging vandaar die smoes komt terug of ouderdom of is niet tegenezen bij een persoon was erger bij hem was maagbreuk helemaal open waardoor ze bij hem is aangeboden soort plastic achtig bij ze maag teplaatsen dat dat als sluitspier word gehecht hij heeft geweigerd omdat hij daar bang voor is dat het in de toekomst ziekte zou lijden zoals kanker. Vandaar dat hij nee heeft gezegt maar als het sluitspier aan eenkant beetje verslapt is kan de maag omgedraaid worden en gehecht zodat het kan weer sluiten je kan bij Google kijken naar maagbreuk operatie Hoe dat ze werk gaat het kan gewoon genezen tenzij je in de toekomst bijvoorbeeld dom medicijnen met cola gaat drinken of preworkout met medicijnen gaat slikken waardoor de medicijn tussen je sluitspier van je maag blijft hangen dan verslapt de sluitspier weer dan heb je problemen of zware maaltijden je misselijk blijft eten continu als het geneest is het genezen je zal wel eerste paar weken moeilijk hebben na operatie want je krijgt vervolg behandeling kijken hoe het met je gaat van vloeibare voeding tot later vaste voeding omdat het moet genezen na operatie en kijken of je geen slik problemen nog hebt

marleenry...@gmail.com

Op zondag 13 juni 2004 20:54:33 UTC+2 schreef Bobby:
> [...]
> genezen?
>
> Iemand een idee? Alleen graag serieuze reacties. (dit moet je hier altijd

hoe kan je weten wat u juist heb als er geen onderzoek gedaan is in de maag van een specialist?mijn man maaghernia en heeft 2 maanden omeprazol moeten slikken eer hij beterschap had...nu nog alle dagen 1 pil en onder scanner om te weten hoe groot de maagbreuk is.

rommela...@gmail.com

Is er iemand die ook zware hoestbuien heeft?

Izak van Langevelde

On Mon, 02 Mar 2020 09:56:09 -0800, rommelaereann68 wrote:

> Is er iemand die ook zware hoestbuien heeft?

Probeer het in Noord-Italië?

--
Grinnikend door het leven...