burostoel voor lange mensen

Johan

Hoi,

Ik zit nogal veel aan buro en heb recent serieus last gehad
van lage rug (gelukkig nog geen hernia). Ik ben nu op zoek
naar een heel goede burostoel. Ik ben nogal groot (bijna 2m)
en dit geeft een extra moeilijkheid, nl. iets op mijn maat vinden.

Bij gewone meubelwinkels vind je wel redelijke buro-stoelen,
maar geen specifiek om je een goede houding te verzekeren en
zeker voor grote mensen.

Bij 5 detailwinkels voor buromateriaal, was het resultaat dat 3
geen stoelen hadden berekend op mijn lengte. Bij de overige twee
kreeg ik Stokke en Kinnarps voorgeschoven. De Stokke (met
de kniesteuntjes) kostte 32000 BF (1600 gulden) : deze stoel
verplichtte om mooi rechtop te zitten, maar is slecht wanneer
je af en toe eens links of rechts iets moet grijpen en is toch iets
te klein (werd achteraf door verkoper toegegeven dat stoel
gemaakt is voor mensen van 1m30 tot 1m90). En 32.000 BF
is me dan toch teveel.
Alternatief is de Kinnarps (ziet er een normale burostoel uit op
wieltjes) met verhoogde gasveer, langer zitvlak en ruggesteun.
Het zitvlak kan naar voren hellen, zodat je in een correcte
houding kunt zitten. Kostprijs : 24000 BF (1200 gulden).

Is veel geld, maar voor m'n rug heb ik wel iets over. Zijn er
hier lange mensen die ook problemen hebben gehad met de rug ?
Wat is jullie ervaring met burostoelen ? Zijn er nog andere merken
(eventueel ook winkel vermelden, mag in Nederland zijn, want in
Belgie zijn lange mensen niet echt een belangengroep).

thanx,

Johan

Tom

Johan <johan...@advalvas.be> schreef in berichtnieuws
KK_e5.5797$LZ2.1...@afrodite.telenet-ops.be...

> [...]
> naar een heel goede burostoel. Ik ben nogal groot (bijna 2m)
> en dit geeft een extra moeilijkheid, nl. iets op mijn maat vinden.

Kijk eens op de site van Scheel: www.scheel.nl
Een firma die al jaren naar genoegen van de klanten uitstekende, aangepaste
autostoelen maakt. Sinds kort maken ze ook bureaustoelen die op maat zijn
gemaakt voor lange, kortbenige, dikke of anderszins veeleisende mensen. Zie
hiervoor de pagina: http://www.scheel.nl/pages/globaal.asp?pagid=21
Ze zijn niet goedkoop, wél goed.

Groeten,
Tom.

Ria Straathof

Misschien kan je je vraag gerichter stellen op de pagina van de Klub voor
Lange Mensen. Zij hebben ervaring met dit soort zaken/vragen.
http://languit.nl

Johan heeft geschreven in bericht ...

> [...]
>naar een heel goede burostoel. Ik ben nogal groot (bijna 2m)
>en dit geeft een extra moeilijkheid, nl. iets op mijn maat vinden.

Joris 3 Pinter

Johan,
Ik heb goede ervaringen met Stokke stoelen en hun filosofie, ik ben 1,92
lang. Op mijn werk zet ik de bodem van mijn bureaustoel (met wieltjes,
geen Stokke) aflopend naar beneden, ik heb een stoel die dat kan. De
hoek knie, heup, kin (heup als hoekpunt) is op deze manier niet 90
graden maar ongeveer 120 graden. Het kostte me een week om er aan te
wennen maar ik kan nu geen dag meer zonder de schuine helling. (Als een
ander hem per ongeluk recht gezet heeft is het eerste wat ik doe, hem
weer schuin zetten.) Door de schuinte kantelt je bekken op een andere
manier onder je ruggenwervel. Rugproblemen heb ik sindsdien zelden en
ALS ik ze al heb, binnen proporties. Via www.deja.com kun je mijn
ervaringen/oplossingen met rugklachten ook lezen, ik ga die nu niet
herhalen, maar ik noem het maar als tip.
Succes,
Joris.

R. Straathof

Het juiste adres voor de site van de Klub voor Lange Mensen is :
http://www.languit.nl/

Ria Straathof heeft geschreven in bericht
<8libro$7vk$1...@nereid.worldonline.nl>...

Henri de Bok

In article <964553624.28912....@news.demon.nl>, Joris 3
Pinter <nie...@sjos.demon.nl> writes

Achter -of voor, als je wilt- mijn computer zit ik op een zit-kniel
stoeltje. Je rug maakt een andere hoek met je bovenbenen en gewicht van
het bovenlichaam wordt gedeeltelijk ook naar de knieen overgebracht.
Bevalt me uitstekend. Een jaar of 5 geleden zag je ze op 'gezondheids
beurzen'; kosten fl. 250,--. Ik had het er voor over.
Onlangs zag ik ze ergens in een prijscourant aangeboden voor ca 60-70
gulden. Ze zijn ontdekt. Sorry, ik weet niet meer waar ik dat gezien
heb. Ze zijn op hoogte verstelbaar. Hoe ver dat gaat voor extra lange
mensen weet ik niet.

Henri

--
hde...@karmavita.demon.nl

Toni Kester

On Wed, 26 Jul 2000 02:12:09 +0200, Henri de Bok
<hde...@karmavita.demon.nl> wrote:

> [...]
>gulden. Ze zijn ontdekt. Sorry, ik weet niet meer waar ik dat gezien
>heb. Ze zijn op hoogte verstelbaar. Hoe ver dat gaat voor extra lange

De narigheid daarbij is echter dat je geen armleuningen hebt.
Belangrijk, omdat je volgens mijn fysiotherapeut "regelmatig even je
midden moet vinden"Ook vandaag las ik (ik dacht in de nieuwe cosmo -
bij item over over RSI- )dat armleuningen van belang zijn. Een hoek
van 90 graden zovwel voor je bekken/benen en voor de armen.
Ik heb zelf op mijn kantoor een paar weken een Kinnarps op proef
gehad. Ook met zo'n zitgedeelte dat kantelt. Voor mij geen goede
oplossing - het is trouwens net of je gelanceerd wordt, zeg - en dat
was in mijn geval wel te verklaren, omdat er stuk hypermobiliteit zit
in een deel van de rug en een ander deel is hypo-mobiel. Als ik zo
naar voren kantelde had het tot effect, dat mijn onderrug nog holler
ging staan.

Ik heb daarna nogal wat stoelen uitgeprobeerd en ik kwam uit bij Cieba
in Leiderdorp geloof ik. Een aantal stoelen geprobeerd en je moet
meteen voelen: dat zit goed of niet. De leuningen zijn bij mij
omgedraaid, imdat ik lange armen heb (natuurlijk logisch als je lang
bent) en verstelbaar.
Ik heb deze stoel nu een week of 6 op kantoor en het bevalt goed.
O ja, je kan de zitdiepte ook verstellen bij deze stoel. Als je wilt
kan ik van de week wel opzoeken welk type stoel het is.. hij is ook
niet extreem duur, 1200 gulden geloof ik met de aanpassingen . De
rugleuning kan je vastzetten, maar dat heb ik niet gedaan, omdat het
af en toe wel lekker is om een stukje achterover te zitten als je niet
bezig bent met de pc.

Groetjes, Toni

>Henri
>
>--
>hde...@karmavita.demon.nl

nichec...@gmail.com

Maar daar blijft het niet bij. Ik hoorde van dezelfde collega dat we binnenkort ook nieuwe bureaustoelen krijgen.

http://www.emleerdam.nl/bureaustoelen.html