Electrische fiets Aldi nu in aanbieding

O. Udeman

Kan iemand iets zeggen over deze aanbieding? Ervaringen, fabrikant, service?

--
Don't ask what your country can do for you but what you can do for your
country

Meneer Orac

O. Udeman heeft ons zojuist aangekondigd :
> Kan iemand iets zeggen over deze aanbieding? Ervaringen, fabrikant, service?

Ze hebben lekker worsten. Aanradertje dus.

post2u

On 17-5-2014 12:35, O. Udeman wrote:
> Kan iemand iets zeggen over deze aanbieding? Ervaringen, fabrikant,
> service?

Het is algemeen bekend dat de modale Aldi werknemer/werkneemster,
aanvankelijk opgeleid als VMBO rijwielhersteller, vanwege de enorme
marktdruk is doorgestoomd naar de felbegeerde opleidingen als
Werktuigbouwkunde TU Delft/Twente.
Dit vanwege de grote toeloop van academici voor deze lucratieve banen op
een uiterst schaarse arbeidsmarkt in crisis.

Hoe hoog de lat ligt merk je als je een willekeurig Aldi filiaal
binnenloopt en hooggeschoolde beta blikken je meteen de maat nemen.

Wees niet bang, ook voor de meest fijne, hoogwaardige en complexe
elektronica ben je hier in de allerbeste handen.
Met de high-tech servicedesk, intelligent advies op maat, gedegen
aftersales en rationeel onderdelen voorraadbeheer zit je hier helemaal goed.

O. Udeman

post2u schreef op 18-5-2014 2:29:
Leuk, maar dat vraag ik niet. Ik ben benieuwd naar de fabrikant van deze
dingen en naar praktijkervaring met aankoop, gebruik en service. En van
dat laatste met name hoe men dat doet. Er wordt gesproken over reparatie
aan huis, maar hoe gaat dat dan? B.v.: als je een lekke band hebt en
daarna de boel opnieuw moet worden ingeregeld. Dat laatste weten veel
mensen niet, maar is een probleem bij een asmotor. Voor mij zelf was dat
overigens een van de redenen reden om een electrische fiets te kopen met
een middenmotor die de ketting aandrijft.
Tot nu toe lijken me de vragen bij kwaliteit en service te groot om
iemand te adviseren er een te kopen, maar ik kan wel begrijpen dat
mensen belangstelling hebben omdat de prijs natuurlijk erg aantrekkelijk
is: voor de bekende merken betaal je minstens twee tot drie keer zo veel.

post2u

On 18-5-2014 11:40, O. Udeman wrote:
> Leuk, maar dat vraag ik niet. Ik ben benieuwd naar de fabrikant van deze
> dingen en naar praktijkervaring met aankoop, gebruik en service. En van
> dat laatste met name hoe men dat doet.

Het lijkt mij op voorhand een logistieke nachtmerrie een dergelijk
product te kopen bij een lowbudget grootgrutter in Beierse jam en Alpine
hagelslag, met gum kauwende kassi�res in de helpdesk, die het VMBO
vanwege de abstracte lesstof voortijdig hebben moeten verlaten.
http://www.youtube.com/watch?v=6ZdatewP2jQ

Oftewel, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel....;)

O. Udeman

post2u schreef op 18-5-2014 17:18:
Ik ben niet ge�nteresseerd in jouw mening over het beleid van Aldi, maar
wil weten wie de fabrikant is van hun electrische fietsen en naar
praktijkervaringen met aankoop, gebruik en service daarvan.

post2u

Antwoorden zijn niet aan iedereen besteed en sommige personen zouden een
goedbedoeld advies niet eens herkennen als zij er over struikelden.
Sterkte verder.

O. Udeman

post2u schreef op 19-5-2014 1:23:
Zeg nou maar gewoon dat je mijn vragen niet kunt beantwoorden. Dat is
helemaal geen schande, want ik kan dat ook niet, vandaar dat ik ze hier
stel.. :-p

O. Udeman

O. Udeman schreef op 19-5-2014 11:47:
Inmiddels heb ik deze link gevonden:
http://www.textmagazine.nl/2701/aldi-elektrische-fiets-e-cult

post2u

On 19-5-2014 11:47, O. Udeman wrote:
> post2u schreef op 19-5-2014 1:23:
> Zeg nou maar gewoon dat je mijn vragen niet kunt beantwoorden. Dat is
> helemaal geen schande, want ik kan dat ook niet, vandaar dat ik ze hier
> stel.. :-p

Al zou Porsche zelf achter het product schuilen, ik zou mij liever eerst
afvragen of ik zoiets bij een lowbudget kruidenier zou willen kopen.
Jij wilt die schakel overslaan, dat lees ik tenminste, de vraag blijft
of dat verstandig is.

Het is als een dorstige mond en een volle gifbeker in een door God
verlaten en zinderende woestijn.
Ja, je kunt de gifbeker leegdrinken als je je dorst wilt stillen, maar
beantwoordt dat eerlijk en volledig een actuele maar dorstige vraag??

Het lijkt mij dat met de Jip & Janneke metafoor zowel de vraag, als het
antwoord nu wel duidelijk zal zijn....;)

Nini

post2u <pos...@invalid.com> wrote in news:llbfdj$g1f$1...@dont-email.me:

> [...]

Ik heb helaas ook geen antwoord op je vraag.

Maar vanochtend wel iets gehoord bij de fysio hierover.

Het was volgens mijn medetrainer een fiets met 1 frame maat. Maat 51...
Het zegt mij niet veel maar het was dus volgens hem niet geschikt voor
iedereen.

En verder heb ik geen hele slechte ervaringen met dit soort aankopen bij
Aldi en Lidl. Wel hou ik in gedachten dat het vaak geen topmerk is.
Dus zeg maar voor de hobby-ist.

Je vragen lijken me met de E fiets terecht.
Ik hoop dat je antwoord krijgt.

Succes.

Nini

O. Udeman

Nini schreef op 19-5-2014 22:17:
De link die ik gisteren al doorgaf geeft veel gebruikerservaringen, maar
ook info over fabrikant en service.

Nini

"O. Udeman" <no...@nona.me> wrote in news:537a9fb6$0$2862
$e4fe...@news.xs4all.nl:
Goede zaak, ik had de link niet bekeken.
Alleen dat ik toevallig die ervaring bij de fysio hoorde.

Als de OP maar geholpen is.

dank.
Nini