Milaan-San Remo, cyclosportief

Vincent Verhaar

Iemand ervaring met de Milaan-San Remo cyclo?
Deze wordt geloof ik op de zaterdag voor de prof koers verreden.

Zijn er bussen? Of is er bagagevervoer van Milaan naar de finish?

Vincent Verhaar

ik bedoel dus bussen om van de finish in San Remo weer terug te gaan naar je
hotel in Milaan?

"Vincent Verhaar" <a...@a.nl> schreef in bericht

Gerrit

"Vincent Verhaar" <a...@a.nl> wrote in message news:<aqnm4f$jte$1...@reader15.wxs.nl>...

Dag Vincent,

Ik heb deze in 2001 gereden. Prachtige rit.
Gelukkig niet zo vroeg in het jaar, maar pas eind mei (laatste zondag
of zo).

De organisatie is anders dan in de meeste cyclo's. Je start en-groupe
in Milaan en gaat de eerste 120 km onder begeleiding door de Po-vlakte
(pakweg 1000 man en vrouw). Het gaat wel hard, rond de 36 gemiddeld de
eerste 3 uur en er zijn vele valpartijen. Daarna volgt een bergachtig
stuk van 80 km en daar valt de groep uit elkaar. De begeleiding laat
je alleen wanneer je verder achter op raakt dan ca 10 minuten na de
koplopers. De laatste 100 km is langs de kust met de bekende Capo's.
Volledig zoals de profs 2 maand eerder doen.

Er is een mogelijkheid om je na afloop terug te laten brengen naar
Milaan. Ik heb daar geen gebruik van gemaakt en weet ook niet hoe het
werkt.
Mijn oplossing was dat ik de zaterdag ervoor de auto naar SanRemo heb
gebracht en deze daar (gratis) achter het station heb geparkeerd.
Circa 2 km van de finish. Daarna naar Milaan terug met de trein. Er is
een directe verbinding zonder overstappen die ongeveer 4 uur in beslag
neemt. De kosten waren verhoudingsgewijs gering (een kleine 20 euro).
Een volgende keer zou ik het weer zo doen.

Groeten,
Gerrit

Vincent Verhaar

bedankt voor je uitgebreide antwoord.
weet je misschien een website waar ik me in kan schrijven?

"Gerrit" <schot...@hotmail.com> schreef in bericht

Gerrit

"Vincent Verhaar" <a...@a.nl> wrote in message news:<aqs1ag$1t5$1...@reader13.wxs.nl>...

> bedankt voor je uitgebreide antwoord.
> weet je misschien een website waar ik me in kan schrijven?

Dag Vincent,

Ze hebben momenteel geen web-site. Af en toe wel een tijdelijke voor
uitslagen etc. (http://www.ciclismoedintorni.it/mi-sa/index.htm).
Mogelijk dat deze komend voorjaar weer in de lucht komt???

Wil je informatie zoeken; het valt in Italie onder de Granfondo's. Een
hele reeks van cyclosportieven. Het zijn daar ook veel (semi)amateurs
die er aan mee doen.

Ik heb me toen ingeschreven via Le Champion.
(http://www.lechampion.nl).
Zij organiseerden een klassiekerweek, waar Milaan-SanRemo onderdeel
van was. Je kon toen per onderdeel inschrijven. Mogelijk doen zij dat
in 2003 weer.
Een tweede optie was toen voor mij om via een italiaanse vriend een
inschrijving te regelen via zijn club. Individueel inschrijven was
voor mij niet nodig.

Individueel aanmelden was zowiezo toen moeilijk. Je moest dit via een
vereniging doen en licentie-houder zijn. De reden hiervoor had
vermoedelijk iets met de verzekering te maken. Informatie is echter
erg moeilijk te krijgen.

Toen ik er was heb ik wel vernomen dat er "individuele" deelnemers
waren, maar ik heb daar verder geen info over.

Veel info over diverse cyclo's staat op de site van Nan van Zutphen:
http://members.chello.be/sf16499/index.htm

Succes,
Gerrit

Ewoud Dronkert