korting bij aankoop nieuwe fiets(en)

Eus

Wij zijn van plan één of twee fietsen met elektrische ondersteuning bij de
plaatselijke fietsenwinkel te kopen zonder inruil van de oude fietsen.
Wat is een redelijk percentage korting dat ik zou kunnen vragen?

Bert

"Eus" <Nospam@ nospam4all.nl> schreef in bericht

> Wij zijn van plan één of twee fietsen met elektrische ondersteuning bij de
> plaatselijke fietsenwinkel te kopen zonder inruil van de oude fietsen.
> Wat is een redelijk percentage korting dat ik zou kunnen vragen?

twee fietsen tegelijkertijd? Ik zou op 20% inzetten en bij minder dan 10%
weglopen en mijn telefoonnummer achterlaten. "Als je tot rust gekomen bent,
kun je me gerust op dit nummer bellen, beste fietsenmaker".

fie...@googlemail.com

On 26 mrt, 09:11, "Bert" <b...@sesamstraat.com> wrote:
> "Eus" <Nospam@ nospam4all.nl> schreef in berichtnews:49cb3135$0$189$e4fe...@news.xs4all.nl...> Wij zijn van plan één of twee fietsen met elektrische ondersteuning bij de

Bij minder dan 10% van adviesprijs gelijk naar andere fietsenmaker.
20% is haalbaar maar soms krijg dan geen "gratis" beurten meer.

Laatst had mijn vader de keuze uit
20% korting, u krijgt de fiets afgeleverd
10% korting, u krijgt de fiets afgeleverd, een kleine beurt en x jaar
garantie
0% korting, u krijgt de fiets afgeleverd, een kleine beurt,een grote
beurt en x jaar garantie
Op mijn vaders vraag hoe het met de garantie zat zei de fietsenmaker
eerlijk "Dat maakt niet.Er is fabrieksgarantie en de wettelijke
bepaling."

Phi-Lir

Zou het ook niet een kwestie zijn van afwachten wat de dealer je vraagt tov
van de adviesprijs. Mijn ervaring is namelijk, dat de prijs uit de folder
nooit gevraagd wordt en de service op elk moment naar volle tevredenheid
verleend wordt.
De vraag is dus eigenlijk hoe je met elkaar omgaat.
Mijn ervaring is trouwens, dat het ongevraagd boven de 10% is.

"Eus" <Nospam@ nospam4all.nl> schreef in bericht

Gazo

"Phi-Lir" <di...@kpnplanet.verwijderen.nl> schreef in bericht
Als het een hele grote fietsenzaak betreft kan deze bij bepaald A merken
afhankelijk van zijn omzet, inclusief een rabatregeling en centrale inkoop
via een organisatie tot maximaal 28 % bruto winst komen
Eea is afgezien van kortlopende acties.
Van deze bruto winst moet zoals een ieder weet heel veel worden betaald en
het het is dus absolute waanzin om te verwachten dat kortingpercentages van
20% nog enige vorm van realiteitszin inhouden.
Een percentage van 10% is prachtig om te krijgen maar ook dit komt
rechtstreeks aan een onder druk staand bedrijfsresultaat. Bij zaken waar je
relatief hoge kortingen krijgt of kunt bedingen kun je er donder op zeggen
dat alle onderdelen die je koopt voor 100 % van de adviesprijs worden
verkocht, terwijl juist daar aardige kortingen mogelijk zouden moeten zijn

Gerrit

Gerten

"Gazo" <ga...@planet.nl> schreef in bericht

> [...]
> afhankelijk van zijn omzet, inclusief een rabatregeling en centrale inkoop
> via een organisatie tot maximaal 28 % bruto winst komen

De hoogte van de handelskorting op fietsen wordt niet zo zeer bepaald door
de grootte van de betreffende rijwielzaak. maar meer door de manier van
inkopen.

Ik heb altijd gewerkt als zelfstandige fietsenzaak, was dus niet bij een
organisatie aangesloten. De normale handelskorting op merkfietsen is bij
alle fabrieken ca. 22,5%. Ik kocht 80% van de omzet in de wintermaanden in.
Fabrieken willen heel graag in de wintermaanden fietsen verkopen en vooral
afleveren. Besteld men fietsen in september, dan hoeven die pas in mei
betaald te worden tegen een hogere handelskorting. Betaal je de fietsen
direct na ontvangst dan krijgt de handelaar weer meer korting. Door vrij
grote aantallen fietsen in september te bestellen onder de voorwaarde dat ik
ze direct na ontvangst betaalde kon ik met wat handje klap meestal een
korting bedingen van 39 of 39,5% voor de hele jaaromzet, dus ook voor
fietsen die ik later bestelde.

Nu werkte ik niet zo dat ik die extra winst als korting aan de klant gaf.
Bij inruil werd er nooit over korting gesproken maar uitsluitend over een
heel goede inruilprijs. Zonder inruil gaf ik altijd 10% korting, ook al
vroeg de klant er niet om kreeg hij toch 10%. Zo had ik een zeer goede
winstmarge, waar voor ik een grandioos goede service en garantie kon geven.

Vr. Gr. Gerten

Clemens...@gmail.com

On 27 mrt, 00:32, <Gerten> wrote:
> "Gazo" <g...@planet.nl> schreef in berichtnews:49cbdcef$0$9020$703f...@news.kpn.nl...
> Vr. Gr. Gerten- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Wordt er met de prijzen van fietsen ook niet vaak gefaked zoal bij
consumentenelectronica al sinds jaar en dag het geval is?
Van € 999 nu voor € 599 enz. Terwijl bij introductie door geen enkele
grote leverancier meer dan € 599 wordt gevraagd. Ter plaatse is vaak
nog een korting mogelijk!
Van de week een Bulls Cross Hybride disc (adviesprijs € 899) voor €
599 gekocht.
Model 2009. Dat is maar liefst een korting van 33,3%.
Hoe kan dit nu, of koop je nu een oud model (2009) omdat het nieuwe
model 2010 uitkomt. Bij vergelijkingen met andere merken fietsen
blijkt dat ik best voor een scherpe prijs deze fiets heb kunnen
aanschaffen. De folder van de LBS gaf gewoon aan adviesprijs € 899 bij
ons voor € 599.