zwanehals bij wasmachine nodig?

F.B. Sernee

Ik heb overal nieuwe afvoer, alleen was ik niet helmaal zeker van de
wasmachine
Moet daar een zwanehals tussen? Of kan ik de ruimte tussen afvoerslang en
afvoerbuis op een andere manier dichtmaken?
Het "ruikt" nu namelijk een beetje. (open verbinding naar riool)
Bedankt, Frank

Frans Tielen

"F.B. Sernee" <frank_sernee(verwijder)@hotmail.com> schreef in bericht
syphon = stankafsluiter
--

Met vriendelijke groet,

Frans Tielen

www.pepperprint.nl. voor een leuke attentie
www.betonfrezen.nl voor een knap stukje frees- en sloopwerk

"F.B. Sernee" <frank_sernee(verwijder)@hotmail.com> schreef in bericht
>Doe er maar een zwanenhals tussen.
Als je namelijk je slang er stankdicht op maakt dan trekt die stank
helmaaldoor je wasmachine heen.
Lijkt me dus geen pretje.
Let op dat de bovenkant van je afvoerpijp waar je de slang in hangt ongever
net zo hoog zit als je bovenkant van je wasmachine.

Suces

F.B. Sernee

Ja, weet ik veel, voor hetzelfde kon je geen syphon gebruiken ivm met de
kracht die achter de afvoer van de wasmachine zit
Maar goed, via email kreeg ook nog een aardige uitleg:

"De sifon moet je zo laag mogelijk bij de vloer zetten 40mm diameter .Dit om
het verwerken van het afvalwater soepel te laten verlopen.
Daarna in de sifon de buis omhoog deze mag niet te hoog zijn ą 65cm vanaf de
vloer. De slang van de wasmachine moet in de buis vrij hangen zodat er lucht
meegezogen kan worden."

Bedankt voor de antwoorden allemaal, Frank

Richard van de Stadt

"F.B. Sernee" wrote:

> [...]
>
> "De sifon moet je zo laag mogelijk bij de vloer zetten 40mm diameter .Dit om
> het verwerken van het afvalwater soepel te laten verlopen.

Ja, want uit de praktijk blijkt dat als de zwanehals hoog zit, en daar direct
de afvoerslang inhangt, het water een terugslag krijg van het laagje water
dat in de sifon zit...

Richard.

bausie

"F.B. Sernee" schreef:

Daar hoort een sifon tussen.
André
http://people.a2000.nl/abausewe/

vin

> Doe er maar een zwanenhals tussen.
> Als je namelijk je slang er stankdicht op maakt dan trekt die stank
> helmaaldoor je wasmachine heen.
> Lijkt me dus geen pretje.

Ik heb m'n afvoerslang rechtsreeks luchtdicht zonder sifon aangesloten en
dat gaat prima.
Aangezien de wasmachine-pomp niet in staat is om lucht te pompen krijgt ie
nooit al het water weg.
Dus de pomp plus filterhuis onder in de wasmachine werkt als het ware voor
stankafsluiter omdat er altijd wel water in blijft staan.

Shock

"F.B. Sernee" <frank_sernee(verwijder)@hotmail.com> schreef in bericht

Wij hebben direct boven de vloer een sifon en daarop nog ongeveer 70 cm 40
mm pvc pijp waar de slang los in hangt, nog nooit problemen mee gehad.

ShoCk

Z. Kriegsman

Dit is tot nog toe het enige juiste antwoord dat ik zie.

"vin" <vin(zonder dit)@xs4all.nl> wrote in message

G.Duteweert

"Z. Kriegsman" <ma...@kriegsma.myweb.nl> schreef in bericht

Ik heb geen foute antwoorden gezien. Ik zou niet voor de luchtdichte
oplossing kiezen. Het geeft toch meer risico's. Je hebt nl. je
stankafsluiter in je wasmachine zitten en dus ook bacteriën. Stel dat je
toch door andere oorzaken toch een leeggezogen sifon krijgt. Dan krijg je
toch een vieze bende in je wasmachine. Voor de kosten a 4 euro hoef je het
ook te laten. Gewoon een sifonnetje dus.
Gerard

Hans Pellikaan

"G.Duteweert" <gdute...@haalditweghome.nl> wrote in message

> [...]
> toch door andere oorzaken toch een leeggezogen sifon krijgt. Dan krijg je

Zeker weten! Denk bijvoorbeeld eens aan plotselinge luchtdrukval net voor of
tijdens een (zommerse) onweersbui.