Cylindersloten: EVVA 3KS / LIPS OCTRO

Stefan V.

Hoi,

Ik sta op het punt nieuwe gelijksluitende cilindersloten
aan te schaffen voor de buitendeuren van mijn woonhuis en
ben aan het twijfelen tussen de volgende twee types:
- EVVA 3KS (sleutel met "sleuven"-patroon)
- LIPS OCTRO (sleutel met "gaatjes"-patroon)

Heeft iemand tips/ervaringen?

Wat ik belangrijk vind, naast beveiliging uiteraard, is
vooral gebruiksgemak:
- sleutel moet net als een autosleutel in het sleutel-gat
gestoken kunnen worden, dus niet een kant perse boven
of onder.
- sleutel moet blindelings en licht in het slot vallen.
- er mogen geen scherpe randen of tandjes aanzitten die
aan broekzakken e.d. blijven haken

Zijn er landelijke ketens waar dit soort sloten goedkoop
te verkrijgen zijn?

Bedankt!
Stefan.

bausie

"Stefan V." schreef:

> [...]
> ben aan het twijfelen tussen de volgende twee types:
> - EVVA 3KS (sleutel met "sleuven"-patroon)
> - LIPS OCTRO (sleutel met "gaatjes"-patroon)

Neem dan de LIPS, en die moet je daar dan ook bestellen als je met een
sleutel alle sloten wil openen en sluiten.

Groeten
André
http://people.a2000.nl/abausewe/index.html

Gert-Jan

Hallo,

die Lips sloten werken heel fijn, maar zijn pittig duur. (had ik in mijn
vorige woning).
Een goedkoper alternatief ABUS classic (heb ik nu), ook met van die puntjes
op de sleutel. Ook gelijksluitend te bestellen. Tip: later nabestellen van
nog een gelijke cylinder is veel duurder dan in eens meerder gelijksluitende
cylinders bestellen. Houd dus rekening met eventuele uitbreiding.

Succes,

Gert-Jan.

"Stefan V." <Stef...@VERWIJDERDIT.hotmail.com> schreef in bericht

Stefan V.

> [...]
gelijksluitende
> cylinders bestellen. Houd dus rekening met eventuele uitbreiding.

Even kijken hoor.. ik kan op
http://www.abus.de/eh/EMain.htm
wel wat dingen over ABUS cilinders vinden.. maar geen "Classic", is
het misschien dezelfde als de "EP 10 Euro-Profile cylinder with dimple key
and security card" of de "EC 850 Euro-profile cylinder with dimple key"
(bij de EP10 zit er geen "sleuf" in de sleutel, bij de EP850 zit er wel een
"sleuf" in).

Wat kost die ongeveer dan? Ik heb de LIPS OCTRO (SKG **) gezien voor
ongeveer hfl.160,- per stuk.

Groeten,
Stefan.

Gert-Jan

Hoi,

de prijs van de Lips Octro klopt wel ongeveer.
De ABUS cylinders (incl. 3 sleutels per cylinder) waren ongeveer 50,-. Het
type wat ik heb heet "ABUS Extra Classic. Euro Profile Cylinder EC 850,
klasse 2" Het is een SKG klasse 1 cylinder.
Ik heb ze ook wel eens bij de Gamma of Praxis gezien bij het betere hang en
sluitwerk.
Het is een cylinder zonder certificaat, heeft wel een nummer i.v.m.
nabestellen sleutels. Het is een sleutel die willekeurig ingestoken kan
worden, de baard moet dan horizontaal staan (dat is even wennen). De baard
heeft wel gleuven dus je moet beter mikken dan bij de Lips.

Groeten,

Gert-Jan.

"Stefan V." <Stef...@VERWIJDERDIT.hotmail.com> schreef in bericht

Baukje

On Wed, 13 Dec 2000 20:52:57 +0100, "Gert-Jan"
<mber...@worldonline.nospam> wrote:

>Het is een cylinder zonder certificaat, heeft wel een nummer i.v.m.
>nabestellen sleutels. Het is een sleutel die willekeurig ingestoken kan
>worden, de baard moet dan horizontaal staan (dat is even wennen).

Vooral met een borrel op, want dan val je gemakkelijker terug in je
oude gewoontes.

(Oeps! Beetje buiten de orde geloof ik. Hoewel, een gewaarschuwd mens
telt voor twee.)

Succes,
Baukje