Hoe een deur zelf plaatsen ?

Roland

Ik wil graag zelf een binnendeur plaatsen maar weet niet goed hoe ik er aan
moet beginnen.
De oude deur is er volledig uit (ook het kozijn) zodat er enkel een opening
in de muur is.
De deur is tussen de keuken en een koele berging.
Is er iemand die tips weet (en/of links op het internet).
Dank bij voorbaat
Roland

BertP

"Roland" <Ge...@internet.be> schreef in bericht
Werkblaadje halen bij een van de doe 't zelf bouwmarkten (zijn gratis)
BertP

Jobbe

Brico fiche "Een deur plaatsen":

http://www.brico.be/fiches/04/04/bfc_N_04_04_.htm

Mvg
Jobbe

frans pannekeet

"Roland" <Ge...@internet.be> wrote in message news:<2WCKb.77$Bq.43...@hestia.telenet-ops.be>...

Beste Roland.
Als je een deur wel afhangen, een houten deur welke in een houten
kozijn valt met scharnieren en sluitwerk, dat is een heel verhaal.
Ga eerst even zoeken op internet. Zelf heb ik ooit een metselpagina
gemaakt en misschien is er ooit iemand geweest die hetzelfde met
'deuren afhangen' gedaan heeft of een doe het zelf site.
Als je er echt niet uitkomt ga ik de moeite nemen. Of iemand anders.
Groetjes

*Peter*

frans pannekeet wrote:

> Als je een deur wel afhangen, een houten deur welke in een houten
> kozijn valt met scharnieren en sluitwerk, dat is een heel verhaal.
> Ga eerst even zoeken op internet.

Ik heb ooit in deze groep een "handleiding" geschreven. Misschien staatie
nog in goegel

--
Posted by news://news.nb.nu

frans pannekeet

"Jobbe" <Jobbe@@pandora.be[***NOSPAM***]> wrote in message news:<XCFKb.1081$k5.2...@phobos.telenet-ops.be>...

> Brico fiche "Een deur plaatsen":
>
> http://www.brico.be/fiches/04/04/bfc_N_04_04_.htm
>
> Mvg
> Jobbe

Dat bedoel ik. Leuke bladzijde. Een tip. Je kan deuren kopen waar het
gat voor de slotplaat al is uitgeboord.

Roland

"Roland" <Ge...@internet.be> schreef in bericht
Bedankt,
Ik heb al iets aan de Brico info, maar ik wist niet de goede trefwoorden
voor Google.
Bij deze dan ook bedankt voor de tip => deur afhangen, er volgde een pak
treffers.
Groeten van Roland

he...@henkkral.nl

"Roland" <Ge...@internet.be> wrote in message
Tja, een mogelijkheid is een kant-en-klaar bouwpakket kopen voor een kozijn,
deze plaatsen (rondom volpurren en afwerken met latjes, als de muuropening
niet strak is) en met kozijnschroeven en pur vastzetten. Beetje recht helpt
veel voor de deur plaatsen later. Dan een drempel en een passende deur erin
afhangen. Over een deur afhangen met alles wat erbij hoort is veel te
verstellen, maar veel bouwmarkten hebben daar een instructie voor en bij
kant en klaar deuren (dus met slotgat erin e.d.) zit ook vaak een
instructie. Bij elkaar wel een redelijke operatie, niet om je DHZ-carriere
mee te beginnen, maar ook niet extreem moeilijk.

Henk Kral