Reiniger Acrylplaten zonnebank

Alfred Vossen

Hoi Allen,

Heb vandaag een bus acrylplaatreiniger gekocht bij mijn leverancier, nou
kost fles van 1 liter 10 EURO.
Het enige wat ik ruik is chloor, verder bij gebruik geen schuim, niks....

Maakt iemand van jullie die reiniger zelf ??
Indien wel, wat doe je er dan in buiten water ?

Groenten,
Frits.

Pinokio

"Alfred Vossen" <alfred@-NoSpam-glo.be> schreef in bericht

Je kan proberen er wat brandspirtes in te doen.
Echter acrylaatreiniger is meteen ook een antistatiche middel

Maar probeer is uit zou ik zegen

--
Posted by news://news.nb.nu

Willem van Zeijl

"Alfred Vossen" <alfred@-NoSpam-glo.be> schreef in bericht
Die chloor is bacteriedodend
Wel handig en hygienisch voor een zonnebank
Heb het gevoel dat je miskocht bent.
Want met gewoon vaatwas van Dreft bereik je hetzelfde.
Die blauwe soort is oook bacteriedodend en is een stuk voordeliger.
Bovendien stinkt dit niet naar chloor en het ontvet net zo goed.

Alfred Vossen

> Je kan proberen er wat brandspirtes in te doen.

Is dit wel goed voor die platen, die man vertelde dat er niets bijtens of
alcoholisch mocht op gebruik worden, dit zou plekken veroorzaken en de UV
straling belemmeren ?

> Echter acrylaatreiniger is meteen ook een antistatiche middel

Ik hoop dat van mijn naar chloorstinkend produkt ook.

> Maar probeer is uit zou ik zegen

Brandspritus zal ik maar niet gebruiken zeker...

Greetings,
Frits

Willem van Zeijl

kan ook ja. maar gewoon een sopje ruikt niet zo.

> Is dit wel goed voor die platen, die man vertelde dat er niets bijtens of
> alcoholisch mocht op gebruik worden,

Dat kan niet met een gewoon reinigingsmiddel ( wel met een middel wat een
laagje achterlaat )

dit zou plekken veroorzaken en de UV
> straling belemmeren ?

Nogal logisch dat hij dat vindt, het is dus een indianenverhaal,
hij wil je gewoon graag van dat dure spul verkopen van tien euro per liter
en zal dus goedkope huismiddeltjes afkraken.