Klok ontregeld

Jantje Smit

Wellicht niet helemaal de juiste nieuwsgroep, maar toch even proberen...

Wij hebben een klok aan de wand hangen met van die gewichtjes, die je elke
week omhoog moet draaien. Sinds twee weken slaat de klok 1 keer te weinig.
Dus als het bijvoorbeeld 12 uur is, slaat hij maar 11 keer.

Geen flauw idee waarom de klok dit doet, weet iemand hoe dit te herstellen
is? Alvast bedankt.

Jan.

Hans Verheul

Ik heb hetzelfde al eens meegemaakt.
De oplossing was in mijn geval als volgt:

- wacht tot de klok op het hele uur slaat. Bijvoorbeeld: het is 12 uur, de
klok slaat 11 maal.
- Verzet dan direct na het slaan de kleine wijzer van de 12 (rechtsom
draaiend) naar 11 (dus helemaal rond draaien).
- Daarna ging het bij mij weer goed.

Groeten
Hans Verheul
jsve...@wxs.nl
http://home.wxs.nl/~verhe070/home.html

Jantje Smit <jantj...@home.nl> schreef in berichtnieuws
q7s09.30481$5x.29...@zwoll1.home.nl...

J. J. Lodder

Jantje Smit <jantj...@home.nl> wrote:

Als de klok fout kan slaan is het er eentje met een apart
programmawieltje voor het slagwerk.
Te herkennen aan gleuven van oplopende lengte.

Gewoon doordraaien tot hij weer goed staat.

Jan

Jantje Smit

Hans,

Dit is voor mij ook de oplossing, bedankt!

Jan

"Hans Verheul" <jsve...@wxs.nl> schreef in bericht

ha-...@home.nl

Klok slaat 1 keer teveel op hele uren hebt u een oplossing ?
B.v.d.

Thaora

ha-...@home.nl stelde dit idée voor :
> Klok slaat 1 keer teveel op hele uren hebt u een oplossing ?
> B.v.d.

Om twaalf uur ook? :)

Kleine wijzer 1 uur terug zetten.

F+

Ano

Meestal zit er ook een palletje in om de klop te laten slaan, los van de
wijzerstand. Je kunt ook op deze manier het slaan ook gelijk zetten met
de wijzsers.

Maar de suggestie van F+ is wel een stuk sneller en beter voor je oren ;-)

Sjouke Burry

On 06.02.17 16:47, ha-...@home.nl wrote:
> Klok slaat 1 keer teveel op hele uren hebt u een oplossing ?
> B.v.d.

Deze overweldigende hoeveelheid informatie laat maar EEN advies toe:

KOOP EEN NIEUWE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thaora

Sjouke Burry heeft uiteengezet op 2/6/2017 :
Klokverkoper?

F+

kees6238

On Mon, 6 Feb 2017 07:47:19 -0800 (PST), ha-...@home.nl wrote:

>Klok slaat 1 keer teveel op hele uren hebt u een oplossing ?

flauw mopje ( dik voor mekaar show ? )

Waar is het tijd voor als de klok 13 slaat ?
Om 'm naar de klokkenmaker te brengen :-)