mieren

Ad

De vraag zal vast al eens eerder gesteld zijn maar ik probeer het toch maar
eens een keer:

Weet er iemand een effectief middel tegen mieren die steeds nesten maken
onder de tegels?

Ad

bestweter

"Ad" <ad.v...@planet.nl> schreef in bericht

Baygon in spuitbus met buisje.
Vormt schuim in het nest.
Geen idee of dit ook in NL te koop is, mijn leverancier is de Franse
supermarkt.

Willem

"bestweter" <best...@nottent.nl> schreef in bericht
Puschuim

bart

een onsje keukenzout oplossen in een kopje azijn en dit mengsel in het
gat gieten.

Oscar

Op Mon, 4 Jun 2007 22:01:39 +0200 formuleerde "Ad"
<ad.v...@planet.nl>:

- mierenlokdoosjes
- mieren verdelgings poeder

(beiden met matig/slecht duurzaam resultaat moet ik zeggen)
Ben gister besig geweest met een busje wespen verdelger dat ik nog had
staan, heeft soelaas gegeven, afwachten want meestal na een paar dagen
warm weer komen ze gewoon weer tussen de tegels vandaan hoor.
Oscar

Oscar

Reommeke

"Ad" <ad.v...@planet.nl> schreef in bericht
Borax mengen met suiker (1 op 1), dat fijn stampen en uitstrooien.

venture

"Reommeke" <reom...@nixtedoengehad.qqlq> schreef in bericht

kaneel strooien bij de ingang wil wel helpen

weet et niet

"Reommeke" <reom...@nixtedoengehad.qqlq> schreef in bericht

kijk ik zat te wachtten op dit antwoord want dit is echt de oplossing als
het er niet gestaan had dan had ik het geplaatst.

borax en suiker werkt zeer goed

Poecilia

"weet et niet" <r...@bbs.nl> schreef in bericht

Kom op, jij weet et niet ;-)
PR

weet et niet

"Poecilia" <poecilia....@NOSPAM.gmail.com> schreef in bericht
>das ook weer volgens me nick zo ja

maar oke het is een goed middel

Vandecasteele

"weet et niet" <r...@bbs.nl> schreef in bericht

Borax ken ik niet, waar koop je zoiets ?

Poecilia

"Vandecasteele" <V...@invalid.invalid> schreef in >> borax en suiker werkt
zeer goed

> Borax ken ik niet, waar koop je zoiets ?

Drogist of apotheek, is iderdaad een goede methode, ook heel effectief
bakpoeder met poedersuiker.
PR

Pietje

Kaneelpoeder strooien. Ik heb er goede ervaringen mee en goedkoop!!!!!!!!

"Ad" <ad.v...@planet.nl> schreef in bericht

post2u

"Poecilia" <poecilia....@NOSPAM.gmail.com> wrote in message

In een eerste opwelling van logica denk ik dat je 'op termijn' slechts dikke
miertjes krijgt....??
Of worden de miertjes aldus gemarineerd, geacht de oven in te wandelen??

Krulle

"Ad" <ad.v...@planet.nl> schreef in bericht

http://www.groeninfo.com/informatie/mieren-bestrijden-in-huis-en-tuin_175.html

Reommeke

"post2u" <pos...@post2u.nl> schreef in bericht
Mieren zijn gek op zoetigheid. Daarmee krijgen ze echter ook borax binnen.
Dat spul heeft de eigenschap te verharden als het nat wordt, dus die mieren
verstoppen, kunnen niet meer eten en sterven. Of bakpoeder ook zo werkt weet
ik niet.

"Vandecasteele" <V...@invalid.invalid> wrote in message
Apotheker of drogist
Borax = natriumtetraboraat = Na2B4O7

Poecilia

"Reommeke" <reom...@nixtedoengehad.qqlq> schreef in bericht
Bakpoeder werkt iets anders, als ze dat binnenkrijgen dan ontstaat er
koolzurgas en ploffen ze uit elkaar.
PR

post2u

> "Reommeke" <reom...@nixtedoengehad.qqlq> schreef in bericht

> Bakpoeder werkt iets anders, als ze dat binnenkrijgen dan ontstaat er
> koolzurgas en ploffen ze uit elkaar.
> PR

Tjjeeeezzzz, is dat ff gemeen zeg.
Denken die humpies lekker coke te snuiven en plots zitten zij in een slechte
cartoon met rondvliegende onderdelen...:-))
Zeker geen Partij vd Dieren gestemd...??...))

Poecilia

> [...]
> slechte cartoon met rondvliegende onderdelen...:-))
> Zeker geen Partij vd Dieren gestemd...??...))

Hoewel ik het met de meeste dieren het goede voor heb, heb ik inderdaad niet
op de partij voor de dieren gestemt ;-)
PR

post2u

"Poecilia" <poecilia....@NOSPAM.gmail.com> wrote in message

Ik ook niet hoor, maar als je de 'manual' leest, is het tamelijk bruut....))

Ad

"Krulle" <krulle...@no.no> schreef in bericht

Nou, de meeste middeltjes hiervan zijn wat mij betreft heel twijfelachtig
effectief (koffie? welke mier schrikt daar nou van?). Ze horen wat mij
betreft in het hocus pucus boek van Eucalypta, Dat van die gist dat is
interessant. Ga ik proberen.

Ad

bart

On 7 jun, 23:09, "Ad" <ad.vd...@planet.nl> wrote:
> [...]

> effectief (koffie? welke mier schrikt daar nou van?). Ze horen wat mij
> betreft in het hocus pucus boek van Eucalypta, Dat van die gist dat is

als je het met 90 graden in het hol giet werkt het natuurlijk prima

"Ad" <ad.v...@planet.nl> wrote in message

Werkt erg goed op voorwaarde dat 1. het mengsel droog is en blijft tot het
opgenomen is en 2. de gist erg fijn gemaakt wordt. Droge gist is wat
korrelig en de korreltjes zijn groot vergeleken met zo'n mierenbekje. Even
fijnwrijven in een vijzel ofzo.

Na bevochtiging (in het mierenlichaam) lost de suiker op en de vloeistof
voedt de gist, die doet wat gist moet doen: CO2 produceren, waardoor de
mieren letterlijk openbarsten.

Muo

"Poecilia" <poecilia....@NOSPAM.gmail.com> wrote in message

Nou, ik ben elke drogist af geweest hier maar geen borax... en bij de
apotheek ook al niet, zou niet meer mee gewerkt mogen worden...

bestweter

"Muo" <pe...@puntje.puntje.puntje> schreef in bericht

Misschien eens in Belgie proberen?
http://blog.seniorennet.be/kruidenhoekje/archief.php?ID=162

Teetje

On Mon, 11 Jun 2007 13:17:08 +0200, "Muo" <pe...@puntje.puntje.puntje>
wrote:

Probeer eens een echte drogist, niet het kruidvat of zo.

Hans

babypoeder rond het nest en bij de ingang strooien (bij droog weer) en je
bent er van af

"Muo" <pe...@puntje.puntje.puntje> wrote in message
> [...]

het is zelfs online te koop in Nederland, hier:
http://www.hekserij.nl/chemicalienah.htm