reinigen dakpannen

albert

Dag allemaal,

Het is eigenlijk de hoogste tijd om de dakpannen eens goed schoon te maken.
Het zijn rode sneldekkers, maar er zit allemaal mos en een ander geel goedje
op. Hoe kan ik de pannen het makkelijkst en snelst reinigen? Wie helpt?

groeten
albert

Chopperman

hogedrukspuit?

*
Klanten van het Delftse kabelbedrijf (Wanadoo / Casema) klagen
al een paar jaar over slechte service en trage verbindingen.
(Haagsche Courant, 20 februari 2001).

http://www.surf.to/chopper
Lat: 52" 3' 26" N
Lon: 4"14' 19" E
Suzuki Intruder 1500

cdirven

Hogedrukspuit : ja, maar wel van boven af, anders spuit je de pannen er af en
het water onder de pannen.
Cees dirven

J. J. Lodder

albert <str...@uwnet.nl> wrote:

> [...]
> op. Hoe kan ik de pannen het makkelijkst en snelst reinigen? Wie helpt?

Hoezo dat?
Het zijn korstmossen die verder geen kwaad doen.
Het bewijst dat je schone lucht hebt ;-)

Pas als de 'geulen' dicht beginnen te groeien
zodat je lekkages riskeert wordt het tijd daar wat aan te doen.
Dat probleem krijg je bij een voldoende hellend dak eigenlijk nooit.

Beste,

Jan

R. van Hattem

Hoge druk reiniger denk ik.

Gr Ronald

albert <str...@uwnet.nl> schreef in berichtnieuws
9a5agt$2a2c$1...@beast.euro.net...

albert

> Wat is er mis met _natuurlijke_ begroeiing van je dakpannen?

Om eerlijk te zijn was ik eerst van plan met een staalborstel het ergste
eraf te halen, maar vroeg me af of het makkelijker kon. Dus van
schoonmaakmiddelen is geen enkele sprake en ik geloof ook niet, dat ik dat
suggereerde.

> Dat "ander geel goedje" zijn korstmossen. Een teken dat het met de
> kwaliteit van de lucht in jouw omgeving wel goed zit.
> Of ben je misschien geļnfecteerd met de reclameslogans dat alles dat
> je niet kent met "welk milieuonvriendelijk schoonmaakmiddel ook"
> gedood dient te worden?

Ik snap niet hoe je tot zo'n eerste reactie komt. Verklaar u nader!

> Geen wonder dat zoveel kinderen tegenwoordig klachten hebben over
> allergieėn en intolerantie als alles in hun "natuurlijke" omgeving
> gedesinfecteerd en gesteriliseerd wordt. Op die manier bouwen ze nooit
> afweerstoffen op tegen _echt_ gevaarlijke bacteriėn en virussen.

Onze kinderen zijn niet ziek, allergisch en intolerant. En ik hoop ook, dat
ze nooit gesteriliseerd hoeven te worden. Ebola enzo??

Ik stelde een serieuze vraag en vroeg niet om zo'n antwoord.

Groeten
Albert

albert

J. J. Lodder <nos...@de-ster.demon.nl> schreef in berichtnieuws
1er6ezk.pl0...@de-ster.demon.nl...

> Hoezo dat?

Omdat ze van vuiligheid helemaal donker zijn geworden en ik ze de
oorspronkelijke kleur weer wilde terug geven.

> Het zijn korstmossen die verder geen kwaad doen.
> Het bewijst dat je schone lucht hebt ;-)

Daar ben ik ook erg dankbaar voor en wil ik ook graag zo houden.

> Pas als de 'geulen' dicht beginnen te groeien
> zodat je lekkages riskeert wordt het tijd daar wat aan te doen.
> Dat probleem krijg je bij een voldoende hellend dak eigenlijk nooit.

Het enige probleem is, dat ik het lelijk vind.

Groetn
Albert