spachtelputz verwijderen

joppie

Klusgenoten,

Hoe kun je het beste "spachtelputz" verwijderen. Zit er al 20 jaar op en ik
wil weer terug naar een vlakke muur.

Tips.....

Pinokio

"joppie" <iem...@microsoft.com> schreef in bericht

Je muur vlak laten stucadoren ?

joepidoe

Dat was ook bij me opgekomen, maar dat kost weer centjes.
Als verwijderen een optie is, dan lijkt me dat goedkoper

"Pinokio" <m...@home.nl denk ik> schreef in bericht

Andre-S

Ik heb hier een aantal vierkante meters moeten doen en heb het op
advies van zwager ingesmeerd met verfafbijt.
dacht nog even dat ie een hekel aan me had maar het werkte.
Voordeel is dat je het als een een zachte lap er af kan steken.
Of dit ook te doen is voor een komplete wand betwijfel ik.

On Sun, 13 Aug 2006 19:56:34 +0200, "joppie" <iem...@microsoft.com>

Diana

joppie formuleerde de vraag :

we hebben het hier een paar weken terug geprobeerd met een plamuurmes
en veel geduld.
Na 2 uur werken en amper een vierkante meter verwijderd te hebben
hebben we een stucadoor geroepen.
Die komt volgende week de muren mooi glad maken :)

Als de putz niet te vast zit zou je het nog kunnen proberen met een
behangafstomer (kregen wij als tip.......niet geprobeerd).
Ik durfde dat niet aan vanwege de nogal kleurige muurverf :)

Voor mij nooit meer spachtelputz!!

--

Djaan

bestweter

"Diana" <diana...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Moest die blijven zitten?

"Diana" <diana...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Ik heb het wel eens gedaan met een verf afbrander. Ook geen lolletje als het
om een groot oppervlak gaat, maar het ging wel.

GR, P<>

Diana

bestweter gebruikte zijn klavier om te schrijven :

die kleurige verf bedoel je?
Nee die moest niet blijven zitten. Maar ik durf een behangstomer niet
aan op een zeer donkerblauwe geverfde muur met verder een zeer lichte
vloer daaronder

--

Djaan

Diana

< plaatste dit op zijn scherm :

het gaat hier om zowat het hele huis :(
Toen we het kochten was het geputzt in een zachtgele kleur (aaargghh).
We hebben er een mege klus aan gehad om alles in een ander kleur te
verven/sauzen. Spachtelputz laat zich nl niet zo gemakkelijk sauzen.
Nu willen we (langzaam maar zeker) weer over op gladde muren. Dus de
stucadoor en wij worden goede maatjes :D

--

Djaan

Groeten uit 's-Gravenzande

"Diana" <diana...@wanadoo.nl> schreef in bericht

Spachtelputz kan je beter (laten) spuiten met een airless verfspuit i.p.v.
te klooien met kwasten en rollers.

grt. Michel