Gevraagd: Ventilator hetelucht verwarming Brink B-17

B. Selten

Ik heb een Brink B-17 hetelucht verwarming waar de ventilator motor
het van begeven heeft. Is er iemand die me daar aan kan helpen of
misschien een gebruikte heeft.

Bart

h.koch

Waarom bestel je niet gewoon bij BRINK?
nr. 0522-49944
Of kijk in het magazijn van Feenstra Verwarming
Capelle ad IJssel nr. 0522-49944
succes, Harry

"B. Selten" <bse...@freeler.nl> schreef in bericht

B. Selten

Dat weet ik, er zijn meer adressen waar ik terecht kan die dan
rechtstreeks bij Brink bestellen. Die dingen kosten overigens een
fortuin. Ik heb die motor, die in de ventilator unit gemonteerd is,
eens bekeken. Is een italiaan van geen waarde. Het is dan echt zuur om
daar een gigantisch bedrag voor te betalen.

Ik had het idee om eens naar een gebruikte te zoeken om zo geld uit te
sparen. Misschien heeft iemand zo'n ding liggen, of een oude ketel
staan? Bij Brink word ik als particulier niet eens geholpen!

Bedankt voor de tip harry ik zal morgen eens bellen.

Bart.

Thomas

Is het niet mogelijk hem te laten reviseren bij een bedrijf dat motoren
reviseert?

Thomas

B. Selten

Thomas <z...@spam.nl.invalid> wrote in message news:<3C61A55...@spam.nl.invalid>...

Motor valt niet meer te reviseren gleilagers zijn in het huis mee gaan
draaien. moet echt een nieuwe.

Bart

Peter Govaere

"B. Selten" <bse...@freeler.nl> wrote in message

> Motor valt niet meer te reviseren gleilagers zijn in het huis mee gaan
> draaien. moet echt een nieuwe.

Als dat het enig probleem is...... dan lijkt me dat toch nog te herstellen.

Bestaande glijlagers (en de kamer waarin ze gemonteerd zitten) even
uitkotteren. Net iets groter als de bestaande buitenmaat van de bestaande
glijlagers. Nieuwe (bronzen ?) bussen draaien, waarvan de binnen diameter
nog iets kleiner is dan die van de bestaande, buitendiameter met perspassing
passend in uitgekotterde kamers. Nieuwe bussen inpersen en binnendiameter
(na inpersen !) op maat ruimen.

Maar dat kost je misschien meer als een nieuwe ventilator

Thomas

Peter Govaere wrote:

> [...]
> passend in uitgekotterde kamers. Nieuwe bussen inpersen en binnendiameter

Nieuwe bussen kopen, in huis lijmen, en kijken hoe lang het houdt?

Ik heb geen idee hoe groot die lagers zijn... of hoe warm het allemaal
wordt.

Maar zoiets lijkt me te repareren. Al zal het wel net o zijn als met
tafels: een beetje mooie tafel kost niet meer dan het bedrag waarvoor
een timmerman een enkele kopie maakt.

Thomas