kookcursussen in Antwerpen

Marese van der Zant

hej hej

Ik zou graag een kookcursus volgen, lijkt me heel leuk en leerzaam en zo
kom je ook nog eens in contact met andere mensen. Maar hoe hard ik ook zoek
op Google naar een kookcursus in Antwerpen, ik vind er geen. Is er iemand
hier die kennissen heeft die iets in Antwerpen weten, of zijn er hier
misschien Vlamingen die al eerder een kookcursus in Antwerpen hebben
gedaan?
Ik bedoel, ik moet natuurlijk wel weten hoe ik die kakkerlakken moet
klaarmaken ;op
Nee, gekheid, ik meen het echt serieus, dus wie helpt mij?
Marčse

Patrick Vanhoucke

Contra principia negantem disputari non potest.
Dixit Marese van der Zant <maresevanderz...@hotmail.com>
in news:914vhn2xdoh3.1n...@40tude.net

> [...]
> leerzaam en zo kom je ook nog eens in contact met andere mensen.
> Maar hoe hard ik ook zoek op Google naar een kookcursus in

Dus je woont ook nog in Antwerpen? Wat kan er leuker zijn? In
Brussel wonen natuurlijk :-) Nee, grapje.

Als je het koken echt serieus wil aanpakken, neem dan eens contact
met:

Centrum voor Volwassenenonderwijs http://www.cvoantwerpen.be/
(Klik bovenaan op Studieaanbod en dan links op Koken). Het is een
modulaire aanpak, beginnend met Basisvaardigheden koken; en dan
verder Eenvoudige dagmenu's; dan nog wat dingen; en ten slotte
Elementaire baktechnieken; Alternatieve keuken / Aangepaste
voeding; en Uitheemse gerechten. Ze hebben een campus in Lier
(zowat 10 km buiten Antwerpen) en in Hoboken (waarschijnlijk
makkelijk met openbaar vervoer bereikbaar).

Een korte intro:

<CITAAT>
Modulaire opleiding. In deze opleiding wordt aandacht besteed aan
alle basisbereidingen en -technieken, die in de praktijk worden
toegepast bij het klaarmaken van niet-alledaagse gerechten. De
opleiding richt zich tot cursisten die alledaagse gerechten
smaakvol willen leren bereiden en presenteren. Ook meer feestelijke
menu's staan op het programma, zodat de cursist bij speciale
gelegenheden met finesse heerlijke gerechten aan zijn/haar gasten
kan aanbieden. Er wordt eveneens aandacht besteed aan de aankoop en
het verbruik van producten (warenkennis, beperkte wijnkennis,
stockeren, bewaren, ...). Per les wordt een menu van 2 of 3
gerechten klaargemaakt en geproefd door de cursisten.
</CITAAT>

Of anders:

Provinciaal Instituut Voeding Antwerpen (PIVA) http://www.piva.be
Desguinlei 244 - 2018 Antwerpen (vlakbij het theatercomplex
deSingel, als je dat weet zijn).

Een korte intro:

<CITAAT>
Het Provinciaal Instituut voor Voedingsbedrijven Antwerpen, in de
volksmond' de Piva' genoemd, is gelegen aan de Desguinlei 244 in
Antwerpen. Grenzend aan één van de laatste groene longen van de
metropool het "Hof van Leysen", verwierf de school haar bekendheid
in de middens van bakkerij, slagerij en hotelbedrijf door haar
professioneel lerarenkorps en gedegen basisopleidingen in dag- en
avondonderwijs.

Ze beschikt voor die opleidingen over een infrastructuur die kan
wedijveren met het beste wat onderwijzend Vlaanderen te bieden
heeft. Jonge mensen die gegrepen zijn door de microbe van slager,
bakker, hotelier, kok of restauranthouder en zij die reeds in de
sector werkzaam zijn en zich willen vervolmaken, zijn in het
Provinciaal Instituut Piva hartelijk welkom.
</CITAAT>

Komende zondag 25 mei 2003 is er daar een opendeurdag. Tussen 11.00
en 18.00 uur kan je er terecht voor inlichtingen en inschrijvingen.

--
Met vriendelijke groet

Patrick VANHOUCKE
*taaleend* met talent

"Mijn naam is Hsiang. Ik houd de wacht bij de boeken, die
wellicht de laatste zijn..." uit 'De bewaker van de boeken'
van Jorge Luis Borges (1899-1986).

Marese van der Zant

On Mon, 19 May 2003 13:03:04 +0200, Patrick Vanhoucke wrote:

> [...]
> in news:914vhn2xdoh3.1n...@40tude.net

> Dus je woont ook nog in Antwerpen? Wat kan er leuker zijn? In
> Brussel wonen natuurlijk :-) Nee, grapje.

hehehe, tja...was vorige week nog in Brussel, in de Marollen. Was heel
leuk, misschien dat ik na mijn studei wel die kant op verhuis. Bedankt voor
je uitgebreide zoektocht! De Desguinlei is vlakbij mij, ik woon zo'n beetje
aan het spoor, bij de Plantin en Moretuslei en de Belgiėlei, ongeveer, en
tram 2 naar Hoboken stopt 300 meter van mijn huis, lucky me!
Ik ga zeker eens op mijn gemakje kijken en dan misschien wel actie
ondernemen, eens kijken wat daar uit gaat komen :op
Marčse

P.S. Heb baantje aangenomen als hulpkokje bij restaurant Hippo in de stad,
moet de voorgerechten gaan maken (en heb helemaal geen ervaring), heb eerst
een week op proef, vandaag de eerste keer...Ik weet nog niet of ik het leuk
ga vinden...

Patrick Vanhoucke

in news:1wabx4b5kolmr.1...@40tude.net

> [...]
> geen ervaring), heb eerst een week op proef, vandaag de eerste
> keer...Ik weet nog niet of ik het leuk ga vinden...

Hippo? Is dat niet in de omgeving van de Oude Koornmarkt? Ik denk
dat ik daar al wel eens gegeten heb.

Succes in ieder geval!

Marese van der Zant

On Mon, 19 May 2003 13:25:13 +0200, Patrick Vanhoucke wrote:

> [...]
> in news:1wabx4b5kolmr.1...@40tude.net

> Hippo? Is dat niet in de omgeving van de Oude Koornmarkt? Ik denk

Geloof het wel, ja, heb er nog nooit zelf gegeten.

> Succes in ieder geval!

Bedankt, ik hoop dat ik niet afgeblaft ga worden :o(