Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

Nummeridentificatie werkt, ISDN=>ISDN, ISDN=>GSM, GSM=>ISDN, GSM=>GSM, HOERA!!

瀏覽次數:2 次
跳到第一則未讀訊息

Eddy van Dijk

未讀,
1998年1月5日 凌晨3:00:001998/1/5
收件者:

Eindelijk op het netwerk van de PTT

Aan/uitzetten door 313 te bellen met je mobiele telefoon en dan werkt
het na een dag.
Het werkt echt perfekt.

Ik hoorde van de PTT dat Libertel het ook al op kleine schaal heeft
ingevoerd, weet iemand hier iets over??

Eddy van Dijk
edv...@wirehub.nl
http://www.sat-net.com/edvdijk

Rob Janssen

未讀,
1998年1月5日 凌晨3:00:001998/1/5
收件者:

In <34b2f39b...@news.wirehub.nl> edv...@wirehub.nl (Eddy van Dijk) writes:

>Eindelijk op het netwerk van de PTT

>Aan/uitzetten door 313 te bellen met je mobiele telefoon en dan werkt
>het na een dag.
>Het werkt echt perfekt.

Je bent er een beetje laat mee, dat stond al in deze groep een paar weken
geleden.
Trouwens, "perfekt" daar kun je nog over discussieren. Ze geven nationale
nummers door zonder +31 prefix en dat vinden sommige toestellen niet leuk,
ze kunnen dan niet in hun telefoonboekje zoeken.

Rob
--
+----------------------------------+--------------------------------------+
| Rob Janssen pe1...@amsat.org | WWWhome: http://www.pe1chl.demon.nl/ |

Eddy van Dijk

未讀,
1998年1月5日 凌晨3:00:001998/1/5
收件者:

On Mon, 5 Jan 1998 17:22:40 GMT, nom...@pe1chl.demon.nl (Rob Janssen)
wrote:

> [...]
>nummers door zonder +31 prefix en dat vinden sommige toestellen niet leuk,
>ze kunnen dan niet in hun telefoonboekje zoeken.

Ja ja nadat ik er gisteren achter kwam heb ik gekeken of er al iets in
de groep geplaatst was en jawel ,ik heb nog zitten twijfelen of ik er
een opmerking bij moest zetten , had ik het nu maar gedaan.
Ik weet niet over wat voor een toestelletjes jij praat maar die ik tot
nu toe gezien heb kijken schijnbaar alleen naar de cijfers die normaal
na de nul komen want ze laten allemaal de naam uit het telefoonboek
zien ipv het nummer.
(nokia 2110, pocketline swing en een ericson)
mijn duitse collega's hebben dit al veeel langer en ik was toch wel
een beetje jaloers maar nu heb ikhet ook. kan ik (ook) zien als de
baas belt met weer een last minute klus (die trouwens wel meestal het
leukst zijn)
wees gegroet,

wrote:

> [...]
>nummers door zonder +31 prefix en dat vinden sommige toestellen niet leuk,
>ze kunnen dan niet in hun telefoonboekje zoeken.

O ja, PE1LKA

Rob Janssen

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:

In <34b26c4...@news.wirehub.nl> edv...@wirehub.nl (Eddy van Dijk) writes:

> [...]
>nu toe gezien heb kijken schijnbaar alleen naar de cijfers die normaal
>na de nul komen want ze laten allemaal de naam uit het telefoonboek

Heb je het nummer wel inclusief +31 in het telefoonboekje staan?
Zo niet dan werkt het niet als je in het buitenland bent...

Eddy van Dijk

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:

On Tue, 6 Jan 1998 10:15:26 GMT, nom...@pe1chl.demon.nl (Rob Janssen)
wrote:

>Heb je het nummer wel inclusief +31 in het telefoonboekje staan?
>Zo niet dan werkt het niet als je in het buitenland bent...
>
>Rob

Uiteraard staan al mijn nummer met +31 ervoor in mijn telefoonboek.
zondag as. ga ik voor mijn werk naar frankrijk, gelijk eens even
kijken of daar ook werkt.

Christian Leibbrandt

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:

>zondag as. ga ik voor mijn werk naar frankrijk, gelijk eens even
>kijken of daar ook werkt.

Toevallig had ik net een tourtje gemaakt, al CLIPpend:

- Duitsland wel
- Denemarken niet
- Zweden wel
- Noorwegen wel

Als je naar Frankrijk gaat, probeer dan ook beide providers even. Met SMS-en
wil bij de ene niet overal, en bij de andere wel. 't Kan maar zo zijn dat
dat ook met CLIP zo is...

Christian

Paul Slootman

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:

Eddy van Dijk <Eddy> wrote:

> [...]
>zien ipv het nummer.
>(nokia 2110, pocketline swing en een ericson)

Inderdaad, m'n Nokia 2110 heeft er geen probleem mee. Overigens, als je
in Duitsland zit, dan worden de nummers weer wel met +31 getoond :-)
En als je vanuit Duitsland naar een NL ISDN nummer belt, dan wordt het
met 31653123456 getoond, en het "international number" bitje aan (zie
Q.931 table 4-11)...

Merkwaardigerwijs heb ik al een paar keer een nummer langs zien komen
gehad die als "origination non ISDN" staan, maar waarvan toch een nummer
meegestuurd werd. Call centers o.i.d., die mij iets willen verkopen?
Gelukkig was ik toen niet thuis :-) Ik heb twee van die nummers weleens
teruggebeld, uit belangstelling. Eentje was een of andere "... trade
center", en de andere noemde geen bedrijfsnaam. Die laatste was trouwens
heel merkwaardig: de beltoon was engels! (2 x kort een gemoduleerde toon)
050-85xxxxx... Zijn die 8xxxx reeksen niet gereserveerd voor niet-PTT
carriers?

Paul Slootman
--
Can you get your operating system fixed when you need it?
Linux - the supportable operating system. http://www.debian.org/support.html

Michel van der Mark

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:

On Tue, 6 Jan 1998 17:23:41 GMT, pa...@wau.mis.ah.nl (Paul Slootman)
wrote:

> [...]
>heel merkwaardig: de beltoon was engels! (2 x kort een gemoduleerde toon)
>050-85xxxxx... Zijn die 8xxxx reeksen niet gereserveerd voor niet-PTT

De 050-85 reeks is van Castel Groningen

Free Acces van Castel is namelijk 050-8500000

Michel

Frits Nolet

未讀,
1998年1月6日 凌晨3:00:001998/1/6
收件者:
Eddy van Dijk wrote:

> Eindelijk op het netwerk van de PTT

Na veel navragen erachter gekomen dat tijdelijk uitschakelen per gesprek
mogelijk is door #31# voor het te bellen nummer te plaatsen. Werkt
alleen op de modernere toestellen zoals Nokia 2110. De 8110 heeft er
zelfs een menu keuze voor.

Zijn er nog meer mogelijkheden ?

Klopt het dat GSM <-> ISDN alleen CLIP ondersteund en geen COLP ?

Waarom moet je nummer identificatie aanzetten als je alleen maar CLIP
wil ontvangen ?

Frits Nolet.

vcard.vcf

Paul Slootman

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

Christian Leibbrandt <myfirstnamehe...@inter.nl.net> wrote:

>Toevallig had ik net een tourtje gemaakt, al CLIPpend:
>
>- Duitsland wel
>- Denemarken niet

Beide providers niet?

> [...]
>wil bij de ene niet overal, en bij de andere wel. 't Kan maar zo zijn dat

Ik had (twee jaar geleden) dat SMS ontvangen in Denemarken niet goed
ging op een van de netwerken; het bericht kwam binnen, een kwartiertje
later weer, enz. Blijkbaar werd niet goed teruggemeld dat ie afgeleverd
was. Ik heb toen het andere netwerk gekozen, het bericht kwam een keer
binnen, en toen was het over. Ik ben toen maar op dat netwerk gebleven...

Paul Slootman

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

In article <34B2AC70...@dsv.nl>, Frits Nolet <no...@dsv.nl> wrote:

> [...]
>mogelijk is door #31# voor het te bellen nummer te plaatsen. Werkt
>alleen op de modernere toestellen zoals Nokia 2110. De 8110 heeft er

Hmmm, #31#0.... levert bij mij de informatietoon en "nummer is niet in
gebruik" op. *31* en #31* ook, en *31# maakt niets uit (gesprek komt wel
aan, maar er wordt niets onderdrukt). Dit is overigens bij het bellen
naar ISDN vanaf GSM. GSM -> GSM heb ik nog niet kunnen proberen.

>Waarom moet je nummer identificatie aanzetten als je alleen maar CLIP
>wil ontvangen ?

Om anderen ook een kans te geven nummers te zien, waarschijnlijk; anders
zou iedereen alleen "nummer laten zien" aanzetten, en "nummer meesturen"
uit laten. Zou niet veel effect hebben...

>--------------F96BD255ABDC31314F965D46

Wat moet ik hiermee?

Christian Leibbrandt

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

>Beide providers niet? Ik had (twee jaar geleden) dat SMS ontvangen

>in Denemarken niet goed ging op een van de netwerken

Ik kreeg in Denemarken op beide providers geen CLIP te zien. SMS werkte op
beide providers (TDK-MOBIL en SONOFON) nu goed. Dat heb ik op de boot van
Kiel naar Goteborg nog uitgebreid zitten proberen, daar heb je namelijk goed
dekking, zo tussen de (schier-)eilanden doorvarend...

Christian

Gert Boer

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

050-853xxxx is toegekend aan CasTel, zoals je via www.opta.nl te weten
kunt komen.
CasTel heeft een NorTel switch staan; wellicht hebben de Canadezen hun
spullen nog niet helemaal aangepast aan gebruik in Europa.....

Gert

Paul Slootman wrote:

> [...]

> toon)
> 050-85xxxxx... Zijn die 8xxxx reeksen niet gereserveerd voor niet-PTT

Frits Nolet

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

Paul Slootman wrote:

> [...]
> aan, maar er wordt niets onderdrukt). Dit is overigens bij het bellen
> naar ISDN vanaf GSM. GSM -> GSM heb ik nog niet kunnen proberen.

Dit werkt wel voor voor GSM => ISDN of GSM => GSM.

ISDN heeft daar andere methoden voor. Daar moet je apparatuur mee om
kunnen gaan.
Bv. op de Vox930 de 'MIC' toets een keer indrukken voor het bellen.

> Om anderen ook een kans te geven nummers te zien, waarschijnlijk; anders
> zou iedereen alleen "nummer laten zien" aanzetten, en "nummer meesturen"
> uit laten. Zou niet veel effect hebben...

Met de menu keuze van bv. Nokia 2110 of 8110:

Phone Settings/Own Number Sending/Off

kan je dit dus ook bereiken.

De #31# is dan bedoeld om het voor een enkel gesprek uit te zetten.

> Wat moet ik hiermee?

Dit is een aardigheidje van Netscape 4.0: Attach Adress Book Card to
messages.
Ik heb het maar weer uit gezet...

Frits Nolet.

Rob Janssen

未讀,
1998年1月7日 凌晨3:00:001998/1/7
收件者:

In <68tpat$qd5$1...@pcpaul.wau.mis.ah.nl> pa...@wau.mis.ah.nl (Paul Slootman) writes:

>Inderdaad, m'n Nokia 2110 heeft er geen probleem mee. Overigens, als je
>in Duitsland zit, dan worden de nummers weer wel met +31 getoond :-)

Dat is beter, maar dat doet men hier kennelijk niet.

>En als je vanuit Duitsland naar een NL ISDN nummer belt, dan wordt het
>met 31653123456 getoond, en het "international number" bitje aan (zie
>Q.931 table 4-11)...

Dat klopt ja. Mijn ZyXEL zet er (na het juiste commando) dan 00 voor
en ik kreeg een keer zo'n 0031 call binnen. Dan kijk je eerst even raar op
:-)

>Merkwaardigerwijs heb ik al een paar keer een nummer langs zien komen
>gehad die als "origination non ISDN" staan, maar waarvan toch een nummer

>meegestuurd werd. Call centers o.i.d., die mij iets willen verkopen?

Zou kunnen, of iets anders wat als "bedrijfscentrale" aan het telefoon
net hangt. Ook bedrijven die intern helemaal geen ISDN hebben sturen
vaak caller-ID naar buiten. Alleen is het helaas vaak niet het bellende
toestelnummer maar een centraal nummer.

>Gelukkig was ik toen niet thuis :-) Ik heb twee van die nummers weleens

>teruggebeld, uit belangstelling. Eentje was een of andere "... trade
>center",

Handig, kun je die meteen in de killfile zetten :-)

> [...]
>heel merkwaardig: de beltoon was engels! (2 x kort een gemoduleerde toon)
>050-85xxxxx... Zijn die 8xxxx reeksen niet gereserveerd voor niet-PTT

Die toon wordt bij bedrijfscentrales (doorkiesnummers) door de centrale
terug gestuurd. Zoiets wijst op een slecht geconfigureerde of slecht
aan de Nederlandse situatie aangepaste centrale.
(of wat ook nog zou kunnen: een oproep die naar Engeland doorgeschakeld
wordt, naar apparatuur die niet de Nederlandse tonen op dat soort oproepen
stuurt. dat is waarschijnlijk eerder lui of overschillig dan slecht)

Kees Nuyt

未讀,
1998年1月8日 凌晨3:00:001998/1/8
收件者:

On Wed, 7 Jan 1998 12:05:53 GMT, pa...@wau.mis.ah.nl (Paul Slootman)
wrote:

> [...]
> aan, maar er wordt niets onderdrukt). Dit is overigens bij het bellen
> naar ISDN vanaf GSM. GSM -> GSM heb ik nog niet kunnen proberen.

Uit mijn hoofd: zou 43 moeten zijn, de sterretjes en de hekjes ben
ik vergeten...

--
Kees Nuyt; ENECO Kabeltv & Telecom; Rotterdam NL
Disclaimer: Any comments, opinions etc. are mine, not necessarily my employer's.

erik

未讀,
1998年1月8日 凌晨3:00:001998/1/8
收件者:

Wie weet of (en hoe) de nummeridentificatie werkt als een analoog-toestel
via d/a-converter aan het ISDNet hangt?

------------

(( Jammer genoeg heb ik de discusie niet geheel kunnen volgen omdat ik pas
enkele dagen deze nieuwsgroep ken. Maar is het misschien een idee hier een
FAQ over te maken? Zo kunnen we voor komen dat je stukken mist. (Want mij
ISP geeft geen berichten van weken terug door.))

Rob Janssen

未讀,
1998年1月8日 凌晨3:00:001998/1/8
收件者:

In <692cpf$si6$1...@news.worldonline.nl> "erik" <eri...@unit4.nl> writes:

>Wie weet of (en hoe) de nummeridentificatie werkt als een analoog-toestel
>via d/a-converter aan het ISDNet hangt?

Nee dan werkt het niet. Behalve als je een andere manier hebt om de
nummers te tonen (een computer of zo).

Paul Slootman

未讀,
1998年1月9日 凌晨3:00:001998/1/9
收件者:

Frits Nolet <no...@dsv.nl> wrote:

>Dit werkt wel voor voor GSM => ISDN of GSM => GSM.

Dus niet: ik schreef "bij het bellen naar ISDN vanaf GSM". Da's dus
GSM => ISDN.

Ik heb overigens ook al alle combinaties met 43 geprobeerd, zoals in een
ander bericht vermeld werd, maar ook dat levert alleen maar
informatietoon op.

>Met de menu keuze van bv. Nokia 2110 of 8110:
>
> Phone Settings/Own Number Sending/Off
>
>kan je dit dus ook bereiken.

Dat zal dan wel de 2110i zijn, want mijn 2110 heeft die keuze niet.

>De #31# is dan bedoeld om het voor een enkel gesprek uit te zetten.

Dat begrijp ik, helaas werkt het gewoon niet :-(

>Dit is een aardigheidje van Netscape 4.0: Attach Adress Book Card to
>messages.
>Ik heb het maar weer uit gezet...

Da's aardig :-)

Haik Veerman

未讀,
1998年1月9日 凌晨3:00:001998/1/9
收件者:

On Thu, 8 Jan 1998 17:13:27 GMT, nom...@pe1chl.demon.nl (Rob Janssen)
wrote:

>Nee dan werkt het niet. Behalve als je een andere manier hebt om de
>nummers te tonen (een computer of zo).
>
>Rob

Ja, Of het moet een digitaal toestel met display zijn, Of een PC met
ISDN kaart en een programma die het kan tonen. Dan kan het wel.

Of, een appart kastje.

Haik Veerman

Paul Slootman

未讀,
1998年1月9日 凌晨3:00:001998/1/9
收件者:

Rob Janssen <pe1...@amsat.org> wrote:

> [...]
>net hangt. Ook bedrijven die intern helemaal geen ISDN hebben sturen
>vaak caller-ID naar buiten. Alleen is het helaas vaak niet het bellende

Hier bij AH gaat een gesprek naar buiten soms over analoog en soms over
ISDN. Bij de ISDN verbindingen wordt het centrale nummer gegeven, bij de
non-ISDN verbindingen wordt gewoon geen nummer gegeven (dat kan ik mooi
in de gaten houden wanneer ik vanaf werk via modem thuis inlog). Toch
weer iets anders dan wel nummer bij niet-ISDN.

>Handig, kun je die meteen in de killfile zetten :-)

Inderdaad. Kan ik meteen vbox testen op dit soort dingen.

>Die toon wordt bij bedrijfscentrales (doorkiesnummers) door de centrale
>terug gestuurd. Zoiets wijst op een slecht geconfigureerde of slecht
>aan de Nederlandse situatie aangepaste centrale.

Ze hebben mij weer eens gebeld, en toen heb ik maar opgenomen :-)
Het was inderdaad een of andere enquete. 050-8538xxx zit dus bij mij in
de vbox-killfile (als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel dat
soort telefoontjes; daarnaast ben ik niet vaak thuis, en dan komen ze op
m'n GSM toestel, op *mijn* kosten [via *610], binnen).

>(of wat ook nog zou kunnen: een oproep die naar Engeland doorgeschakeld
>wordt, naar apparatuur die niet de Nederlandse tonen op dat soort oproepen
>stuurt. dat is waarschijnlijk eerder lui of overschillig dan slecht)

Zie andere article; het schijnt een NorTel switch van CasTel te zijn.

Rob Janssen

未讀,
1998年1月9日 凌晨3:00:001998/1/9
收件者:

>Ja, Of het moet een digitaal toestel met display zijn, Of een PC met

Nee Haik ook een digitaal toestel met display werkt niet als het een
analoog toestel is dat via een d/a-converter aan het ISDNet hangt.
Lees eerst de vraag eens voor je antwoordt.

>ISDN kaart en een programma die het kan tonen. Dan kan het wel.

Een PC dat valt niet onder "(een computer of zo)". Natuurlijk.

Slaap lekker Haik!

Eddy van Dijk

未讀,
1998年1月14日 凌晨3:00:001998/1/14
收件者:

On Tue, 6 Jan 1998 18:18:04 +0100, "Christian Leibbrandt"

> [...]

>wil bij de ene niet overal, en bij de andere wel. 't Kan maar zo zijn dat

Hier een triest bericht
In Belgiė beide netwerken niet en in Frankrijk ook niet.
Groeten,

0 則新訊息