Ik vraag het nog maar 's: iemand ervaring met anti reflex folie ?

DizTRacT

Ben ik dan de enige met een ergerlijk spiegelend display ????

In Nederland o.a. verkrijgbaar bij

http://www.smartfolie.com/

HandyFolie AntiReflex
en
3M Vikuiti ARMR200 folie.

De laatste is ongeveer twee keer zo duur.

90% doorzichtig. Zeer sterk. Herbruikbaar. Afwasbaar.
Uitstekend beschrijfbaar. Eenvoudig aan te brengen.
Statische hechting / zonder lijmstof. Stofwerend.
Optimale bescherming tegen krassen op uw (touch-)screen.
Hoogwaardige Japans fabricaat voor langdurige bescherming.

Voor 3M folie zie
http://products3.3m.com/catalog/us/en001/electronics_mfg/vikuiti/node_RW0ZMH842Pbe/root_GST1T4S9TCgv/vroot_S6Q2FD9X0Jge/gvel_0H01CMQK62gl/theme_us_vikuiti_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
en
http://products3.3m.com/catalog/us/en001/electronics_mfg/vikuiti/node_GCGD9DQ561be/root_GST1T4S9TCgv/vroot_S6Q2FD9X0Jge/gvel_0H01CMQK62gl/theme_us_vikuiti_3_0/command_AbcPageHandler/output_html
Wel met lijm (of hecht-) laag.

Zijn er nog andere (of andere methoden) ?

Beide schijnen lastig netjes aan te brengen te zijn op grotere
oppervlakken.

Een reviewer beweerde zelfs pas het tweede vel vlekkeloos aan te
hebben gebracht.

Anti-Glare (AG): A physical treatment on the top surface of a display
that changes light reflected from the display into a diffuse
reflection rather than a specular reflection. The treatment can be
produced by mechanical or chemical etching. Anti-glare doesn’t reduce
the amount of light reflected from the surface; it only changes its
characteristics. You can tell if a display has anti-glare treatment by
looking at the reflected image of a bright light such as a light bulb
or the sun. If the reflected image is clear and sharp like a mirror,
there’s no AG. If the reflected image is a generalized area of light
with no sharp boundaries, AG is present.

Anti-Reflection (AR): A thin-film coating that reduces the reflection
of light from a surface via the use of refractive-index matching and
destructive interference techniques.

- DizTRacT -

Wie meet, die weet. Wie schrijft, die blijft

Voor antwoord per e-mail, eerst het voor de hand liggende deel uit het adres verwijderen !

SoftSpot

DizTRacT <none_...@nowhere.org> wrote in

> Ben ik dan de enige met een ergerlijk spiegelend display ????

blijkbaar. De anderen zijn misschien verstandig genoeg geweest om matte
schermen te kopen. Of weten hun installatie zo te plaatsen dat hinderlijke
reflectie niet voorkomt.

Ik heb in elk geval geen ervaringen met die folie wegens overbodig. Zowel
mijn desktop als mijn (onlangs gekochte) laptop beschikken over een mat
scherm. En ook dat bejaarde laptoppeke dat nog ergens in een hoekje ligt
heeft een mat scherm. Speciaal op gelet vooraleer te beslissen aan te
kopen. Dat spaart je een hoop zorgen uit na aanschaf.

Linea Recta

"DizTRacT" <none_...@nowhere.org> schreef in bericht

Een eenvoudigere en goedkopere manier om dit soort problemen op te lossen
lijkt me je belichting (in huis?) aan te passen. Draai je
computer-opstelling eventueel?

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Blijkbaar, alle laptops die ik tot noch toe gebruikte waren voorzien
van een antoreflectief scherm. Ik zou zo'n opgeleukt glimding nooit
kopen, dat staat alleen blits bij media-markt in het schap.