Geen lettercombinaties als 'LYK' in nieuw kenteken

Hieke

Waarom mogen we net als in Engeland zelf ons kenteken samenstellen zoals
BURKA 1, FATWA 3, JIHAD 707 of CHIRST 001?

De nieuwe kentekenplaat die in 2005 uitgegeven gaat worden, heeft een
drie-lettercombinatie (12-ABC-3). Hiermee kunnen dus leuke als minder leuke
combinaties worden gemaakt. Daarom worden er net als bij de vorige platen
geen klinkers gebruikt, met uitzondering van de letter Y.

De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) maakte vandaag bekend dat een
aantal ongewenste combinaties uit de omloop gehouden zullen worden. De
lettervolgorde GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD zullen nooit op een
kentekenplaat komen te staan.

Door de nieuwe cijfer-letter-lettercombinatie ontstaat er hierdoor volgens
de RDW een groter risico op ongewenste woorden of lettercombinaties. Omdat
er vast nog meer lettercombinaties onpasselijk zijn, worden alvast de
bovenstaande combinaties geweerd. Mocht er in de toekomst nog een nare
combinatie ontstaan, kan deze alsnog niet uitgegeven worden.

Marcel

On Fri, 29 Oct 2004 19:09:41 +0200, "Hieke"
<takeawaythi...@dutchweb.nl> wrote:

>Waarom mogen we net als in Engeland zelf ons kenteken samenstellen zoals
>BURKA 1, FATWA 3, JIHAD 707 of CHIRST 001?

Denk dat je in de war bent met een ander land want ook in Engeland mag
je zelf geen kenteken samenstellen.
Wat er wel is is handel in reeds bestaande platen die dankzij de
samenstelling interessant kunnen zijn.

Maurits

"Hieke" <takeawaythi...@dutchweb.nl> schreef in bericht

> [...]
> aantal ongewenste combinaties uit de omloop gehouden zullen worden. De
> lettervolgorde GVD, NSB, TBS, LYK, SS en SD zullen nooit op een

KUT, LUL, KAK zijn wel goedgekeurd.

Maurits

Ab van Vliet

"Hieke" <takeawaythi...@dutchweb.nl> schreef in bericht

3 lettercombinaties: dan kunnen SS en SD toch helemaal niet voorkomen?!
Nog los van de vraag of dit tegenwoordig nog negatieve connotaties oproept.
Kentekens in Spanje in San Sebastian bijvoorbeeld dragen allemaal SS als
lettercombinatie. Niemand valt daar over...

Johannes

"Ab van Vliet" <no...@no.one.org> schreef in bericht

Spanje is nooit door de Duitsers bezet geweest en heeft dus ook geen
"ervaring" met de SS.

Johannes

"Hieke" <takeawaythi...@dutchweb.nl> schreef in bericht

Wat is een "ongewenste" combinatie? Ik kan mij voorstellen dat lang niet
iedereen gediend is van LPF, VVD of SGP op zijn kenteken. Terwijl anderen er
misschien veel geld voor over zouden hebben.

Johannes

"Marcel" <mar...@burggraeve.invalid> schreef in bericht

Er zijn landen en gebieden waar men (veelal tegen extra betaling) het
kenteken of een deel van het kenteken (binnen wettelijke grenzen,. zoals het
aantal tekens) wél samen kan stellen, voor zover de gekozen samenstelling
niet reeds vergeven is.

Hieke

"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht news:

> [...]
> er
> misschien veel geld voor over zouden hebben.

BDM -Bund Deutsche Madel lijkt me wel leuk.
Of KGB, MSF, IND, BVD, FBI of CIA.

Klaas Ensing

"Hieke" <takeawaythi...@dutchweb.nl> schreef in bericht

K*T zou ik nog wel willen hebben maar L*L zou ik niet verkiezen. Je zou er
maar voor staan :-)

Johannes

"Hieke" <takeawaythi...@dutchweb.nl> schreef in bericht

Helaas, maar klinkers worden uitgesloten. Behalve de Y.
Sylvia kijkt al uit naar SYL.

Eddie

Lezen is ook een optie..

Behalve de Y komen er GEEN klinkers meer voor in het kenteken.

"Maurits" <not...@mail.invalid> schreef in bericht

Bobbie S(ch)eurijzer

On Fri, 29 Oct 2004 20:39:55 +0200, "Klaas Ensing" <klaa...@home.nl>
wrote:

69-fck-2 ???

met "sms-taal" kom je een heel eind

Marko Nieuwenhuizen

Inderdaad, tegenwoordig betekent elke combinatie wel iets. En anders
kun je er wel iets van maken, met een beetje fantasie in ieder geval
(voor de ouders onder de lezers, zo houd je je kinders nog langer
bezig dan met 2-lettercombinaties...)

Overigens denk ik dat alle AZ-spelers binnenkort moeten rijden in
auto's met een "DSB" kenteken....

Zelf wacht ik tot de combinatie PSV in beeld komt.

Johannes

"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

Die SGP-combinatie zal er wel komen, dank ik. De SGP wil niet in hetzelfde
verdomhoekje zitten als GVD! :-)

Klaas Ensing

"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

GVD is ook wel een erg kort gebed. Wel duidelijk overigens voor de
depressieven onder ons.

Johannes

"Klaas Ensing" <klaa...@home.nl> schreef in bericht

Gebed? Nee, maar de woordspeling met "verdom-hoekje" vond ik in dit verband
wel aardig.

Klaas Ensing

"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

Ja.... "God verdoe mij". "God verdom me".

Johannes

> "Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

> Ja.... "God verdoe mij". "God verdom me".

Moge dit smeekgebed dan verhoord worden, maar alleen voor jou en dan
verwacht ik nog een dankgebed.
Maar zelf houd ik niet zo van dat gevloek.

Marcel

Uiteraard maar dat is dus niet het geval in Engeland.
Vandaar ook dat er sites zijn op internet waar je een gewenste
combinatie kunt invoeren en vervolgens een X aantal mogelijkheden plus
prijzen voorgeschoteld krijgt.

Johannes

"Marcel" <mar...@burggraeve.invalid> schreef in bericht

Van Engeland weet ik alleen dat er in oude kentekens gehandels kan worden.
In de meeste staten van de Verenigde Staten kan men wél een eigen combinatie
kiezen en soms kan men ook kiezen voor een bepaalde uitvoering van de
kentekenplaat. Er zijn modellen kentekenplaten met een financiële toeslag
ten behoeve van een goed doel (te vergelijken met de kinderpostzegels in
Nederland), bijvoorbeeld voor natuurbescherming.
Ook in Duitsland kan men, met uitzondering van de Kreiscode, tegen
bijbetaling een eigen Wunschnummer krijgen (mits het aantal cijfers en
letters en de volgorde daarvan beantwoordt aan de eisen). Woon je in Keulen
en heb je een Mercedes-Benz uit 1988, dan zou je kunnen opteren voor
K-MB1988. Mits nog beschikbaar. Of als je leuk wilt zijn K-JB007 (James
Bond), of K-I1111.
Ben je marxist en woon je in Mannheim? Dan is MA-RX01 misschien iets voor
jou.

Klaas Ensing

"Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

Waarom verwens je me? Ik verklaarde toch slechts de betekenis?

> en dan verwacht ik nog een dankgebed.

Van wie?

> Maar zelf houd ik niet zo van dat gevloek.

Ik ook niet, maar het valt onder "ze weten niet wat ze doen" (is een
uitspraak van JC).
De geref kerk (art, 31) heeft mij geëxcommuniceerd. Ik voldeed niet aan hun
reglementen. Ik geloof zelfs niet meer (denk ik), ben dus in hun ogen een
rasechte heiden, maar ken de Bijbel nog wel en volgde "behoud het goede"
(bijbeltekst). Haten kan ik niet (negatieve eigenschap in "the struggle for
live"). In de Bijbel vind ik slechts "begrip tonen" terwijl het steeds
misbruikt wordt om macht over anderen uit te voeren. Deze analogie zie ik
ook steeds bij "verkeersregels". Niet de bedoeling ervan begrijpen maar
anderen veroordelen. Anderen gedragen zich asociaal, zelfs inzake de keuze
van hun auto.

'We preach peace, forgiveness, tolerance and love. We practice vengeance,
persecution, hatred and domination. My personal beliefs are supported and
validated by my convictions.

Oh, and never forget .... my religion is truth, yours is a lie.'

Johannes

> "Johannes" <j.v.k...@nospam-hccnet.nl> schreef in bericht

> Oh, and never forget .... my religion is truth, yours is a lie.'

Dit zou zo uit de mond (althans het gedachtegoed) van George W. Bush kunnen
komen. Voor wie alles wat anders denkt dan zijn visie op de waarheid het
kwade is dat te vuur en te zwaard compormisloos bestreden moet worden.

James T. Kirk©

Johannes meende usenet te moeten verblijden met de volgende mededeling

Of KGB, MSF, IND, BVD, FBI of CIA.

> Helaas, maar klinkers worden uitgesloten. Behalve de Y.
> Sylvia kijkt al uit naar SYL.

He, jammer had VTI wel leuk gevonden ;-)
--
take care,