de volgende auto halen we dus niet bij de VW-dealer

@PM

Kreeg vandaag een aan mij persoonlijk geadresseerde brief van
VW-dealer Beemsterboer-De Vries in Hoorn/Purmerend/Enkhuizen. Zootje
reclame over een of andere occassionshow komend weekend. Aangezien ik
geen VW heb en ook nooit het gehad (en nee ook geen Audi oid) heb ik
eerst maar eens gebeld hoe ze aan mijn gegevens komen. Ik dacht dat
dat misschien via het aan hun gelieerde verhuurbedrijf was, waar ik
vorig jaar een Alfa Romeo 145 heb gehuurd.

Bleek niet zo te zijn, volgens degene die ik aan de lijn had werd dit
uitbesteed en werden gewoon alle auto's die in de juiste categorie
vielen uit het kentekenbestand geplukt.

Op de brief stond dat als je in het vervolg geen reclame meer wilde
ontvangen dat je een brief moest sturen met je NAW en je kenteken.
Denken ze zeker dat ik daar een postzegel aan ga verspillen... Dus
niet, dat verhaal omcirkeld, "Bij deze" ernaast gekalkt, tezamen met
mijn kenteken, hele spul weer in de envelop, envelop dichtgetapet
retour afzender erop geschreven en op de bus gedaan waar ik toch al
langs kwam.

Dat ik af en toe een mailing krijg van de dealer van het merk waar ik
in rij (Mazda in mijn geval) vind ik tot daar aan toe, maar dit gaat
me echt te ver. Straks ligt er elke week zo'n brief op de mat, van
steeds een ander merk.

--
@PM
Mazda 323F 1.6i glx aut lpg 1990

a__...@hotmail.com
http://www.323fclub.nl/Autos/arnout.htm
ICQ# 67778220

***I'M NOT DEAF (I'm just ignoring you)*** (Marco Roelofs)

Arnout van der Kamp

> envelop dichtgetapet
> retour afzender erop geschreven en op de bus gedaan waar ik toch al
> langs kwam.

Ben je die vier bakstenen in de brief niet vergeten? Als de ontvanger de
port moet betalen heb je er nog wat lol aan ;-)

--
Later
Arnout http://www.supras.nl

Hans de Heer

"@PM" <a__...@hotmeel.com> schreef in bericht

> [...]
> in rij (Mazda in mijn geval) vind ik tot daar aan toe, maar dit gaat
> me echt te ver. Straks ligt er elke week zo'n brief op de mat, van

Wou je zeggen dat je verder nooit geadresseerde reclame krijgt? Dat dit je
allereerste was? Hoe durf je te klagen man!!! Ik krijg wekelijks shit van
diverse loterijen, Legiolease-achtige oplichters, proefabonnementen op FEM
en weet ik veel hoe veel kranten enzovoort, enzovoort!! :)

Groet, Hans

Klaas Ensing

"Hans de Heer" <hans_d...@hotmail.com> schreef in bericht
Het ergste vind ik nog de vel blauwe brieven waar ik niet om gevraagd
heb.

mart

Hans de Heer <hans_d...@hotmail.com> schreef in berichtnieuws
3ca17d5a$0$232$4d4e...@news.nl.uu.net...
--------------------------------
Om nog maar te zwijgen over de telefoonterreur :(

mart

Klaas Ensing

"mart" <ma...@nsa1.nl> schreef in bericht
Telefoonterreur is erg omdat de "terrorist" het moment (komt juist dan
vaak erg ongelegen) kiest. Soms vind ik het ook wel amusant. Belt je
zo'n malloot met de mededeling dat hij een geweldige mogelijkheid voor
je heeft om snel rijk te worden (vaak foute beleggingen). Dan laat ik
zo'n man/vrouw even kletsen en als het geluid dan ophoudt (m'n aandacht
heb ik er dan al lang niet meer bij), zeg ik altijd "Wat bent u
ontzettend dom. Indien ik zo'n geweldige methode had bedacht, zou ik het
juist *niemand* vertellen en er alleen zelf gebruik van maken".

De laatste paar maand begint bij mij de hoeveelheid spam in mijn e-mail
box echter wel vervelend te worden.

Reclame hoort echter bij onze samenleving. Een spannende TV-film wordt
ook om de haverklap onderbroken door stompzinnige reclame.

peewee

Whether it's true or not, out of "Klaas Ensing" <k.ensing@ensing-
3.tmfweb.nl> we got:

[KNIP]

> [...]
>
> Reclame hoort echter bij onze samenleving. Een spannende TV-film wordt
> ook om de haverklap onderbroken door stompzinnige reclame.

Het helpt als je je (public)emailadres iets wijzigt, veel spammers halen
hun adressen uit nieuwsgroepen. Als je dat duidelijk doet, dan kunnen
mensen die jou wilen bereiken dat toch simpel doen.

Peter.

Cor

"peewee" <peeSPAM...@chello.nl> schreef in bericht

> Het helpt als je je (public)emailadres iets wijzigt, veel spammers halen
> hun adressen uit nieuwsgroepen. Als je dat duidelijk doet, dan kunnen
> mensen die jou wilen bereiken dat toch simpel doen.

Mee eens, ik krijg bijna nooit spam in m'n mailbox. Ééntje per 3 weken is
hier het maximum.

Cor.

Prof. Zonnebloem

Dat is allemaal jullie eigen schuld! Hetzelfde geldt voor
emailadressen. Sommige mensen klagen steen en been dat hun mailbox
helemaal vol zit met junkmail. IK: NOOIT LAST VAN!

Klaas Ensing

"Cor" <waning.ge...@home.nl> schreef in bericht
Bij mij is het echter een vrij nieuw verschijnsel. Jarenlang had ik er
amper last van. Zelf denk ik dat het komt (weet het niet zeker, maar
komt qua tijd wel overeen) sinds ik enkele keren de oplossing van een
kruiswoordpuzzel uit AutoBild per e-mail heb ingezonden. Indien de
adressen uit ng's worden geplukt had ik er waarschijnlijk veel eerder
last van moeten hebben. Nu heb ik ca 10 van die lastige spam-berichten
die je direct herkent aan vreemde tekens bij mijn e-mail zitten. Die
rotdingen willen ook nog steeds zelf opstarten in Outlook (lukt echter
niet bij mij), zodat je ze per stuk ietsje lastiger moet verwijderen.

Cor

"Prof. Zonnebloem" <alskdj...@hotmail.com> schreef in bericht

> Dat is allemaal jullie eigen schuld! Hetzelfde geldt voor
> emailadressen. Sommige mensen klagen steen en been dat hun mailbox
> helemaal vol zit met junkmail. IK: NOOIT LAST VAN!

Bedankt voor de zinnige bijdrage.

Cor.

peewee

Whether it's true or not, out of alskdj...@hotmail.com (Prof.
Zonnebloem) we got:

Als je er dan ook voor zorgt dat wij geen last hebben van jouw geschreeuw,
dan is iedereen blij.

Peter.

Prof. Zonnebloem

Ik geef je alleen een goeie raad! Het ligt helemaal aan jezelf, gewoon
je adresgegevens NOOIT en te NIMMER uitgeven. En gij zult gevrijwaard
blijven van junkmail!

Cor

"Prof. Zonnebloem" <alskdj...@hotmail.com> schreef in bericht

pj78...@hotmail.com

Deze was het toch?

Cor

Cor

"Cor" <waning.ge...@home.nl> schreef in bericht

Oeps... verkeerde. Kan 'm ook niet cancelen.

Cor.

Prof. Zonnebloem

?????????/

Cor

> ?????????/

Hehehe... was op zoek naar je e-mail adres :)

Cor.

Hans de Heer

> [...]

> Ik geef je alleen een goeie raad! Het ligt helemaal aan jezelf, gewoon
> je adresgegevens NOOIT en te NIMMER uitgeven. En gij zult gevrijwaard

Jaja... dus als jij een abonnement neemt op een tijdschrift laat je dat
poste restante doen of zo?

Groet, Hans

muntz

peewee,
je moet eigenlijk zo'n figuur uitlaten spreken hij of zij moet immers het
verhaal kwijt
vervolgens zeg je dan je het niet zo goed heb verstaan en de figuur start
weer helemaal opnieuw
maar nu met veel minder animo is hij of zij dan weer klaar is met het
verhaal dan vertel jij doodleuk dan je geen interesse heb
na 2 of 3 keer bellen ze niet meer

peewee <peeSPAM...@chello.nl> schreef in artikel
<Xns91DE6F87...@194.134.0.61>...

peewee

Whether it's true or not, out of "muntz" <a.m.a...@kpn.com> we got:

Ik heb niet zo'n last van telefoonterreur (je reageert op de verkeerde),
ook omdat ikzelf een hekel aan telefoneren heb. Meestal hoort de would-be
terrorist na zijn eerste zin tuut-tuut-tuut.....

Peter.

Prof. Zonnebloem

nooit geen last gehad hoor!

Prof. Zonnebloem

On Wed, 27 Mar 2002 13:07:49 +0100, "Cor" <waning.ge...@home.nl>
wrote:

Wou je me wat intiemere mailtjes gaan sturen?

Cor

"Prof. Zonnebloem" <alskdj...@hotmail.com> schreef in bericht

Mag er niet aan denken. Je zei dat je nooit je adresgegevens weggaf, da's je
aardig gelukt. Al staat Google vol met berichten van jou.

Cor.

Remco Meeder

één keer een proef abo op de elsevier gehad, wordt nu maandelijks gespamd
met of een aaanbieding van FEM de week of van Elsevier...

Remco

Remco Meeder

> Bleek niet zo te zijn, volgens degene die ik aan de lijn had werd dit
> uitbesteed en werden gewoon alle auto's die in de juiste categorie
> vielen uit het kentekenbestand geplukt.

Welcome to the world... dat gebeurt zo vaak.... krijg geregeld een brief van
een handelaar in Markelo (ACM) Die sturen iedereen die een auto heeft ouder
dan een bepaalde leeftijd standaard "selecties" uit hun occasion bestand....
Geloof dat ze dat doen bij alles ouder dan 5 à 6 jaar... Heb daar nog nooit
iets gekocht, heb daar ook nog nooit mijn adres achter gelaten...

Remco

Ruud Wilschut

On Stardate: Wed, 27 Mar 2002 10:17:53 +0100, "Klaas Ensing"
<k.en...@ensing-3.tmfweb.nl> wrote:

>De laatste paar maand begint bij mij de hoeveelheid spam in mijn e-mail
>box echter wel vervelend te worden.

Ja bij mij ook. Afkomstig van diverse afzenders met uiteenlopende
e-mailadressen zoals Yahoo en Hotmail, maar steevast via
MX.WORLDNAMES.NET. Bij jou ook?
Schijtziek wordt je ervan.

Ruud
--
http://www.wilschut.nu

.muts

"Prof. Zonnebloem" <alskdj...@hotmail.com> wrote in message

> Dat is allemaal jullie eigen schuld! Hetzelfde geldt voor
> emailadressen. Sommige mensen klagen steen en been dat hun mailbox
> helemaal vol zit met junkmail. IK: NOOIT LAST VAN!

Weet iemand wat zijn echte e-mailadres is? Dan zorg ik er persoonlijk voor
dat deze meneer wat meer spam krijgt. Misschien dat ie dan ophoudt met
schreeuwen.

Gr.

Baris

Prof. Zonnebloem

On Wed, 27 Mar 2002 17:06:27 +0100, "Cor" <waning.ge...@home.nl>
wrote:

>"Prof. Zonnebloem" <alskdj...@hotmail.com> schreef in bericht

>Mag er niet aan denken. Je zei dat je nooit je adresgegevens weggaf, da's je
>aardig gelukt. Al staat Google vol met berichten van jou.

Wanneer heb ik gezegd dat ik nooit mijn adresgegevens weggaf?

Cor

> Wanneer heb ik gezegd dat ik nooit mijn adresgegevens weggaf?

[KNIP/PLAK]

> Ik geef je alleen een goeie raad! Het ligt helemaal aan jezelf, gewoon
> je adresgegevens NOOIT en te NIMMER uitgeven. En gij zult gevrijwaard
> blijven van junkmail!

Cor.

Prof. Zonnebloem

On Thu, 28 Mar 2002 12:41:27 +0100, "Cor" <waning.ge...@home.nl>
wrote:

:)

hehe

This Game

"@PM" <a__...@hotmeel.com> wrote in message

> [...]
> in rij (Mazda in mijn geval) vind ik tot daar aan toe, maar dit gaat
> me echt te ver. Straks ligt er elke week zo'n brief op de mat, van

Ik krijg sinds kort regelmatig mailings van de Mitsubitchy, of ik zo´n
rijdende grafkist wil kopen. Nog nooit ergens voor aangemeld bij welk japans
automerk dan ook. (wel bij Citroen, Rover en Fiat, maar lijkt me sterk dat
zij de adressen doorverkopen aan de concurrent)

:Lk

@PM

Dat figuur dat ik aan de lijn had zei dat het reclamebureau de
gegevens bij de RAI vandaan plukte (hij zal de RDW wel bedoeld
hebben).

Overigens, om ff in het algemeen te antwoorden, ik krijg zelden
geadresseerde reclame, maar misschien dat m'n ouders er meer last van
hebben? Hoe dan ook, ik had het van een groot dealer-bedrijf toch niet
direct verwacht.

Marten Hoffmann

> Dat figuur dat ik aan de lijn had zei dat het reclamebureau de
> gegevens bij de RAI vandaan plukte (hij zal de RDW wel bedoeld
> hebben).

Hij bedoelt niet de RDW, maar wel degelijk "de RAI". Dat wil zeggen: de
oorspronkelijke naam van het bedoelde bedrijf is RAI Datacentrum maar sinds
de BOVAG 50% van de aandelen heeft is het RDC Datacentrum. Dit bedrijf mag
kentekengegevens van de RDW bewerken en verhandelen aan autobedrijven. De
bekende APK-brieven worden bijvoorbeeld aan de hand van de RDC-bestanden
verstuurd. Daarnaast kan elk autobedrijf tegen betaling een willekeurige
selectie uit het bestand krijgen. Zo kan een BMW-dealer in Zaandam
bijvoorbeeld de adressen van alle Mercedes-, Jaguar- en Volvorijders binnen
postcode xxxx tot yyyy kopen om ze een mailing over de 7-serie te sturen. Of
dat gewaardeerd wordt, is een ander verhaal :-)

--
Mvg,
Marten