zelf inbouw cruise control audi a3

Def

Hallo allemaal,

Deit is mijn eerste bericht in een nieuwsgroep. Mijn vraag aan jullie
allemaal is of er iemand is die weet of een schema heeft hoe je een cruise
control moet inbouwen in een audi a3 van mei 2000. Alvast bedankt voor de
reacties.

Met vriendelijke groet,
Def

Remco Meeder

Benzine of Diesel?
Bij een TDI is het een kwestie van een richtingaanwijzer schakelaar met
cruisecontrol bediening inbouwen en de CC aanzetten in het motormanagement.
Bij Benzine hangt het er vanaf of de auto E-gas heeft of nog een
gaskabel van het gaspedaal naar de smoorklep. Bij de eerste moet het
theoretisch op dezelfde manier kunnen als bij de Diesel (weet ik niet
zeker) bij de laatste zul je een CC met eigen servo moeten gebruiken.
Het mooiste is altijd nog een origineel systeem, maar goed dat zit bij
VW's en derivaten bij de pedalen geintegreerd. Een aftermarket systeem
werkt over het algemeen ook wel goed.
Ik heb zelf goede ervaringen met een CarPoint EuroCruise 2000, dat is
een CC met electrische servo. Een CC met vacuüm servo is vaak wel wat
goedkoper.
TIP, ga voor een zelf-lerende CC, dat scheelt instelwerk en je kan dan
de CC precies aan jouw auto aanpassen. Dat gaat beter dan met tabelletjes.

Remco

Def

Ik heb een tdi van 2000, dus het moet alleen met een hendeltje kunnen??
Natuurlijk wel een originele van VAG!
"Remco Meeder" <Rme...@gmx.net> schreef in bericht

Remco Meeder

Def wrote:
> Ik heb een tdi van 2000, dus het moet alleen met een hendeltje kunnen??
> Natuurlijk wel een originele van VAG!

Yep originele richtingaanwijzer schakelaar van een Audi A3 met cruise
control moet werken. Dan moet met een diagnose apparaat de CC aangezet
worden.

Remco

Def

Dat is leuk om te horen, maar waar kom ik aan zo'n diagnose apparaat?? Of
kan ik het ook op een andere manier aanzetten? Alvast bedankt voor de
reactie.

Groetjes,

Devrim

Remco Meeder

Def wrote:
> Dat is leuk om te horen, maar waar kom ik aan zo'n diagnose apparaat?? Of
> kan ik het ook op een andere manier aanzetten? Alvast bedankt voor de
> [...]

De dealer lief aankijken of ze de CC aanzetten... Of kijken of een
onafhankelijke garage het zelf ook kan.
Een andere manier is er niet om het aan te zetten of je moet zelf een
diagnose apparaat aanschaffen...

Misschien kan het ook met de VAG-COM software zoals in Nederland
verkocht wordt door: http://www.randstadcarsolutions.com/

Remco

Def

bedankt voor de tip Remco. Ik zal kijken of het me lukt op de manieren die
jij me adviseert.

groetjes,

Devrim

Robbie

"Remco Meeder" <Rme...@gmx.net> wrote in message

> Misschien kan het ook met de VAG-COM software zoals in Nederland
> verkocht wordt door: http://www.randstadcarsolutions.com/

Als het met die software kan en er wordt gebruik gemaakt van de ODBII
interface dan kan je op deze website als je een beetje handig ben met
elektronica zelf zo'n diagnose apparaat in elkaar knutselen die met de
VAG-COM software werkt.

http://obd2-interface.netfirms.com/

Rob

Michael