Hoe printen ik een overzicht van Windows Verkenner Explorer?

henkvanv...@gmail.com

Wie weet raad?
Ik wil svp simpelweg via Windows Verkenner (Explorer) een bepaalde
directory op mijn scherm uitvouwen, en deze dan kunnen printen.
In elk geval naar de printer, liefst ook naar pdf of naar bestand maar
dat zal vanzelf wel kunnen als de printer ook lukt.

Voorbeeld:
Een overzitchtje printen van alle software die ik geinstalleerd heb:
Ik print dus de inhoud van C/Program files.

Wat wel belangrijk is: dat ik niet ALLE inhoud op de print krijg, ik
wil alleen tot op een bepaald level printen. Niet alle files die in
elke map zitten. Want dan krijg ik een document van 200 pagina's.
Desnoods via aanvinken van elke map die ik op de print wil zien.

Bedankt voor uw medenk-werk!
Henk

kor

Start
Uitvoeren
cmd
krijg je een dosscherm te zien
type cd.. ( vergeet niet 2 punten )
je ziet nu alleen c:\>
type cd program files (als je die map wil uit printen )
type dir > inhoud.txt
Klaar
Start windows verkenner, ga naar de directory program files
nu zie je daar staan inhoud.txt open die met kladblok
dan gewoon uit printen

groetjes kor

henkvanv...@gmail.com

Aha, met deze heldere aanwijzingen kreeg ik het meteen werkend!
Bedankt!
Die goeje ouwe DOS flikt het weer.... nostalgie voor een Windows
gebruiker.

En samen met de info uit het oudere bericht hieronder ''Re: namen
files van dvd naar tekstbestand'' zie ik dat het commando dir /s>
inhoud.txt een bestand geeft met tevens alle subdirectories er bij.
Helaas ook weer met ALLE inhoud van alle mappen zodat ik weer een
bestand van 200 pagina's krijg.

Waar o waar staat ergens een Windows utility op mij te wachten waarin
je kan aanklikken welke mapjes je op de print wil zien en dan simpel
erbij aangeven of je ze met of zonder de volledige inhoud aan files
erbij wil?????

Henk

Walther

"henkvanvleute...@gmail.com" <henkvanv...@gmail.com>
schreef in bericht

Beste Henk,

Kijk maar eens op onderstaande site naar het programma 'directory printer'.
Probeerversie is aanwezig.
Prima programma dat volgens mij volledig aan je wens voldoet.

Walther
http://www.galcott.com/

Jaap Bos

"Walther" <w.v.muns...@hccnet.nl> schreef in bericht

Wat ook misschien kan is het freeware programma PrintFolder 1.3:

http://no-nonsense-software.com/freeware/

Succes,

Jaap

Eric P.

Dan is er ook nog TreePrint dat ook in XP werkt.
Het voordeel hiervan is dat je het tussenresultaat in de editor kan
bewerken alvorens te printen.
Nadeel is het barbaarse Dos-achtige uiterlijk van de output.

TreePrint, Version 1.1
Copyright (c) 1999 Ziff-Davis, Inc.
Written by Steve E. Sipe
First Published in PC Magazine, US Edition, October 19, 1999, v18n18
http://www.pcmag.com/utilities/

PLATFORMS:
Windows 95, Windows 98, Windows NT 4

Remember the old DOS program TREE.COM? It displayed the directory and
file structure, and you could pipe the output to a file or printer.
TREE.COM was never updated to support long filenames, and it disappeared
with Windows 95.
This issue's utility, TreePrint, is a replacement for TREE.COM that you
access from within Windows Explorer. Right-click on a folder or drive
and use the TreePrint menu to print the directory tree or save it to a
file, starting at that point. Options let you control the number of
levels, the amount of indentation for each level, whether to include
filenames, and whether the tree is sorted alphabetically. TreePrint is
especially useful for documenting the contents of archive media such as
CD-Rs.

REVISION HISTORY:
Changes in Version 1.1:
- A bug in v1.0 caused TreePrint to show up multiple times on Explorer's
File menu. Each time you opened the File menu a new TreePrint entry
appeared.
TreePrint no longer appears on Explorer's File menu or on context menus
other than those accessed from within Explorer.

INSTALLATION:
To install TreePrint, run tpsetup.exe, a self-extracting installation
program.
The installation process copies three files (treeprt.dll, treeprt.hlp
and treeprt.cnt) to the Windows System directory. It also creates
registry entries that associate TreePrint as a shell extension to
Windows Explorer. Once the installation is complete, you can access
TreePrint's features by right-clicking on a drive or folder in Windows
Explorer. To uninstall TreePrint, use the Add/Remove programs applet in
Control Panel. For details on program operation, refer to the program's
online help file.

FILE LIST:
tpsetup.exe - TreePrint setup program
readme.txt - the file you are reading
license.txt - PC Magazine Utilities license agreement
tprt_src.zip - TreePrint source code (for programmers)

SUPPORT:
Help for PC Magazine's free utilities can be obtained in our online
discussion area on the World Wide Web (www.pcmag.com/discuss.htm). You
may find an answer to your question simply by reading the posted
messages. The authors of current utilities generally visit this forum
daily. If the author is not available and the forum sysops can't answer
your question, the Utilities column editor, who also checks the forum
each day, will contact the author for you.

LICENSE INFORMATION:
PC Magazine programs are copyrighted and cannot be distributed, whether
modified or unmodified. Use is subject to the terms and conditions of
the license agreement distributed with the programs.

----

Steven E. Sipe, the author of TreePrint, is a developer based in
Wilmington, North Carolina. Sheryl Canter is the editor of the Utilities
column and a Contributing Editor of PC Magazine.

Menno

henkvanvleute...@gmail.com bracht volgend idée uit :

Is dit iets : Karens's Directory Printer ?
http://www.karenware.com/powertools/powertools.asp

--
Met de vriendelijke groeten van Menno oet Grunnen

henkvanv...@gmail.com

On 21 jan, 12:07, "Walther" <w.v.munsterNOS...@hccnet.nl> wrote:
> "henkvanvleutenkomZonderS...@gmail.com" <henkvanvleuten...@gmail.com>
> schreef in berichtnews:8582b7b5-830c-4400...@u10g2000prn.googlegroups.com...

De gratis versie print niet de listing die ik wil.
De betaalversie misschien wel maar kost 20 a 30 dollar.
Helaas.

Henk

henkvanv...@gmail.com

On 21 jan, 12:58, "Jaap Bos"
<jaap.bosSPAMMERSWILLBES...@xs4all.invalid> wrote:
> "Walther" <w.v.munsterNOS...@hccnet.nl> schreef in berichtnews:59e49$47947d18$5039e72b$19...@news.chello.nl...

Helaas ook hier print de gratis versie niet wat ik wil en kost de
betere 20 a 30 dollar.

Henk

henkvanv...@gmail.com

On 21 jan, 13:42, "Eric P." <Er...@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
> bewerken alvorens te printen.
> Nadeel is het barbaarse Dos-achtige uiterlijk van de output.

Deze kost 10 piek en er is geen trialversie van en ook geen
voorbeeldschermen.
Helaas.

Henk

Eric P.

> Deze kost 10 piek en er is geen trialversie van en ook geen
> voorbeeldschermen. Helaas, Henk
Wanneer je belangstelling hebt kan ik je het originele .ZIP bestand sturen.
Het moeten betalen voor de download van een utility is bij PC-Magazine
in recente jaren gekomen.
Het vroeger uitstekende blad is een oninteressant geval geworden en de
drastische vermindering van het aantal abonnees moet kennelijk
gecompenseerd worden.

henkvanv...@gmail.com

Dat is een zeer goed idee!
Stuur je me een email ?
(weglaten ''ZonderSpam'')

Henk

henkvanv...@gmail.com

On 21 jan, 15:38, Menno <mennomulderGAINPROEK...@home.nl> wrote:
> [...]

> --
> Met de vriendelijke groeten van Menno oet Grunnen

Het is freeware!
Maar deze print ook niet de lijst zoals ik hem wil.
Je kan niet selecteren welke mappen wel en niet, dus het is ofwel
slechts 1 level diep (= net als het dos commando) ofwel ALLE submappen
erbij = een lijst van 200 pagina's voor C:\program files.

Echter hij maakt een leuke layount als je een .pdf uitprint.
Dus ik bewaar het wel om korte structuren te printen zoals een DVD
inhoud enzo.

Goede tip dus.
Henk