letter "e" achter getal

Ingrid

Als ik de letter " E " of " e " achter een getal type krijg ik steeds een
klein formaat letter " e " schuin boven dat getal. Hoe komt dat ? Wat kan
ik er aan doen ?
Gebruik Office 2003 en Win XP.

Wil van Dijk

Druk dan eens de toetsen <Alt> en <Backspace> in

"Ingrid" <ing...@nospam.invalid> schreef in bericht

Framar

"Ingrid" <ing...@nospam.invalid> schreef in bericht
ga in Word naar 'Extra' selecteer vervolgens 'AutoCorrectie-opties' daarna
tabblad 'AutoOpmaak tijdens typen'
en verwijder vinkje bij 'Rangtelwoorden 1ste door superscript'

liesbeth

Ingrid,

Ga naar "extra", "AutoCorrectie-opties" en kies daar voor het tabblad
"AutoOpmaak tijdens typen".
Daar kan je "rangtelwoorden (1ste) door superscript" uitvinken".
Als je later dan toch een e/ste als superscript wilt plaatsen kan je dit
doen op de volgende manier:
- Selecteer de tekst die u de opmaak Superscript of Subscript wilt geven.
- Klik in het menu Opmaak op Lettertype en klik vervolgens op het tabblad
Lettertype.
- Schakel het selectievakje Superscript(boven) of Subscript (onder)in.

mvg,
Liesbeth

Ingrid

"Framar" <FBro...@everyday.com> schreef in bericht
>Bedankt allemaal . Het is prima gelukt.

Dave

Ingrid,

Waarom is die "superscript e" achter een rangorde getal ongewenst? Dat is
toch normaal? Als je met de hand het woord "eerste" of "tweede" schrijft en
afkort tot "1e" of "2e" schrijf je de "e" toch ook iets kleiner en hoger? Ik
kan me geen omstandigheden voorstellen waaronder dit per ongeluk voorkomt -
dat je met die toegevoegde "e" NIET duidt op volgorde/rangorde. Natuurlijk
mag je het uitzetten, maar waarom zou je (net zoals bij Hoofdletters na elke
"einde zin leesteken" of aan het begin van elke regel - zo behoor je toch te
tikken/schrijven)? Wil je af en toe die toegevoegde "e" niet superscript
hebben, dan voldoet het om na het typen van de spatie (of leesteken) op Ctrl
z (ongedaan maken) de drukken en de superscript "e" wordt weer normaal (geldt
ook voor af en toe een ongewenste hoofdletter). Ik vind "9e" ZONDER
superscript er eigenlijk niet uitzien, maar goed, het kan.

Zoals Horus in antwoord op je vorige bericht al aangaf, je lijkt een aantal
beginnende tekstverwerkingsfouten te maken (zoals hij schreef: net als op een
typemachine op Enter drukken aan het einde van elke regel om zo op de
volgende regel verder te gaan (i.p.v. Word dat te laten doen en Enter alleen
te gebruiken voor een nieuwe alinea). Waarschijnlijk gebruik je spaties om
zaken onder elkaar te zetten (i.p.v. tabs) en gebruikt je een aantal Enters
onder elkaar om een nieuwe pagina af te dwingen (i.p.v. een handmatige nieuwe
pagina / Ctrl Enter). Allemaal zeer kwalijke gewoonten die eigenlijk helemaal
niet mogen in tekstverwerken. Volg een cursus Word of leen een boek uit de
bieb om je te bekwamen in hoe je moet en kunt tekstverwerken.

David

"Ingrid" wrote:

> .

Jaap Wallenburg

Dave,
Ik stoor me aan de wijze waarop je jouw laatste antwoord hebt geformuleerd.
Dit is een forum waar men antwoord zoekt op vragen en waar men niet de les
gelezen wil worden.
En als je een ander de les wil lezen, zorg er dan voor dat je niet zelf de
plank misslaat.
Je schrijft: "een e achter een cijfer als superscript is normaal, ik kan me
niet voorstellen dat dit niet duidt op rangorde". Maar wat dacht je hiervan:
Mijn buurman heeft huisnummer 17d. Mag ik niet op 17e wonen?
En kan je je voorstellen dat het erg storend is als ik op mijn werk moet
typen
"klas 2d, 2e en 2f zijn uitgeroosterd" en '2e' vanzelf veranderd?
Zo zijn er legio situaties te bedenken dat het storend werkt als een gewone
e vanzelf in superscript verandert en het dus wel degelijk nuttig is deze
auto-correctie uit te schakelen.
Je geeft zelf al aan dat er soms sprake is van een 'ongewenste hoofdletter'.
Is het dan zo moeilijk voor te stellen dat er ook sprake kan zijn van een
ongewenste superscript?
Kortom: je kunt voortaan beter antwoord op een vraag geven zonder dat je er
een waarde-oordeel aan vastplakt.

ahsen.su...@valentijnkids.nl

Op maandag 28 december 2009 19:35:19 UTC+1 schreef Ingrid:
je kan zeg maar op ctrl drukken dan naar pijltje boven en dan op e

Bas Adriaansen

Op maandag 28 december 2009 om 19:35:19 UTC+1 schreef Ingrid:
Ik heb alleen de vraag, hoe voeg je juist zo'n hoge e toe, maar dan in Google documenten