Outlook opent bij opstarten in 't Engelse qwerty en ik wil azerty

Pelgrim

Telkens ik de pc opstart en in outlook een nieuw bericht wil opmaken, krijg
ik qwerty ipv het azerty toetsenbord. Dan moet ik naar landsinstellingen om
die te veranderen naar azerty. Ik heb reeds geprobeerd het Engelse te
verwijderen (wat mogelijk is), maar telkens ik de pc opnieuw opstart
verschijnt bij het openen van Outlook opnieuw qwerty en staat EN opnieuw als
hoofdtaal in de taalbalk! Ook merk ik (buiten outlook) dat sommige letters
zoals de letters é en ë als andere tekens worden getoont (bvb het teken van
pi verchijnt ipv é). Heeft dit iets met unicodes of met java te maken? Hoe
kan ik deze kromgetrokken situatie opniew rechtzetten, zodat bij opstarten ik
gewoon het azerty heb en de letters é zoals het hoort?

GJ.Oomens

In control panel bij 'regional and language
options'-'languages'-> details' alleen Azerty (Toetsenbordindeling BE,
neem ik aan) laten staan, qwerty verwijderen.

(In Configuratiescherm, Landinstellingen, Talen, Details, Geinstalleerde
Services alleen Toetsenbord Belgisch aanhouden, rest verwijderen)

--
Gérard

Pelgrim

Helaas heb ik dit reeds meerdere malen geprobeerd. Telkens ik de pc opnieuw
opstart staat de UK versie met qwerty er terug.Vandaar mijn vraag.

GJ.Oomens

"Pelgrim" <Pel...@discussions.microsoft.com> wrote in message

> Helaas heb ik dit reeds meerdere malen geprobeerd. Telkens ik de pc
> opnieuw
> opstart staat de UK versie met qwerty er terug.Vandaar mijn vraag.

Is het dit?
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;318388
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=47e98fb7-4e32-4840-964f-72b0c6095e75&displaylang=nl

--
Gérard

Pelgrim

Ik vermoed inderdaad dat dat het probleem is. Ik probeer het uiten laat je
weten of het werkt

Pelgrim

No good !!! Wanneer ik opstart (na die 'fix' te hebben uitgevoerd) verandert
er niets met voorgaand.
Ik krijg nog steeds in Outlook een qwerty ipv een azerty. Ik vermoed dat er
ergens in 't register een foutje geslopen is en dat zal moeten rechtgezet
worden. Alleen kom ik er niet achter, waar het probleem zich bevindt.

Pelgrim

Werkt het niet omdat dit een patch is voor een SP1, ik heb een SP2???

GJ.Oomens

Pelgrim wrote:
> [...]
> ergens in 't register een foutje geslopen is en dat zal moeten rechtgezet
> worden. Alleen kom ik er niet achter, waar het probleem zich bevindt.

Er is volgens mij een bug in Outlook die steeds qwerty kiest, mits
aanwezig. Vandaar dat de standaard oplossing is alle qwerty indelingen
te verwijderen/vervangen door azerty. Niet de talen. Dat werkt meestal,
helaas bij jou dus niet, want het wordt steeds teruggezet op qwerty?
(Qwerty indeling verwijderen, via configuratiescherm-regional and
language settings-tabblad languages-details.. )

Wellicht eens contact opnemen met MS?
http://support.microsoft.com/contactus/?ws=support

--
Gérard