Sorteren d.m.v. een formule

henk

Ik wil in een bereik sorteren d.m.v. een formule. een voorbeeld:
jan 13
piet 11
henk 13
kees 16
annie 9

Nu moet dit d.m.v een formule automatisch gesorteerd worden maar dan
wel zo dat diegene met de hoogste punten (kees) boven aan komt en dan
vervolgens Jan en Henk die een gelijk aantal punten hebben!!

Ik kan zelf wel zo'n formule maken maar die laat dan twee keer Jan
zien met 13 punten i.p.v Jan en Henk!

wie weet een oplossing (niet met een Macro..)

alvast bedankt.

peter

Een oplossing die ik weleens heb gebruikt is de volgende.
Tel bij elke regel in een aparte kolom een klein getal op:
regel 1 0,01 regel 2 0,02 enz. Sorteer op deze kolom. Deze
kolom kun je weergeven zonder de cijfers achter de komma.
Peter

RP aka Ronny

"henk" <henkga...@hotmail.com> schreef in bericht

Hallo Henk,

Ik vrees dat het alleen maar mogelijk zal zijn via VBA.

If Intersect(Target, Range("a1:b100")) Is Nothing Then Exit Sub
Range("A1:B100").Sort Key1:=Range("B1"), Order1:=xlDescending, _
Header:=xlGuess, OrderCustom:=1, MatchCase:=False, _
Orientation:=xlTopToBottom
End Sub

Hierbij staan de namen in kolom A en de getallen in kolom B en is het
aantal personen 100.

Om bovenstaande code te plaatsen, klik je met de rechtermuisknop
op de tab van "Blad1", "Programmacode weergeven". Daar plaats
je de code.

--
Met vriendelijke groeten

Ronny

emil

hier een poging zonder macro:
gebruik een extra kolom met de formule range.
via data sorteren de kolom met de range formules(oplopend) sorteren.

in je voorbeeld naam in kolom A jan in rij 1 en getal in rij 2.
dan in rij 3 de formule =RANG(B1;$B$1:$B$5)
naar alle rijen de formule door kopieren.
maar eerst het bereik $B$1:$B$5 aanpassen aan het werkelijke aantal rijen
--
groet, emil

"RP aka Ronny" <NyOnSnPoArM.P...@MAPSONpandora.be.invalid> schreef in
bericht news:rh8ic.83461$59.55...@phobos.telenet-ops.be...