Rekenen met werkdagen (in uren)

Jliefbroer

Ik loop met deze functie 'NETTO.WERKDAGEN' tegen een moelijkheidje aan.

Ik zou graag het aantal uur willen weten tussen 2 datums (alleen de
werkdagen, dus exclusief weekenden en vakanties) een werkdag heeft in
principe 8 uur ipv. 24 uur waarmee de functie 'NETTO.WERKDAGEN'
rekent.

Dus:
Begindatum 01-03-05 00:01 -- Einddatum 01-04-05 00:01 = 22 werkdagen en
met de celeigenschap:'[U]:MM:SS' is dit 504:00:00 (uren)
Dit is Eclusief 1 maart (want vakantiedag)

Ik wil als uitkomst hebben 30 werkdagen dus 30 x 8 uur = 240 uur

Is hier een Workaround / Oplossing voor?

--
Jliefbroer
Jliefbroer's Profile: http://www.msusenet.com/member.php?userid=515

emil

wel de functie netto.werkdagen geeft 24 uur per dag en je hebt er maar 8 per
dag nodig.
is het te simpel dan om de uitkomst te vermeningvuldingen met 8/24 of 4/12
of 2/6
of 1/3 ?

--
groet, emil
<getest met office2000>

"Jliefbroer" <Jliefbro...@no-mx.msusenet.com> schreef in bericht

Jliefbroer

emil, Bedankt voor je reactie helaas werkt dit nog niet afdoende, ik wil
graag op de uren en minuten de tijd weten tussen de start en eindtijd
van een (in mijn geval een storing). Ik wil dus de doorlooptijd weten.

Met de functie netto.werkdagen blijf je rekenen met 24 uur ondanks jou
tip om de uitkomst te vermenigvuldigen met het dagdeel.

Hier een voorbeeldje

Startijd Eindtijd
1-3-2005 0:00:00 1-3-2005 12:00:00 (Zou bij mij 4 uur moeten
zijn)
1-3-2005 0:00:00 1-3-2005 13:00:00 (Zou bij mij 4 1/2 uur
moeten zijn, want om 12:00 uur een 1/2 uur pauze)
1-3-2005 0:00:00 2-3-2005 13:00:00 (Zou bij mij 12 1/2 uur
moeten zijn)

Ik moet dus rekening houden met een pauze van 12:00 tot 12:30 en
werktijd van 08:00 en 16:30,

Wellicht heb jij of iemand anders nog een nuttige tip.

Alvast bedankt,

Jliefbroer

Ik heb een formule gevonden via Google (Bron:
http://www.cpearson.com/excel/DateTimeWS.htm)

Ik heb dit vertaald naar het nederlands:

=ALS(EN(INTEGER(StartDT)=INTEGER(EndDT),NIET(ISNB(VERGELIJKEN(INTEGER(StartDT),HolidayList,0))))
,0,ABS(ALS(INTEGER(StartDT)=INTEGER(EndDT),AFRONDEN(24*(EndDT-StartDT),2),
(24*(DayEnd-DayStart)*
(MAX(NETTO.WERKDAGEN(StartDT+1,EndDT-1,HolidayList),0)+
INTEGER(24*(((EndDT-INT(EndDT))-
(StartDT-INTEGER(StartDT)))+(DayEnd-DayStart))/(24*(DayEnd-DayStart))))+
REST(AFRONDEN(((24*(EndDT-INTEGER(EndDT)))-24*DayStart)+
(24*DayEnd-(24*(StartDT-INTEGER(StartDT)))),2),
AFRONDEN((24*(DayEnd-DayStart)),2))))))

Nu lees ik dat je in Excel maar maximaal 7 functies kan nesten ligt
hier het probleem dat bovenstaande formule niet werkt? Of zit er toch
nog een andere fout in?

Ingrid Baplue

Ik heb niet heel de formule nagezien, maar wat al direct opvalt is dat jou
formule eindigt met 6 haakjes terwijl de formule op de site slechts 2
haakjes heeft op het einde.

--
Ingrid Baplue
Excel MVP

Dit bericht is geplaatst in een nieuwsgroep. Post je evt antwoord of
vervolgvraag graag in de nieuwsgroep a.u.b.

Jliefbroer schreef in Jliefbro...@no-mx.msusenet.com

Jliefbroer

Ingrid, bedankt voor je reactie maar ik gebruik de 2de formule op de
site welke het aantal uren berekent tussen de Start en Eindtijd.
(doorlooptijd)
Deze eindigd wel op 6 haakjes.

Ik moet zeggen ik vind het een enorm lastige formule, en probeer 'm
duidelijk te maken voor mezelf maar dat lukt nog niet echt, vandaar dat
ik ook de fout er niet uit krijg.

Ingrid Baplue

Jliefbroer

Hoi Ingrid of anderen,

Bedankt voor je correctie, helaas krijg ik het hierna nog niet werkend
na het invullen ven de gecorrigeerde formule word het onderdeel ",NIET"
geselecteerd en krijg ik de foutmelding dat de formule niet correct zou
zijn.

Foutmelding:
Microsof Excel
De formule die u hebt ingetypt bevat een fout.

-klik op Help voor informatie over het corrigeren van veel voorkomende
problemen met formules.
- Als u hulp wilt bij het invoeren van een functie klikt u op OK en
klik u op Functie in het menu Invoegen.
- Als u niet probeert een formule in te voeren, kunt u het gelijkteken
(=) of het minteken (-) beter niet gebruiken of plaatst u er een enkel
aanhalingsteken (')voor.

Waarmee kan ik binnen excel de fout ingevoerde formule gemakkelijk
controleren? Met de werkbalkformule kan ik niets zodra ik de formule
geplakt heb.

Ingrid Baplue

Jliefbroer

En jawel hoor, je hebt gelijk ik had de ';' (puntcomma) als
lijstscheidingsteken ingesteld staan i.p.v. de ',' (comma)

De Formule werkt nu perfect, bedankt voor de zeer nuttige tip. Met niet
bijzonder veel kennis van dergelijke formules loop je zeker vast op dit
soort dingetjes.

Message has been deleted

TR

<milvan...@gmail.com> schreef in bericht
> Op vrijdag 15 april 2005 13:47:40 UTC+2 schreef Jliefbroer:
https://groups.google.com/forum/#!topic/microsoft.public.nl.office.excel/R2ltNKYJSoY

Groet,

TR