Vervanging van claxon

redone

to Ligfiets
Hallo medeliggers.

Ik ben al enige tijd aan het speuren naar een vervanging van mijn claxon in de DF. Ook hier net als in de Quest als de batterij wat leger raak is deze claxon niet meer hoorbaar.
Afgelopen jaren enkle velo's gehoord met een claxon die een leuk attentie melodietje laat horen die niet de mensen laat schrikken maar zeker wel de aandacht trekt waardoor passeren in mijn beleving wat gemakkelijker gemaakt wordt. Draadjes over claxons zijn al weer enige jaren oud. Mogelijk dat iemand voor mij een mooie tip heeft die in een velo kan worden gebruikt.\Voorwaarde is dat hij met weinig stroom gewoon toe kan.

Gr Peter- die graag laat horen dat hij er langs wil- DF-Questikel

Harry Lieben

to ligfietslijst

Victor R.

to Ligfiets
Hoi Peter,

uit ervaring kan ik je mededelen dat de meeste fietsers niet op-of-om kijken als ze die sirene oren.
Men herkent het niet als "hey, er wil iemand langs".

De standaard claxon werkt dan vele malen beter.

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Hoi allemaal,

Het is luid en duidelijk maar brrr wat een geluiden, ik begrijp wel dat de openbare weg verboden terrein is voor dit ding  :-)

Ook ik wil een ander signaalapparaat in de DF. Op zich ben ik tevreden met de claxon, die werkt goed als ik iemand opzij wil toeteren.
Maar de DF heeft van huis uit geen bel en ik wil een claxon hebben die ook "tring-tring" kan. Alle mobieltjes kunnen dat, dus is het erg veel gevraagd voor een claxon?

--
groet van Theo, met een "ping"-belletje op het stuur voor de fietsers zonder oordopjes, Mol

Kees Schouten

to Ligfiets
Ik rijd nu al een tijd met de 6-tonige claxon en ik merk weinig verschil in attentiewaarde. Op de standaardclaxon reageren sommige fietsers ook pas als je 1 meter achter ze rijdt en een paar seconden de claxon indrukt.
Maar op mijn dagelijkse route merk ik wel verschil: als ik scholieren moet inhalen en even mijn 6-tonige claxon gebruik dan kijken ze soms niet eens om en roepen ze "banaan!"

Kees