Iemand ervaringen met Ovale Rotor Q X1 of Q model single speed kettingblad op de ligfiets ?

Martinius Berg

to Ligfiets
Hallo

Ligfiets : Ik wil graag weten of iemand in de groep ervaringen heeft met gebruik maken van een ovaal single/multi speed kettingblad(den) van het merk Rotor model QX1 of Q ?

Martinius.

Rob

to Ligfiets
Hoi Matinius,

Ik heb een Rotor QXL als grote voorblad in mijn Quest. Bevalt met goed. Peter de Rond (http://pdrond.blogspot.nl/) levert ze met aanwijzingen voor instelling aangezien de houding op een ligfiets anders is dan een rechtopfiets.

Rob

Udo

to Ligfiets

On Thursday, March 31, 2016 at 9:02:43 PM UTC+2, Martinius Berg wrote:
Hallo

Ligfiets : Ik wil graag weten of iemand in de groep ervaringen heeft met gebruik maken van een ovaal single/multi speed kettingblad(den) van het merk Rotor model QX1 of Q ?

Ik heb een 53T Qring op mijn Raptobike Midracer.
Rijdt prima.
Goede afstelling is gedaan door Peter de Rond.

Udo

Martinius Berg

to Ligfiets
Hallo Udo

High racer 700 c wielen
Voor Schlumpf SD 1:165 ratio met Rotor blad QXL 44T. Stand 1 = 44 tanden verzet, stand 2 is 44 T x 1.65 !
Achter Rohloff naaf 14 versnellingen
Lange kettingloop.

Enig voorstel hoe het QXL blad het best afgesteld kan worden t.a.v de stand van de pedaal armen . Op het blad staan nummers 3 en 4 standaard , achtekant 2 en 5 ........

Bedankt alvast Martinius.

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Hoe wil je een Q-ring combineren met een Schlumpf? Voor een Q-ring moet de relatie tussen trapper en voorblad vast liggen, met een Schlumpfdrive is dat juist niet het geval.

Maarten — kiezen èn delen is lastig uitvoerbaar — Sneep
--
This message is short because it was written on my iPad. Everything is fine with me otherwise.

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
Halve waarheid. In de 1:1 zou je het goed kunnen krijgen door op het juiste moment te schakelen. Dat zou wel heel veel kunde vereisen.

Grrz
Rode Pioneer

Martinius Berg

to Ligfiets
Inderdaad het is een kwestie van op de juiste tijd te leren schakelen , en ook te leren het Rotor voorblad op de Schlumpf en de Rohloff naaf goed samen te laten werken d.m.v. de veranderlijke cadens en de beenkracht  ( demarreren ) .

Dit is trouwens een hele nuttige link voor de ligfietser die plannen heeft om een Rotor Q ring te gaan monteren : http://www.rotorbikeusa.com/pdf/Q-Ring%20Recumbent%20instructions.pdf

Martinius.