Re: [Ligfiets] Samenvatting voor ligfiets@googlegroups.com - 1 update in 1 onderwerp

Casper Jansen

to ligf...@googlegroups.com
Dag Luk,

bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb een Edge 705, een ouder model dus. Nadeel is wat je al noemt: ingebouwde batterij gaat niet lang mee, momenteel 1,5 uur. Ik gebruik deze nu weer, met een externe batterij eraan. De Teasi die ik ook heb, na de Edge gekocht, heeft ook al kuren met de batterij en bovendien is het scherm met zonlicht wat onduidelijk. Bij Garmin is dat veel beter. Omdat ik navigeer met een app, Osmand, op mijn smartphone, zoek ik nu een eenvoudig alternatief, met verwisselbare batterij. Het lijkt de Etrex 30 te gaan worden!

Groet, Casper

Op 10 juli 2016 12:04 schreef <ligf...@googlegroups.com>:
morgoth924 <lukwy...@gmail.com>: Jul 09 06:40AM -0700

Wij bezitten al enige jaren een etrex 20, niet de nieuwste variant dus, die
heeft een "x" in z'n naam, maar is op wat details na hetzelfde.

Erg goed toestel. De combinatie met de kaarten van openfietsmap.nl en
basecamp is een goeie, beetje wennen in het begin, maar al snel erg
duidelijk en vertrouwd.
Fietsen en wandelen gaan zeer goed hiermee, ook in de waw is de ontvangst
goed. Schotland, Duitsland, Frankrijk, Benelux, steeds een correcte
navigatie gehad.

Navigatie verloopt zeer vlot, wij gebruiken hem meestal als back-up; een
gpx-file downloaden en dan kan je af en toe checken of je nog op het juiste
pad zit.

Meestal zitten er twee eneloop batterijen in, soms ook recycko's, de
prestaties zijn gelijk, meer dan drie dagen à 12h/dag aan laten staan is
mogelijk (met de schermverlichting uitgeschakeld).
Die laatste heb je alleen 's nachts nodig, overdag is het scherm goed
leesbaar, hoewel niet erg groot.

Ik heb van wat ijzerdraad zelf een fietshouder geplooid, bij het wandelen
zit ie in een zijtas van de rugzak of in een borstzak van m'n jas. Wel
steeds gezekerd met een koordje.
De garmin steuntjes vind ik wat duur voor een stukje plastiek.

Als je op zoek bent naar een gps-toestel dat meer als fietscomputer moet
dienen, is de edge-reeks misschien interessant. Grootste nadeel daarvan
voor mij tov de etrex is de ingebouwde batterij, die vervang je niet zomaar.
De etrex kan echter ook heel goed dienen als fietscomputer & gps-logger,
dat moet ie hier ook wel eens doen. Vastgelegde ritten zijn in detail te
bekijken in basecamp.
Je ontvangt deze samenvatting omdat je je hebt aangemeld voor updates over deze groep. Je kunt je instellingen wijzigen op de pagina Groepslidmaatschap.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar ligfiets+u...@googlegroups.com.

Reinier Gerritsen

to ligf...@googlegroups.com
Op 10-7-2016 om 21:27 schreef Casper Jansen:
> [...]
> app, Osmand, op mijn smartphone, zoek ik nu een eenvoudig alternatief,
> met verwisselbare batterij. Het lijkt de Etrex 30 te gaan worden!

Hoi Casper,

Er zijn nieuwe accu's te koop voor de Edge 705. Als je Google even laat
zoeken vind je genoeg aanbieders. De goedkoopste was 10 euro incl.
verzendkosten. Op Youtube vind je wel een video hoe je de batterij
verwisselt. Simpele handeling, kost je 5 minuutjes.

Groet, Reinier

liggerzutphen

to Ligfiets

Op maandag 11 juli 2016 08:59:05 UTC+2 schreef Reinier Gerritsen:
Hey Reinier, opgezocht, batterij besteld en video bekeken. Ziet er inderdaad simpel uit. bedankt voor de tip!

Groet, Casper