Direkt zur ersten ungelesenen Nachricht

Jeroen Gense

ungelesen,
18.10.2016, 05:00:1918.10.16
an ligf...@googlegroups.com
Hallo
Hoe kan ik mijn nazca gaucho het beste ophangen in de garage?

Gr
Jeroen Gense

Maarten Sneep

ungelesen,
18.10.2016, 05:28:1918.10.16
an ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Op 18 okt. 2016 om 11:11 heeft Jeroen Gense <jge...@concepts.nl> het volgende geschreven:

Hallo
Hoe kan ik mijn nazca gaucho het beste ophangen in de garage?

Met een fietslift?

Ook te koop (vaak) bij je lokale fietsenwinkel. Kijk wel even of de haken voldoende krom zijn. Bijbuigen kan, als ze te vlak zijn kan je fiets naar beneden komen.

Groet,

Maarten - de Fuego hangt aan een lift - Sneep

Jaculus

ungelesen,
18.10.2016, 05:31:1518.10.16
an ligf...@googlegroups.com
aan:
- een wiel;
- twee wielen;
- een trapper;
- de bagagedrager;
- een trapper en de bagagedrager;
- het stuur;
- het frame;
- een combinatie van bovengenoemden;
- iets anders.

Jaculus - mogelijkheden te over-

Op 18 oktober 2016 11:11 schreef Jeroen Gense <jge...@concepts.nl>:

Jeroen Gense

ungelesen,
18.10.2016, 05:54:1218.10.16
an ligf...@googlegroups.com

wil hem horizontaal hangen
of anders via steadyrack evt
deze laatste ga ik kopen voor 2 gewone fietsen

Jaculus schreef:
> [...]
> - een wiel;
> - twee wielen;
> - een trapper;
> - de bagagedrager;
> - een trapper en de bagagedrager;
> - het stuur;
> - het frame;
> - een combinatie van bovengenoemden;
> - iets anders.
>
> Jaculus - mogelijkheden te over-
>
> Op 18 oktober 2016 11:11 schreef Jeroen Gense <jge...@concepts.nl
> <mailto:jge...@concepts.nl>>:
>
> Hallo
> Hoe kan ik mijn nazca gaucho het beste ophangen in de garage?

bert gazendam

ungelesen,
18.10.2016, 06:43:0018.10.16
an ligf...@googlegroups.com
Zo hangt het al heel wat jaren bij ons in het trappenhuis. De fiets hangt aan vleeshaken. Op het plafond 2 katrollen verbonden met een dubbele katrol op de muur. Voor en achterkant gaan tegelijk omhoog. Doordat er nog een katrol tussen zit, kost het slechts de helft van de kracht om de fiets op te takelen.

groet,

Bert Gazendam

fiero's 1.jpg
fiero's 2.jpg

Marcel Dix

ungelesen,
18.10.2016, 06:48:5418.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Ik heb ze staande op het achterwiel in een hoek. En dan een spin erom. Neemt niet te veel ruimte in beslag. En als je dry lube op de ketting aanbrengt loopt het gelijk langs de ketting naar beneden.

Marcel - 4 hoeken maar geen 4 fietsen -Dix

Jeroen Gense

ungelesen,
18.10.2016, 08:28:2418.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Marcel Dix schreef:

https://steadyrack.com/

Zou dit ook kunnen?
Weet niet goed of het makkelijk is om ligfiets verticaal te krijgen

Marcel Dix

ungelesen,
18.10.2016, 08:44:3718.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Je voorwiel moet dan niet voorzien zijn van een spatbord lijkt me zo. En een 20 inch voorwiel gaat ook niet lukken.  Gaucho is een High racer toch?

Voordeel:  hoeft niet in een hoek en je hebt geen spin nodig.

Lijkt me wel een optie.

Je hebt deze dingen ook in een simpeler uitvoering met alleen een haak. Maar mijn ervaring is dat je die erg precies moet ophangen anders tik je de fiets er zo uit.

Marcel Dix

ungelesen,
18.10.2016, 08:45:4618.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Overigens kun je een ligfiets redelijk makkelijk verticaal krijgen. Ik heb er geen enkele moeite mee. De zwaarste fiets is 23 kilo.

Jeroen Gense

ungelesen,
18.10.2016, 09:57:2418.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Marcel
Midracer met 2 keer 24 inch wielen
Ja lijkt erg mooi, heb er 2 besteld! Je kunt ze ook zijdelings
verplaatsen in dat rek

Marcel Dix schreef:

Marcel Dix

ungelesen,
18.10.2016, 10:08:4518.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Ben benieuwd naar je ervaring.  Succes ermee.

Cor de Groot

ungelesen,
18.10.2016, 12:15:5718.10.16
an ligf...@googlegroups.com

Hallo,

Ik hang hem ook altijd met een fietslift op, maar ik doe wel een touwtje bevestigen aan de achterkant van je zitje, ander heb je kans dat zo'n haak van de lift losschiet dit doe ik overigens ook bij de voorbuis.

Succes.