[Ligfiets] Flevobike Greenmachine en fietscomputer

Gert ter Schuur

to Ligfiets
Op mijn Flevobike Greenmachine (met bovenstuur) heb ik nu een Ascot
Sport fietscomputer van de Aldi gemonteerd. Deze draadloze computer
kostte rond de 6,50 euro. Almost to good to be true. Tot mijn
verbazing werkte deze computer perfect. Het adertje onder het gras
kwam tevoorschijn toen het ging regenen. Ineens ging mijn snelheid
omhoog naar 79 km per uur. Zelfs toen de computer op tafel lag om te
drogen varieerde de snelheid soms tussen 4 en 60 km/uur. Toen alles
weer droog was, functioneerde hij weer gewoon.

Dit wil ik niet nogeens meemaken, daarom wil ik een andere computer.
De bedrade computers hebben, voor zover ik het nu kan achterhalen
allemaal een te korte draad. De afstand tussen stuur en plaats van
sensor is ongeveer 90 - 93 cm.
Bij de draadloze computers is niet altijd duidelijk hoe groot de
afstand tussen zender en computer mag zijn. Volgens ervaringen bij
Maia ligfietsen komen de draadloze Sigma's niet in aanmerking. Die
doen het niet op mijn afstand.
Heeft iemand van jullie ervaring met een werkende oplossing?
n.b. Uit de oude discussies heb ik opgemaakt dat een aantal mensen
gekozen heeft om gewoon een bedrade computer te gebruiken en daar een
stuk draad tussen te solderen.

--
Do's en dont's: http://groups.google.nl/group/ligfiets/web/netiquette

Mail aan de lijstbeheerders: ligma...@googlegroups.com
Instellingen, webmail, enz.: http://groups.google.nl/group/ligfiets
Ligfiets.net: http://ligfiets.net

RAPT0065

to Ligfiets
Die heb ik ook! Werkt gewoon goed en inderdaad op de terugreis van de
Stroopwafeltocht (Hele dag flinke buien) reed ik effetjes 80 km/h.
De volgende keer schuif ik er een boterhammenzakje overheen. Geweldig.
Mark-Jan Bastian heeft de draadloze zender gewoon kunnen verlengen:
http://oud.ligfiets.net/zelfbouwer/project.php?project_nr=163
Prima om eens met de Ascot Sport eens te experimenteren.
Succes

Joris-vergeet de foto's niet-Somers

Piet

to Ligfiets

On 5 mei, 14:43, Gert ter Schuur <gtersch...@yahoo.com> wrote:
> ...., daarom wil ik een andere computer.
> De bedrade computers hebben, voor zover ik het nu kan achterhalen
> allemaal een te korte draad. De afstand tussen stuur en plaats van
> sensor is ongeveer 90 - 93 cm.

Hallo Gert,

Ik heb een Sigma en mijn vriendin een Cateye op de Greenmachine met
bovenstuur, geen problemen met de lengte.
De afstand op de Greenmachine is toch niet langer dan op andere
ligfietsen?

Piet - snapt het niet

Gert ter Schuur

to Ligfiets

On 5 mei, 19:57, Piet <pieta...@xs4all.nl> wrote:
> [...]
> bovenstuur, geen problemen met de lengte.
> De afstand op de Greenmachine is toch niet langer dan op andere

Piet heb jij het nu over een bedrade of een onbedrade computer? Als
tie bedraad is, hoe lang is de draad dan? En welk merk en type gebruik
je? Idem welk merk en type gebruik je als ze onbedraad (wireless)
zijn?
Bij de weg op mijn vorige ligfiets met bovenstuur kon ik de bedrade
computer ook niet op het stuur monteren omdat de draad te kort was.
Daarom heb ik de computer toen op de framebuis vlak achter het
balhoofd geplaatst met verlengde tieraps. En op de Greenmachine wil ik
hem niet monteren op de framebuis.

Gert - hoopt dat ie duidelijk is

Piet

to Ligfiets

On 5 mei, 21:07, Gert ter Schuur <gtersch...@yahoo.com> wrote:
> [...]
>

> Piet heb jij het nu over een bedrade of een onbedrade computer? Als
> tie bedraad is, hoe lang is de draad dan? En welk merk en type gebruik

Wij hebben een Sigma BC 1200 en een Cateye Enduro 8, beide bedraad,
fietscomputer gewoon op het (boven)stuur.
Bel of mail anders met de ligfietsgaragegroningen, zij hebben het
geinstalleerd.

Piet - liever met draad

Theo Mol

to ligf...@googlegroups.com
Op 5-5-2010 14:43, Gert ter Schuur schreef:
> [...]
> n.b. Uit de oude discussies heb ik opgemaakt dat een aantal mensen
> gekozen heeft om gewoon een bedrade computer te gebruiken en daar een

Dat gaat heel goed, de lengte van de draad is niet van invloed op de
metingen (binnen de grenzen van wat je op je fiets monteert).
Op mijn Fujin met bovenstuur heb ik een cateye, daarvan is de draad lang
genoeg en de computer kan tegen een drupje. Ook de sigma op onze tandem
gaf afgelopen zondag geen krimp, dat kon je van de berijders niet zeggen )^;

Groet van Theo, die twintig jaar geleden voor het laatst een plastic zakje om zijn computer deed, Mol.