Banden dillema vor Quest 1

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Beste mailinglijsters,

Mijn Quest heeft 3 20 inch wielen, waar ook banden omheen moeten.

Wat is op dit moment de beste keuze. Nu zit er een Shredda achter (of een kojak) en een durano plus of durano voor. De durano is niet meer betrouwbaar met al die scheurtjes en na minder dan 2000 km dus aan vervanging toe. De plus doet het nog lekker en is nog niets van te zien. Wat zouden jullie doen?

Voor meer tekst, indien gewenst: https://questeen.wordpress.com/2015/02/16/banden/

Gerrit Schotman

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Ik ben tevreden met de Kojaks.
Heel aardig lekbestendig en als je ze flink oppomt, een lage rolweerstand.
Ze gaan in het algemeen (vanaf nieuw) zo'n 5000-9000 km mee zonder lek. Na het eerste lek worden ze onbetrouwbaar (qua lekbestendiheid).

Groeten,
Gerrit

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

> [...]
>
> Wat is op dit moment de beste keuze. Nu zit er een Shredda achter (of een kojak) en een durano plus of durano voor. De durano is niet meer betrouwbaar met al die scheurtjes en na minder dan 2000 km dus aan vervanging toe. De plus doet het nog lekker en is nog niets van te zien. Wat zouden jullie doen?

Ik heb net als jij slechte ervaringen met de Kojak. Eerste lek meestal rond de 1000 km, en bij 2500 zo vaak lek dat ik hem vervang. Dit op de voorwielen, achter heb ik maat 559, en zal ik het niet over hebben.

Als 40mm je max is, dan is de Marathon Greenguard een goede mogelijkheid. Gaan lang mee, zelden lek (meestal eerste lek pas bij 10 Mm, al had ik met de oliebollentocht al een lek bij ongeveer 5 Mm), is best vlot, zeker als je de druk in de gaten houdt, is geen vouwband (maar legt daardoor wel heel makkelijk om). Oh, en ook niet onaardig: niet heel duur.

Maarten - heeft de achtergrondtekst even bekeken - Sneep

Hans Huijgen

to ligfiets@googlegroups com

Welke druk heb jij op de greenguard? Kwam dit ook tegen wat je idee bevestigd. Alleen is dat 47 mm.

Tryker zijn wat breed voor het voorwiel.

Iemand nog andere overwegingen?

Ben van den Boogaard

to ligf...@googlegroups.com
Dag Hans (en allen),

Op mijn Quest (44) liggen nu al 5,5 jaar (ca. 8000 km) Vredestein PM’s (DD), 37 vóór, 48 achter (of zoiets). Niets aan te zien, 0,0 maal lek. Ik kan het zelf ook niet geloven.

Ben – touch wood – vdB.

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Ik hou mijn Greenguards boven de 6 bar, meestal op 7 bij oppompen.

Groet,

Maarten

This message is short because it was sent from my iPhone. Everything is well with me otherwise.

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Shameless plug over de uiteindelijke keuze:
https://questeen.wordpress.com/2015/03/01/banden-gekocht/

Ik heb de bandenmaat van de Marathon greenguards op 1550 gezet. Heb ik heus gemeten met streepjes op de grond. Komt dat overeen met wat anderen hebben?

Tom en Baukje Hospes

to Ligfietsgroep
Hallo Hans,

Van velomobiel heb ik de maat 154 doorgekregen.

Vriendelijke groet,

Tom Hospes

Jan Goddemaer

WimH

to ligf...@googlegroups.com
Ik heb de GreenGuards 40-406 op 7 Bar staan. Elke 3/4 weken controleer ik de bandenspanning door de druk weer tot 7 Bar aan te vullen. Minder spanning geeft duidelijk snelheidsverlies, ondanks het feit dat de testen van sommige mensen het tegendeel beweren en 5 Bar voldoende zou zijn.

Ik heb er wel SV7 biba's in en die zijn nog nooit ontploft. Na 10.000km 1 lekke band en die bleek toen ik wilde gaan plekken niet eens lek te zijn. Een hele vreemde leegloper dus. Ik vermoed dat ik het 'binnenventieltje' van het Franse ventiel iets los heb gedraaid, toen ik het bovenste gedeelte van het ventiel los draaide om de band op te pompen.

Succes met de banden.

Wim -die onder de Roeifiets een Durano 28-451 en een Racer 47-559 heeft liggen