Garmin Etrex met Sigma cadans sensor

Udo

to ligf...@googlegroups.com
Liggers,

Zijn hier ervaringen bekend van Garmin Etrex GPSsen met een Sigma cadans sensor via ANT+?
Ik zou kiezen voor de Sigma omdat ik alleen cadans info nodig heb, de GPS levert al snelheids info.
Is ANT+ als 'standaard' robuust genoeg dat ik een werkende combinatie mag verwachten?
Andere zaken waaraan ik zou moeten denken of die ik moet overwegen?
Past 't een beetje op een Raptobike midracer?

Bij voorbaat dank!

Udo

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Dat zou je hopen, maar de resultaten zijn soms teleurstellend. Zorg er in elk geval voor dat je de sigma-sensor weer terug mag sturen als het niet werkt. Garmin deelt haar apparaten op in categorieën, en is vrij specifiek in wat wel en niet "herkend" wordt. En vrij vaak is dat "niet".

Groet,

Maarten - ervaring, toen toch maar Garmin - Sneep

This message is short because it was sent from my iPhone. Everything is well with me otherwise.

JohanZ

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Geen ervaring met de door jou genoemde combinatie, maar Sigma ANT+ cadans sensor icm Garmin Edge 500 werkt bij mij prima.

Succes,
Johan

JohanZ

to ligf...@googlegroups.com
Nogmaals Hoi,

Schoot me nog te binnen. Veel Garmin outdoor GPS'en kunnen alleen met het ANT+ signaal van een gecombineerde speed/cadans sensor overweg. Vreemd genoeg wordt dan alleen het cadans signaal gebruikt, de snelheid niet. Ik weet dat dat in ieder geval bij de Oregon 450 het geval is. Als ligfietser kun je niet zoveel met zo'n combi sensor, tenzij je hem uit elkaar haalt en een draad tussen de 2 afzonderlijke delen knutselt.

Nogmaals succes,
Johan

Arnold Ligtvoet

to ligf...@googlegroups.com
Ha Udo,

ik gebruik zelf een Sigma speed sensor op een Garmin Edge en die werkt
prima. Dat zegt inderdaad helaas alleen niks over andere combinaties. Er
is een aardige site met veel informatie. Je kunt daar zoeken op apparaat
en dan alle compatible ANT+ devices zien.

Bijvoorbeeld:
http://www.thisisant.com/directory/etrex-30/

Veel plezier.

Arnold.

Udo

to ligf...@googlegroups.com, arn...@ligtvoet.org

On Friday, February 27, 2015 at 10:56:21 PM UTC+1, Arnold Ligtvoet wrote:

Bijvoorbeeld:
http://www.thisisant.com/directory/etrex-30/

Dank!
Op die URL staat:

Note:  this product only displays bike cadence data from combined SPD&CAD sensors

En dat is dan vreemd omdat de snelheidscomponent uit de sensor niet wordt gebruikt, er is immers GPS-info voorhanden.
Welk genie heeft dit geprogrammeerd?

Ik moet dan maar kiezen voor een gecombineerde sensor die zonder de uitsteeksels van de Garmin Speed/Cadence sensor: https://buy.garmin.com/en-US/US/shop-by-accessories/fitness-sensors/speed-cadence-bike-sensor/prod1266.html
Of kan dat armpje er af?

Arnold Ligtvoet

to Udo, ligf...@googlegroups.com
Udo schreef op 28-2-2015 om 14:12:

> [...]
>

> /En dat is dan vreemd omdat de snelheidscomponent uit de sensor niet
> wordt gebruikt, er is immers GPS-info voorhanden.

GPS is niet altijd voorhanden. Ik gebruik de speed sensor van Sigma voor
wedstrijden op het velodrome.

> Ik moet dan maar kiezen voor een gecombineerde sensor die zonder de
> uitsteeksels van de Garmin Speed/Cadence sensor:
> [...]

Armpje zit met 1 schroefje vast, maar er zit een draadje de arm in. Weet
niet wat er gebeurd als je dat doorknipt.

Arnold.

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com

> On 28 Feb 2015, at 14:12, Udo <udo...@gmail.com> wrote:
>
> En dat is dan vreemd omdat de snelheidscomponent uit de sensor niet wordt gebruikt, er is immers GPS-info voorhanden.
> Welk genie heeft dit geprogrammeerd?

Ik denk dat de marketing-afdeling dit heeft geprogrammeerd.

Maarten

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
> [...]
> kun je niet zoveel met zo'n combi sensor, tenzij je hem uit elkaar haalt en
> een draad tussen de 2 afzonderlijke delen knutselt.

Gebruikt de nieuwe firmware dan de snelheidssensor?

Mijn oregon 450 gebruikt nl alleen de cadans. De sneleheid sensor kan ik
geen eens aanmelden of instellen. Ook herkent hij die niet als ik daar
met een magneetje een wiel simuleer.

Grrz
Rode Pioneer

Maarten Sneep

to ligf...@googlegroups.com
On 28 Feb 2015, at 20:34, Rode Pioneer <RodeP...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Mijn oregon 450 gebruikt nl alleen de cadans. De sneleheid sensor kan ik geen eens aanmelden of instellen. Ook herkent hij die niet als ik daar met een magneetje een wiel simuleer.

Dat is het punt ook niet. Het probleem is dat de Oregon een ‘alleenstaande’ cadanssensor _niet_ herkent. Alleen de gecombineerde sensor wordt herkend, ook al wordt de snelheidssensor nooit gebruikt.

Maarten - Dilbert heeft dit ook niet verzonnen - Sneep