Re: [Ligfiets] Samenvatting voor ligfiets@googlegroups.com - 7 updates in 1 onderwerp

Casper Jansen

to ligf...@googlegroups.com
Vervelend ongeluk, maar je bent toch echt zelf verantwoordelijk.  Gewoon goed opletten en inderdaad tussen pasltje en obstakels doorrojden.

Op 25 jun. 2017 12:01 schreef <ligf...@googlegroups.com>:
Niels van der Wal <dest...@gmail.com>: Jun 24 03:23AM -0700

Ben eigenlijk wel benieuwd bij wie de verantwoordelijkheid van de schade
ligt:
Waarschijnlijk mag je hier fietsen en dat hoort veilig te kunnen. Een
poller maakt het onveilig, dus dat zou de verantwoordelijkheid van de
gemeente betekenen. Maar staat er een bord: "Beweegbaar obstakel", en
schuift dit de verantwoordelijkheid naar de fietser?

Post je de uitkomst als je deze weet?

Niels, Quest, van der Wal

Op zaterdag 24 juni 2017 08:26:36 UTC+2 schreef kees broekhuizen:
Maarten Heckman <m.he...@zonnet.nl>: Jun 24 12:33PM +0200

Kees, beterschap en hopelijk ben je weer snel fietsende met de mango..

Niels, daar heb je een goed punt. Volgens google maps staat dat bord er
niet en zou het best kunnen dat de Gemeente daardoor aansprakelijk is.
zie deze link
<https://www.google.nl/maps/place/Lutherse+Burgwal,+Den+Haag/@52.0747946,4.3101508,3a,75y,313.38h,91.46t/data=%213m6%211e1%213m4%211sTxqq580uWWX51_77pGW_hA%212e0%217i13312%218i6656%214m5%213m4%211s0x47c5b7267dc6f981:0x7aafe0491cdc87df%218m2%213d52.0749325%214d4.3100451>

Groet, Maarten

Op 24-6-2017 om 12:23 schreef Niels van der Wal:
kees broekhuizen <kee...@gmail.com>: Jun 24 04:09AM -0700

Hoi Wim, bedankt. Ja, op wat kleine blutsen na, ben ik ongedeerd. Het
obstakel staat hier op de foto, samen met een langere versie van het
verhaal.
http://keesbroekhuizen.blogspot.nl/2017/06/kennismaking-met-poller.html

Op zaterdag 24 juni 2017 09:03:54 UTC+2 schreef Wim:
Harry Lieben <harry...@gmail.com>: Jun 24 01:10PM +0200

Jammer dat maatregelen om het fietsen veiliger te maken nogal eens
averechts uitpakken. Ik ken twee plekken met zulke pollers, in Groningen en
in Kampen. Voor de zekerheid rij ik tussen de poller en paaltje door. Dat
blijkt een noodzakelijke voorzorgsmaatregel te zijn, zo begrijp ik uit Kees
z'n ervaring. Weet iemand hoe een poller geactiveerd wordt?

twilwel

kees broekhuizen <kee...@gmail.com>: Jun 24 04:12AM -0700

Ik heb het incident in 1e instantie gemeld bij de gemeente. Ben van plan de
komende week hun aansprakelijk te stellen. Omdat ik het een onveilige
situatie vind. Ik zal de uitkomt tzt melden

Op zaterdag 24 juni 2017 12:23:54 UTC+2 schreef Niels van der Wal:
"2011Strada ." <wrq...@gmail.com>: Jun 24 11:24AM

Hoi Kees,
Blog gelezen, erger dan ik dacht! Fijn dat er hulpzame mensen zijn. Vreemde
zaak!
Wim

Op za 24 jun. 2017 om 13:09 schreef kees broekhuizen <kee...@gmail.com>

Niels van der Wal <dest...@gmail.com>: Jun 24 09:54AM -0700

Dag Maarten,

Ik denk dat weinig mensen een bord: "Bewegend obstakel" zien als een
waarschuwing, maar het kan zijn dat het de zelfde functie heeft als het
bord met de tekst: "Fietsers afstappen."
Verkeerstechnisch mag je dit bord gewoon negeren, maar bij een ongeval
pleit dit de bewerkende organisatie vrij van juridische aansprakelijkheid
mocht je fietsen.

Niels, zittieper, van der Wal

Op zaterdag 24 juni 2017 12:33:13 UTC+2 schreef Maarten Heckman:
Je ontvangt deze samenvatting omdat je je hebt aangemeld voor updates over deze groep. Je kunt je instellingen wijzigen op de pagina Groepslidmaatschap.

Maarten Heckman

to ligf...@googlegroups.com
Dat je zelf verantwoordelijk bent lijkt mij een open deur. De essentie van heel veel ongelukken is dat er een soort grijs gebied is, waarin de omstandigheden een mogelijk ongeluk in de hand werken en waarin de betrokken persoon misschien onvoldoende alert is geweest. Om te beoordelen hoe licht- of donkergrijs de situatie was, moet je meestal de situatie een beetje kennen.

Groet, Maarten