wieldoekjes

Maurice de Laat

to ligf...@googlegroups.com
Hoi,

Gisteren ben ik een van de wieldoekjes van mijn Mango+ verloren. Dat zat
er aan te komen: het stokje was al op 2 plekken gebroken, en enkele
haakjes waren ook al afgebroken.

Nu wordt het dus echt tijd voor nieuwe. En daarbij komen de vragen bij
mij op.

Zijn er geen wieldoekjes die toegang geven tot het ventiel zodat ze
kunnen blijven zitten bij het oppompen? Of zelfs toegang geven tot de
schroef aan de as?

Groet

--
Maurice

Marten Tacoma

to LML
Waar ze kant en klaar te kopen zijn durf ik niet te zeggen. Je kan ook overwegen om zelf wieldoekjes te maken. Zie bijvoorbeeld http://www.ligfiets.net/homebuild/587/dhz-wieldoekjes.html
Kwam ook nog een oud draadje tegen over wieldoekjes icm ventiel met tips waardoor het minder hinderlijk kan zijn. Zie daarvoor https://groups.google.com/forum/#!topic/ligfiets/8qGotpwBHUc

Marten - geen velomobilist - Tacoma

Niels van der Wal

to Ligfiets
Dag Maurice,

Een gebroken stokje is lastig, maar kapotte haakjes zijn gewoon te vervangen. En voor het oppompen van mijn banden leg ik mijn Quest altijd op de zijkant, zodat ik toegang tot alle ventielen heb -en de doekjes blijven zitten-. Die optie lijkt mij beter dan gaten in je wieldoekjes maken. (aerodynamica)

Niels, pragmaticus, van der Wal

Maurice de Laat

to ligf...@googlegroups.com
Dank voor de links.
Zelf fabrieken zal in mijn geval aan resultaat duidelijk te wensen over
laten :)

Maurice

On 14-06-17 18:17, Marten Tacoma wrote:
> [...]
> Kwam ook nog een oud draadje tegen over wieldoekjes icm ventiel met tips
> waardoor het minder hinderlijk kan zijn. Zie daarvoor

Maurice de Laat

to Niels van der Wal
Dag Niels,

Mocht er geen andere oplossing zijn dan is dat natuurlijk ook een optie.

Maurice

WimH

to Ligfiets
Ik leg mijn XS altijd op de zijkant om de banden op te pompen. Toen er nog wieldoekjes opzaten, haalde ik ze nooit los.

JohanZ

to Ligfiets

Je zou ook kunnen overwegen om ze te vervangen door carbon deksels zoals die op de DF zitten. Deze zitten op je velg verlijmd, dus je kunt ze niet loshalen, maar hebben wel een gat voor de asmoer. Het loshalen van een wiel gaat daardoor dermate makkelijk en snel, dat ik altijd om mijn banden op te pompen mijn voorwielen eraf haal.
Voorheen met de Quest legde ik inderdaad ook de fiets op de zijkant om de banden op te pompen.

Johan

Hans Huijgen

to ligf...@googlegroups.com
Wieldoekjes. Ik ben denk ik ergens te lui. De haakjes breken na verloop van tijd af en dan rollen op een gegeven moment de wieldoekjes van je wiel af. Wel een leuk effect en grappig dat ze zelfs in een quest naast je mee rollen, maar dan laat ik ze er thuis vanaf.

Alleen achter laat ik ze braaf zitten, omdat het meer werk is om de rechter er af te halen dan de linker bij het pompen even er af te halen.

Ik snap niet zo goed dat er nog geen alternatief is. Ik begrijp dat ze licht zijn en goedkoop, maar makkelijk is anders. En bij ongeveer 35 km/h maken ze niet veel uit in aerodynamica.

Kortom, ik heb best wel een haat liefde met die dingen.

Ik mijmer wel eens over hele dunne plastic platen die je met magneetjes vast zet aan elkaar. Bij het pompen hoef je maar een rondje te verdraaien om bij het ventiel te komen. Ook een heel kort tijdje met coroplast wieldoekjes gemaakt. Werkte goed en zaten vast met tiewraps. Maar hebben ongeveer even lang er op gezeten als dat het me aan tijd koste om te bouwen.

dus...

[...]

elvi...@gmail.com

to Ligfiets
Zie eens op
https://www.wheelchairgadgets.com/

spaakbeschermers op maat kunnen ze ook maken.

Ik gebruik ze niet meer ;-) gewoon zichtbare spaken met spaakreflectors erop tegenwoordig. Valt dubbel zo goed op.

Er zijn hele leuke ontwerpen hoor!

Marnix Tielbeek

to Ligfiets
Www.biker-jo77.de heeft ook diverse wieldoekjes en kleding. Levert ook aan de velomobiel winkels in Duitsland dacht ik