VeloPuter

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
VeloPuter

Ik maak al jaren verlicthign voor mijn fietsen.

Medio 2006 maakte ik mijn eerste koplamp voor de Pioneer. Goede
koplampen met high-power leds waren nog niet beschikbaar voor fietsen.
Mijn strada rijd ook met eens zelfbouw koplamp. De aansturing van de
koplamp in mijn Strada is door de jaren heen steeds beter geworden. De
noodzaak om de koplampen zelf te maken is wel verdwenen omdat er goede
lampen op de markt zijn. De aansturing van verlichting zodat het
aansluit bij wat _ik_ verwacht van de verlichting voor een velomobiel
bestaat nog amper. Er zijn meerdere mensen die zelf mooie en knappe
dingen gemaakt hebben. Dit is echter allemaal amper schaalbaar en niet
makkelijk te kopieeren. Daarom ben ik zelf steeds verder gegaan met het
ontwikkelen van de aansturing van de verlichting van mijn fiets. Wat ik
nu heb is goed maar we moeten nog verder en het kan nog beter.

Het project is inmiddels zo volwassen dat ik het de naam VeloPuter
gegeven heb. In middels rijden er twee fietsen met de laatste versie van
de VeloPuter rond. Echter de software kan nog een goede boost gebruiken.

Het hele project is open-source. Iedereen mag er mee doen wat men wil.

Ik heb een aftrap gemaakt met het maken van online documentatie en het
opzetten van een grotere groep gebruikers en ontwikkelaars.

https://veloputer.wordpress.com/

Grrz
Rode Pioneer

Rode Pioneer

to ligf...@googlegroups.com
> Het project is inmiddels zo volwassen dat ik het de naam VeloPuter
> gegeven heb. In middels rijden er twee fietsen met de laatste versie van
> de VeloPuter rond. Echter de software kan nog een goede boost gebruiken.

Blog update:
https://veloputer.wordpress.com/blog/

Grrz
Rode Pioneer